جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی بازی فکری باقلوا

author منتشر کننده
نظرات (2) 13 0
معرفی بازی فکری باقلوا

بازی فکری باقلوا، بازی که استودیوی نردبان اندیشه آن را توسعه و انتشار داد، در واقع نوعی بازی با کلمات است که در مدت کوتاهی توانست طرفداران بسیاری پیدا کند. این بازی سبک پازلی دارد و گیمر برای حل این پازل‌­ها باید از روی جدولی که پر است از حروف مختلفِ به هم ریخته، کلمات صحیح را پیدا کند. بازی فکری باقلوا شامل دو نسخه آی او اسی و اندرویدی است و به دو صورت آفلاین و آنلاین انجام می­‌شود. این بازی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌­گیرد.

بازی فکری باقلوا

بازی فکری باقلوا و نحوه انجام آن

نحوه انجام بازی فکری باقلوا به این صورت است که بازی پس از نصب و اجرای آن، با لمس گزینه "شروع بازی" آغاز می‌شود. در مراحل مختلف بازی ( این بازی بیش از 800 مرحله دارد)، گیمر با جدول­‌های نامرتبی از حروف فارسی مواجه می­‌شود که باید بر اساس آن‌ها کلمه مورد نظر را حدس بزند. بعد از آن که کلمه را حدس زد، باید انگشت خود را روی حرفی که کلمه با آن آغاز می‌شود، قرار داده و مسیری که کلمه را کامل می‌کند، مشخص نماید. در مراحل ابتدایی بازی جدول‌ها ساده تر هستند و خانه های کمی دارند. لذا حدس زدن کلمات راحت تر است. با پیشروی در بازی جدول‌ها پیچیده‌تر می‌شوند و حدس زدن کلمات سخت تر، با پشت سر گذاشتن هر مرحله گیمر سکه دریافت می‌کند که می‌تواند آن‌ها را در مراحل سخت‌تر بازی جهت کسب راهنمایی به کار برد.

بازی فکری باقلوا و هدف از طراحی آن

هدف از طراحی بازی فکری باقلوا در وهله اول سنجش هوش، ذکاوت و حافظه گیمر و نیز افزایش دامنه لغات و کلمات وی است. کلماتی که در بازی حدس زده می­‌شود و به دامنه لغات گیمر افزوده می‌شود. این بازی دارای 32 کاراکتر است که هر کدام از آن‌ها بیانگر میزان هوش و ذکاوت گیمر است. این بازی به گونه ای طراحی شده است که گیمر همزمان که مشغول حل جدول­‌های نامرتب است، با مناظر و زیبایی‌های ایران آشنا می‌شود و از این رو به اطلاعات عمومی ایران‌شناسی وی نیز اضافه می‌شود.

بازی فکری باقلوا

بازی فکری باقلوا و تاثیر آن در تقویت حافظه

بازی فکری باقلوا تاثیر به سزایی در تقویت حافظه دارد، چرا که ذهنِ گیمر را به منظور حدس کلمات به چالش می‌کشاند و او را وادار به تمرکز و رجوع به دانسته های قبلی خود می‌کند. هوش گیمر با پشت سر گذاشتن هر مرحله به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد. هر چقدر که مراحل سخت‌تر می‌شود، ذهن گیمر بیشتر به چالش کشیده می‌شود، چون برای حل جدول‌های نامرتب هم به کلمات بیشتر و پیچیده‌تر و هم به قدرت تمرکز بالا نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. سبک بازی آمیرزا خیلی بهتره و خیلی هم تو جذب مخاطب موفق بوده است.

  1. ممنون که چنین بازی های خوب و ایرانی رو معرفی می کنید.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید