جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مشخصات فنی رنو مگان

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
مشخصات فنی رنو مگان

در همین ابتدای امر از شما می‌خواهیم که تا آخر همراه ما باشید چرا که قصد داریم یکی از خودروهای پرمخاطب فرانسوی یعنی رنو مگان را به شما معرفی کنیم و به بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم! رنو مگان خودرویی است که توسط شرکت رنو فرانسه تولید می‌شود. طرح اولیه این خودرو در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو ارائه گردید. این خودرو به افتخار مگان سودیت طراح معروف فرودگاه برست نامگذاری شد. نسل اول این خودرو با نام Mégane I در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۲ نسل دوم این خودرو با نام Mégane II جایگزین نسل اول گردید.

رنو معمولاً هر 6 الی 8 سال نسخه و نسل جدیدی از این خودرو را طراحی و روانه بازار می‌کند. از این رو این شرکت فرانسوی در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۰۸ نسل سوم مگان را با نام Mégane III در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل موندیال پاریس رونمایی و معرفی کرد. و در نهایت در سال ۲۰۱۶ هم از نسل چهارم آن با نام Mégane IV پرده برداری نمود. مگان در ابتدا در کلاس کلاسیک سالن ساخته شد و تا سال ۱۹۹۹ مدل کوپه و کوپه کروکی آن نیز وارد بازار گردید. تا سال ۲۰۰۳ مدل‌های سدان، استیشن واگن آن نیز ساخته شد.

همه چیز در رابطه با رنو مگان

اگر اطلاعات شما در زمینه خودرو زیاد باشد و یا طرفدار خودرهای فرانسوی باشید، حتما می‌دانید که تولید و مونتاژ این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتری از سال 1387 و با پیشرانه 2.0 لیتری نیز از سال بعد از آن یعنی 1388 در کشورمان آغاز شد و با افت و خیزهای متعددی تا اواخر 1393 هم ادامه پیدا کرد. مگان 1600 مونتاژی در ابتدا فقط تیپ E1 داشت اما از سال 1390 تیپ E2 آن نیز با تجهیزاتی بیشتر تحویل مشتریانش شد که شیشه بالابر برقی، آینه‌های برقی، مه‌شکن جلو، صندلی دوتکه عقب، سی‌دی پلیر از جمله این تجهیزات هستند.

اگر بخواهیم به طور کلی به چند مورد دیگر از ویژگی‌های مهم این خودرو اشاره کنیم، باید به اطلاع شما برسانیم که رنو مگان 2000 نیز جدای از برتری فنی، در امکانات فقط در سنسور باران، ترمز EBD و تهویه اتوماتش با مگان 1600 متفاوت است. همچنین تعداد انگشت‌شماری از مگان‌های E2 با آپشن‌هایی موسوم به سفارش مدیران و تنها با بدنه سفید یا زیتونی (برای مگان 1600) و بدنه قرمز روانه بازار شدند که همگی مجهز به رینگ‌های آلومینیومی (مشابه مگان 2000)، ترمزهای EBD، فیلتر هوای کابین و شیشه دودی بودند. همچنین رنگ‌هایی که تاکنون از این خودرو به بازار ایران عرضه شده‌اند عبارتند از سفید، مشکی، خاکستری، قرمز، سبز لجنی و نقره‌ای که می‌توانید مدل‌های 88 تا 93 را در بازار مشاهده کنید.

مشخصات فنی رنو مگان

طراحی ظاهری رنو مگان

طراحی خارجی این خودرو، یک طراحی به نسبت مناسب و البته تا حدودی زیبا می‌باشد که در سال 1388 به عنوان یک خودرو سدان (خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار) لوکس و البته جذاب میان عموم مردم شناخته شده بود. در واقعیت طراحی ظاهری رنو مگان با وجود نقدهایی که در طی همان سال‌ها منتشر شد، مانعی از فروش آن در بازار نشدند و بدون شک خودرو مگان، جزء یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودروها در کشور می‌باشد که طراحی ظاهری جدید و بروز آن در سال‌های ابتدایی ورودش، یک مزیت برای افزایش فروش آن شد.

وقتی از روبرو به خودرو نگاه می‌کنید، خودرویی با چراغ‌های کشیده و زیبا می‌بینید که ظاهری شیک و اسپرت و البته جوان پسند به این محصول بخشیده‌ است. این خودرو از نمای کناری نیز، سادگی و طراحی غیر عضلانی خود را حفظ کرده است و با گلگیرهای برآمده‌ی خود، نظر مثبت خریداران را به سمت خود جلب می‌کند. کمپانی رنو، در چراغ‌های عقب این محصول نیز از طرح کشیده و یکپارچه استفاده کرده است که در ترکیب با صندوق عقب خوش‌فرم این خودرو، حس خوبی را در بیننده ایجاد می‌کنند.

طراحی داخلی رنو مگان

با واردشدن به داخل خودرو، با کابین ساده و در عین حال دلبازی مواجه می‌شویم که نوید یک سواری راحت و بدون ‌دغدغه را به ما می‌دهد. طراحی منحصر به ‌فرد ترمز دستی و دکمه‌های بالابر شیشه‌ها که روی دستگیره‌ی درهای خودرو قرار دارند، مهم‌ترین نکاتی هستند که بعد از ورود به کابین مگان، نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. از دیگر ویژگی‌های کابین رنو مگان می‌توان به کیفیت مناسب متریال استفاده شده در آن، شیشه‌های بزرگ و فضای راحت کابین اشاره کرد که در نهایت، راحتی و آسایش را برای راننده و دیگر سرنشینان خودرو به ‌همراه می‌آورند.

همچنین طراحی داخلی خودرو یک طراحی غیر تکراری و جدا از خانواده ال 90 یا همان تندر 90 می‌باشد که این گزینه به خودی خود، یک مزیت به حساب می‌آید. ولی اگر بخواهیم به طور کل به این موضوع نگاه کنیم، متوجه نوعی طراحی ساده و به نسبت دلسرد کننده در زمان حال خواهیم شد و این در حالی است که کابین این خودرو در سال‌هایی که به بازار عرضه می‌شد، یک کابین خاص و منحصر به فرد بود. با این وجود لازم به ذکر است که سیستم تهویه رنو مگان 2000 برخلاف مدل‌های دیگر، اتوماتیک است.

مصرف سوخت رنو مگان

این خودرو جزء یکی از خودروهایی است که دارای میزان مصرف سوخت مناسب و مقرون بصرفه می‌باشد و اگر مقدار مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، بدون تردید خودرو رنو مگان را می‌توانید در لیست خودروهایی که تصمیم به بررسی آنها دارید، قرار دهید چرا که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر، تنها 7 لیتر و در نسخه 2000 نیز 7.8 لیتر است و این در حالی است که میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو 405 GLX، به میزان 9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد! قضاوت با شماست.

تجهیزات و آپشن‌های رنو مگان

اگر بخواهیم به صورت تیتروار به مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو اشاره کنیم، قطعاً اصلی‌ترین آن‌ها در 16 مورد زیر خلاصه می‌شود:

1. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

2. ترمزهای ABS و EBA

EBV، 3. سیستم تهویه اتوماتیک در نسخه 2000

4. روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها

5. چراغ مه‌شکن جلو

6. آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن

 7. نمایشگر سفر

8. پرده شیشه عقب و جانبی

9. شیشه بالابر برقی عقب و جلو

10. وجود دکمه استارت

11. فرمان برقی حساس به سرعت

12. برف پاک‌کن هوشمند

13. حسگر باران

14. مجهز ‌بودن صندلی‌های جلو به گرم‌کن

15. استفاده از کارت هوشمند به‌جای سوئیچ‌های معمولی

16. اخذ پنج ستاره از مؤسسه‌ی ایمنی یورو انکپ

مبلغ بیمه سالانه رنو مگان

منظور از بیمه در این قسمت، بیمه شخص ثالث خودرو است که یکی از الزامات در حین خودرو به شمار می‌رود و بایستی قبل از خرید خودرو، توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید و اگر مهلت آن در حال اتمام است، فوراً اقدام به تمدید آن کنید. با این وجود اگر شما آخرین مدل خودرو رنو مگان که برای سال 93 است را خریداری کرده‌اید، باید برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو حداقل 2.200.000 تومان و حداکثر 2.400.000 تومان هزینه کنید. توجه داشته باشید که این تعرفه ثابت نیست و می‌تواند در طول زمان تغییر کند.

هزینه استهلاک رنو مگان

یکی از نقطه ضعف‌های اصلی این خودرو، استهلاک آن می‌باشد چرا که حدودا 8 سال از متوقف سازی خط تولید آن می‌گذرد و به همین علت همانند سایر خودروهایی که قبل از ورود رنو مگان تا هم اکنون در حال تولید و مونتاژ هستند، نمی‌توانید به سادگی قطعات این خودرو را پیدا کنید و اگر هم موفق شوید، باید به نسبت هزینه بیشتری را بپردازید. اما برخی از قطعات آن نیز وجود دارند که نسبت به قطعات جزئی، خیلی ساده‌تر پیدا می‌شوند. با این حال رنو مگان یک حالت کلکسیونی مانند دارد که علاقمندان این خودرو قطعاً به این قسمت نیز فکر کرده‌اند.

همانطور که اشاره کردیم، یکی از اولین هزینه‌هایی که شما باید در طول سال برای خودرو خرج کنید، هزینه بیمه شخص ثالث می‌باشد که در بخش قبلی به صورت کامل به آن پرداختیم و گفتیم حداقل مبلغ قابل پرداخت 2.200.000 تومان می‌باشد (البته به یاد داشته باشید که این تعرفه مربوط به سال 99 است). از طرفی هر 60 هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض تسمه تایم رنو مگان کنید که حداقل هزینه 1 میلیون تومان می‌باشد. با به سر و صدا در آمدن لنت‌های عقب و جلو باید اقدام به تعویض آنها کنید که حداقل هزینه برای تعویض همزمان آنها 700 تومان و حداکثر 1.300.000 تومان می‌باشد.

همچنین توصیه می‌شود که هر 50 هزار کیلومتر، شمع خودرو را تعویض کنید. هزینه حدودی بسته 4 تایی شمع نیز برای رنو مگان 200 الی 300 هزار تومان می‌باشد. از طرف دیگر در طول مسافت‌های زیاد، آج لاستیک به کمترین میزان ممکن خواهد رسید که باید اقدام به تعویض آنها کنید. حداقل هزینه برای تعویض 2 جفت لاستیک برای رنو مگان نیز، 4 میلیون تومان و حداکثر 8 میلیون تومان تخمین زده شده است. در کل باید در طول استفاده زیاد از خودرو، حداقل سالانه 8 الی 10 میلیون تومان برای استهلاک آن هزینه کنید.

قیمت رنو مگان در بازار ایران

قیمت این خودرو از سال 1387 تا سال گذشته یعنی سال 1399، با وجود متوقف شدن خط تولید آن، به میزان زیادی افزایش یافته است که اگر تصمیم به خرید آن در بازار آزاد داشته باشید، قیمت ثابتی را نمی‌توانید پیدا کنید چرا که متأسفانه بنا بر دلایل و شرایط مختلفی این خودرو قیمت گذاری می شود! لازم به ذکر است که قیمت حدودی این خودرو در بازار آزاد بین 200 میلیون تومان تا 400 میلیون تومان متغیر است. توجه داشته باشید که تمام قیمت های ذکر شده در این گزارش، به صورت حدودی هستند و هیچ تضمینی به ثابت بودن قیمت‌ها در طول زمان وجود ندارد. اما می‌توان گفت که قیمت مگان نسبت به ویژگی‌هایش، آن را جزء خودروهای اقتصادی قرار داده است.

مشخصات فنی رنو مگان

بیشتر بخوانید: نقص فنی در نیم‌ میلیون خودرو برقی شرکت تسلا

تفاوت مگان وارداتی (1600 سی سی) با مونتاژ

از نظر ظاهری، طراحی داخلی در هر دو مدل 1600 و 2000 تقریباً به یک شکل و بسیار ساده می‌باشد. این طراحی در اصل متعلق به خودروهای رده متوسط رنو است. با این حال فضای آن بسیار بزرگ بوده و فرمان خوش دستی دارد. رنو مگان طراحی ساده‌ای دارد و ممکن است نسبت به خودروهای جوان پسند امروزی، قدیمی و کسل کننده به نظر برسد. طول این خودرو 4498 میلی‌متر و عرض آن 1777 میلی‌متر است و ارتفاعی معادل با 1460 میلی‌متر دارد. فاصله دو محور مگان 2000 معادل با 2686 میلی‌متر است و وزنی برابر با 1385 کیلوگرم دارد.

همچنین از نظر قدرت باید اشاره کرد که مدل 2000 با موتور 2 لیتری و 136 اسب بخار قدرت تولید می‌شود که گشتاور آن 181 نیوتن بر متر است. این خودرو به صورت دنده اتومات طرحی شده و با فرمان نرم و خوش دست آن لذت رانندگی دوچندانی را نصیب شما خواهد کرد. این خودرو می تواند شتاب صفر تا صد را در 11.2 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت ثبت شده برای آن 195 کیلومتر بر ساعت است. مصرف بنزین مگان 2000 در داخل شهری چیزی برابر با 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر و در خارج از شهر 7.2 لیتر است. سوخت ترکیبی آن طبق ادعای رنو 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

همان طور که در قسمت تجهیزات خودرو اشاره کردیم، برخی از امکانات این محصول به این شکل است: کارت هوشمند برای روشن و خاموش کردن خودرو، سیستم تهویه به صورت اتوماتیک، سنسور نور به صورت روشن و خاموش کردن چراغ‌ها به صورت اتوماتیک، آینه‌های جانبی نیز به صورت برقی طراحی شده و شما می‌توانید از گرم کن تعبیه شده در آن استفاده کنید. سنسور باران علاوه بر سنسور نور در این خودرو به کار گرفته شده است. در نهایت شیشه‌های خودرو برقی است. از نظر صوتی چهار بلندگو در آن به کار گرفته شده است و حتی می‌توانید از فرمان صوتی برای کنترل ماشین استفاده نمایید. طبق تجربه خودروی مگان به مرور استهلاک کمتری داشته و کمتر دچار خرابی می‌شود.

تفاوت مگان 2000 و مگان 1600

هر دو مدل این محصول دارای شتاب صفر تا 100 برابر با 11.1 ثانیه می‌باشند ولی حداکثر سرعت مدل 2000 برابر با 195 کیلومتر بر ساعت و مدل 1600 معادل با 193 کیلومتر بر ساعت است. رنو مگان 2000 به صورت اتومات و با 4 دنده‌ی اتوماتیک طراحی شده؛ اما رنو 1600 با 5 دنده دستی تولید می‌شود. رنو مگان 2000 همانطور که از نام آن مشخص است با حجم 2 لیتری تولید می‌شود؛ در حالی رنو 1600 حجم 1.6 لیتری دارد. مدل 2000 دارای قدرت 136 اسب بخار است؛ اما قدرت مدل رنو 1600 به 115 اسب بخار محدود می‌شود.

از دیگر تفاوت‌ها نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که مدل 2000 مگان دارای امکاناتی چون سنسور باران، سنسور نور و غیره است؛ در صورتی که در مدل 1600 دیده نمی‌شود. تفاوت‌های دیگری نیز در مدل 2000 لحاظ شده، مانند رنگ آینه‌ها و دستگیره‌ها به رنگ بدنه خودرو است. چرخ‌های به کار رفته در مدل 2000 از جنس آلومنیومی است اما در مدل 1600 فولادی است. سیستم تهویه به کار گرفته شده در مدل 2000 اتوماتیک است؛ اما در مدل دستی شما باید این قابلیت را به صورت دستی فعال نمایید.رنو مگان (Renault Mégane)

در همین ابتدای امر از شما می‌خواهیم که تا آخر همراه ما باشید چرا که قصد داریم یکی از خودروهای پرمخاطب فرانسوی یعنی رنو مگان را به شما معرفی کنیم و به بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم! رنو مگان خودرویی است که توسط شرکت رنو فرانسه تولید می‌شود. طرح اولیه این خودرو در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو ارائه گردید. این خودرو به افتخار مگان سودیت طراح معروف فرودگاه برست نامگذاری شد. نسل اول این خودرو با نام Mégane I در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۲ نسل دوم این خودرو با نام Mégane II جایگزین نسل اول گردید.

رنو معمولاً هر 6 الی 8 سال نسخه و نسل جدیدی از این خودرو را طراحی و روانه بازار می‌کند. از این رو این شرکت فرانسوی در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۰۸ نسل سوم مگان را با نام Mégane III در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل موندیال پاریس رونمایی و معرفی کرد. و در نهایت در سال ۲۰۱۶ هم از نسل چهارم آن با نام Mégane IV پرده برداری نمود. مگان در ابتدا در کلاس کلاسیک سالن ساخته شد و تا سال ۱۹۹۹ مدل کوپه و کوپه کروکی آن نیز وارد بازار گردید. تا سال ۲۰۰۳ مدل‌های سدان، استیشن واگن آن نیز ساخته شد.

همه چیز در رابطه با رنو مگان

اگر اطلاعات شما در زمینه خودرو زیاد باشد و یا طرفدار خودرهای فرانسوی باشید، حتما می‌دانید که تولید و مونتاژ این خودرو با پیشرانه 1.6 لیتری از سال 1387 و با پیشرانه 2.0 لیتری نیز از سال بعد از آن یعنی 1388 در کشورمان آغاز شد و با افت و خیزهای متعددی تا اواخر 1393 هم ادامه پیدا کرد. مگان 1600 مونتاژی در ابتدا فقط تیپ E1 داشت اما از سال 1390 تیپ E2 آن نیز با تجهیزاتی بیشتر تحویل مشتریانش شد که شیشه بالابر برقی، آینه‌های برقی، مه‌شکن جلو، صندلی دوتکه عقب، سی‌دی پلیر از جمله این تجهیزات هستند.

اگر بخواهیم به طور کلی به چند مورد دیگر از ویژگی‌های مهم این خودرو اشاره کنیم، باید به اطلاع شما برسانیم که رنو مگان 2000 نیز جدای از برتری فنی، در امکانات فقط در سنسور باران، ترمز EBD و تهویه اتوماتش با مگان 1600 متفاوت است. همچنین تعداد انگشت‌شماری از مگان‌های E2 با آپشن‌هایی موسوم به سفارش مدیران و تنها با بدنه سفید یا زیتونی (برای مگان 1600) و بدنه قرمز روانه بازار شدند که همگی مجهز به رینگ‌های آلومینیومی (مشابه مگان 2000)، ترمزهای EBD، فیلتر هوای کابین و شیشه دودی بودند. همچنین رنگ‌هایی که تاکنون از این خودرو به بازار ایران عرضه شده‌اند عبارتند از سفید، مشکی، خاکستری، قرمز، سبز لجنی و نقره‌ای که می‌توانید مدل‌های 88 تا 93 را در بازار مشاهده کنید.

طراحی ظاهری رنو مگان

طراحی خارجی این خودرو، یک طراحی به نسبت مناسب و البته تا حدودی زیبا می‌باشد که در سال 1388 به عنوان یک خودرو سدان (خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار) لوکس و البته جذاب میان عموم مردم شناخته شده بود. در واقعیت طراحی ظاهری رنو مگان با وجود نقدهایی که در طی همان سال‌ها منتشر شد، مانعی از فروش آن در بازار نشدند و بدون شک خودرو مگان، جزء یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین خودروها در کشور می‌باشد که طراحی ظاهری جدید و بروز آن در سال‌های ابتدایی ورودش، یک مزیت برای افزایش فروش آن شد.

وقتی از روبرو به خودرو نگاه می‌کنید، خودرویی با چراغ‌های کشیده و زیبا می‌بینید که ظاهری شیک و اسپرت و البته جوان پسند به این محصول بخشیده‌ است. این خودرو از نمای کناری نیز، سادگی و طراحی غیر عضلانی خود را حفظ کرده است و با گلگیرهای برآمده‌ی خود، نظر مثبت خریداران را به سمت خود جلب می‌کند. کمپانی رنو، در چراغ‌های عقب این محصول نیز از طرح کشیده و یکپارچه استفاده کرده است که در ترکیب با صندوق عقب خوش‌فرم این خودرو، حس خوبی را در بیننده ایجاد می‌کنند.

طراحی داخلی رنو مگان

با واردشدن به داخل خودرو، با کابین ساده و در عین حال دلبازی مواجه می‌شویم که نوید یک سواری راحت و بدون ‌دغدغه را به ما می‌دهد. طراحی منحصر به ‌فرد ترمز دستی و دکمه‌های بالابر شیشه‌ها که روی دستگیره‌ی درهای خودرو قرار دارند، مهم‌ترین نکاتی هستند که بعد از ورود به کابین مگان، نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. از دیگر ویژگی‌های کابین رنو مگان می‌توان به کیفیت مناسب متریال استفاده شده در آن، شیشه‌های بزرگ و فضای راحت کابین اشاره کرد که در نهایت، راحتی و آسایش را برای راننده و دیگر سرنشینان خودرو به ‌همراه می‌آورند.

همچنین طراحی داخلی خودرو یک طراحی غیر تکراری و جدا از خانواده ال 90 یا همان تندر 90 می‌باشد که این گزینه به خودی خود، یک مزیت به حساب می‌آید. ولی اگر بخواهیم به طور کل به این موضوع نگاه کنیم، متوجه نوعی طراحی ساده و به نسبت دلسرد کننده در زمان حال خواهیم شد و این در حالی است که کابین این خودرو در سال‌هایی که به بازار عرضه می‌شد، یک کابین خاص و منحصر به فرد بود. با این وجود لازم به ذکر است که سیستم تهویه رنو مگان 2000 برخلاف مدل‌های دیگر، اتوماتیک است.

مصرف سوخت رنو مگان

این خودرو جزء یکی از خودروهایی است که دارای میزان مصرف سوخت مناسب و مقرون بصرفه می‌باشد و اگر مقدار مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، بدون تردید خودرو رنو مگان را می‌توانید در لیست خودروهایی که تصمیم به بررسی آنها دارید، قرار دهید چرا که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر، تنها 7 لیتر و در نسخه 2000 نیز 7.8 لیتر است و این در حالی است که میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو 405 GLX، به میزان 9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد! قضاوت با شماست.

تجهیزات و آپشن‌های رنو مگان

اگر بخواهیم به صورت تیتروار به مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو اشاره کنیم، قطعاً اصلی‌ترین آن‌ها در 16 مورد زیر خلاصه می‌شود:

1. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

2. ترمزهای ABS و EBA

EBV، 3. سیستم تهویه اتوماتیک در نسخه 2000

4. روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها

5. چراغ مه‌شکن جلو

6. آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن

7. نمایشگر سفر

8. پرده شیشه عقب و جانبی

9. شیشه بالابر برقی عقب و جلو

10. وجود دکمه استارت

11. فرمان برقی حساس به سرعت

12. برف پاک‌کن هوشمند

13. حسگر باران

14. مجهز ‌بودن صندلی‌های جلو به گرم‌کن

15. استفاده از کارت هوشمند به‌جای سوئیچ‌های معمولی

16. اخذ پنج ستاره از مؤسسه‌ی ایمنی یورو انکپ

مبلغ بیمه سالانه رنو مگان

منظور از بیمه در این قسمت، بیمه شخص ثالث خودرو است که یکی از الزامات در حین خودرو به شمار می‌رود و بایستی قبل از خرید خودرو، توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید و اگر مهلت آن در حال اتمام است، فوراً اقدام به تمدید آن کنید. با این وجود اگر شما آخرین مدل خودرو رنو مگان که برای سال 93 است را خریداری کرده‌اید، باید برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث خودرو حداقل 2.200.000 تومان و حداکثر 2.400.000 تومان هزینه کنید. توجه داشته باشید که این تعرفه ثابت نیست و می‌تواند در طول زمان تغییر کند.

هزینه استهلاک رنو مگان

یکی از نقطه ضعف‌های اصلی این خودرو، استهلاک آن می‌باشد چرا که حدودا 8 سال از متوقف سازی خط تولید آن می‌گذرد و به همین علت همانند سایر خودروهایی که قبل از ورود رنو مگان تا هم اکنون در حال تولید و مونتاژ هستند، نمی‌توانید به سادگی قطعات این خودرو را پیدا کنید و اگر هم موفق شوید، باید به نسبت هزینه بیشتری را بپردازید. اما برخی از قطعات آن نیز وجود دارند که نسبت به قطعات جزئی، خیلی ساده‌تر پیدا می‌شوند. با این حال رنو مگان یک حالت کلکسیونی مانند دارد که علاقمندان این خودرو قطعاً به این قسمت نیز فکر کرده‌اند.

همانطور که اشاره کردیم، یکی از اولین هزینه‌هایی که شما باید در طول سال برای خودرو خرج کنید، هزینه بیمه شخص ثالث می‌باشد که در بخش قبلی به صورت کامل به آن پرداختیم و گفتیم حداقل مبلغ قابل پرداخت 2.200.000 تومان می‌باشد (البته به یاد داشته باشید که این تعرفه مربوط به سال 99 است). از طرفی هر 60 هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض تسمه تایم رنو مگان کنید که حداقل هزینه 1 میلیون تومان می‌باشد. با به سر و صدا در آمدن لنت‌های عقب و جلو باید اقدام به تعویض آنها کنید که حداقل هزینه برای تعویض همزمان آنها 700 تومان و حداکثر 1.300.000 تومان می‌باشد.

همچنین توصیه می‌شود که هر 50 هزار کیلومتر، شمع خودرو را تعویض کنید. هزینه حدودی بسته 4 تایی شمع نیز برای رنو مگان 200 الی 300 هزار تومان می‌باشد. از طرف دیگر در طول مسافت‌های زیاد، آج لاستیک به کمترین میزان ممکن خواهد رسید که باید اقدام به تعویض آنها کنید. حداقل هزینه برای تعویض 2 جفت لاستیک برای رنو مگان نیز، 4 میلیون تومان و حداکثر 8 میلیون تومان تخمین زده شده است. در کل باید در طول استفاده زیاد از خودرو، حداقل سالانه 8 الی 10 میلیون تومان برای استهلاک آن هزینه کنید.

قیمت رنو مگان در بازار ایران

قیمت این خودرو از سال 1387 تا سال گذشته یعنی سال 1399، با وجود متوقف شدن خط تولید آن، به میزان زیادی افزایش یافته است که اگر تصمیم به خرید آن در بازار آزاد داشته باشید، قیمت ثابتی را نمی‌توانید پیدا کنید چرا که متأسفانه بنا بر دلایل و شرایط مختلفی این خودرو قیمت گذاری می شود! لازم به ذکر است که قیمت حدودی این خودرو در بازار آزاد بین 200 میلیون تومان تا 400 میلیون تومان متغیر است. توجه داشته باشید که تمام قیمت های ذکر شده در این گزارش، به صورت حدودی هستند و هیچ تضمینی به ثابت بودن قیمت‌ها در طول زمان وجود ندارد. اما می‌توان گفت که قیمت مگان نسبت به ویژگی‌هایش، آن را جزء خودروهای اقتصادی قرار داده است.

تفاوت مگان وارداتی (1600 سی سی) با مونتاژ

از نظر ظاهری، طراحی داخلی در هر دو مدل 1600 و 2000 تقریباً به یک شکل و بسیار ساده می‌باشد. این طراحی در اصل متعلق به خودروهای رده متوسط رنو است. با این حال فضای آن بسیار بزرگ بوده و فرمان خوش دستی دارد. رنو مگان طراحی ساده‌ای دارد و ممکن است نسبت به خودروهای جوان پسند امروزی، قدیمی و کسل کننده به نظر برسد. طول این خودرو 4498 میلی‌متر و عرض آن 1777 میلی‌متر است و ارتفاعی معادل با 1460 میلی‌متر دارد. فاصله دو محور مگان 2000 معادل با 2686 میلی‌متر است و وزنی برابر با 1385 کیلوگرم دارد.

همچنین از نظر قدرت باید اشاره کرد که مدل 2000 با موتور 2 لیتری و 136 اسب بخار قدرت تولید می‌شود که گشتاور آن 181 نیوتن بر متر است. این خودرو به صورت دنده اتومات طرحی شده و با فرمان نرم و خوش دست آن لذت رانندگی دوچندانی را نصیب شما خواهد کرد. این خودرو می تواند شتاب صفر تا صد را در 11.2 ثانیه طی کند و حداکثر سرعت ثبت شده برای آن 195 کیلومتر بر ساعت است. مصرف بنزین مگان 2000 در داخل شهری چیزی برابر با 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر و در خارج از شهر 7.2 لیتر است. سوخت ترکیبی آن طبق ادعای رنو 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

همان طور که در قسمت تجهیزات خودرو اشاره کردیم، برخی از امکانات این محصول به این شکل است: کارت هوشمند برای روشن و خاموش کردن خودرو، سیستم تهویه به صورت اتوماتیک، سنسور نور به صورت روشن و خاموش کردن چراغ‌ها به صورت اتوماتیک، آینه‌های جانبی نیز به صورت برقی طراحی شده و شما می‌توانید از گرم کن تعبیه شده در آن استفاده کنید. سنسور باران علاوه بر سنسور نور در این خودرو به کار گرفته شده است. در نهایت شیشه‌های خودرو برقی است. از نظر صوتی چهار بلندگو در آن به کار گرفته شده است و حتی می‌توانید از فرمان صوتی برای کنترل ماشین استفاده نمایید. طبق تجربه خودروی مگان به مرور استهلاک کمتری داشته و کمتر دچار خرابی می‌شود.

تفاوت مگان 2000 و مگان 1600

هر دو مدل این محصول دارای شتاب صفر تا 100 برابر با 11.1 ثانیه می‌باشند ولی حداکثر سرعت مدل 2000 برابر با 195 کیلومتر بر ساعت و مدل 1600 معادل با 193 کیلومتر بر ساعت است. رنو مگان 2000 به صورت اتومات و با 4 دنده‌ی اتوماتیک طراحی شده؛ اما رنو 1600 با 5 دنده دستی تولید می‌شود. رنو مگان 2000 همانطور که از نام آن مشخص است با حجم 2 لیتری تولید می‌شود؛ در حالی رنو 1600 حجم 1.6 لیتری دارد. مدل 2000 دارای قدرت 136 اسب بخار است؛ اما قدرت مدل رنو 1600 به 115 اسب بخار محدود می‌شود.لنگر

از دیگر تفاوت‌ها نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که مدل 2000 مگان دارای امکاناتی چون سنسور باران، سنسور نور و غیره است؛ در صورتی که در مدل 1600 دیده نمی‌شود. تفاوت‌های دیگری نیز در مدل 2000 لحاظ شده، مانند رنگ آینه‌ها و دستگیره‌ها به رنگ بدنه خودرو است. چرخ‌های به کار رفته در مدل 2000 از جنس آلومنیومی است اما در مدل 1600 فولادی است. سیستم تهویه به کار گرفته شده در مدل 2000 اتوماتیک است؛ اما در مدل دستی شما باید این قابلیت را به صورت دستی فعال نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید