جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هفت نرم افزار نقشه ذهنی

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
هفت نرم افزار نقشه ذهنی

نرم افزار نقشه ذهنی یک ابزار لازم برای زندگی روزمره به نظر می‌رسد. مایند مپ و یا همان نقشه ذهنی (mind) یکی از مهم‌ترین ابزار کاربردی برای انجام برنامه ریزی‌ها، تنظیم  یک سخنرانی خوب و یا یک مذاکره تمام عیار است. تاریخچه استفاده از نمودار و چارت کشی به آثار فیلسوفانی چون پورفیری برمی‌گردد که برای تفهیم هرچه بهتر نظریات افلاطون، از این روش استفاده می‌‌کرده. ترویج استفاده از نقشه ذهنی و نگارش ده‌ها کتاب و مطلب توسط تونی بوزان در عصر حاضر، باعث شد تکنولوژی در کاربرد نقشه ذهنی به عنوان یک ابزار مناسب، زود وارد میدان شده و بسیار موثر باشد و نسخه‌های مختلفی از آن به شکل نرم افزار کامپیوتری عرضه شود. در این مطلب به معرفی هفت نرم افزار برتر این عرضه پرداخته می‌شود.

نرم افزار نقشه ذهنی Storm board

Storm board قابلیت ایجاد یک وایت برد مجازی را به عنوان یک نرم افزار نقشه ذهنی می‌دهد، وایت بردی که قابلیت اشتراک گذاری آنلاین را داشته که به توسط آن می‌توان برای پر و بال دادن به ایده ذهنی شخصی از دیگران نیز کمک گرفت. کاربران علاوه بر بسط دادن به ایده ذهنی اصلی خود در سیستم شخصیشان می‌‌توانند برای هر شخص که می‌خواهند این دسترسی را ایجاد کنند که از ایده‌ها تماشا کرده و نظر و اصلاحی که در نظرش ممکن است به وجود آید و برای پرورش ایده مناسب است به اطلاع صاحب ایده برساند. بحث و تبادل نظر از مهمترین قابلیت موجود در satom board است.

نرم افزار نقشه ذهنی spider scribe

ساماندهی نقشه‌های ذهنی کارکرد اصلی نرم افزار نقشه ذهنی است، spider scribe نرم افزاری است که این امکان را فراهم کرده است که با اتصال به قسمت‌ههای یادداشت، فایل و رویدادهای تقویمی، بتوان ایده اصلی را به خوبی سازماندهی کرد، ایجاد اشکال stencil از ویژگی‌های جالب این نرم افزار است.

نرم افزار نقشه ذهنی Coggle

گوگل یکی از ارائه دهندگان نرم افزار نقشه ذهنی است، نرم افزاری که گوگل ارائه داده برای کاربران این امکان را فراهم کرده است تا با استفاده آسان و رایگان به ایجاد درختواره از ایده اصلی پرداخته شود. انجام mind به وسیله coggle تنها نیاز به یک حساب گوگل دارد. خروجی این نرم افزار می‌تواند به عنوان پروژه در فضای ابری گوگل درایو به طور مستقیم ذخیره شود تا در سیستم‌های مختلف در دسترس باشد. کدهای رنگی و گزینه‌های تصویری از ویژگی‌های این نرم افزار نقشه ذهنی است.

نرم افزار نقشه ذهنی iMindMap

Imindmap یک نرم افزار نقشه ذهنی است که علاوه بر کارایی اصلی برای درختواره کردن ایده‌های ذهنی، دارای ارایه زیبا و موثر است. این نرم افزار دارای ترفندی است که به جای استفاده از طرح‌های معمولی که تنها به شکل چارت کشی خلاصه می‌‌شده، یک درختواره را به شکل یک بوردی به همراه برچسب‌هایی ارائه دهد که با کلیک کردن بر آن‌ها، تصاویر و مطالب به زیر شاخه‌ها به شکل اسلایدی انتقال یابد. از ویژگی خوب این نرم افزار این است که با انواع سیستم عامل‌های pc، mac و android سازگاری دارد و بین همه دستگاه‌های کاربر قابل همگام سازی است.

نرم افزار نقشه ذهنی Bubble.us

کاربران سیستم عامل‌های ios می‌توانند با نرم‌ افزار نقشه ذهنی bubble.us که تنها در گوشی‌های اپل و مک بوک‌ها قابل استفاده است، نقشه ذهنی خود را بکشند، این نرم افزار به کاربرانش قابلیت‌هایی فراتراز نقشه برداری ذهنی می‌دهد به همین خاطر این نرم افزار با گزینه‌ها و امکانات بسیاری مواجه است که ممکن است کاربر را از هدف اصلی خود که mnd مطالب است دور کند.

نرم افزار نقشه ذهنی Mindom

مایندوم یک نرم افزار نقشه ذهنی است که با داشتن قالب و راهنمایی هوشمند برای تسریع در درختواره کردن ایده بسیار کاربرد دارد. این نرم افزار حدود مدیریت یک پروژه را مشخص کرده تا با برنامه ریزی به مرحله ساخت و طراحی یک استراتژی برسد. اگر به پیشرفت سریع پروژه فکر می‌کنید mindom بهترین گزینه برای استفاده کاربری شماست.

نرم افزار نقشه ذهنی Xmind

نرم افزار نقشه ذهنی Xmind یکی از پر کاربرترین نرم افزار در تهیه نقشه ذهنی شناخته می‌‌شود، نسخه‌های این نرم افزار برای سیستم عامل‌های mac و pc موجود است. از ویژگی‌های مهم نرم افزار ایکس مایند برای نمودار کشی مطالب ذهنی و ارائه آن‌ها می‌توان به رابط کاربری ساده و بسیار آسان که مبتنی بر دستورات دگمه‌ایست اشاره کرد که در این صورت نیازی به دانش برنامه نویسی پیدا نمی‌شود. امکان ایجاد نقشه ذهنی با طرح‌های گرافیکی زیبا، خروجی فایل در فرمت‌های HTML، تصویری و یا متن، چاپ نمودارها در قطع‌های مختلف، سازگاری با نسخه‌های ویندوزی، قابلیت درختواره کردن و یا ماتریسی کردن الگوهای نموداری و سازگاری کامل با فایل‌های آفیس مایکروسافت از دیگر ویژگی‌های XMIND هست. نوار فعالیت اصلی نرم افزار ایکس مایند در قسمت فوقانی آن قرار دارد با کلیک بر گزینه فایل و انتخاب NEW BLACK MAP یک فایل کاری خام ایجاد می‌شود. در این فایل خام یک کادر آبی رنگی به عنوان جایگاه یک ابر موضوع برای ترسیم شاخه‌های آن وجود دارد با زدن گزینه INSERT شاخه های اصلی این ابر موضوع و ایده اصلی تشکیل می‌شود.

نرم افزار نقشه ذهنی

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید