جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سه خصیصه شخصی مشترک در کارآفرینان موفق

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
سه خصیصه شخصی مشترک در کارآفرینان موفق

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده و بارها از خود پرسیده اید که چطور برخی افراد در کار و فعالیت خود موفق شده و برخی از آن‌ها کارآفرینان مشهور و نامداری شده اند و چه عاملی آن‌ها را به سمت موفقیت های بزرگ تر سوق می‌دهد، این در حالی ست که عده ای دیگر نیز به فعالیتی مشابه با آن‌ها مشغول بوده و به همان اندازه کار می‌کنند اما به نظر نمی‌رسد که موفقیت چندانی کسب کنند.

اخیرا تحقیقاتی در این زمینه انجام شده و افرادی چون ورزشکاران المپیک، نوازندگان مشهور جهان، برندگان جایزه نوبل و کارآفرینان بسیار موفق، مورد بررسی و مصاحبه قرار گرفتند که نتایج بدست آمده بسیار جالب بوده و اینگونه بیان شده که سه خصیصه شخصی در بین تمامی افرادی که ما آن‌ها را موفق و مشهور و منحصر به فرد می‌دانیم، مشترک می‌باشد.

این عناصر وخصوصیات مشترک عبارتند از: هیجان، مهارت و اراده که خصیصه هیجان به شور و اشتیاق فرد برای فعالیت و انجام دادن کار، خصیصه مهارت، به توانایی هایی که فرد به صورت انتسابی و اکتسابی بدست آورده و خصیصه اراده میل رسیدن به تعالی و نقطه اوج  و غلبه بر موانع اشاره دارد.

هر یک از این سه مورد به نوبه خود قدرتمند است، اما هنگامی که با هم به روشی صحیح ترکیب می‌شوند، می‌توانند شما را به یک کارآفرین موفق و ماهر تبدیل کنند.

کارآفرینان

بیشتر بخوانید: با هم استارت آپ راه اندازی کنیم

بررسی ویژگی هیجان در کارآفرینان موفق

هیجان آن دسته از خصوصیات رفتاری چون شادی، لذت و اشتیاق فرد طی تلاش و فعالیت در هر زمینه ای می‌باشد. که با لذت و شعفی وصف ناپذیر همراه است و این لذت بردن ناشی از فعالیت و بازخورد مثبتی است که از انجام دادن درست کار خود دریافت می کنید.  هیجان برای اکثر مردم، همچون جرقه ای ست که  آنها را وادار به آغاز کار و تلاش می کند

فقط هنگامی که واقعاً به چیزی علاقه مند هستید، آرزو خواهید کرد که آن قدر تلاش کنید که در آن زمینه استثنائی شوید. شما باید ذاتاً باانگیزه باشید تا کاری را صرفاً به خاطر شادی حاصل از انجام کار، بپذیرید و انجام دهید.

 برخی از افراد، کارهایی را به دلایل و مصلحت های بیرونی از قبیل پول درآوردن، اثبات خود به دیگران و یا بسیاری موارد دیگر  انجام می‌دهند. مطمئن باشید که این موارد به شما کمک نمی‌کنند تا استثنائی شوید.

انگیزه های خود را زیر سوال ببرید. آیا در حال ایجاد یک کسب و کار هستید تا چیزی را به خود یا شخص دیگری ثابت کنید؟ آیا شما این کار را فقط برای پاداش های خارجی انجام می‌دهید یا برای لذت بردن از انجام کاری با ارزش برای کمک به جامعه؟ شما شور و هیجان را از فعالیت خود فقط وقتی احساس می‌کنید که به یک دلیل درست آن را انجام دهید و دلیل آن این است که آن را دوست دارید.

کارآفرینان

بررسی ویژگی مهارت در کارآفرینان موفق

مهارت، استعداد و توانایی شماست. که این خصیصه ترکیبی ست از آن چیزی که شما با آن دنیا آمده اید و آن چیزی که برای دستیابی به رشد بیشتر تلاش می‌کنید. اولین چیزی که باید در مورد مهارت و توانایی بدانید این است که تا حد زیادی توسط ژن های شما یا استعداد طبیعی شما تعیین می شود. شما می‌توانید استعداد طبیعی را به توانایی خارق العاده تبدیل کنید. اما، درک آنچه در آن مهارت دارید، اولین قدم برای موفقیت و خارق العاده شدن شماست. هر فردی که به یک سطح از نخبگی رسیده است، این کار را با تکیه بر یک توانایی طبیعی انجام داده است.

ولی نکته ی مهم تر اینست که، ژنتیک و توانایی طبیعی فقط 10٪ باعث تمایز و موفقیت افراد شده و آن‌ها را از بقیه جدا می‌کند. رسیدن به مهارتی خارق العاده بستگی زیادی به تلاش و کوشش شما داشته و عاملی قوی برای رشد و پیشرفت شماست

در عمل این بدان معناست که حتی اگر شما موهبت های منحصر به فردی مانند ضریب هوشی بالا یا توانایی حل مشکلات پیچیده را دارید، این فقط نقطه شروع است. و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق طبعا توسعه موهبت ها و تلاش زیادی می‌طلبد.

این را بدانید که هم اکنون، موفق ترین کارآفرینان نیز در حال رشد مجموعه مهارت های خود بوده و در مورد هر جنبه ای از کار خود و سازمان خود (فروش و بازاریابی، امور مالی، مدیریت، حقوقی و سایر حوزه ها) می‌آموزند.

بنابراین مهارت شما  باید دامنه‌ی وسیعی از آنچه که بدان مشغول هستید را شامل شود. مدیران حرفه ای تنها با دست یابی به مهارتهای سازمانی عالی تبدیل به کارآفرینان بزرگ نخواهند شد بلکه کسب مهارت در تمامی حوزه ها لازم است. اگر بخشی یا دامنه ای از حوزه ی کاری خود را نمی‌فهمید، احتمالاً آن را پیش نمی‌برید یا برای سال های آتی ارزش ایجاد نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک کارآفرین موفق باشیم

بررسی ویژگی اراده در کارآفرینان موفق

رسیدن به نقطه اوج و یک کارآفرین موفق بودن آسان نیست. زیرا شما باید بر موانع غلبه کنید، با سختی ها و دشواری های فراوان دست و پنجه نرم کرده و از آن عبور کنید. در حالی که دوستانتان در حال تفریح ​​هستند، شما مشغول کار و فعالیت باشید. شما به انگیزه، شفافیت، عزم، پایداری، تعهد و میل به بهترین بودن در کسب و کار خود نیاز دارید. شما همچنین باید خودباوری، اعتماد به نفس و خوش بینی داشته باشید تا همچون کارآفرینان موفق باشید. تمام این دستاوردها  شامل  ویژگی اراده هر فرد می‌باشد که  بدون آن شما یک سرمایه گذاری بی حاصل خواهید داشت.

اراده ، بخش مهمی از فرمول تعالی پایدار است. برای توسعه این عنصر، شما باید در مورد اهداف خود شفاف باشید و برای دستیابی به آنها، یک برنامه بلند مدت ایجاد کنید. و برای رسیدن به هر هدف، عزم راسخ  داشته باشید زیرا اگر به یک هدف نرسیدید، به هدف بعدی که بزرگتر است نخواهید رسید.

بسیاری از شکست های تجاری را می‌توان مدت‌ها قبل از ثبت دامنه های آن‌ها پیش بینی کرد، فقط به این دلیل که کارآفرینان میل به موفقیت ندارند و یا به دلایل اشتباهی سرمایه گذاری را شروع می‌کنند. رشد یک شرکت دشوار است و نیاز به شفافیت و اعتماد به نفس کامل دارد تا شما را در غلبه بر هر مانعی که با آن روبرو هستید سرپا نگه دارد. حتی با استعداد ترین افراد، بدون داشتن اراده  برای کسب  موفقیت، شکست می‌خورند.

حال به سه عنصر هیجان، مهارت و اراده فکر کنید، به عنوان توپ یا مداری که با هم زندگی می‌کنند و به اطراف می‌گریزید. آن‌ها به صورت متوالی نیستند که ابتدا باید چیز موردعلاقه خود را پیدا کنید و سپس برای ایجاد یک تجارت در اطراف آن سخت تلاش کنید و در نهایت جنبه های ذهنی مناسبی ایجاد کنید. هر سه عنصر همیشه مانند توپ های تردستی در اطراف شما هستند. همه آن‌ها به یکدیگر ارتباط دارند. اگر یکی از آن‌ها را از دست بدهید هر سه سقوط می‌کنند. هر کدام از آن‌ها از دیگری پشتیبانی می‌کند.

هنگامی که شما چیزی را دوست دارید، از تلاش و کوشش دریغ نمی کنید. هنگامی که نمی‌توانید تلاش کنید، اراده شما همچنان راه خود را ادامه می‌دهد و وقتی ذهن شما خسته شده است، عشق شما به کار شعله را روشن نگه می‌دارد. همه چیز به هم متصل است و هر کدام به دیگری متکی هستند.

ترکیب سه خصیصه شخصی، هیجان، مهارت و اراده منجر به پیدایش و موفقیت  استثنایی ترین افراد در جهان شده است. پس شما هم می‌توانید در شمار کارافرینان موفق باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید