جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نقد و بررسی تخصصی شیائومی Poco X3

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
نقد و بررسی تخصصی شیائومی Poco X3

اکنون وقت آن رسیده تا یکی از متفاوت ترین و جدیدترین محصولات شیائومی را برای شما معرفی کنیم. شیائومی Poco X3 متفاوت ترین محصول این کمپانی است که با نرخ بسیار مناسب و تعادل بسیار خوب اقتصادی با قطعات داخلی به فروش می رسد. توجه داشته باشید که بررسی ما در مورد نسخه ی NFC شیائومی Poco X3 است. زیرا یک نسخه دیگر نیز از این گوشی وجود دارد که ضعیف تر از نسخه ی NFC می باشد. بعد از مدت ها انتظار و هیاهویی که شیائومی در رابطه با گوشی میان رده ی خود در رسانه ها ایجاد کرده بود اکنون شاهد انتشار، تولید، خرید و فروش و بازدهی بسیار خوب این گوشی هستیم. با ما همراه باشید تا از نقاط قوت وضعف این گوشی آشنا شوید و تصمیم نهایی را برای خرید بگیرید.

نقد و بررسی تخصصی شیائومی Poco X3

مشخصات گوشی شیائومی Poco X3 در یک نگاه کلی

اینک نگاهی به جزئیات کلی شیائومی Poco X3 می اندازیم:

- دارای شبکه 4G (برخلاف نسخه ی ساده Poco X3)

- وزن 215 گرم

- صفحه نمایش 6.67 اینچی (وضوح 2400×1080 پیکسل)

- حافظه داخلی 64 گیگابایت و 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم

- دوربین چهار گانه 64 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی ، 2 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی (سلفی 20 مگاپیکسلی)

- پشتیبانی از اندروید 10 – MIUI 12

- چیپست Qualcomm SM7150-AC Snapdragon 732G

- دارای حسگر اثر انگشت

- دارای جک 3.5 میلی متری

- در رنگ های آبی و خاکستری

اما اگر این خصوصیات کلی شما را برای خرید این گوشی مجاب نمی کند مقاله ما را دنبال کنید.

گوشی شیائومی Poco X3، جذاب و متفاوت در طراحی

هر وقت نام شیائومی Poco X3 به گوشتان خورد باید کلمه «طراحی جذاب و متفاوت» را در ذهن خود مرور کنید. امروزه کمتر گوشی های هوشمندی را در بازار می بینیم که ارایش ظاهری زیبایی را داشته باشند و شرکت های بیشتر به سمت قطعات داخلی و قیمت ها رفته اند و زیبایی ظاهری را تا حدودی فراموش کرده اند. تنها شرمتی که بهای زیادی به زیبایی ظاهری می دهد اپل است که با قیمت های سرسام آور خود، توازن خرید را برای کاربران دشوار نموده است. اما اکنون گوشی Poco X3 مدل NFC با ظاهری شیک و دلپذیر در دسترس است. ممکن است با دیدن تصاویر آن، از گفته های من پشیمان شوید ولی کافی است یکبار با فروشندگان موبایل دیدن کنید تا از نزدیک این گوشی را ببینید. مطمئناً نظرتان عوض خواهد شد. پس از در دست گرفتن Poco X3 اولین چیزی که حس می شود خوش دست بودن آن و ضخیم بودن آن است. شیائومی گوشی های خود را معمولا با ضخامت بیشتری از دیگر شرکت ها طراحی می کند و علت آن معمولا به خاطر تعبیه ی باتری بالای 5000 میلی آمپر در گوشی است.

جلوی دستگاه تمام صفحه را نمایشگر گرفته جز 5 میلی متر پایینی و یک دوربین سلفی که در مرکز و بالای گوشی قرار گرفته است. نسبت 84.6 درصدی نمایشگر به بدنه برای یک گوشی میان رده ی 5 میلیونی کنونی، رضایت دهنده است. همانطور که گفتیم شیائومی گوشی های خود را با ضخامت بیشتری طراحی می کند و اکنون Poco X3 با ضخامت 9.4 میلی متر، وزن 215 گرمی را به دستگاه داده است.

پشت دستگاه به طور کامل از پلاستیک ساخته شده ولی به لطف براق بودن آن، هنگام در دست گرفتن حس جنس شیشه ای را به شما می دهد. قاب پشتی از دو لایه ی متفاوت صاف و پترن دار ساخته شده که البته لایه پترن دار قابل لمس نیست و فقط به نمای گوشی جلوه ی خاصی بخشیده است. لایه های اطراف آن ساده و معمولی است. کماکان اثرگذاری چربی و لکه انگشتان بر پشت گوشی های شیائومی زیاد است و هنوز هم شیائومی نتوانسته مانع این مشکل شود. Poco X3 نیز به همین درد مبتلاست. تنها راه همیشگی رفع چربی پذیری، همان قاب مجزا است. جالب ترین بخش قاب پشتی مربوط به طراحی زیبای سبک سنسورهای دوربین است. سنسورها در یک ماژول دایره ای شکل، گرداگرد هم جمع شده اند و فلش LED نیز خودش را به خوبی در آنجا جمع کرده است. دوربین اصلی 64 پیکسلی پوکو X3 دقیقا در مرکز ماژول قرار گرفته تا دید محیطی مناسب تری را نسبت به برادران خود داشته باشد. یکی از اهداف شیائومی در طراحی دایره ای شکل ماژول سنسورها توانایی اضافه کردن دوربین های بیشتر است. بیرون زدگی ماژول دوربین های اصلی تاحدودی قرار گرفتن گوشی را بر روی سطح می اذیت می کند. اما چرا تا حدودی؟ برای اینکه شیائومی برای جبران مافات بیرون زدگی ماژول، قاب پشتی را مستطیلی و با اندازه بزرگ ساخته تا اثر نامطلوب ماژول بر روی سطح به چشم نیاید. فریم دستگاه فلزی است و نام POCO در پشت گوشی درج شده و هنگام حرکت دادن گوشی در نور، رنگ های متنوعی را از آن مشاهده می کنیم.

نمایشگر پویا و کاملاً تخت گوشی شیائومی Poco X3

نمایشگر گوشی شیائومی Poco X3 یک صفحه نمایش 6.67 اینچی بزرگ است که نسبت بسیار خوبی را با بدنه برقرار کرده است. این نمایشگر علی رغم اینکه از پنل IPS LCD خازنی بهره برده، بسیار پویا است و طیف نوری گسترده ای را از خود به نمایش می گذارد. نرنخ رفرش 120 هرتز کمترین اعتباری است که می توان به پوکو X3 برچسب زد. استفاده از صفحه ی رزولوشن Full HD با محافظت از گوریلاگلس 5 دیگر نقاط قوت نمایشگر شیائومی Poco X3 می باشد.

شیائومی، صفحه نمایش پوکو را به صورت کاملا تخت طراحی کرده و این را در نسخه ی جدید خود X3 هم شاهدیم. مطمئناً مشاهده محتوا در آن راضی بخش خواهد بود. حتی مشاهده محتوا در روز هم تقریباً رضایت بخش بود؛ چرا که به خوبی از قابلیت نوردهی صفحه نمایش برآمده و روشنایی گوشی به 450 نیت می رسد. اما این همانطور که ذکر کردم تقریباً رضایت بخش بود و می توان آن را نقطه ضعف کوچکی از نمایشگر پوکو به حساب آورد.

بررسی دوربین های گوشی شیائومی Poco X3 و حضور یک مهمان تازه وارد

آنچنان که در بالا اشاره کردیم شیائومی Poco X3 دارای یک ماژول به همراه 4 دوربین در قاب پشتی است و یک دوربین سلفی نیز در جلوی آن قرار دارد. سنسور مرکزی که همان دوربین اصلی و میانی پوکو است دارای 64 مگاپیکسل پردازشی است. اگرچه هنوز هم این مقدار پیکسل نمی تواند دوربین گوشی را به هواوی p30 نزدیک کند ولی برابری آن با دوربین های پرچمدار شیائومی نکته ای است که نباید آن را فراموش کنیم. لنزهای اولترا واید 13 مگاپیکسلی و تله فو 2 مگاپیکسلی کمک زیادی به بهبود کیفیت، توانایی فوکوس خودکار و پهنای دید بهتر لنز اصلی کرده اند. دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی سلفی نیز با داشتن قابلیت زیبایی بخشی کنترل شده تصاویر زیبایی را از چهره ی شما با محیط انتخابی بر می گزیند. کیفیت دوربین اصلی در هنگام شب هنوز جای کار دارد. در روشنایی روز بسیار خوب است و در هوای ابری فوق العاده.

نقد و بررسی تخصصی شیائومی Poco X3

جزئیات سخت افزاری و رابط کاربری گوشی شیائومی Poco X3

چیپستی که برای شیائومی Poco X3 به کار گرفته شده، اسنپدراگون 732G است. چیپی که در اکثر گوشی های میان رده گویا مد شده و همه ی کمپانی های منوط به این چیپ از آن بهره برده اند. چیپست اسنپدراگون 732G به خاطر اینکه توازن بسیار خوبی را با دیگر قطعات برقرار می کند و قیمت دستگاه را هم بالا نمی برد تبدیل به یک چیپ موفق برای دستگاه های میان رده شده است. جا دارید که اضافه کنیم این نسخه از چیپست، ورژن آپدیت شده ی اسنپدراگون 730 است که برای عملکرد بهتر بازی های گرافیکی و بهبود فعالیت بخش وایفای به روزرسانی شده است. پردازنده ی گرافیکی تکمیل کننده پوکو را پردازشگر Adreno 618 تشکیل داده است.

Poco X3 از 2 حافظه ی 64 و 128 گیگابایتی داخلی بهره می برد و توانایی اضافه کردن کارت SD را در خود شیار دوم کارت دارد. حافظه ی رم دستگاه در هر دو نسخه 6 گیگابایت است که روند رو به رشدی را نسبت به رم 4 گیگابایتی Poco  قبلی دارد. با وجود 128 گیگابایت حافظه داخلی فقط 104.82 گیگابایت سهم حافظه داخلی است.

به لطف چیپست قدرتمند، پردازشگر گرافیکی خوب و نرخ رفرش 120 هرتزی نمایشگر انجام بازی های آسفالت 9، کالاف دیوتی، پابجی و ... در بهترین کیفیت امکان پذیر شده است. همچنین با وجود قاب پلاستیکی پشتی، داغ شدن پوشی در هنگام استفاده زیاد کنترل شده تر از شیائومی ردمی نوت خواهد بود. لذا باتری 5160 میلی آمپری گوشی فقط زمان شارژدهی را بیشتر نمی کند بلکه رابطه خوبی با چیپست دارد

در بخش نرم افزاری نیز اضافه کنیم که پوکو از زمان بیرون آمدن از جعبه، از اندروید 10 پشتیبانی می کند و بعد از نتایج مطلوبی که بیرون خواهد آمد آپدیت آن ارائه می شود. سنسورهای اثر انگشت بر روی کلید پاور واقع شده اند و سیستم امنیتی چهره نیز قابل اجرا خواهد بود. چیزی که نگران کننده است این است که گوشی پوکو را نمی توان یک گوشی سرعتی دانست در حالیکه عملکرد نرم افزاری ردمی بسیار بهتر از پوکو است.

نقاط ضعف و قوت شیائومی Poco X3

نقاط قوت:

+ نمایشگر IPS فول اچ دی با نرخ رفرش 120 هرتز

+ دوربین 4 گانه

+ چیپست قدرتمند

+ باتری 5160 میلی آمپری

+ قیمت خوب

نقاط ضعف:

- ضعف نمایشگر در نور زیاد

- چربی پذیری زیاد قاب پشتی

- بزرگ بودن ماژول دوربین

- آپدیت های ضعیف فعلی

- اجرای سرعت ضعیف رابط کاربری در بعضی مواقع

- دید در شب ضعیف دوربین

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید