جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

موشک «بلواوریجین» در هوا آتش گرفت

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
موشک «بلواوریجین» در هوا آتش گرفت

آزمایش موشک شرکت بلواوریجین (متعلق به جف بزوس) اندکی پس از پرتاب با اختلال روبرو و در نتیجه کپسول باری همراه آن جدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، موشک مذکور از مقر پرتاب بلواوریجین در وست تگزاس به فضا پرتاب شد. این بیست وسومین عملیات نیوشپارد این شرکت است که هدف آن ارسال محموله ای از آزمایش های ناسا و بارهای دیگر به مرز فضا بود تا چند دقیقه در گرانش صفر شناور شوند.

اما حدود یک دقیقه پس از پرتاب و هنگامیکه موشک در ارتفاع ۸.۰۵ کیلومتری زمین بود، موتورهای بوستر نیوشاپرد به طور ناگهانی آتش گرفتند. سیستم موتور لغو ماموریت کپسول نیز به طور آنی فعال شد و در نتیجه ابزار از موشک در حال انفجار جدا شد و با چتر نجات روی زمین فرود آمد.

موشک «بلواوریجین» در هوا آتش گرفت

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت ساخت هواپیمای ۷۲ نفره/ درخواست بودجه برای تحویل قطعات

موشک «بلواوریجین» در هوا آتش گرفت

طبق اطلاعات سازمان هوانوردی فدرال آمریکا بوستر موشک نیز در منطقه تعیین شده فرود آمد. این سازمان بر ایمنی و قانونمندی مقرهای پرتاب نظارت می کند.

تا زمانیکه نتیجه تحقیقات سازمان هوانوردی فدرال آمریکا درباره این رویداد مشخص شود، ناوگان موشک های نیوشپارد متعلق به بلواوریجین نیز هیچ عملیاتی انجام نخواهند داد.

بلواوریجین در توئیتی درباره این رویداد نوشت: طی پرواز امروز سیستم فرار کپسول به طور موفقیت فعال شد و آن را از بوستر جدا کرد. بوستر با زمین برخورد کرد اما تاکنون هیچ مورد جراحتی گزارش نشده است.

ماموریت مذکور NS-23 نام داشت و نخستین پرتاب موشک نیوشپارد به فضا بدون حضور فضانوردان پس از گذشت یک سال بود. همچنین این چهارمین عملیات شرکت فضایی مذکور در ۲۰۲۲ میلادی به حساب می آید. این سیستم موشک-کپسول تاکنون ۳۱ نفر را به مرز مدار زمین برده است. این افراد طی عملیات هایی چند دقیقه ای به ارتفاع ۶۲ مایلی زمین رفته اند و چند دقیقه میکروگرانش را در مرز فضا تجربه کرده اند. پس از آن نیز کپسول با چتر نجات به زمین بازگشته است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید