جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نقش شبکه اجتماعی در کسب و کار

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
نقش شبکه اجتماعی در کسب و کار

همه کسب و کار ها مثل یک نوزاد نیاز به مراقبت دارند؛ نوزادی که نمی توانید آن را برای حتی یک هفته به حال خود رها کنید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید با رسیدگی منظم به نوزادتان و بررسی تمامی عیب و ایراد های آن به رشد و بالندگی آن کمک کنید. ارتقای کسب و کار، کار چندان ساده ای نیست و نیاز به زمان گذاشتن و صبر و حوصله بسیار دارد. در کنار به کار گیری استراتژی های دقیق، پیشرفت یک کسب و کار در گرو عملکرد کارمندان آن نیز می باشد. کارمندانی که با شور و اشتیاق کار می کنند و نسبت به محصول یا خدمتی که ارائه می دهند، احساس مسئولیت می کنند؛ می توانند رونق کاری را به اوج خود برسانند.

محبوب ترین کسب و کاری که در اطراف شما وجود دارد؛ کدام است؟ اکثر خرید های شما از کدام برند می باشد؟ تا به حال به اینکه چگونه با این برند آشنا شدید فکر کردید؟ تا کنون محصولی را که خریدید و راضی بودید را به چند نفر معرفی کردید؟ با پرسیدن این سوالات می خواهیم به این نتیجه برسیم که جلب توجه و رضایت مشتری، بزرگترین قدم و شاید بتوان گفت سخت ترین قدمی است که یک کسب و کار باید بردارد. در عصر امروز که تکنولوژی تمام زندگی ما را احاطه کرده است؛ برند های زیادی با یکدیگر در حال رقابت هستند و سعی می کنند ثابت کنند که از رقبای خود بهتر هستند و محصول یا خدمت با کیفیت تری را ارائه می دهند. ارتقای برند و کسب و کار شما در اولین مرحله نیاز به جلب اعتماد و توجه مشتری و مخاطبانتان دارد. بهترین و سریع ترین راه برای جذب مشتری چیست؟ چگونه می توانید در کمترین زمان ممکن بیشترین تعداد مخاطب را به سمت کسب و کار خود بکشانید؟ ما در اینجا، بهترین راه های تبلیغات را به شما آموزش می دهیم:

گوگل، غول تبلیغاتی:

امروزه هر کسب و کاری نیاز به دید هدفمند در گوگل دارد. بیشتر کسب و کارها می‌دانند که این امر مستلزم بهینه‌سازی وب‌سایت و تبلیغات Google است، اما چیزی که بیشتر آنها نمی‌دانند این است که نهاد سومی نیز وجود دارد که به بهینه‌سازی نیاز دارد و آن هم چیزی نیست جز فهرست کسب و کار Google آن کسب و کار. این فهرست قدرتمند که رسماً به عنوان نمایه کسب‌وکار شما شناخته می‌شود، یک عکس از کسب و کار شماست که بهترین ویژگی های کسب و کار شما را برجسته می کند و به مشتریانی که علاقمند به همکاری با شما هستند، امکان می دهد تا راحت تر شما را پیدا کنند. بهترین قسمت ماجرا این است که این دسترسی و امکانات برای صاحبان کسب و کار، رایگان است.

علیرغم 167 میلیارد جستجوی انجام شده در Google در هر ماه، یک مطالعه نشان داد که یک کسب و کاری که به طور معمولی و بدون استفاده از امکانات گوگل، تبلیغ می شود تنها 1260 بازدید در همین بازه زمانی دارد. این مسئله به علت ضعف پلتفرم گوگل نیست و مشکل آن جاییست که صاحبان کسب و کار اغلب از امکانات شگفت انگیز گوگل بی خبرند و برای آن وقت نمی گذارند.

برای گرفتن بازخوردهای بهتر از گوگل، باید موارد زیر را به دقت رعایت کنید:

- هر بخش از حساب Google My Business خود را تکمیل کنید

- اطلاعات تماس دقیق باشید

- یک توضیح کامل از کسب و کارتان ارائه دهید

- عکس ها و پست های خود را به صورت هفتگی منتشر کنید

- به طور مکرر محصولات و خدمات جدید خود را اضافه کنید

- به نظرات پاسخ دهید و در تعامل باشید

با این بهینه سازی ها، می توانید نمایه کسب و کار خود را به بهترین ابزار جذب مشتری تبدیل کنید و از دیدن نتایج آن شگفت زده شوید.

از اینفلوئنسر ها استفاده کنید:

اگر نمی دانید اینفلوئنسر ها چه کسانی هستند و دقیقا چه کار می کنند از مطلب دیگر ما که به معرفی اینفلوئنسر ها و دسته بندی آن ها پرداختیم؛ دیدن فرمائید. در ادامه به طور خلاصه به معرفی اینفلوئنسر ها و روش های همکاری با آن ها خواهیم پرداخت:

تمامی کاربران سوشال مدیا خریدار نیستند و یا صرفا برای پر کردن وقت استراحت خود از آن استفاده نمی کنند. برخی از کاربران اینفلوئنسر هستند. در واقع کسب و کار های مختلف با اینفلوئنسر ها همکاری می کنند تا بتوانند محصولات خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهند. اگر شما هم تنها یک نفر از اینفلوئنسر ها در اینستاگرام دنبال کرده باشید می بینید که هر هفته در میان روزمرگی ها و ... به تبلیغ لباس خود، رژ لب خود و حتی وسایل دکور منزل خود می پردازد. این دقیقا همان چیزیست که کسب و کار ها می خواهند!

اینفلوئنسر یک شخصیت در دنیای مجازیست که بر اساس شهرت خود بر تصمیمات نهایی دنبال کنندگانش تاثیر می گذارد. همان طور که گفته شد این افراد از حضور مجازی و آنلاین خود در رسانه های اجتماعی برای مشارکت با کسب و کار ها و برند ها استفاده می کنند و محصولات و خدمات آن ها را تبلیغ می کنند. این مشارکت می تواند به اینفلوئنسرها کمک کند تا برند شخصی خود را بسازند و فروش یک کسب و کار را نیز افزایش دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی دقیق است. قبل از تماس با یک اینفلوئنسر، وقت بگذارید و با حساب‌های آن ها در تمام شبکه‌ها آشنا شوید. در مورد آن ها نظر دهید، لایک کنید و محتوای آن ها را به اشتراک بگذارید. در آخر مطمئن شوید که با یک درخواست خاص و چیزی با ارزش برابر آن ها نزدیک شوید. به عنوان مثال، ممکن است در ازای بررسی وبلاگشان و ذکر نام در رسانه های اجتماعی، یک ماه کلاس رایگان به آن ها ارائه دهید. یا ممکن است پیشنهاد دهید که یک پست مهمان با کیفیت بالا در وبلاگ خود بنویسید که به نفع مخاطبان باشد و در عین حال یک بک لینک به سایت شما نیز ارائه دهد.

نقش شبکه اجتماعی در کسب و کار

پینترست، یک فضای کاری جذاب:

پینترست به داشتن عکس های جذاب و با کیفیت در میان همه ما مشهور است. مطمئنا با دانستن نکات زیر درمورد پینترست ترغیب می شوید تا کسب و کارتان را در پینترست نیز گسترش دهید!

- 443 میلیون نفر در ماه از Pinterest استفاده می کنند

- سریعترین سایت برای رسیدن به 10 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد به صورت ماهیانه است

- در بین دامنه هایی با بیشترین لینک به وب سایت ها رتبه 14 را دارد

- چهارمین رسانه اجتماعی محبوب در ایالات متحده است

- بیشترین کاربر را در ایالات متحده دارد

- زنان بیشتر از مردان از Pinterest استفاده می کنند

- در بین افراد بالای 50 سال که وضع مالی خوبی دارند، محبوب ترین شبکه اجتماعی است

اگر سر و کار شما با خانم هاست و تمایل دارید مشتریان خانم زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب کنید؛ هوشمندانه ترین کار، استفاده از پینترست برای تبلیغات کسب و کارتان است.

تیک تاک، هم سرگرمی هم تبلیغات:

تجزیه و تحلیل Kepios نشان می دهد که در جولای 2022، 4.70 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد که معادل 59.0 درصد از کل جمعیت جهان است. تعداد کاربران رسانه های اجتماعی نیز در 12 ماه گذشته به رشد خود ادامه داده است و از سال گذشته 227 میلیون کاربر جدید به شبکه های اجتماعی پیوسته اند. آخرین ارقام نشان می‌دهد که بیش از 9 نفر از هر 10 کاربر اینترنت در حال حاضر هر ماه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. آخرین داده ها نشان می دهد که تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان اکنون معادل بیش از 75 درصد از جمعیت جهانی واجد شرایط است. داده‌های GWI نشان می‌دهد که کاربر معمولی رسانه‌های اجتماعی هر ماه به طور متوسط ​​از ۷.۴ پلتفرم اجتماعی مختلف استفاده می‌کند یا از آن بازدید می‌کند و به طور متوسط ​​نزدیک به ۲ ساعت و نیم در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند.

TikTok که در سال 2016 راه اندازی شد، برخلاف قدمت نه چندان طولانی آن، در حال حاضر در میزان کاربران فعال از توییتر، لینکدین، اسنپ چت و پینترست پیشی گرفته است. سهولت استفاده از تیک تاک در ساخت ویدیو های جذاب و همراه با جلوه های ویژه، کمک می کند که خلاق تر به نظر بیایید و توجه افراد زیادی را به خود جلب کنید.

نقش شبکه اجتماعی در کسب و کار

بیشتر بخوانید: تاریخچه برند پوما

با اینستاگرام قدرتمند شوید:

علیرغم اینکه اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است که اخیراً راه‌اندازی شده است، سومین پلتفرم پرطرفدار جهان است. از فوریه 2019، اینستاگرام دارای بیش از 1 میلیارد کاربر فعال است که 500 میلیون نفر از آن ها هر روز از استوری برای به روز رسانی فالوورهای خود استفاده می کنند. باورش سخت است که اینستاگرام قبلاً خواهر کوچکتر و نابالغ فیس بوک بود اما امروزه کسب‌وکارها اینستاگرام را به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی درآمدزایی خود انتخاب کرده‌اند. امروزه اینستاگرام بیش از 2 میلیون تبلیغ کننده و 25 میلیون پروفایل تجاری دارد! شما با این اپلیکیشن می توانید به شیوه های مختلف خود را در چشم مخاطبان کنید و با گذاشتن پست های متنوع، استوری، ویدیو، ریلز،... خلاقیت خود را در تولید محتوا نشان دهید. شما همچنین در اینستاگرام می توانید:

- فروش و معاملات خود را با هشتگ گذاری صحیح ارتقا دهید.

- مسابقاتی را با محصول/خدمت رایگان یا با تخفیف اجرا کنید تا حسابی سر و صدا کنید.

- توصیه ها و آموزش هایی را ارائه دهید تا مردم شما را به عنوان یک حرفه ای در زمینه کاری خود بشناسند.

طبق گفته اینستاگرام، 60 درصد از مردم می گویند که محصولات جدیدی را در این پلتفرم کشف می کنند و 20 درصد از کاربران هر روز از یک پروفایل تجاری بازدید می کنند.

یوتوب شما را به اوج می رساند:

کاربران یوتیوب به طور متوسط 19 دقیقه در روز را در این پلتفرم سپری می کنند و این یعنی 120 ساعت در سال یک کاربر به پای یوتوب می نشیند و با توجه به اینکه دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است، می توانید شرط ببندید که تبلیغات یوتیوب به شما دسترسی بالایی خواهد داد. در Google Marketing Live امسال، گوگل تاکید زیادی بر محتوای بصری داشت و حتی ویژگی جدید تبلیغات در YouTube Shorts را اعلام کرد. بیایید به برخی از مزایای تبلیغات در YouTube نگاهی بیندازیم:

- یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است.

- 70 درصد از مردم پس از دیدن یک محصول در یک تبلیغ YouTube، آن را خریداری کرده اند

- ویدیوهای YouTube به شما امکان می‌دهند تجربه‌های منحصربه‌فردی از برند ایجاد کنید و شخصیت کسب‌وکارتان را بیان کنید.

- تجزیه و تحلیل YouTube داده های زیادی را ارائه می دهد

- می‌توانید کمپین‌های هدف‌گیری مجدد را برای کاربرانی اجرا کنید که قبلاً ویدیوهای قبلی شما را در YouTube یا در Google Display Network تماشا کرده‌اند.

فرمت های مختلف تبلیغات YouTube برای دستیابی به اهداف مختلف در دسترس است. در حال حاضر، شش فرمت تبلیغات YouTube وجود دارد:

- تبلیغات داخلی با قابلیت رد کردن: پخش قبل، حین یا بعد از سایر ویدیوها را می توان پس از پنج ثانیه رد کرد.

- تبلیغات داخلی بدون قابلیت رد کردن: قبل، حین یا بعد از ویدیوهای دیگر پخش می شود، اما نمی توان آنها را رد کرد و 15 ثانیه یا کمتر است.

- تبلیغات بامپر: قبل، در حین یا بعد از ویدیوهای دیگر پخش می‌شود، شش ثانیه یا کمتر هستند و نمی‌توان از آن گذشت.

- تبلیغات خارجی: این تبلیغات فقط بر روی موبایل ها قابل مشاهده هستند و در سایت هایی که شریک ویدیویی گوگل محسوب می شوند وجود دارند.

- تبلیغات سر صفحه: در فید اصلی YouTube ظاهر می شود.

- تبلیغات همپوشانی: اینها تبلیغات ویدیویی نیستند، بلکه تبلیغات نمایش متنی/تصویری هستند که در ویدیوهای YouTube روی دسکتاپ ظاهر می شوند.

می توان از لینکدین برای تبلیغات استفاده کرد؟

لینکدین به چیزی بیش از مکانی برای ارسال رزومه آنلاین شما تبدیل شده است. لینکدین همچنین بهترین مکان برای پیوستن به بحث های گروهی، ارتباط با مشتریان بالقوه و ایجاد مشارکت‌های جدید است. در واقع با این کار شما قبل از مشارکت، به مشتریان بالقوه خود این فرصت را می دهید تا شما و کسب و کارتان را بررسی کنند و از سوابق کارمندان و اعتبارتان به خوبی مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید