جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نرم افزار افترافکت را بهتر بشناسیم

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
نرم افزار افترافکت را بهتر بشناسیم

Adobe After Effects یک نرم افزار کاملا حرفه ای است که به کاربران امکان طراحی تصاویر و تایتل‌های متحرک را با افکت‌های مختلف می‌دهد. لذا کاربران در هنگام استفاده از این نرم افزار هیچ گونه محدودیتی را به چشم نمی‌بینند. این نرم افزار که توسط شرکت Adobe Systems ساخته شده است، برای تولید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارتون، ویدیوهای موبایل و... از مهم‌ترین مواردی است که یک کاربر می‌تواند از این نرم افزار به بهترین شکل ممکن استفاده کند. در میان کارهای دیگر از نرم افزار افترافکت می‌توان برای ایجاد افکت پرده سبز، روتوسکوپی، ترکیب بندی‌ها و انیمیشن سازی استفاده کرد.

شما در نرم افزار افتر افکت می‌توانید بر روی فیلم‌ها و فایل‌های ویدیویی خود با فرمت‌های مختلف، افکت‌های جذاب و متنوعی ایجاد کنید و برای زیبایی آن‌ها بیافزایید و در نهایت ایده و تخیلات ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کنید. از مشخصات منحصر به فرد این محصول، ارائه خدمات به دو شکل مبتدی و پیشرفته برای کاربران خود می‌باشد که تهیه کنندگان و تدوین ‌گرها ، پروژه ها و محصولات خود را به شکل آموزشی در شبکه جهانی به اشتراک می‌گذارند.

افتر افکت

تاریخچه نرم افزار افتر افکت

ابتدایی ترین نسخه افتر افکت که جرقه‌ای برای شروع این نرم افزار بود نسخه سوم آن بود. افتر افکت در ابتدا  توسط شرکت "علم و هنر" شهر پراویدنس یکی از ایالت‌های رود آیلند ساخته شد و ورژن‌های اولیه ۱.۰ و ۱.۱ این نرم افزار توسط این شرکت عرضه شدند. شرکت آلدوز در سال ۱۹۹۳ شرکت علم و هنر را به همراه نرم افزار افتر افکت خریداری کرد و همین شرکت نیز نهایتا در سال 1994 توسط شرکت Adobe‌ خریداری شد. اولین نسخه افتر افکت شرکت ادوبی، ورژن ۳ بود که دریچه ای برای صعود این نرم افزار به شمار می‌رود. نهایتا با افزایش راندمان نسخه‌های این نرم افزار، لایه ها، افکت‌ها، ماسک‌ها، موشن‌ها و محتواهای بیشتری به آن افزوده شد، تا اکنون که نرم افزار افتر افکت را در میان تمامی نرم‌افزارهای جهانی، ممتاز و بی نظیر ساخته است.

افتر افکت

کلیدی ترین ویژگی های نرم افزار افترافکت

امکان خلق جلوه های بصری متحرک
خلق تصاویر متحرک دو بعدی و سه بعدی
امکان سایه دادن و ماسک اندازی به اشکال دو بعدی و سه بعدی
وجود افکت های متعدد و متنوع برای تدوین ها
قابلیت کار با چند دوربین برای جلوه های بصری سه بعدی
وجود Timeline editing برای ویرایش فیلم ها و تدوین ها(کاری که کاربران با نرم افزار پریمایر انجام می دهند)
لایه بندی کارها (به مانند فتوشاپ)
قابلیت هماهنگی با کدهای تحت وب
 طراحی انیمیشن ها برای صفحات وب و ذخیره سازی با فرمت SWF
وجود افکت های شبیه سازی
مدیریت نویزها در تصاویر
افکت برای متن ها
افکت های متحرک سازی تصاویر یا Transition ها
نهایت کیفیت در ذخیره سازی
متحرک سازی به صورت کاملا هدایت شده از سوی کاربر
وجود کامل ترین طیف از رنگ ها برای خلق جلوه ها
هماهنگی با صداهای 32 بیتی
پردازش های موازی برای افزایش سرعت کارکرد نرم افزار
هماهنگی با دیگر نرم افزار شرکت ادوبی (به خصوص پریمایر در رندر کردن تدوین های خود)
داشتن یک پیش نمایش از تمامی عملکردها

افتر افکت

تقسیم بندی و توضیح کارکردهای ویژگی های افترافکت

ساخت پروژه‌های ویدیویی

مطمئناً یک کاربر مبتدی نمی‌تواند از ابتدا با هر نرم افزاری به راحتی برای خود یک ویدیوی هنری داشته باشد و یا یک عروس و داماد نمی‌وانند دست به طراحی ویدیوهای خلاقانه بزنند. لذا این نرم افزار امکان ساخت چنین نمونه ویدیوهایی را برای شما فراهم می‌کند. پروژه‌های ویدیویی به محصولات آماده و مهیای افتر افکت گفته می‌شود که سازندگان آن، با ساخت محیط گرافیکی مناسب و طراحی افکت‌ها و پلاگین‌های خاصی بر روی آن‌ها شرایط را برای ساخت یک ویدیوی هنری زیبا برای تمام کاربران فراهم می‌کنند. پروژه‌های ویدیویی خواه می‌تواند، موضوعی هنری داشته باشد، خواه علمی، تجاری و یا تبلیغاتی. شما می‌توانید پروژه های ویدیویی زیادی را در سرتاسر شبکه اینترنتی دانلود کنید و به تغییر و تدوین آن بپردازید. از جمله پروژه‌های مفید می‌توان به اسلایدشو (جهت طراحی تیتراژ ابتدایی و پایانی فیلم ها)، پرومو گلیچ (جهت ساخت فَشن ها و تبلیغات کوتاه و سریع)، تیزرهای تبلیغاتی، تایتل (جهت طراحی تریلر فیلم ها) و پرومو (جهت ساخت آلبوم عکاسی) بهره برد.

فوتیج‌ها در افتر افکت

رکورد و تصویربرداری خام توسط دوربین‌ها و نرم‌افزارها را فوتیج می‌گویند. فوتیج‌ها بیشتر توسط تصویربردارها برای فروش رکورد می‌شوند به این صورت که به لوکیشن یا فضای مختلف مانند طبیعت و ... می‌روند و با کادربندی و رعایت اصول تصویربرداری، ویدیوهای خیلی خوب و خام را رکورد می‌کنند و به کسانی که قصد استفاده در پروژه‌های خود را دارند می‌فروشند. علاوه بر این، ساخت  جلوه‌ها و افکت‌ها و نشتی‌های نوری نیز در زمره فوتیج ها قرار می‌گیرند. چند نمونه از فوتیج ها: فوتیج افکت نور آنامورفیک، فوتیج برف برای جلوه‌های ویژه، فوتیج تخریب برای ساختمان‌ها و... .

موشن گرافیک در افتر افکت

موشن گرافیک یا همان زمینه‌های متحرک در افتر افکت که زیبایی خاصی به ویدیوهای شما می‌دهند. شما فرض بر این کنید که از کنار یک دریاچه ساکن فیلمبرداری می‌کنید. حال با موشن گرافیکی تحرک آب، می‌توانید این دریاچه را به یک دریاچه‌ی بی رحم و مواج تبدیل کنید.

پلاگین در افتر افکت

شاید منحصر به فرد ترین بخش افتر افکت پلاگین‌ها باشد. پلاگین‌ها که خود یک فوتیج آماده و یا افکت کامل مهیا برای گذاشتن آن‌ها بر روی ویدیوهای شما می‌باشد که رنگ و طراوت ویدیوی شما را دوچندان می‌کند. پلاگین‌های سینمافوردی از معروف‌ترین پلاگین‌های افتر افکت می‌باشد که در ساخت فیلم های سینمایی طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.

پریست در افتر افکت

به رنگ آمیزی و افکت ها و نشتی های نوری حادث بر روی فیلم ها و ویدیوی ها پریست (پریست رنگی نوری) گفته می شود. شما می توانید با یک گوشی ساده و بدون تغییر رنگ و با محیط اصلی فیلمبرداری کنید و از طریق پریست در این نرم افزار، ویدیوی خود را به یک فیلم حرفه ای تبدیل کنید.

اسکریپت در افتر افکت

اسکریپت ها، نمونه تایتل های متنوع و متحرکی در نرم افزار افتر افکت هستند که علاوه بر استفاده آن‌ها در تبلیغات‌های کوتاه، تدوین گرها در فیلم‌های سینمایی و سریال ها از آن‌ها برای میان پرده‌ی فیلم های خود بهره می‌برند.

ترانزیشن در افتر افکت

اگر شما بخواهید که تصاویر خود و فیلم‌های خود را به طور ساده در کنار هم بچینید، زیبایی خاصی را برای شما نخواهند داشت. لذا استفاده از ترانزیشن‌ها در میان تصاویر شما، تعویض تصاویر و ویدیوهای شما را مهیج تر خواهد کرد. (مثال ساده تر، شما یک تصویر دارید و می‌خواهید تصویر دوم خود را به دنبال تصویر اولی خود بگذارید، از طریق ترانزیشن‌ها، تصویر دوم شما به صورت زیباتر و متنوع تری پس از تصویر اولی به شما نمایش داده خواهد شد.)

افتر افکت

تقسیم بندی پروژه‌های افترافکت

اسلایدشو افترافکت

تنظیم و تدوین تصاویر هنری در قالب‌های مختلف به همراه ترانزیشن‌های متعدد، دارای افکت ها و نشتی‌های نوری

اسلایدشو پارالکس افترافکت

اسلایدهایی که زمینه و محتوایی آرام داشته باشند به آن اسلایدشو پارالکس گفته می‌شود.

اُوپنر افترافکت

اُوپنر به تیزرهای تبلیغاتی، فَشن ها، پرومو های متعددی که جهت تبلیغات، ساخت آلبوم و .. به کار می‌رود.

تایتل افترافکت

نوشته‌ها و اسکریپت‌ها و لوگوهای متعدد در زمره‌ی تایتل قرار می‌گیرند که بیشتر جهت تیتراژها، تریلرها و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افتر افکت

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید