جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

در مقالات به آخرین گوشی موجود شیائومی در بازار ایران و جهان پرداختیم؛ جایی که شیائومی می‌10 و می 10 پرو به عنوان جدیدترین نسخه‌ی پرچمداران کمپانی شیائومی به چشم می خورد. اکنون دو قدم به عقب بر می‌گردیم. در دو نسخه قبل تر، شاهد یک گوشی هوشمند بسیار به صرفه تر هستیم. شیائومی تلاش کرده تا برای رفع حال بسیاری از مشتریان خود یک گوشی تراز اول را با قیمت کمتری در اختیار آن ها بگذارد. نسل هشتم شیائومی شاهد، گوشی های هوشمند ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو هستیم. گوشی های ردمی نوت، پایه های متفاوت تری از برندهای می دارند و گروه جداگانه ای را برای خود دست و پا کرده اند. ردمی نوت 8، نسخه ی میان رده و ارزان تر شیائومی و ردمی نوت 8 پرو نسخه ی پرچمدار و گران تر نسل هشتم به شمار می‌رود.

تفاوت قیمت 1 میلیون تومانی این دو برادر در ایران کافی است که به تفاوت نزدیک این دو گوشی پی ببریم. برعکس گوشی های دیگر برندها از جمله هواوی p که ارزش اختلاف بالای 10 میلیون را بین نسخه های پرچمدار و میان رده ایجاد کرده اند، برند شیائومی فاصله ی قیمتی زیادی را بین دسته های خود ایجاد نمی کند تا رضایت مشتری را در جبهه ی مطلوبی نگه دارد.

گوشی ردمی نوت 8

مشخصات کلی دو گوشی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

مشخصه های گوشی ردمی نوت 8 و ردومی نوت 8 پرو را در یک نگاه کلی با هم مرور کنیم:

گوشی ردمی نوت 8

طراحی براق و کاملا تخت گوشی ردمی نوت 8 و نوت 8 پرو

اولین چیزی که یک بیننده از گوشی ردمی نوت 8 انتظار دارد، یک طراحی بسیار جذاب است. متاسفانه شیائومی نه برای شیائومی ردمی نوت8 و نه برادر پرچمدار خود ردمی نوت 8 پرو از حواشی خمیده استفاده نکرده است. قاب جلو و پشتی کاملا تخت هستند. هیچ انحنایی در آن ها دیده نمی شود. قاب پشتی ردمی نوت 8 از شیشه است و فریم آن را با پلاستیک به هم دوخت زده اند. این اتفاق حتی برای ردمی نوت 8 پرو هم افتاده استريال در حالیکه امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند از فریم های فلزی استفاده کرده اند. استفاده از فریم پلاستیکی نقش مهمی در کاستن قیمت ردمی نوت 8 کرده و نسخه ی پرو آن نیز از این مهم بی نصیب نمانده است. اکنون آنتن دهی در گوشی های ردمی به مراتب بهتر از گوشی های دیگر است و این لطف را مدیون فریم های پلاستیکی آن باید دانست. شیائومی با براق کردن و شیشه ای کردن قاب پشتی، نقطه ضعف خود را پوشانده و خمیده کردن حواشی گوشی نیز، نتوانسته آن را به یک گوشی خوش دست تبدیل کند.

ضخامت 8.4 میلی متری گوشی ردمی نوت 8 به همراه وزن 190 گرمی آن، سنگینی پلتفرم را در دست یک خریدار محسوس می دارد که در نسخه ی ردمی نوت 8 پرو حتی به 200 گرم هم می رسد. ردمی نوت 8 پرو علی رغم اینکه یک گوشی منحصراً گیمینگ نیست، یکی از سنگین ترین گوشی های هوشمند در دنیا به شمار می رود. دو عاملی که به شدت بر روی وزن گوشی های ردمی نوت اثرگذار بوده اس، می توان وجود ماژول های ضخیم پشت گوشی (مخصوص دوربین ها) و باتری 4000 میلی آمپر حدس زد. پشت گوشی دارای ماژول های ضخیمی است که سطح آن را نامطلوب کرده و در جلوی گوشی نیز حاشیه های اضافه ی زیادی دیده می شود. به اندازه ای حاشیه ی زیرین زیاد است که حتی شیائومی، لوگوی مخصوص خود را با نام Redmi آنجا درج کرده است. جایگاه اثر انگشت در ردمی نوت 8 در سمت را ست دوربین ها و در مکان جایگری انگشت اشاره شما قرار دارد و در ردمی نوت 8 پرو در زیر ماژول های دوربین قرار گرفته است. دوربین در ردمی نوت 8 در گوشه قرار دارد ولی در ردمی نوت 8 پرو در میانه، جا خشک کرده است.

ردمی نوت 8 و نوت 8 پرو در رنگ های مختلفی عرضه شد که حساسیت زیادی در ماندن آثار انگشت در قاب پشتی دارد، ولی رنگ سفید و آبی آسمانی از اثر انگشت بر روی پشت قاب مصون مانده اند.

گوشی ردمی نوت 8

گوشی ردمی نوت 8 از نمایشگرهای مدرن روز بهره می برد 

گوشی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو با اینکه به پنل های OLED مجهز نیستند و با پنل های LCD راه اندازی شده اند ولی قابلیت پشتیبانی از فرمت HDR را دارند که در نوع خود بسیار عجیب به نظر می رسد. ردمی نوت 8 دارای نمایشگری 6.3 اینچی است و برادر پرچمدارش از نمایشگر 6.53 اینچی بهره می برد. نمایشگر هر دو گوشی با رزولوشن و کیفیت 1080×2340 ساخته شده است. استحکام صفحات نمایش گوشی های ردمی به دلیل استفاده از گوریلا گلس 5 از قدرت سخت افزاری بالایی برخوردارند. لذا تا حدودی خیالتان از ضربه و خش بر روی موبایلتان راحت باشد.

بر خلاف محیط سخت افزاری بیرونی و قاب های دارای ایراد، ردمی نوت 8 از صفحه نمایشی بسیار قوی برخوردار است. محتواهای کاربران نیاز شدیدی به نمایشگر قوی دارد. بازی، پخش رسانه ها و ... از جمله موارد حائز اهمیتی است که پیش نیاز کیفیت یک صفحه نمایش را بالاتر خواهد برد. لذا شیائومی در پوشش صفحه نمایش خود دریغ نکرده است و نمایشگر را با کنتراست بالا و کیفیتی بی نظیر طراحی نموده است. پس از عرضه ی این کالا به بازار و رسیدن به دست ما، آزمایش شد و مطابق با آزمایش ها، روشنایی صفحه نمایش در حالت خودکار به 460 نیت می رسید و در حالت دستی تا 640 نیت هم افزایش پیدا می کرد که بسیار فوق العاده به نظر می رسد. ولی با این حال ترکیب رنگ ها در هنگام تغییر نور با اشکالاتی مواجه می شود. متوجه شدیم که درصد رنگ آبی در حالت تیره بیشتر شده و در هنگام افزایش نور، رنگ سفید بیشتری را پیرامون گوشی می گیرد. حتی بعضاً رنگ سفید بیشتر مایل به خاکستری می شود.

ماژول چهارگانه ی گوشی ردمی نوت 8 نتوانست انتظارها را برآورده کند

در نظر گرفتن 4 لنز بر روی قاب پشتی گوشی ردمی نوت 8 و یک ماژول بزرگ و ضخیم، باعث شده تا قاب پشتی غیر مسطح شود. دوربین های ردمی نوت 8 به یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسل مجهز شده اند ولی نمی توانند به مانند دوربین های 48 مگاپیکسلی هواوی p30 پرو برسند. سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید در کنار دو سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر و یک لنز ماکرو در پشت گوشی جا خشک کرده اند. دهانه ی دیافراگم لنز اصلی 1.8 فریم است که نسبت به لنز 2.2 فریم دیگر لنزها گشایش بیشتری را برای دریافت نور دارد، اما موفق نشده یک دید مناسبی را برای طبیعت بهتر محیط ارائه دهد.

منوی دوربین ردمی نوت 8 و نوت 8 پرو شامل چند تب در بخش پایین است که به راحتی قابل تعویض است و شباهت بسیاری نسبت به گوشی های هواوی دارد. توجه داشته باشید که هنگام خرید این گوشی ها لنز دوربین عکاسی بر روی 12 مگاپیکسل است و می توانید آن را بر روی 48 مگاپیکسل تغییر دهید. همچنین کیفیت فیلمبرداری نیز روی 720 قرار گرفته که قابلیت تغییر به 1080 را دارد.

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری گوشی ردمی نوت 8 و برادر خود

عملکرد سخت افزاری گوشی ردمی نوت 8 فوق العاده تر از چیزی است که به نظر می رسد. چیپست مدیا تک هلیو مدل G90T به کار رفته در ردمی نوت 8 پرو متفاوت تر از چیپست اسنپدراگون 665 ردمی نوت 8 است ولی با این حال در ردمی نوت 8 هیچ گونه افت فریمی مشاهده نمی شود. چیپست اسنپدراگون 665 ردمی نوت 8 دارای معماری 11 نانومتری است و مصرف بهینه تری از نسخه های پیشین دارد.

در کنار پردازنده ی 8 هسته ای هر دو گوشی ردمی نوت، نسخه ی نوت 8 میان رده، دارای 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ی داخلی است و نسخه ی نوت 8 پرو دارای 6 گکیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است.

آزمایش های صورت گرفته بر روی گوشی های ردمی نوت، نشان می دهد که ردمی نوت 8 در رده ی اول بهترین میان رده ی سال قرار دارد و رده ی 18 بهترین گوشی هوشمند را از آن خود کرده است.
کیفیت اسپیکر ردمی نوت 8 با اشکالاتی مواجه است و با صدای کم مشکلی ندارد ولی در هنگام افزایش دادن آن، صدا ضعیف تر شده و کیفیت آن افت می کند. این مشکل حتی ردمی نوت 8 پرو هم قابل شنود است.

از لحاظ نرم افزاری، شیائومی را نمی توان یک سیستم عامل بسیار قدرتمند دانست و بعضاً اشکالاتی در بخش سیستم عامل پیش می آید. نسخه نهم MUI در ردمی نوت 8 با نسخه 10 اندروید آخرین راه حل شیائومی برای رفع مشکلات سیستم عامل بود که آن را بهتر جلوه دهد. اما در گوشی ردمی نوت 8 پرو هیچ گونه ضعف سیستم عامل دیده نمی شود و شیائومی به خوبی از عهده ی کار برآمده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید