جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

توصیه هایی در باب راه اندازی یک استارتاپ موفق

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
توصیه هایی در باب راه اندازی یک استارتاپ موفق

گاهی برای شروع کسب و کار توصیه هایی  از برخی افراد و صاحبان مشاغل و یا اطرافیانی که به طریقی مشغول کار و فعالیت های تجاری هستند می‌شنویم و یا خود اقدام به بررسی و مطالعه و مشورت با اطرافیان کرده و نصیحت هایی دریافت می‌کنیم و ممکن است یک نصیحت  را از زبان بسیاری از افراد و به صورت مکرر بشنویم، به این معنا نخواهد بود که آن روش ایده آل و همیشه مؤثر است، بلکه باید با توجه به شرایط و امکانات خود آن را سنجیده و به کار برد.

در دنیای استارتاپ ها، کارآفرینان تمایل دارند که تجربیاتی که در حین کار بدست آورده و برای آن‌ها موثر واقع شده و حتی منجر به موفقیت های بزرگ شده را با دیگران به اشتراک بگذارند. و اگر به سخنان آن‌ها توجه کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها توصیه‌ های مشابهی را برای مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند و اغلب آن‌ ها به این موضوعات اشاره دارند که از یک روند مشخص پیروی کرده و یک برنامه ‌ی کاری تنظیم کنید، یک تیم عالی بسازید، در مورد مشتریان خود تحقیق و بررسی کنید و غیره.

راه اندازی یک استارتاپ

اگر چه ‌که این نکات بسیار مهم و کاربردی هستند، اما باید گفت به تنهایی برای شما و تمامی کسب و کارها مؤثر واقع نخواهد شد. چه بسا که برخی از آن‌ ها با سیاست و اهداف شما تطبیق نداشته و درنهایت کسب ‌و کار شما را به سوی مسیری اشتباه هدایت کنند. به همین دلیل تحقیقی صورت گرفته که در طی آن از گروهی کارآفرین برتر خواسته‌ شده تا توصیه ‌هایی که اغلب تکرار می‌‌شوند را به اشتراک بگذارند و همچنین علت مخالفت خود با این توصیه ‌ها را نیز بیان کنند، و نتایج بدست آمده از این تحقیق در قالب هفت نکته ی مهم و کاربردی در اینجا آورده شده است.

بیشتر بخوانید: 10 نکته مهم در تبلیغات که حتما باید بدانید

نادیده گرفتن احساسات در راه اندازی استارتاپ

بلر توماس، یکی از کارآفرینان موفق می‌گوید که اتخاذ تصمیمات تجاری بر اساس منطق به نظر عقلانی تر می آید، اما همیشه کارساز نمی‌باشد. او در عوض، ترکیب «منطق» را با «هیجان» پیشنهاد می‌‌کند. توماس می‌گوید: تمام چیزی که باید بدانیم این است که حقایق، وقایع و آمار و ارقام در مورد هر صنعت برای شروع استارتاپ لازم است، اما انگیزه باید بخشی از آن باشد. او همچنین می‌گوید: برخورداری از منطق و دانش برای تصمیمات تجاری مبتنی بر احساسات می‌باشد و زمانی به طور موثر مورد استفاده قرار می‌گیرند که حاصل شور و اشتیاق و انگیزه است.

دریافت کمک و بودجه‌ خارجی در راه اندازی استارتاپ

درحالی ‌که بسیاری از شرکت‌ های نوپا معتقدند که آن‌ ها نیاز به دریافت بودجه خارجی و مقدار زیادی سرمایه جهت رقابت با کمپانی‌ های بزرگ دارند، استفانی ولز معتقد است که بهترین گزینه برای راه ‌اندازی یک کسب‌ و کار این است که خودتان در آن سرمایه ‌گذاری کنید. ولز همچنین بیان می‌کند: راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار توسط سرمایه‌ ی شخصی‌ تان به شما این اجازه را می‌‌دهد که در تصمیم‌ گیری ‌های مربوط به آن دخیل باشید و همچنین در مدت ‌زمان کمتری به جریان نقدینگی مثبت برسید.

تمرکز بر تولید محصول در راه اندازی استارتاپ

اغلب به افراد برای آغاز فعالیت و را اندازی استارتاپ توصیه می‌شود که بر روی محصول تمرکز کنند و به این طریق، یعنی تولید محصول با کیفیت، مشتریان به ‌خودی ‌خود با آن‌ها آشنا شده و برند آن‌ ها را پیدا خواهند کرد. ولی سید بلخی یکی از کارآفرینان موفق، بر این باور است که شرکت‌ های نوپا باید به نیاز سنجی بپردازند و مراحلی را پشت سر هم طی کنند به این صورت که در ابتدا مشتریان خود را شناخته و شناسایی کنند که به چه محصولاتی نیاز دارند و مطابق با آن محصولی ایجاد کرده و در صدد رفع نیاز آن‌ها بر آیند تا به این طریق مشتری جذب نموده و برند خود را در اذهان ماندگار کنند. ولی اگر شما تنها به تولید محصول تمرکز کنید و توجهی به خواسته ها و نیازهای مشتریان نداشته باشید به نتیجه‌ی درستی نخواهید رسید.

بیشتر بخوانید: استارتاپ واژه‌ای که در مورد آن زیاد می‌شنویم

خودکارسازی تجهیزات در راه اندازی استارتاپ

طبق گفته‌ی نیکول مونز، شرکت ‌های جدیدی که تلاش می‌کنند تمام امور و فرایندها را به صورت خودکار انجام دهند در طولانی‌ مدت با شکست مواجه خواهند شد.

مونز می‌‌گوید: اگر شما برای کسب‌ وکارتان تلاش نکنید و از همان ابتدا همه‌ چیز به‌ طور خودکار برای شما آماده باشد، (به عبارتی برای انجام کارتان عرق نریزید) بدانید که کسب ‌و کارتان هرگز شکوفا نخواهد شد. برای کسب موفقیت و رسیدن به نتیجه‌ی عالی باید ساعت های طولانی تلاش کنید و کسب ‌و کارتان را با دستان خودتان بسازید.

بر عهده گرفتن مدیریت امور در راه اندازی استارتاپ

استارتاپ ها اغلب سعی می‌‌کنند با یک بودجه‌‌ی محدود تیم خود را در ابتدا کوچک نگه ‌دارند و سعی کنند هر کاری را خودشان انجام دهند. توماس گریفین، در این باره می‌گوید: درحالی ‌که به نظر می‌رسد انجام تمام ‌کارها توسط خودتان یک ایده‌ی هوشمندانه باشد اما در طولانی‌ مدت شما را تضعیف خواهد کرد. برای کسب موفقیت، شما باید مایل به خرج کردن و استخدام کارمندان و همچنین پرداخت دستمزد منصفانه و صادقانه باشید تا آن‌ ها بتوانند به خوبی فعالیت کرده و کار با کیفیتی که از آن ‌ها انتظار می‌رود را ارائه دهند.

راه اندازی استارتاپ

توجه به فرصت ها در راه اندازی استارتاپ

زاک بیندر، بیان می‌دارد که فرصت‌ های گوناگون همواره در کمین هستند، و برخی افراد در تلاشند تا آن‌ها را بدست آورده و هیچ یک از آن‌ها را از دست ندهند. با این ‌حال، پذیرفتن هر فرصتی که به شما روی می‌‌آورد یک استراتژی عالی نیست. درک این‌ مساله که فرصت های پیش رو را بررسی کرده و کدام یک را پذیرفته و به کدام یک از فرصت‌ ها نه بگوییم چیزی است که شما را به یک کارآفرین خوب تبدیل می‌‌کند. توجه داشته باشید که اگر شما به همه ‌ی فرصت ‌ها پاسخ مثبت بدهید به‌ مرور زمان سررشته‌ ی کارها از دست شما درخواهد رفت و کسب ‌و کارتان به یک کسب‌ و کار غیر متمرکز تبدیل خواهد شد که هیچ‌ کس از آن سر درنخواهد آورد.

بیشتر بخوانید: سه خصیصه شخصی مشترک در کارآفرینان موفق

توجه به مسیر و موانع احتمالی در راه اندازی استارتاپ

اغلب به کارآفرینان توصیه می‌شود که اگر موفقیت را تجربه نکردند، تسلیم نشوند و به مسیر خود ادامه دهند. این موضوع درست است که راه افتادن کسب ‌و کارهای نوپا به ‌مرور زمان اتفاق می‌افتد و امری زمان‌ بر است اما دانستن زمان تغییر جهت نیز بسیار مهم است.

متیو پودولسکی می‌گوید: صاحب یک کسب‌ و کار باید اعتماد به‌ نفس کافی داشته باشد و اجازه دهد تا کسب‌ و کارش رشد و توسعه یابد و اگر مشکلاتی در مورد سود آوری و یا جنبه‌ های دیگر کسب ‌و کار وجود داشته باشد، باید به دنبال راه ‌حل ‌ها و بهبود آن باشد. ادامه دادن به این مسیر، راه‌ حل مناسبی به نظر نمی‌‌رسد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید