جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نسخه ی جدید ادوبی

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
نسخه ی جدید ادوبی

معرفی نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور توسط ادوبی

در این روز های اخیر یک نسخه تحت وب توسط ادوبی منتشر شده است. این نسخه ی جدید  به صورتی ساخته شده که می شود در آن به صورت آنلاین و در فضای ابری فایل های در خواستی را مورد تغییر و یا فتوشاپ قرار داد. گفته می شود با وجود این ورژن جدید دیگر نیازی به دانلود و سپس باز کردن فایل ها نیست. در ادامه مقاله در خصوص این نسخه ی جدید ادوبی بیشتر صحبت می کنیم.

ادوبی  و نسخه تحت وب جدید

در حین کنفرانسی که به نام 2021 max  معروف شد، ادوبی یک نسخه تحت وب ایلاستریتور و همچنین فتوشاپ را روانه ی استفاده ی عموم کرد. ادوبی در اوایل کارش اظهار کرده بود که اهداف بزرگی را برای گسترش و پیشرفت خود دارد و با این پیشرفت توانست در جهت هدفش گامی بزرگ بردارد. اما به طور قطع این شرکت هنوز هم برای پیشرفت عظیم تر باید قدم های بلند تری بگذارد. چرا که با وجود این نسخه ی تازه هم نمی توان از تمام ویژگی های فتوشاپ استفاده کرد.

به تازگی گزارشی از طرف verge آمده است که می گوید در این نسخه جدید لایه هایی تعبیه شده است که شما می توانید به صورت آنلاین از ابزار های ساده ای مثل روتوش نقطه ای و پاک کن استفاده کنید و در حین حال کامنت هم بگذارید. این وب سایت در ادامه توضیح می دهد که گرچه این ابزار با این نسخه ی جدید پیشرفت زیادی کرد اما این پیشرفت او فقط در جهت ابزارهای ساده ای بوده است که می شود به صورت آنلاین از آن ها استفاده کرد و برای ابزار آلات پیشرفته هنوز ادوبی پیشرفتی به خود ندیده است.

با وجود حرف verge  اینگونه برداشت می شود که باز هم برای استفاده از ابزار آلات پیشرفته باید به نسخه ی اصلی رجوع کنیم. اسکات بلسکی ( مدیر ارشد ادوبی در زمینه ی محصولات) در این زمینه گفته است که ما همه ی امکانات و پیشرفت های خود را به صورت یک جا ارائه نمی کنیم ولی تمام تلاشمان بر این است که با بهترین کیفیت محصولات را عرضه کنیم. او در ادامه صحبت هایش گفت در نسخه ای که برای این ادوبی به بیرون آمده است می شود سبک فایل های PSD  را ویرایش کرد.

گفته می شود هدف از ارائه ی این دو نسخه، آسان شدن استفاده از سرویس ابری و همچنین راحت تر شدن اشتراک گذاری ها بوده است. در واقع تا قبل از ارائه ی این ابزار فرد تنها می توانست کامنت بفرستد، اما با وجود این نسخه ی ویرایش شده در صورت دسترسی طرف مقابل شما می توانید در فایل ها تغییراتی پدید آورید. البته امکانات نسخه ی جدید ادوبی به اینجا هم ختم نمی شود و این کمپانی برای فتوشاپ پلنی اضافه کرده است که بشود از آن به عنوان یک دستکتاپ استفاده کرد.

پس از اضافه شدن  پلن های فوق کاربران می توانند کامنت های خود را در فضای متمایزی به اشتراک بگذارند. گفته می شود با تقویم ایران این طرح جدید ادوبی در حدود ۴ آبان امسال یعنی سال ۱۴۰۰ وارد دنیای تکنولوژی می شود. اشخاصی که مشتاق هستند از این سرویس جدید استفاده کنند باید با سرویس ابری اشتراکی تهیه کنند. البته این فقط در جهت استفاده از سرویس های ابری است و برای دسترسی به سرویس های بتا کافیست که دعوت نامه داشته باشید و ثبت نام کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش مشاهده رمز وای فای ذخیره شده در اندروید

دیگر امکاناتی که در کنفرانس معرفی شد

تمام مطالب گفته شده در فوق تنها بخشی از این اجلاس معروفی بود. در این اجلاس درباره ی این نسخه ی جدید که ابزار انتخاب اشیا را با خود دارد نیز حرف زده شد. علاوه بر این ها در این کنفرانس گفته شد که این نسخه ی جدید این امکانات را دارد که موس را از روی هر المان، مورد شناسایی قرار دهد. علاوه بر اینها در این اجلاس نوعی فیلترهای عصبی ای نیز معرفی شد که می تواند تغییر فصل و همچنین ویرایش محیط پس زمینه را داشته باشد.

پس در این اجلاس از امکانات زیادی که نسخه ی جدید ادوبی با خود دارد، حرف زده شد. اما باید به یاد داشته باشید که متاسفانه ایرانیان به دلیل نیازمند بودن به اشتراک با سرویس ابری نمی توانند در حال حاضر و یا حتی در آینده از این سرویس استفاده کنند. البته به گفته ی برخی ها این عدم استفاده توسط ایرانیان دائم نیست و به زودی راهی برای این زمینه گشاده خواهد شد. نظر شما در این باره چیست؟

جمع بندی

در این مقاله سعی شد از سرویس جدیدی که ادوبی در اختیار کاربرانش قرار می دهد صحبت شود. ما در ابتدای مقاله گذر کوتاهی به کلیات موضوع نسخه ی جدید ادوبی اداشتیم و بعد به سراغ جزئیات آن رفتیم. در انتها هم درباره ی عدم دسترسی ایرانیان به ابزار آلات جدید صحبت کردیم.  اگر شما از افرادی هستید که به تکنولوژی های روز علاقمند هستید، می توانید مقالات ما را دنبال کنید. چراکه در هر مقاله ممکن است موضوع جدید و مورد علاقه شما وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید