جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات ظاهری نوکیا G20

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
مشخصات ظاهری نوکیا G20

این روزها گوشی‌ های هوشمند که تبدیل به ابزاری ضروری برای هر شخص شده‌ اند، روز به روز در حال پیشرفت و به روزرسانی اند و شرکت‌‌ های قدیمی‌ تر مثل نوکیا برای این ‌که از قافله جا نمانند، دست به کار شده اند. در ماه آپریل امسال نوکیا با عرضه یک گوشی اقتصادی به نام نوکیا g20 سعی کرده در بازار پایین رده‌ها مشتری‌ های خود را راضی نگه دارد.

کمپانی نوکیا بعد از آزمون و خطاها و مشکلات زیادی که حتی به مرز تعطیلی رفت، موجب شد که این کمپانی خاطره انگیز به نظر فرمول زنده ماندن در بازار امروزی را پیدا کند. همانطور که می دانید به طور معمول تمرکز بیشتر کمپانی نوکیا بر روی محصولات اقتصادی و میان رده است و با این کار مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب می کند زیرا با توجه به اوضاع اقتصادی این روزها تعداد افراد متوسط و یا رو به پایین بسیار بیشتر از سایر افراد جامعه است. در این مقاله قصد داریم گوشی نوکیا G20 را معرفی کنیم جدید ترین محصول فنلاندی ها است و در تاریخ هشتم آپریل 2021 به به بازار عرضه شده است. با ما همراه باشید تا تمامی ویژگی های این گوشی موبایل را مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات ظاهری نوکیا G20

مشخصات ظاهری نوکیا G20

به جرئت می توان گفت برای هر شخصی در هنگام خرید گوشی موبایل ظاهر است که اهمیت دارد و به شخص اگر از ظاهر محصول راضی باش به راحتی می تواند در مورد انواع گوشی های موبایل نظر دهد و تصمیم بگیرد. در ابتدا از محتوی جعبه ی این گوشی صحبت می کنیم. گوشی نوکیا G20 به مانند دیگر محصولات اقتصادی و میان رده بازار جعبه ی پر و پیمانی دارد. محتویات جعبه شامل خود گوشی، قاب ژله ای، آداپتور شارژر 10 واتی، کابل شارژر تایپ C و یک عدد هدفون می باشد. همچنین صفحه نمایش گوشی یک برچسب محافظ را به صورت پیش فرض به روی خود می بیند.

کمپانی مشهور نوکیا در مورد بخش طراحی ظاهری زبان مخصوص خود را پیدا کرده است. کم و بیش اکثر محصولات نوکیا از یک مفهوم طراحی پیروی می کنند. گوشی نوکیا G20 نیز چهره ی بسیار آشنایی دارد. قاب پشتی گوشی نوکیا G20 از جنس پلاستیک مات ساخته شده است. قاب پشتی حاوی نام آشنای نوکیا در وسط و ماژول دوربین چهارگانه در قسمت بالایی قرار گرفته که به صورت گرد طراحی شده است. طراحی قاب پشتی گوشی زیبا است. رنگ های یخی و آبی تیره نیز انتخاب های بسیار مناسبی هستند که زیبایی گوشی را دو چندان کرده اند. در نمای جلویی یک صحفه نمایش 6.52 اینچی قرار گرفته که در لبه ی پایینی حاشیه های زیادی را دارد. این قسمت لوگوی نوکیا را نیز بر روی خود می بیند. حاشیه های صفحه نمایش در لبه های کناری کم است. در قسمت بالایی گوشی نیز دوربین سلفی به صورت ناچ قطره ای قرار گرفته است.

ابعاد، اندازه و کلید های کنترلی نوکیا G20

در لبه ی سمت چپ گوشی درگاه سیم کارت و کلید دستیار گوگل قرار گرفته است. در سمت راست نیز کلیدهای کنترل صدا و پاور گوشی خود نمایی می کند که کلید پاور همچنین نقش سنسور اثر انگشت را نیز دارد. در لبه ی پایینی درگاه Type-C، میکروفون اصلی، و اسپیکر حضور دارند. در لبه ی بالایی نیز میکروفون ثانویه و جک 3.5 میلی متری هدفون قرار گرفته است. این گوشی نوکیا تقریبا بزرگ و ضخیم است. ابعاد این گوشی 164.9 در 76 میلی متر و ضخامت آن 9.2 میلی متر است. وزن گوشی نیز 197 گرم می باشد که رقمی قابل قبول است. به لطف بدنه ی پلاستیکی، گوشی موبایل نوکیا G20 بسیار خوش دست است. و هنگام کار با آن با یک دست نیز، قدرت مانور بالایی را خواهید داشت.

صفحه نمایش گوشی نوکیا G20

کیفیت صفحه نمایش نسبت به برچسب گوشی قابل قبول است. هر چند شاید انتخاب رزولوشن FHD برای این گوشی مناسب تر بود. گوشی جدید نوکیا در بخش صفحه نمایش از یک پنل  IPS LCD استفاده کرده است. قبلاً نیز اشاره شد که اندازه ی صحفه نمایش 6.52 اینچ است. رزولوشن صفحه نمایش 720 در 1600 پیکسل است. که تراکم 269 پیکسل بر اینچ را برای این گوشی به ارمغان آورده است. در ضمن نسبت صفحه نمایش به بدنه ی گوشی نیز به لطف حاشیه های کم در لبه های کناری 81.9 درصد است. دقت نمایش رنگ ها بالا و کنتراست تصاویر مطلوب است. در بخش روشنایی نیز، با نمایشگر تقریباً توانمندی روبرو هستیم. زاویه دید صفحه نمایش گوشی نوکیا G20 نیز به لطف استفاده از پنل IPS وسیع است و هیچ گونه به هم ریختگی تصاویر، در زاویه های مختلف دیده نمی شود. نوکیا G20 با حالت ناچ قطره ‌ای کم ‌ترین فضای ممکن را به دوربین سلفی اختصاص داده است. رزولوشن تصویر 1600*720 پیکسل نوکیا g20 نسبت به قیمت گوشی نوکیا g20 برای برخی از خریداران منصفانه است.

دوربین اصلی گوشی نوکیا G20

در این گوشی موبایل دوربین حالت عکاسی در شب (night mode) را نیز شاهد هستیم به لطف این فناوری کیفیت عکس های گرفته شده در شب ارتقا یافته ولی با این وجود مقداری نویز در بعضی از تصاویر به چشم می خورد. دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p  را به همراه نرخ 30 فریم بر ثانیه دارا می باشد. کیفیت ویدیو های ثبت شده با دوربین اصلی متوسط است. همچنین در این بخش خبری از ویژگی ثابت سازی ویدیو نیز نیست. گوشی نوکیا G20 از ترکیب آشنای گوشی های میان رده در بخش دوربین استفاده کرده است. این ترکیب شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1/8 و قابلیت فوکوس خود کار است. لنز اولتراواید دارای رزولوشن 5 مگاپیکسلی است. لنز های ماکرو و عمق سنج نیز دارای رزولوشن 2 مگاپیکسلی هستند. کیفیت عکس های ثبت شده با لنز اصلی نسبت به رده ی قیمتی گوشی بسیار خوب است. ثبت جزئیات بسیار خوب و نویز تصاویر پایین است.

دوربین سلفی نوکیا G20

در قسمت سلفی این گوشی موبایل شاهد یک دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم. کیفیت عکس های ثبت شده با این دوربین بسیار قابل قبول است. چهره ی کاربر در این عکس ها به خوبی پرداخته شده و ثبت جزئیات کلی مناسب است. هر چند در بعضی از عکس ها کمی رنگ پریدگی را شاهد هستیم.

سخت افزار و عملکرد گوشی نوکیا G20

موتور محرکه این گوشی نوکیا از مدیاتک به دست آمده است. چیپست به کار رفته در این گوشی مدل هلیو G35 می باشد که دارای لیتوگرافی 12 نانو متری است. پردازنده ی این گوشی هشت هسته ای است. این پردازنده به صورت تفکیکی شامل چهار هسته ی A53 با فرکانس 2.3 گیگاهرتزی برای پردازش عملیات سنگین و همچنین چهار هسته A53 دیگر با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی برای کاربری عادی می باشد. پردازش اطلاعات گرافیکی بر عهده ی PowerVR GE8320 قرار گرفته است. در بخش حافظه داخلی نیز دو گزینه ی 128 و64  گیگ در کنار 4 گیگابایت رم حضور دارند. عملکرد سخت افزاری گوشی نوکیا G20 بستگی به نوع کاربری شما دارد. اگر به دنبال یک گوشی برای کار های روزمره خود می گردید، گوشی جی 20 نوکیا نا امید تان نخواهد کرد. عملکرد گوشی در استفاده های عادی نرم و روان است. اما اگر به دنبال استفاده های سنگین از گوشی، مانند بازی های حجیم گرافیکی باشید، نبایستی انتظار کیفیت بالایی را داشته باشید.

باتری نوکیا G20

تامین انرژی در این گوشی تلفن همراه، به عهده ی یک باتری 5050 میلی آمپری است. به واسطه ی رزولوشن پایین صفحه نمایش و همچنین چیپست به نسبت کم مصرف گوشی، باتری نوکیا G20 عملکرد خارق العاده ای دارد. تحت استفاده ی سبک و نیمه سنگین این باتری تا سه روز شما را از شارژ دوباره ی گوشی بی نیاز خواهد کرد. در استفاده های سنگین، این مدت به دو روز کاهش پیدا می کند، که عدد فوق العاده ای است. در بخش شارژر نیز یک آداپتور عادی 10 واتی را داریم و خبری از شارژ سریع نیست.

در یک آزمایش بر روی این گوشی نوکیا نشان داده شد که پس از حدود 11 ساعت استفاده سنگین، باتری موبایل به 13 درصد کاهش یافته بود، در حالی که در حالت طبیعی معمولا حدود نیمی از تخلیه باتری از بازی ناشی می‌ شود. اگر به طور مداوم از نوکیا g20 استفاده کنید، مخصوصاً برای برنامه‌های پرمصرف، باتری خالی می‌ شود، اما در صورت استفاده معمولی از نوکیا  g20، شما یک روز کامل را با این باتری پشت سر می ‌گذارید. این ظرفیت باتری برای افرادی که همیشه وقت ندارند گوشی خود را در طول یک روز کاری طولانی شارژ کنند، خوب عمل می‌ کند. تنها نقطه ضعف مربوط به مشخصات گوشی نوکیا g20 سرعت شارژ 10 واتی غم انگیز آن است که به معنی سه ساعت زمان شارژ مجدد برای بازگشت به قدرت کامل است. البته از آنجایی که نوکیا g20 قیمت مقرون به صرفه‌ ای دارد جز این هم انتظار نمی ‌رود.

نرم افزار گوشی نوکیا G20

کمپانی به نام نوکیا از آن دسته سازنده هایی است که به دنبال شخصی سازی اندروید نیست. بنابراین گوشی های ساخته شده توسط فنلاندی ها با اندروید کاملاً خام به دست کاربران می رسد. شاید در نگاه اول برای آنان هایی که عادت به رابط کاربری شلوغ و رنگارنگ دیگر برند های بازار دارند، اندروید خام خسته کننده به نظر برسد. اما به مرور زمان مزیت های این سیستم عامل بی شیله پیله خود را نشان خواهند داد. اندروید خام استفاده شده در گوشی نوکیا G20 کاملاً سبک و روان است. همچنین عاری از برنامه های مزاحمی است که دیگر سازندگان مطرح بازار به اجبار در اختیار شما قرار می دهند! گوشی نوکیا G20 جزء پروژه ی Android One نیز می باشد. این به این معنی است که تا سه سال آینده از بروز رسانی های اصلی و امنیتی گوگل بهره مند خواهد بود.

به جرئت می توان گفت که یکی از اصلی‌ ترین جذابیت‌ های تاریخی گوشی‌ های نوکیا Android One است که نوید یک رابط کاربری اندرویدی تمیز و به روز رسانی تضمین شده را می ‌دهد. نوکیا g20 نیز از این قاعده مستثنی نیست: نوکیا g20 با نسخه اندروید 11 عرضه شد و شرکت HMD Global که حق استفاده انحصاری از برند نوکیا را تا 10 سال خریداری کرده وعده داده است که نوکیا جی 20 به روزرسانی‌های اندروید 12 و اندروید 13 را به همراه سه سال به روزرسانی امنیتی تا سال 2024 دریافت خواهد کرد که با توجه به قیمت نوکیا g20 کارایی مناسبی دارد.

مشخصات ظاهری نوکیا G20

قیمت گوشی نوکیا G20

به طور کلی برند و کمپانی نوکیا در تولید گوشی های میان رده همیشه از باقی برند ها مصر تر بوده است. قیمت این گوشی نوکیا نسبت به امکاناتی که به شما ارائه می ‌دهد، مناسب است. در بازار جهانی قیمت گوشی نوکیا g20 حدود 200 دلار است.

بررسی ارزش خرید نوکیا G20

اگر قصد خرید گوشی جدید دارید شاید از با خود بپرسید که آیا این سری از سری های نوکیا ارزش خرید دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نوکیا جی 20 دارای یک باتری واقعاً چشمگیر است که در صورت استفاده کم به سختی خالی می‌شود و تا 2 الی 3 روز دوام می‌آورد. نرم افزار اندرویدی گوشی نوکیا جی 20 بسیار ساده بوده و طراحی چشمگیری دارد و دوربین اصلی هم مناسب است، شما می‌توانید همه‌ی این قابلیت‌ها را در ازای یک قیمت معقول 200 دلاری بدست آورید، اما ناگفته هم نماند که چیپست گوشی نوکیا g20 کند است و صفحه نمایش آن هم وضوح پایینی دارد. بنابراین اگر اهل گیم و تماشای مدیا هستید بهترست با صرف هزینه بیشتر مدل بهتری را خریداری کنید، ولی اگر هدف شما از خرید گوشی انجام کارهای روزمره است با در نظر گرفتن قیمت گوشی نوکیا جی 20 خرید این مدل توصیه می ‌شود.

آیا نوکیا G20 پیشنهاد می شود؟

به طور کلی همیشه برای خرید گوشی تلفن همراه باید تمامی ویژگی ها چه نرم افزاری و چه سخت افزاری را در نظر گرفت. در حقیقت باید گفت که کمپانی نوکیا با محصول جدید خود بازار گوشی های اقتصادی را هدف قرار داده است. این گوشی نکات مثبت و منفی مختلفی دارد که بایستی بر اساس نیاز کاربر سنجیده شود. طراحی گوشی نوکیا G20 دوست داشتنی و انتخاب رنگ نوکیا برای این گوشی بسیار مناسب است. دوربین گوشی نیز با توجه به برچسب قیمتی خود شما را راضی نگه خواهد داشت. از طرفی باتری گوشی عملکرد خارق العاده ای داشته و نرم افزار گوشی نیز بسیار سبک و بروز است. اما از نقطه نظر قدرت سخت افزاری، نوکیا می توانست انتخاب بهتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید