جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی تازه ترین خودروهای لوکس نمایشگاه برگزار نشده ژنو 2020

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
معرفی تازه ترین خودروهای لوکس نمایشگاه برگزار نشده ژنو 2020

نمایشگاه خودرو ژنو که هر ساله میزبان نمایش جدیدترین خودروهای لوکس در دنیا است و از جدیدترین برندهای معتبر دنیای خودرو رونمایی می‌کند، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و با درخواست دولت سوئیس لغو شد. لذا دولت سوئیس بر خود واجب دانست نمایشگاه ژنو 2020 را به صورت یک بازار آنلاین در اختیار دوست داران دنیای خودرو و علاقه مندان به آن قرار دهد. لذا کمپانی های معتبر جهان، به صورت اینترنتی و آنلاین نسبت به معرفی خودروهای لوکس خود اقدام کردند. از جمله آن ها می توان به خودروهای سدان جدید آلفارمئو و نسل جدید توربوی پورشه نامید که پیش از این احتمال عرضه آن را در سر داشتیم.

خودروهای لوکس

خودرو V12 اپیدستر استون مارتین را بهتر بشناسیم

کافی است نگاهی اجمالی به خودرو مارتین V12 اپیدستر داشته باشید. قطعاً آن را بدون سقف و شیشه خواهید دید. معمولاً استون مارتین خودروهای خود را علی رغم کیفیت بالای آن ها به طور محدود ارائه می‌دهد. V12 اپیدستر نیز یکی از مواردی است که به صورت محدود ارائه خواهد شد. خودرو لوکس V12 اپیدستر استون مارتین فقط 88 عدد از آن به بازار عرضه خواهد شد که قیمت هر یک از آن ها 950 هزار دلار خواهد بود.

طراحی این خودرو بر عهده بخش Q بوده که 12 ماه هزینه و وقت خود را صرف ساخت و ساز این خودرو کرده است و ناهیتاً موفق شده با ترکیب المان های خودروهای DBS سوپرلگرا و و نتیج خودروی مد نظر خود را به بازار عرضه کند.

استون مارتین این خودرو را بدون هیچ گونه سقفی طراحی کرده و به مانند مک لارن الوا شیشه های خودرو را نیز حذف کرده است. همچنین بخش های مهمی از بدنه را فیبر کربن تشکیل می دهد تا حجم خودرو کاهش پیدا کند. فضای سرنشینان این خودرو به مانند فراری مونزا SP2 با فاصله نسبت به هم طراحی شده است و در کابین خودرو نیز علاوه بر جذابیت خاصی که دارد از چرم و آلومینیوم استفاده شده است.

خصوصیات بارز این خودرو را می توان شامل:

موتور: 12 سیلندری با حجم 5.2 لیتر

قدرت: 700 اسب بخار و گشتاور 753 نیوتن متر

تجهیز شده به گیربکس 8 سرعته خودکار و مجهز به توروبوشارژر دوقلو، دانست.

رینگ های 21 اینچی خودرو مارتین V12 اپیدستر قادر است گردش و سرعت خودرو را در کمتر از 4 ثانیه از صفر به 100 انتقال دهد. این فرآیند علاوه بر اهمیت داشتن گشتاور، در رینگ ها نیز تاثیر بسیار بالایی را نمود خواهد کرد. همچنین خودرو به ترمزهای جلویی 410 میلی متری و ترمزهای عقب 360 میلی متری مجهز شده است. خودرو 950 هزار دلاری V12 اپیدستر استون مارتین در ماه اول سال 2021 در دسترس علاقه مندان به تکنولوژی دنیای خودرو قرار خواهد گرفت.

خودروهای لوکس

بیشتر بخوانید: بهترین خودرو های لوکس دنیا کدام اند

رونمایی از خودرو Bacalar انگلیسی، اتوموبیل روباز بنتلی

بنتلی از خودرو 12 سیلندری خود، یعنی خودرو Bacalar رونمایی کرد. این خودرو جدیدترین محصول کمپانی بنتلی است که فقط در تعداد 12 دستگاه و به صورت محدود عرضه خواهد شد. 1.5 میلیون پوند، قیمت باورنکردنی این خودروی لوکس است. اگرچه پیش از این علاقه مندان به خودروها، رضایتی از خودروی قبلی بنتلی یعنی کانتینتال GT نداشتند هم اکنون قادر خواهند بود که نسبت به خرید خودرو لوکسBacalar اقدام کنند.

خودروBacalar یک خودروی دو سرنشین بدون سقف است که فقط در دستگیره درها نسبت به کانتینتال GT مشابه است و آن هم به خاطر سیستم ورود بدون کلید خودرو است. قسمت های دیگر بدنه باکالار صرفاً و به صورت انحصاری برای خودرو طراحی شده است و بنتلی سعی کرده برای خودرو جدید خود رینگ های 22 اینچی سوار کند. طراحی  جذاب کابین باکالار بنتلی خالی از لطف نیست و سعی شده از مواد با کیفیتی در ساخت و ساز آن اعم از مواد Riverwood که که یک چوب بسیار مرغوبب می باشد مورد استفاده قرار گیرد.

تازه ترین موتور 12 سیلندری 6.0 لیتری فولکس، پارت اصلی خودرو باکالار را تشکیل می دهد که به یک توروبوشارژر دو قلو تجهیز شده است. این توربوشارژر قدرت موتور را به 650 اسب بخار و روند گشتاور آن را به 900 نیوتن رسانده تا قادر باشد در کمتر از 4 ثانیه به مانند خودرو مارتین V12 اپیدستر از صفر به 100 کیلومتر انتقال سرعت پیدا کند. جای خالی ترمز را نیز پر کنیم؛ جایی که بنتلی گیربکس 8 سرعته خودکار دو کلاچه را برای خودرو جدید خود استفاده کرده است. اگرچه خودرو V12 اپیدستر نهایتاً 300 کیلومتر توان پیمایش داشت ولی باکالار بنتلی قادر است سرعتی 322 کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. خرید این خودرو به تعداد محدود 12 عدد برای هر کسی آسان نیست، چرا که هم باید ثروتمند باشید و هم خوش شانس.

خودروهای لوکس

رونمایی از نسل جدید خودرو توربو S شش سیلندری پورشه

حدود دو سال از معرفی نسل هشتم خودرو 911 می گذرد تا اینکه پورشه پرچمدار جدید خود را یعنی توربو S شش سیلندری به بازار تکنولوژی خودرو عرضه کرد. پورشه توربو S نسل جدید پورشه های قبلی 911 هستند که پس از تغییرات و مدرن تر شدن آن نام توربو S را به دوش می کشد. این خودرو مجهز به موتور 6 سیلندری 3.8 لیتری است که با وجود توربوشارژری با قدرت 478 کیلووات و گشتاور 800 نیوتنی، شتاب صفر تا صد را به مدت 2.7 ثانیه طی می کند. نهایت سرعتی که این خودرو در پی دارد 330 کیلومتر در ساعت است. نیروی موتور از طریق یک گیربکس 8 ساعته PDK به سیستم چهار چرخ منتقل می گردد.  پورشه موفق شده در این نسخه از خودرو از میزان آلایندگی های خروجی بکاهد و میزان بازخورد گشتاور و قدرت موتور را افزایش دهد. تزئینات تیره به کار رفته بر روی چراغ های جلویی، لوله جذاب اگزوز و دوخت های منحصر به فرد صندلی از طراحی های خاصی است که پورشه برای این خودرو به کار گرفته است. سیستم خنک سازی خودرو بهبود یافته و فلاپ های قابل تنظیم برقی نیز بر روی خودرو نصب شده است.

خودرو توربو S پورشه اکنون با قیمت پایه 4.379.000 دلار (کوپه) و 4.494.900 (کارنوتیبل) به فروش می‌رسد.

خودروهای لوکس

بیشتر بخوانید: ماشین های لوکس شاسی بلند

معرفی دو خودرو محبوب و پر طرفدار آلفارمئو، GTA و GTAm

اکنون نوبت به دو خودرو محبوب آلفارمئو می‌رسد. خودروهای سدان جیولیا کوادروفولیو که با اختصار GTA و GTAm توسط آلفارمئو در نمایشگاه آنلاین ژنو 2020 معرفی شده اند. این دو خودرو سدان جدید، از لحاظ ظاهری نسبت به نسخه اصلی خود طراحی متنوع تری دارند. کابین این دو خودرو به مانند خودروهای لوکس دیگر از فیبر کربنی بهره گرفته شده است. البته پوشش آلکانترا را در طراحی خاص کابین جا نگذاریم. یکی از بزرگترین تفاوت این دو مدل با نسخه اصلی می توان در سپرهای بزرگ و عضلانی GTAm دانست. برخلاف نسخه اصلی در مدل جدید خودروهای آلفارمئو موتور حدود 2.9 لیتر توئین ارتقا مشاهده می شود که 532 اسب بخار قدرت را از خود نشان می‌دهد.

همچنین تلاش آلفارمئو را مبنی بر کاهش 100 کیلوگرمی خودرو GTA و خودرو GTAm  قابل تحسین است. جایی که توانسته شتاب صفر تا صد خودروها را به 3.6 ثانیه تخصیص دارد. تفاوت هاصی بین خودرو جولیا GTA و GTAm مشاهده نمی‌شود و آلفارمئو هر دو خودرو را به یک نحو طراحی کرده و تنها تفاوتی که می بینم اضافه تر بودن خواص فیبر کربنی خودرو GTAm است. قیمت پایه این دو خودرو ایتالیایی 120 تا 130 هزار دلار تخمین زده شده است.

خودروهای لوکس

رونمایی هیوندای از خودرو جنسیس مدل 2021

نمایشگاه خودرو ژنو 2021 امسال منتظر مدل جدید اسنتیا یکی از زیر مجموعه های هیوندای، یعنی خودرو جنسیس 2021 بود. جنسیس دومین برند برتر هیوندای است که پس از تسلا توانسته چشم بسیاری از بزرگان خودرو به خود خیره کند. مدل مفهومی این خودرو که با نام «اسنتیا» ذکر می‌شود دارای یک کابین فوق لوکس و مجهز به پوشش چرمی قهواه ای رنگ و تریم فیبر کربنی در بخش رو به رویی فرمان و زیرین است. گفته شده تا کنون فقط یک مدل از این خودرو و آن هم برای برای نمایش گذاشته شده و خبری از تعداد محدود و نامحدود این خودرو داده نشده است.

اسنتیا جنسیس 2021، از چراغ هایی بهره می برد که در مدل G780 از آن استفاده می شد و نکته قابل هضم آن جاست که هیوندای از شیشه جلو به عنوان بهترین شیشه در میان برندهای خودروهای جهان یاد می‌کند. شیشه ای سه ضلعی و الماس مانند که این طراحی را نیز به سپر جلوی خودرو هم انتقال خواهند داد. این خودرو با قدرت 252 اسب بخار و داشتن نیروی محرک توربوشارژر 2 لیتری و موتور 4 سیلندری صرفاً برای جانشین شدن خودرو جنسیس کوپه 2016 عرضه خواهد شد. به روزرسانی های شکل گرفته در خودرو نشان می‌دهد که موتور آن توسعه بیشتری یافته و قادر است در ادامه تا 365 اسب بخار را نیز پوشش دهد. البته تاکنون قیمتی برای این خودرو مشخص نشده و احتمال داده شده که فقط 6 خودرو لوکس از این مدل داشته باشیم.

خودروهای لوکس

مک لارن از خودرو 765LT رونمایی کرد

خودرو دیگری که در نمایشگاه آنلاین ژنو 2020 معرفی شد خودرو 765LT مک لارن (ابرخودرو ساز بریتانیایی) بود. این خودرو متمرکز بر پیست و با طراحی منحصر به فرد longtail  که پیش از این در خودروی مک لارن F1 GTR مشاهده می شد ، ساخته شده است. توان مصرفی خودرو 563 کیلووات و توان گشتاور آن 800 نیوتن متر است که در موتور 4.0 لیتری و توربوشارژر V8 قرار داده شده است. توان مصرفی موتور و توربوشارژر از تکنولوژی جدید twin-scroll بهره گرفته است.
گیربکس دو کلاچه هفت سرعته در کنار توان بالای موتور و توربوشارژر به خودرو اجازه می دهند تا فقط در 2.8 ثانیه شتابی از صفر تا صد داشته باشند. بیشینه سرعت این خودرو نیز 330 کیلومتر بر ساعت محاسبه شده است. همچنین مک لارن سعی نموده که وزن خودرو را نیز کاهش داد که این مورد، چشمگیر به نظر می‌رسد. این خودرو با طول 4.6 متر و عرض 2.2 متر حدود 1339 کیلوگرم وزن دارد که در نوع خود جالب توجه است. در حقیقت مک لارن سعی کردن از قطعات سبکی بهره ببرد که مبادا خودرو افزایش وزن داشته باشد. به طور مثال سپرها، کفی جلو، رکاب های کناری، شیشه های نازک، سیستم ها اگزوز چهار قلو کم وزن و سیستم صوتی متناسب با وزن، از جمله مواردی است که پروژه کاهش وزن این خودرو را تکمیل کرده اند. رینگ های 10 پره آلومینیومی 19 اینچی جلویی و 20 اینچی عقب آخرین دستاوردهای مک لارن در ساخت خودرو 765LT بوده است تا با قیمت مناسبی، خودرو را در لیست فروش بگذارد.

خودروهای لوکس

بیشتر بخوانید: بررسی خودروی Volvo V90 Cross Country: بهترین در هر مسیر

نمونه پیشنهادی و پرهیاهوی خودرو هیوندای، Prophecy

هیوندای همانگونه که پیش بینی میشد از خودرو جدید خود پرافسی که یک محصول پیشنهادی است رونمایی کرد. خودرو پرافسی علی رغم اینکه خصوصیات فنی آن به طور کامل منتشر نشده ولی هیوندای بخشی از کارهای به روز شده آن را در اختیار کاربران دنیای تکنولوژی خودرو قرار داده است. این خودرو تکامل یافته کانسپت 45 SUV برقی است که در زمینه طراحی، فلسفه Sensuous Sportiness را دنبال می کند. در حقیقت اساس کار پرافسی هیوندای طراحی منحصر به فرد یک خودرو است که با این کار نشان می دهد طراحی و جذابیت یک خودرو چه تاثیری در خرید و فروش می‌تواند بگذارد. یک نگاه مختصری به بالا و سطح بدنه های خودرو داشته باشید. گویا قطره آبی درشت و مسطح بر روی سنگ است. همچنین طراحی آن، ما را به یاد پورشه 911 می‌اندازد با این تفاوت که این خودرو از پیشرانه ای تمام الکتریکی سود جسته است. چراغ های جلویی خودرو از پیکسل الهام گرفته شده است و به مانند کانسپت 45 SUV چراغ های عقب را طراحی کرده اند و به زودی به مدل های تولیدی اضافه خواهند شد. کابین پرافسی بدون هدایت فرمان خواهد بود و بر عهده خود راننده خواهد بود. جالب توجه است که کابین جلوی خودرو بسان یک دنیای سینماتیک است و گویا راننده در هنگام رانندگی نگاهی به دنیای سینما دارد. به جلوی کابین نگاهی بیندازید و نمایشگر عریض خودرو را با چشمان خود ببینید و در دنیای سینما غرق شوید.

خودروهای لوکس

همانطور که گفته شد تاکنون هیوندای هیچ گونه خبری در مورد نیروی محرکه، موتور و قدرت توربوشارژر پرافسی کار نکرده است و فعلا خبری از سرعت  وشتاب در این خودرو نیست. ولی قرار است تا 2025 این خودرو در 44 مدل برقی و هیبریدی روانه بازار شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید