جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33

author منتشر کننده
بدون نظر 10 0
مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33

خودروی چری تیگو 3 در ایران با کد ایکس 33 عرضه می‌شود. این خودرو از پرفروش‌ترین خودروهای چینی در ایران محسوب می‌گردد.

در شرکت چری، واژه تیگو به کراس اورهای این برند اختصاص دارد. در حقیقت نخستین تیگو در بازار ایران، ام وی ام ایکس 33 بود که هم اکنون هم از مهم‌ترین تولیدات شرکت چری محسوب می‌شود. ام وی ام ایکس 33 در سال 2005 رونمایی شد و همچنان که بر پلتفرم‌های اولیه تکیه دارد بعد از چندین تغییر در ظاهر به تولید می‌رسد. مدیران خودرو توانسته اند هر سه مدل تیگو 3(مدل پایه، فیس لیفت 2010 و 2014) را به ایران وارد کند. چری تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 امروزه در کشورهایی از قبیل چین، اندونزی، روسیه، مصر، اروگوئه و نیز کرمان موتور ایران به تولید می‌رسد. آخرین مدل این خودرو در ایران دارای کد X33 S اسپرت است تا به گونه‌ای متفاوت از مدل‌های پیشین قابل تشخیص باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی خودروی Volvo V90 Cross Country: بهترین در هر مسیر

جدیدترین مدل ام وی ام ایکس 33 در ایران با دو تیپ اس و اس اسپرت ارائه می‌شود که فقط در جزئیات سپر جلو تفاوت دارند. البته باید گفت که مدل اسپرت دارای سقف سیاه رنگ است.

امروزه مدل x33 s اسپرت در بازار از جذابیت بیشتری برخوردار است. از نمای رو به رو، چراغ‌های کشیده این خودرو با لامپ هالوژن در وسط سبب شده است که در مقایسه با مدل‌های قبلی از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. در گوشه چراغ اصلی، چراغ راهنمای کوچک و نارنجی رنگی است که با داشتن قطعات فلزی و باریک تداعی‌گر حالت چشم و پلک برای روشنایی خودرو می‌باشد. افزون بر این نوار LED روشنایی روز، داخل سپر و اندکی بالاتر از چراغ مه شکن تعبیه شده است. ایکس 33 هم همانند دیگر خودروهای چری، جلو پنجره‌ی ساده‌ای دارد که با زمینه سیاه و نیز خط افقی همراه با فلز کروم و نیز با نشان شرکت سازنده عرضه می‌گردد. شایان ذکر است که این خودرو تنها در ایران دارای برند MVM است و در سایر کشورها با لوگوی شبیه به  A مربوط به گروه چری به تولید می‌رسد.

شایان ذکر است که مدل X33 S اسپرت کامل‌ترین نسخه از چری تیگو3 می‌باشد. این خودرو در نمای بیرونی به قابلیتی اعم از مه شکن، ریل باربند، سانروف، رینگ‌های اسپرت آلومینیوم 17 اینچ با لاستیک‌های به پهنای 215 میلی‌متر، آینه بغل فلزی مجهز به راهنما و تنظیم برقی، بال عقب و نیز نوار LED روشنایی روز تجهیز شده است. در برخی از مدل‌ها، دارای گرم‌کن داخل آینه بغل و همچنین بادگیر پنجره‌ای جانبی می‌باشد. اما همه نسخه‌ها دارای آنتن سنتی بوده و امکان ورود به خودرو با لمس انگشت روی دستگیره وجود ندارد.

ام وی ام ایکس 33

نمای داخلی ام وی ام X33 S اسپرت دارای قابلیت‌هایی از جمله قابلیت‌های زیر است

نمایشگر لمسی هشت اینچ، کروزکنترل، درگاه ورودی USB، ناوبری ماهواره‌ای فارسی، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند از طریق بلوتوث، فرمان استخوانی با پوشش چرم مصنوعی همراه ‌با قابلیت تنظیم سیستم صوتی و کنترل ارتباط تلفنی، سی دی و AUX، برقراری ارتباط تلفنی، چهار بلندگوی استریو و همچنین دوربین پارک.

گفتنی است که قابلیت‌هایی اعم از خروجی برق 12 ولت، سقف پانورامیک، چراغ LED برای روشنایی عقب و تهویه‌ی مطبوع دوگانه، تنظیمات برقی و گرم‌کن داخل صندلی، استارت دکمه‌ای در نسخه وارداتی X33 عرضه نمی‌شوند. فرمان مدل X33 S اسپرت در قیاس با نسخه پیشین دچار تحول شده است. در این بخش علاوه بر اینکه کلیدهای کاربردی مختلف برای کروز کنترل و سیستم صوتی و پاسخگویی به تماس تلفنی وجود دارد، مواد باکیفیت با ابزار نقره‌ای رنگ به چشم می‌خورند. ساختار فرمان، استخوانی بوده و حالت اسپرت دارد و به جای پلاستیک از چرم مصنوعی به همراه خط دوخت داخلی استفاده شده است. در پنل پشت فرمان، عقربه‌های سرعت‌سنج و دور موتور با حالتی جذاب تعبیه شده است که شکلی تخت و مشابه به محصولات فولکس دارد.

سپر X33 S حجم‌دهی پیچیده و قابل ملاحظه‌ای ندارد ولی با چند حفره‌ی بزرگ، سبب ایجاد نمایی اسپرت و جوان پسند می‌شود. ترفندی که به کار گرفته شده است نیاز به فلز و قیمت تمام شده در این قسمت را کاهش داده است. در دو طرف جایگاه خاصی برای مه شکن و روشنایی روز وجود دارد. در قسمت میانی هم ابزار سیاه پلاستیکی و مشبک به چشم می‌خورد که البته در مدل ام وی ام X33 S  اسپرت با حاشیه فلزی نقره‌ای رنگ به شکل مستطیل همراه است. از نمای کناری، تفاوت ویژه‌ای بین بدنه X33 S و مدل پیشین وجود ندارد اما به علت اینکه از ابزار فلزی روی درها استفاده شده است به راحتی می‌توان مدل جدید را از نسخه قدیمی آن تشخیص داد.

افزون بر موارد ذکر شده رینگ‌های X33 S زیباتر شده‌اند و اکنون خریدار قادر است از طرح اسپرت چرخ‌های آلومینیوم 17 اینچ بهره ببرد. در نسخه اسپرت، ریل باربند ظریف‌تر شده است. با این وجود همچنان از آنتن کوسه‌ای خبری نبوده و نمونه سنتی آن با پوشش سیاه در انتهای سقف به چشم می‌خورد.

ام وی ام ایکس 33

بیشتر بخوانید:‌ بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT: ظریف، راحت، باشکوه و مدرن

امکانات رفاهی و آپشن‌های ام وی ام ایکس 33

از آپشن های ام وی ام ایکس 33 می‌توان به مواردی از قبیل صندلی‌های چرمی، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع دستی، سانروف برقی، مه شکن جلو، فرمان هیدرولیکی، کامپیوتر سفری، سیستم پخش USB + mp3 به همراه 4 بلندگو و کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، شیشه بالابر برقی 4 درب، صندلی‌های عقب تاشو و نیز ایموبلایزر و قفل مرکزی اشاره کرد.

امکانات ایمنی ام وی ام ایکس 33

از امکانات ایمنی ام وی ام ایکس 33 می‌توان به کیسه ایمنی هوا برای سرنشینان جلو و سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD اشاره کرد.

ایمنی ام وی ام ایکس 33

متاسفانه از لحاظ ایمنی، ام وی ام ایکس 33 در وضعیت مناسبی قرار ندارد به گونه‌ای که در تست ایمنی انجام گرفته از این خودرو توسط موسسه ایمنی استرالیا توانسته تنها 2 ستاره اخذ کند. البته با اطمینان می‌توان گفت که اگر ایمنی این خودرو توسط موسسه C-NCAP انجام می‌گرفت قادر به اخذ ستاره‌های بیشتری بود. ایمنی ام وی ام ایکس 33 را می‌توان از معایب آن به شمار آورد. علاوه بر ایمنی نامناسب، عایق بندی نامناسب را هم بایستی به معایبی که این خودرو دارد افزود.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 به قرار زیر است:

موتور: چهار سیلندر خطی

جعبه دنده: 5 دنده دستی

وزن خالص: 1375 کیلوگرم

شتاب 0 تا 100: 13 ثانیه

حجم موتور: 1971 سی سی

حداکثر قدرت: 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه

حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت

حداکثر گشتاور: 182 نیوتن‌متر در 4500 دور در دقیقه

تعداد سوپاپ: 16

فاصله بین دو محور: 2510 میلی‌متر

ابعاد و نوع چرخ‌های جلو و عقب: 16R65/215

ابعاد ام وی ام ایکس 33

ام وی ام ایکس 33 دارای ابعادی به عرض 1765 میلی‌متر، به طول 4285 میلی‌متر و ارتفاع 1705 میلی‌متر می‌باشد.

مصرف سوخت ام وی ام ایکس 33

مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر Lit/100km، در خارج از شهر Lit/100km و به طور میانگین، 9.5 Lit/100km می‌باشد.

ام وی ام ایکس 33 جدید

ام وی ام ایکس 33 از زمانیکه به بازارهای ایران راه پیدا کرد موفق شد فروش خوبی را تجربه کند اما با گذشت زمان به علت اینکه از کیفیت مناسبی برخوردار نبود مشتریان خود را ازدست داد و بنابراین ام وی ام ایکس 33 جای خود را به نسخه جدید خود که با نام ام وی ام ایکس 33 جدید شناخته می‌شود، داد. البته باید اذعان داشت که نسخه جدید این خودرو از لحاظ کیفیت با نسخه پیشین خود تفاوتی نداشته و فقط ظاهر آن با تغییراتی همراه بوده است.

امکانات ام وی ام ایکس 33 جدید

مه شکن جلو و عقب، رینگ آلومینیومی، روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف، سیستم تهویه مطبوع خودکار، تنظیم صندلی راننده در چهار جهت و صندلی جلو در دو جهت، سنسور پارک، تنظیم برقی آینه‌های کناری، شیشه‌های برقی، کروز کنترل، آینه وسط مجهز به نمایشگر جغرافیایی و ارتفاع و فشار هوا و جعبه دنده اتوماتیک از امکاناتی است که می‌توان برای ام وی ام ایکس 33 جدید نام برد.

مشخصات ظاهری و ایمنی ام وی ام ایکس 33 جدید

همانطور که قبلا هم اشاره شد ام وی ام ایکس 33 جدید از نظر کیفیت با مدل‌های پیشین خود تفاوتی ندارد و تنها از لحاظ ظاهری دچار تغییراتی شده است. چراغ‌های آن کشیده‌تر شده و با ترکیبی از چراغ‌های روز طراحی شده است، در داخل، کابین اندکی از نسخه پیشین خود به روزتر شده است و همچنین چراغ‌های مه شکن، تغییراتی داشته‌اند. از نظر ایمنی هم باید گفت که این خودرو در مقایسه با مدل سابق خود تغییری نداشته است و باز هم توانسته 2 ستاره از موسسه ایمنی استرالیا اخذ نماید.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 جدید

موتور 2 لیتری 24 سیلندر و با قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه قدرت را به جلو منتقل می‌کند و می‌تواند این خودرو را تا حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت پیش ببرد.

معایب ام وی ام ایکس 33 جدید

مصرف سوخت بالا، داشتن صدای موتور آزاردهنده به دلیل عایق‌بندی نامناسب، وزن زیاد و نیز نداشتن موتور قوی سبب می‌شود تا این خودرو عملکرد مناسبی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید