جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی خودروی فورد F-150

author منتشر کننده
نظرات (1) 7 0
معرفی خودروی فورد F-150

در این نوشتار به معرفی خودروی فورد F-150 خواهیم پرداخت. چنانچه دوست دارید با این هیولای آمریکایی بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

خودروی فورد F-150 نخستین بار در سال 1948 به بازار عرضه شد. فورد F-150 از نظر جذابیت تجاری با فورد فیستا در اروپا برابری می‌کند. طراحی آن موتور جلو، توزیع نیروی پیشران و خودرو چهار چرخ محرک بوده است. منظور از سامانه چهار چرخ محرک اتومبیلی است که قابلیت گشتاوری نیروی محرکه تولید شده موتور را بر روی چهار چرخ را به طور همزمان دارد. افراد زیادی هستند که معتقدند این نوع از خودروها، خودروهای بیابان‌گرد می‌باشند. افزون بر این، این دست از خودروها در بازی‌های رالی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و کنترل بهتری در حرکات نمایشی و سر پیچ‌ها دارند و از آن‌جائیکه نیروی بیشتری به زمین وارد می‌کنند دارای شتاب بهتری هستند. بنابراین خودروی فورد هم که مجهز به سامانه چهار چرخ محرک یا تمام چرخ می‌باشد تمامی قابلیت‌های ذکر شده را دارد.

فورد F-150

بیشتر بخوانید: معرفی تازه ترین خودروهای لوکس نمایشگاه برگزار نشده ژنو 2020

وانت فورد شلبی F-150 سوپر اسنیک مدل 2020

تیونر همیشگی فورد یعنی شلبی از وانت فورد F-150 شلبی سوپر اسنیک مدل 2020 که دارای قدرت 770 اسب بخار است رونمایی کرده است. برای طراحی و ساخت این خودرو  از موستانگ شلبی سوپر اسنیک الهام گرفته شده است و حتی می‌توان گفت جذاب‌تر و قوی‌تر از رپتور است. شایان ذکر است که این نخستین باری است که شلبی به تقویت یک پیکاپ پرداخته است. این خودرو با قیمتی به مبلغ ۹۳،۳۸۵ دلار به فروش می‌رسد. کسانی‌که از طرفداران فورد و شلبی هستند می‌دانند که عبارت"سوپر اسنیک" که به عنوان پسوند به محصولات این شرکت اضافه شده است حاکی از نکات مهم و برجسته‌ای دارد. این عبارت بیشتر در تعدادی از قدرتمندترین خودروهایی که تا به امروز در کارخانه شلبی موستانگ به تولید رسیده‌اند به کار رفته است. باید گفت که شلبی از این نام معروف برای وانت فورد F-150 مدل 2020 که دارای قدرت 770 اسب بخار می‌باشد استفاده کرده است.

مشخصات فنی وانت فورد شلبی F-150 سوپر اسنیک

همه مدل‌های سوپر اسنیک با پیشرانه 5 لیتری V8 و سیستم چهار چرخ محرک مدل استاندارد فورد F-150 به تولید می‌رسند. شلبی برای این‌که قدرت موتور به 770 اسب بخار برسد، سوپر شارژر را به پیشرانه افزوده است. شلبی ادعا کرده است که سوپر اسنیک می‌تواند به ترتیب در زمان‌های 3/5 و 8/3 ثانیه به سرعت 100 و 160 کیلومتر بر ساعت برسد. افرادی که خریدار هستند می‌توانند تصمیم بگیرند که از پیشرانه تنفس طبیعی بهره‌مند شوند اما باید گفت که قدرت پیشرانه مشابه مدل استاندارد و قدرت آن 395 اسب بخار باقی خواهد ماند. افزون بر پیشرانه، شلبی ارتفاع این وانت را کاهش داده است. ترمزهای دیسکی، خنک‌شونده می‌باشند و در جلو 6 پیستون Bear تعبیه شده است. علاوه بر این موارد، شلبی با تعدادی از تغییراتی در بدنه اعم از کاپوت، سپر، جلو پنجره، پوشش کفی عقب و نیز دریچه‌های ورودی هوا صورت گرفته است معرفی می‌شود. در داخل کابین هم پدال آلومینیومی، لوازم چرمی و همچنین تریم فیبر کربن مصنوعی قرار داده شده است. افزون بر همه این موارد، تعداد بسیاری نشان سوپر اسنیک و شلبی در داخل و خارج خودرو دیده می‌شود. لازم به ذکر است که شلبی تصمیم دارد فقط 250 دستگاه از این سوپر اسنیک را برای سال 2020 تولید و روانه بازار نماید. قیمت مدلی که مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی است از 86،085 آغاز می‌شود ولی مدل سوپر شارژ دارای قیمتی به مبلغ 93،385 است. با این حساب باید گفت که برای قدرت دو برابر بیشتر فقط 7،300 گرانتر است.

فورد F-150

نمای خارجی وانت فورد شلبی F-150 سوپر اسنیک

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد مدل فورد F-150 سوپر اسنیک با الهام از موستانگ شلبی سوپر اسنیک طراحی و ساخته شده است و برای نخستین بار است که شلبی به تقویت یک پیکاپ پرداخته است. در این پیکاپ یک دریچه هوا روی کاپوت افزوده شده است، سپر جلو با تغییراتی همراه بوده است و ورودی‌های هوای آن بیشتر شده است.  همچنین جلو پنجره با یک نمونه لانه زنبوری عوض شده است. علاوه بر همه موارد مذکور طراحان، یک سیستم اگزوز دوگانه با سر اگزوزهای کرومی و رینگ‌های کرومی 22 اینچی برای این خودرو در نظر گرفته‌اند و در نهایت همان‌طور که قبلا هم اشاره شد مشخصه معمول شلبی یعنی خطوط رنگی روی بدنه نیز به آن افزوده شده است. پس در نهایت باید گفت که نمای بیرونی F-150 در مقایسه با قبل کاملا تهاجمی‌تر شده است.

نمای داخلی وانت فورد شلبی F-150 سوپر اسنیک

در نمای داخلی وانت فورد شلبی F-150 سوپر اسنیک مواردی اعم از دوخت برجسته لوزی، کفپوش‌های ویژه، نشان مار شلبی روی کنسول وسط و همچنین پلاک شماره تولید روی داشبورد به چشم می‌خورد.

با وجود تغییراتی که در نمای داخلی و خارجی وانت فورد شلبی F-150 سوپر اسنیک دیده می‌شود اما باید گفت مهم‌ترین تغییراتی که این در هیولای آمریکایی صورت گرفته است در زیر کاپوت به چشم می‌خورد یعنی جاییکه یک پیشرانه 5 لیتری V8 قرار گرفته است که به یک سوپر شارژر، ورودی هوای عملکرد بالا و انژکتورهای جدید تجهیز شده است. به لطف همین تغییرات صورت گرفته است که قدرت موتور افزایش یافته است. افراد متقاضی برای خرید این خودرو می‌توانند انتخاب کنند که این نیروی عظیم فقط به چرخهای عقب و یا هر چهار چرخ منتقل گردد. با این حال شلبی هنوز هم اطلاعات دیگری را اعم از شتاب صفر تا صد و همچنین حداکثر سرعت F-150  سوپر اسنیک را اعلام نکرده است.

فورد F-150

بیشتر بخوانید: بررسی خودروی Volvo V90 Cross Country: بهترین در هر مسیر

تبدیل فورد F-150 به غول برفی توسط شرکت آرکتیک تراکس

یکی از معروف‌ترین نام‌ها در صنعت تیونینگ انواع وانت شرکت آرکتیک تراکس است. دفتر مرکزی این گروه در کشور انگلیس واقع شده است. در سال 2007 در برنامه‌های پرطرفدار خودرویی  تلویزیونی مانند تاپ‌گر بارها پروژه‌هایی که در این شرکت به انجام می‌رسد مورد بررسی و تحسین قرار گرفته است. در یکی از جدیدترین پروژه‌های این شرکت ارائه‌ای متفاوت از فورد F-150 را شاهد خواهیم بود. اتومبیلی از سری خانواده اف که محبوب‌ترین وانت آمریکایی در تمامی دوران محسوب می‌شود. البته باید اذعان داشت که این خودرو در ابعاد جهانی هم دارای میلیون‌ها طرفدار سرسخت است. همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم سری اف از سال 1948 تا به امروز به تولید رسیده است و 13 نسل از آن به بازار عرضه شده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. البته بایستی به این 13 نسل، فیس لیفت و شمار زیادی از نسخه‌های ویژه تولید محدود را هم بیافزائیم. چنانچه بخواهیم این خودرو را با نسخه استاندارد آن مورد مقایسه قرار دهیم باید بگوئیم که 111 سانتی‌متر عریض‌تر شده و AT44 نامگذاری شده است. با توجه به سیاست‌های این شرکت اطلاعات زیادی در وب سایت آن در خصوص AT44 منتشر نشده است اما می‌توان حدس زد که این محصول از موتور 3/5 لیتری توربودوقلو اکوبوست 6 سیلندر بهره می‌برد. البته بایستی در خصوص تیونینگ موتور منتظر اطلاعات بیشتری باشیم. با این همه می‌توان گفت در حالت استاندارد دارای 375 اسب بخار خروجی و 470 پوند فوت گشتاور می‌باشد.

افشای طراحی نسل جدید فورد F-150

انتشار پیدا کرده است که کم و بیش می‌توان گفت در بخش جلویی آن هیچ چیزی پوشیده نیست. در این پیش نمونه­ که آماده تولید است، خبری از پوشش‌های استتاری نیست که بخواهد جلو پنجره و یا چراغ‌های جلویی را بپوشاند. همین امر موجب می‌شود که به طور کامل بتوان به طراحی آن پی برد. با توجه به این تصاویر با قاطعیت می‌توان اظهار داشت که فورد در طراحی نسل جدید پرفروش‌ترین محصول خود کاملا محافظه کارانه عمل نموده است. فورد F-150 از یک پروتوتایپ، تصاویر جاسوسی جدیدی از نسل جدید خودروی فورد در دماغه F-150 مدل 2021 به منظور داشتن نمایی مدرن‌تر و امروزی‌تر جلو پنجره و همچنین چراغ‌ها به صورت باز طراحی شده است. البته در مقایسه با مدل کنونی هم تغییراتی داشته است که از جمله این تغییرات می‌توان به جلو پنجره آن اشاره کرد که از نسخه فعلی اندکی کوچک‌تر بوده اما در عین حال برجستهتر شده است در حالی‌که چراغ‌ها ساده‌تر طراحی شده‌اند و خبری از فرم E شکل سابق هم نیست. این چراغ‌های جدید به صورت زاویه‌دار و دیلایت‌هایی به شکل L طراحی شده‌اند و تا حد زیادی جی ام سی سیرا، را در ذهن تداعی می‌کنند. علاوه بر چراغ‌های جلو طراحی سپر جلو هم جدید است و به جای چراغ‌های مربعی شکلی که در نسخه‌های کنونی وجود دارد، چراغ‌های افقی تعبیه شده است. از دیگر تغییرات ظاهری که در طراحی نسل جدید فورد F-150 دیده می‌شود می‌توان به طراحی سنتیتر درب پشتی، طراحی باز آینه‌های کناری و همچنین چراغ‌های ساده‌تر عقب اشاره کرد. بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود که در ساخت داخل فورد F-150 مدل 2021 مواد اولیه باکیفیت‌تر مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین نمایشگر بزرگ‌تر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم ارائه گردد. علاوه بر این‌ها، فورد در قسمت پیشرانه‌ها هم به جز در موتورهای درون سوز معمول، ارائه نسخه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی را برای F-150 جدید تایید نموده است. لازم به ذکر است که هنوز برای معرفی نسل جدید F-150 هیچ زمان رسمی‌ای اعلام نشده است اما گفته شده است که اینک خط تولید این پیکاپ در کمپانی فورد در میشیگان آماده است و از آگوست تولید خود را آغاز خواهد کرد. از این رو امکان دارد که نسل جدید پیکاپ پرفروش فورد را بتوانیم در نمایشگاه نیویورک در ماه آوریل و یا نمایشگاه دیترویت در ماه ژوئن ببینیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. خیلی جامع و کاربردی بود...ممنون بابت اطلاغات مفیدی که در اختیار خوانندگان قرار میدید...واقعا ممنونم...حسته نباشد

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید