جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نکات مهمی که یک استارتاپ باید درباره طراحی لوگو بداند

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
نکات مهمی که یک استارتاپ باید درباره طراحی لوگو بداند

‏گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که شما یک ایده در سر دارید و در یک لحظه ی مشخص ایده‌ی شما وسعت گرفته و فراتر از تنها یک ایده بودن، مسیری برای آغاز یک فعالیت تجاری می‌شود. در آن لحظه شما با خود می‌گویید آیا این واقعاً اتفاق می‌افتد؟

بله.. هر کسب و کار و تجارتی با یک ایده خلاقانه شروع می شود وپیشرفت می‌کند. دقت داشته باشید که شاید استارتاپ شما برای مدتی بدون سرمایه گذاری خاصی در برند سازی بتواند به کار ادامه دهد، ولی آنچه که مهم است و سرآغازی برای معرفی بهینه نام تجاری و شناساندن آن به مخاطبان و ماندگاری در اذهان آن ها می‌باشد، طراحی لوگو است، یعنی شما برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و جذب مشتری نیاز به برندینگ دارید که لازمه ی آن داشتن یک لوگوی تجاری مناسب می‌باشد.

طراحی لوگو

طراحی لوگو چیست؟

داشتن لوگوی تجاری، بیانگر حرفه ای بودن کسب و کارشماست. ممکن است هم اکنون تعداد زیادی استارتاپ در حال شکل گرفتن و یا مشغول فعالیت باشند، ولی در این میان، بهره مندی از طراحی لوگو و اثربخشی آن در طولانی مدت نمایان شده و به مشتریان تان نشان می‌دهد که شما یک کسب و کارحرفه ای و حقیقی هستید.

الی وال، که در زمینه بازاریابی و برندینگ فعالیت دارد، می‌گوید: از آنجایی که لوگوی شما در همه جا از جمله وب سایت، محصولات، کارت ویزیت، خبرنامه، فاکتورها، رسانه های اجتماعی، تبلیغات و موارد دیگر قرار خواهد گرفت بهتر است قبل از ساخت لوگو، نسبت به آن حساسیت زیادی داشته باشید و تمام فاکتورها را در نظر بگیرید، زیرا اگر لوگوی شما ضعیف باشد دچار مشکل می‌شوید. به همین دلیل شما باید مدتی را صرف بررسی لوگوهای مختلف کنید تا در نهایت بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است.

لوگوی شما، عامل تعیین کننده ی کسب و کار شما نیست، اما از اهیمت فوق العاده ای برخوردار است. پس تمامی فاکتورها را در نظر بگیرید و بدانید که چگونه باید آن را انجام دهید.

طراحی لوگو

بیشتر بخوانید: توصیه هایی در باب راه اندازی یک استارتاپ موفق

اهمیت طراحی لوگو برای یک استارتاپ

شاید شما که برای اولین بار در حال بررسی و طراحی  یک لوگوی تجاری برای استارتاپ خود هستید، به خوبی ندانید که چه عواملی بر موفقیت و اثربخشی بیشتر لوگو نقش دارند. در اینجا نکاتی اساسی در مورد طراحی لوگو و اهمیت آن برای یک استارتاپ آورده شده است.

نیاز به صرف هزینه هنگفت نیست

شاید اینگونه تصور دارید که افراد همواره به لوگوی تجاری شرکت ها و کارآفرینان توجه دارند و به همین دلیل باید با صرف هزینه ای گزاف به بهترین آن دست یابید. هر کسب و کاری در آغاز راه،  بودجه زیادی ندارد. از این گذشته، بیشتر استارتاپ های تازه کار به سختی و با تلاش فراوان به پایان کار می‌رسند.

اجازه ندهید کسی شما را فریب دهد، لازم نیست پول زیادی برای تهیه یک لوگوی خوب بپردازید. در حقیقت، شما می توایند با صرف هزینه ای معقول و با در نظر گرفتن المان هایی خاص و مرتبط با استارتاپ خود یک لوگوی خوب داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تکنیکی برای شناخت و حفظ مشتری

خود را محدود نکنید

یک اشتباهی که باید از آن جلوگیری کنید محدود کردن خود با لوگو است. به یاد داشته باشید که استارتاپ شما یک مورد سیال است و هنگامی که در پی  دریافت بازخورد از مشتریان خود هستید و توجه  زیادی به آن دارید، اطلاعاتی بدست می‌آورید که ممکن است به فکر تغییر جهت مسیر و یا ایجاد راه هایی جدید برای کار باشید، بنابراین طراحی لوگویی که دقیقا مرتبط با محصول تولیدی شماست ایده ی خوبی نیست چرا که در طولانی مدت محصولات شما و مشتریان شما تغییر می‌کنند درعوض شما با چیزی انتزاعی تر و انعطاف پذیرتر پیش بروید. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که هر بار که برند شما در یک جهت جدید حرکت می‌کند، لوگوی خود را متناسب آن تغییر دهید.

رابین هرکیا در این باره می‌گوید: هنگامی که من برای مشتری برند سازی می‌کنم، اصلی ترین اطلاعاتی که جستجو می کنم این است که ماهیت کسب و کار چیست و چه محصول یا خدمات خاصی را ارائه می‌دهد. برندسازی باید اصیل باشد و بیانگر تمام وجوه کسب و کار، نوع سازمان، رنگ سازمان، و بازتابی از ماهیت آن باشد و شرایط را برای جذب مشتری بیشتر ایجاد کند.

بر موارد اصلی تمرکز کنید

لوگوی استارتاپ شما نیازی به کسب مقام بالا و دریافت جوایز طراحی و یا جادو کردن مشتریان ندارد! و تنها موضوع مورد توجه آن است که برای طراحی لوگو، لازم است از موارد غلط خودداری شود.

هر لوگویی باید شامل صفاتی چون، سادگی، ماندگاری، تناسب باشد. اگر این سه جنبه را برای طراحی لوگوی خود در نظر بگیرید،‌ برای مدت های طولانی شما یک لوگوی عالی خواهید داشت

تحقیق و بررسی دقیق  در مورد طراحی لوگو

برای طراحی لوگو به هیچ عنوان نباید از برندهای دیگر، به ویژه رقبای خود و یا کسانی که در حیطه ی کاری شما و مرتبط با شما مشغول فعالیت هستند، کپی یا تقلید کنید. ولی به راحتی می‌توانید آن‌ها را بررسی کرده و چیزهای زیادی را از آن‌ها و دلایل موفقیتشان بیاموزید. تلاش کنید تا نمونه های موفق از طرح های لوگوی استارتاپ ها را بررسی کنید. مطمئنا به نتایج خوبی خواهید رسید که در موفقیت لوگوی استارتاپ شما موثر واقع خواهد شد.

طراحی یک لوگو برای یک استارتاپ نوپا یک موضوع بسیارمهم و در اولویت نیست. لوگوی شما باعث موفقیت یا شکست شما نمی‌شود، بلکه ایده شما و چگونگی اجرای آن ایده مهم است. همیشه می‌توانید با توجه به شرایط کسب و کار، لوگوی خود را تغییر دهید.

جیک اشتوتزمن کارآفرین موفق توصیه می‌کند: اولین لوگوی خود را به آسانی طراحی کنید و بدانید که بعدها تغییر خواهد کرد. هنگامی که بازار محصول مناسب را پیدا کردید و آماده مقیاس گذاری شدید، باید یک برند بسازید، و لوگوی تجاری شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که معنای پشت برند را برای مخاطبان منعکس کند. و ارزش آن در زمان و منابعی است که در آن سرمایه گذاری کرده اید تا به جایگاه درستش برسد.

با گذشت سال‌ها، این امکان وجود دارد که لوگوی شما تغییر کند. بنابراین لوگویی طراحی کنید که استارتاپ شما به آن افتخار کند. در حقیقت، اگر استارتاپ شما به یک کسب و کار موفق تبدیل شود و بیش از چند سال به طول انجامد، تقریباً با توجه به آن، لوگو نیز تغییر خواهد کرد. درمورد اولین لوگوی استارتاپ چیزهای بسیار جالبی وجود دارد. وقت خود را صرف ساختن لوگویی کنید که به آن افتخار کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید