جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT: ظریف، راحت، باشکوه و مدرن

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
بررسی بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT: ظریف، راحت، باشکوه و مدرن

قیمت خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT از 198500 دلار شروع می‌شود. مدل بررسی شده در این مقاله حدود 248000 دلار قیمت دارد، اما تعجب نکنید چرا که این خودرو (خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT) چیزی بیشتر از این‌ها ارزش دارد. Continental GT ظریف، راحت، باشکوه و مدرن است. وقتی که با خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Continental GT رانندگی می‌کنید باید به نگاه‌های تحسین برانگیز، دهان‌های باز و انگشت‌های اشاره که شما را نشان می‌دهند عادت کنید و با وجود رنگ نارنجی آتشی آن، مطمعن باشید که همیشه در مرکز توجه قرار دارید. تجربه رانندگی با خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT فوق العاده است و تعداد معدودی خودرو وجود دارند که چنین حسی را به شما القا کنند.

بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

بیشتر بخوانید: بهترین خودرو های لوکس دنیا کدام اند

طراحی و ساخت خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

اولین بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT که در سال 2003 وارد بازار شد، شاید خیلی مورد توجه قرار نگرفت، اما طراحی آن طی سال های اخیر اصلاح و بروزرسانی شد، طوری که اخرین مدل آن طراحی بسیار ظریف و زیبایی چه در داخل و چه در خارج خودرو دارد. یک جلوپنجره بزرگ و درخشان نمای جلوی Continental GT را فراگرفته که با خطوط طولی و ظریف بدنه خودرو هماهنگی کامل دارد. بدنه عریض و کم ارتفاع Continental GT باعث می‌شود که این خودرو قدرتمند و مسلط به جاده بنظر بیاید. همچنین چراغ‌های عقب و اگزوزهای بیضی شکل آن تقارن چشم‌نوازی را برای بیننده فراهم می‌کند.

درب‌های خودرو بزرگ، سنگین و قابل توجه هستند  و هنگامی که می‌خواهید پای خود را درون Continental GT بگذارید، footplate به شما خوش‌آمد می‌گوید (footplate یا صفحه پایی، آپشنی است که در خودروهای لوکس یافت می‌شود، به این شکل که صفحه ای در قسمت استراحت پا وجود دارد و در هنگام سوار شدن به خودرو، به شما خوش‌آمد می‌گوید). ورود و خروج از خودرو نیازمند کمی تمرین است، چرا که ارتفاع Continental GT کم است و اگر جزو افراد قدبلند هستید، هنگام سوارشدن باید سر خود را مقدار زیادی خم کنید.

با این‌حال، بعد از نشستن بعید است که بخواهید این فضای لوکس را ترک کنید. پس از بستن درب، عایق صوتی، تمام صداهای اطراف شما را خاموش می‌کند و با یک سکوت آرامش‌بخش روبرو می‌شوید، در همین حین یک بازوی کوچک رباتی روی شانه شما ظاهر می‌شود و کمربند ایمنی را به دست شما تحویل می‌دهد. این قابلیت را در خودروهای Audi نیز مشاهده کرده بودیم. با اینکه وجود آن ضروری نیست، اما امیدواریم در خودروهای ارزانتر نیز چنین تکنولوژی را ببینیم. تنها نکته منفی که وجود دارد این است که بازوی رباتی کمی سست بنظر می‌رسد پس سعی کنید با ملایمت با آن رفتار کنید، همچنین بهتر بود پوشش آن با روکش صندلی‌ها و داشبورد ست می‌بود.

کمربند خود را ببندید و به کابینی که در آن قرار گرفته اید توجه کنید، انگار در خانه هستید. صندلی‌های جلو بسیار جادار و فوق‌العاده راحت هستند و دوخت آن‌ها با دوخت پنل چرمی درب‌ها ست است. دو صندلی عقب جای پای کمتری نسبت به صندلی ‌های جلو دارند و افراد قد بلند نمی‌توانند در عقب خودرو بنشینند و آن‌ها بیشتر برای کودکان در نظر گرفته شده‌است. با دقت کردن به کابین خودرو متوجه می‌شوید که دوخت کنگره دار نارنجی رنگ، به زیبایی تمام اجزای کابین را از شماره‌گیر تلفن تا پنل کنترل دما و از پنل تعویض دنده تا دستگیره درب‌ها فراگرفته است.

خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

بیشتر بخوانید: نیسان برندی موفق در میان خودرو ها

تجربه رانندگی با خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

تعجب‌آور نیست که رانندگی با بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT نرم، راحت، بدون دردسر و فوق‌العاده است. البته در کنار تمام این‌ها به لطف موتور 6 لیتری تویین توربو 12 سیلندر با قدرت 626 اسب بخار، می‌تواند شما را به هیجان بیاورد. پای خود را روی پدال گاز قرار دهید و Continental GT شما را در عرض 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه می‌رساند. این رقم برای خودرویی که بیش از 2 تن وزن دارد قابل توجه است و می‌تواند بسیاری از رقبای خود را در گرد و خاک محو کند.

علاوه بر رانندگی بر روی آسفالت، حتی وقتی Continental GT را کمی از جاده خارج کنید و در مسیر‌های نیمه آفرود رانندگی کنید، این خودرو راحتی خود را از دست نمی‌دهد و همچنان نرم و بی سروصدا است. شما می‌توانید با استفاده از نمایشگر لمسی روی داشبورد، ارتفاع Bentley Continental GT را به دلخواه خود تنظیم کنید و در مسیر‌های آفرود، خیال خود را از برخورد نکردن کف ماشین به زمین، راحت کنید. برای رانندگی با این خودروی مدرن، حالت‌های مختلفی وجود دارد، در حالت استاندارد که بیشتر از همین حالت استفاده می‌شود (توسط نماد Bentley B در بالای انتخابگر مدور مشخص شده‌ است) ، تعادلی بین نرمی و عملکرد سریع خودرو وجود دارد و می‌توانید همزمان از راحتی و شتاب بالا لذت ببرید.

خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

اما اگر می‌خواهید از تمام قدرت 12 سیلندر استفاده کنید، حالت اسپرت را فعال کنید. با فعال کردن حالت اسپرت، از نرمی سیستم تعلیق کاسته می‌شود، اما همچنان نرم و راحت است، همچنین پاسخگویی فرمان به عکس‌العمل‌های راننده سریعتر می‌شود و صدای خارج‌شده از اگزوز نیز بلندتر و خشن‌تر است. در این حالت، تمام نیروی این اسب رام نشدنی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و مفهوم جمله “یک کشتی مجلل در قالب یک سوپرکار” را درک خواهید کرد. آینه‌های بغل، بزرگ طراحی شده اند و دارای سیستم هشدار نقاط کور هستند تا شما را از وجود وسیله نقلیه دیگر در نقطه کور شما مطلع و از تصادفات سنگین جلوگیری کنند.

برای زمانی که می‌خواهید کمی گشت بزنید و از طبیعت اطراف خود لذت ببرید، تنها چیزی که به آن نیاز دارید حالت Comfort است که راحت ترین حالت سواری را ارائه می‌دهد، در این حالت صندلی ها با بهره گیری از قابلیت ماساژ، می‌توانند از خستگی راننده و سرنشین جلو بکاهند. از طریق نمایشگر لمسی روی داشبورد، می‌توانید از 5 حالت مختلف ماساژ، حالت مورد علاقه خود را برگزینید و همچنین شدت آن را تنظیم کنید. پیشنهاد ما به شما انتخاب حالت “Wave” است که از بالا تا پایین ستون فقرات شما را با روشی موثر ماساژ می‌دهد.

اگر علاقه‌ای به دریافت ماساژ در هنگام رانندگی ندارید، صندلی‌های بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT، گرم شونده و سردشونده هستند که همراه با قابلیت‌های تنظیم دما، تنظیم رطوبت و تصفیه هوای موجود در کابین، این امکان را به شما می‌دهند که بدون توجه به گرم یا سرد بودن محیط، سفری راحت و خاطره انگیز را تجربه کنید.

خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

بیشتر بخوانید: ماشین های لوکس شاسی بلند

مشخصات و آپشن‌های خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

تا کنون چندیدن باز از نمایشگر بزرگ و مرکزی داشبورد Bentley Continental GT صحبت کرده‌ایم، اما باید بدانید که قابلیت‌های آن تنها به تنظیم ارتفاع و تنظیم حالت‌های ماساژ محدود نمی‌شود. قبل از اینکه به عملکردهای مختلف نمایشگر لمسی بپردازیم، جالب است بدانید که اگر از این خودرو استفاده نکرده باشید و از بیرون خودرو به کابین نگاه کنید، روی داشبورد چیزی جز یک پنل چوبی که تا نزدیک درب‌ها گسترده شده‌است، نمیبینید.

وارد خودرو شوید و پنل چوبی را فشار دهید، می‌بینید که نمایشگر لمسی 12.3 اینچی ظاهر می‌شود. این قابلیت بسیار جذاب است و مانند یک حقه شعبده بازی، دوستان شما را حیرت زده می‌کند. با فشردن دوباره پنل، قطب‌نما، نمایشگر دمای بیرون و کرنومتر نمایان می‌شوند.بنابراین، این یک پنل سه وجهی‌است. همچنین برای چرخاندن این پنل می‌توانید از کلید موجود در زیر نمایشگر استفاده کنید.

نمایشگر لمسی خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Continental GT در مرکز داشبود قرار گرفته و بسیار واضح و شفاف است. همچنین رابط کاربری بنتلی راحت و ساده است. این نمایشگر را نمی‌توان از بهترین نمایشگر‌های موجود در خودروها نامبرد، چرا که گاها هنگام استفاده از آن با مکث‌های کوتاهی روبرو می‌شوید، اما به صورت کلی عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و تقریبا تمام آپشن‌های موجود در این خودرو از طریق این نمایشگر قابل تنظیم هستند.

خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

عملکرد رهیاب ماهواره‌ای با انبوهی از نقشه‌ها، اطلاعات راه‌ها، موتور جستجوی هوشمند و دستورالعمل‌های لازم کاملا ایده‌آل است. همچنین پخش موسیقی، رادیو و اتصال تلفن همراه هوشمند با بلوتوث نیز از طریق همین نمایشگر کنترل می‌شود. خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Continental GT دارای سیستم پخش با کیفیت از شرکت Naim است که بلندگوهای آن صدای واضح و پرقدرتی را تولید می‌کنند و می‌توانید از طریق نمایشگر میزان bass،sub-woofer و treble مورد دلخواه خود را تنظیم کنید.

Bentley برای فضای داخلی Continental GT در هنگام شب نیز خلاقیت به خرج داده‌است و با استفاده از نورپردازی در محل استراحت پاها، پنل درب‌ها و در میان داشبورد، کابین آن را چشم نواز کرده‌است. شما می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را از طیف وسیع رنگ‌های موجود انتخاب کنید و الگویی برای نحوه نورپردازی آن تنظیم کنید. از دیگر قابلیت‌های موجود برای رانندگی در شب، وجود دوربین دید در شب است که می‌توانید از طریق آن، موجودات زنده احتمالی را در مسیر تشخیص دهید. همچنین این دوربین به شما امکان دید بیشتری هنگام رانندگی در جاده‌های تاریک می‌دهد.

خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT

دوربین دید در شب، تنها دوربین موجود در خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT نیست، زیرا در اطراف بدنه تعداد زیادی دوربین قرار گرفته است که در مجموع باعث ایجاد قابلیت “دید 360 درجه” یا “چشم پرنده” می‌شوند. این دوربین‌ها به همراه سنسور‌های پارک باعث می‌شود که پارک کردن چنین خودروی بزرگی به راحتی انجام شود. علاوه بر این‌ها، دوربین دید عقب نیز وجود دارد تا بتوانید به وضوح آنچه در پشت سر شما اتفاق می‌افتد را ببینید. دوربین دید عقب، قابلیت بسیار کاربردی است، چرا که جدا از چرخاندن سر، دید شما از شیشه عقب مخصوصا در خودروهای کم ارتفاع بسیار کم است.

اگر در زندگی فرصتی برای رانندگی با خودرو بنتلی کانتیننتال جی تی Bentley Continental GT پیدا کردید، این فرصت را از دست ندهید، زیرا تجربه رانندگی با این خودرو را هرگز در خودروی دیگری بدست نخواهید آورد. راحتی مثال زدنی، قدرت بسیار زیاد ،فناوری‌های بروز و تجملات لوکس باعث می‌شود Continental GT اعتیادآور باشد، البته تمام این‌ها در حالیست که بتوانید چنین خودرویی را خریداری کنید، زیرا قیمت آن به هیچ وجه ارزان نیست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید