جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

همه ویژگی های سامسونگ a52

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
همه ویژگی های سامسونگ a52

یکی از بهترین گوشی های تلفن همراه که این روزها مخاطبان فراوانی به دلیل قیمت مناسب و خوبی که دارد، پیدا کرده است گوشی موبایل گلکسی A52 سامسونگ می باشد که این تلفن همراه از سری گوشی های میان رده می باشد. این گوشی در رنگ‌ های گوناگون و متنوع و با قابلیت‌ های بسیار بالا مثل دوربین تقریبا قدرتمند و یا با لرزش گیر اپتیکال، نمایشگر 90 هرتزی، عملکرد سخت‌افزاری خوب و ایده آل و … مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است و این جذابیت بی دلیل نیست. اگر قصد خرید گوشی موبایل از برند سامسونگ را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. کمپانی سامسونگ دو مدل 4 جی و 5 جی از گلکسی A52 و یک مدل 4 جی از گلکسی A72  که به ترتیب به عنوان جایگزین گوشی‌ های گلکسی A51 و A71 را وارد بازار کرد. ناگفته نماند که پیشرفت و توسعه این گوشی ‌ها به نسبت سری های گذشته صرفا افزایش قدرت سخت‌ افزاری نبود و سامسونگ یک سری قابلیت‌ های جذاب را هم به آن ‌ها افزود که پیش از این فقط در پرچم ‌دارها می توانستیم این امکانات را ببینیم.

در مورد این گوشی باید بگوییم که با در نظر گرفتن امکانات و قیمتی دارد، ارزش خرید آن بسیار بالاست. در حال حاضر محدوده‌ ی قیمتی این گوشی موبایل ۳۵۰ یورو می باشد و برای آن دسته از افرادی که به گوشی ‌های سامسونگ و به طور کلی اکوسیستم این شرکت کره‌ ای علاقه ‌مند اند، یک گزینه ‌ی جذاب به شمار می رود.

همه ویژگی های سامسونگ a52

مشخصات ظاهری سامسونگ a52

ویژگی های نمایشگر سامسونگ a52

به لحاظ اندازه و سایز، این گلکسی شبیه به گوشی نسل پیشین اش است و از نمایشگر ۶.۵ اینچی تخت بهره می برد. این نمایشگر به اندازه‌ ای بزرگ است که انجام بازی یا تماشای فیلم در آن یکی از لذت‌ بخش ترین کارهاست. علی الخصوص به خاطر وجود دوربین سلفی درون حفره ‌ای بسیار کوچک که در بالای صفحه قرار دارد و مزاحمتی در حین چنین فعالیت‌هایی ایجاد نمی‌ کند. نمایشگر این گوشی موبایل دو آپشن برای تنظیم شفافیت و رنگ در اختیارتان شما قرار می‌ دهد ( (Basic و (Vivid) که مورد اول کمی رنگ‌ ها را گرم ‌تر و طبیعی ‌تر به نمایش در می آورد و مورد دوم هم تصاویر را سرد تر و در عین حال زیباتر نشان خواهد داد. گوشی‌های سامسونگ به طور پیش ‌فرض بر روی Basic تنظیم شده اند و عملکرد بسیار خوبی هم دارند. کیفیت نمایشگر این گوشی فول اچ دی پلاس است و از این جنبه پیشرفتی را به نسبت نسل های قبل نمی بینیم. اما رفرش ‌ریت 90 هرتزی باعث شده گشت و گذار بین منوهای این گوشی بسیار جذاب تر از سری قبل باشد. درجه روشنایی این گوشی در نهایت به 800 نیت می ‌رسد و این یعنی در استفاده زیر خورشید، نباید مشکل به خصوصی برای کاربران ایجاد شود. البته  سوپر امولد ها بیشتر در محیط خانه عملکرد بی ‌نظیری دارند اما باز هم به لطف فناوری‌ های جدید، در محیط  خارج از خانه هم می ‌توان روی توانایی این پنل‌ها حساب باز کرد.

بدنه ی سامسونگ a52

بدنه ی این گوشی کیفیت بالایی ندارد اما به آن بی کیفیت هم نمی توان گفت. پشت گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده اما این کپانی آن را به شکل مات و بسیار نرم طراحی کرده که لمس آن حس بسیار خوبی به کاربر می دهد. با این طراحی، جذب اثرانگشت نیز به حداقل حالت ممکن می ‌رسد. برای آن دسته از کاربرانی که بدنه ‌ی شفاف گلکسی A51 را نمی‌پسندند، این گوشی گزینه‌ ی بسیار خوبی است.

سیستم پخش صدای سامسونگ a52

بر خلاف بسیاری از گوشی های موبایل پایین رده یا میان رده که در حال حاضر جک هدفون ندارد اما جک هدفون در این گوشی موبایل وجود دارد و کاربران می ‌توانند در بخش پایینی این گوشی به این جک محبوب دسترسی داشته باشند و همچنین یکی از بلندگوهای گوشی نیز در همین قسمت تعبیه شده است. اینکه می ‌گوییم یکی از بلندگوها به این خاطر است که سامسونگ برخلاف معمول، در این گوشی میان ‌رده از بلندگوهای استریو استفاده شده است که مورد دوم در بخش بالایی گوشی دیده می شود. بلندگوی استریو یکی از برترین و مهم ترین قابلیت ‌هایی است که گلکسی A52 به آن مجهز شده است.

شما به محض روشن کردن گوشی و پخش کردن محتوا، شاید صدا آن طور که تصورش را می کنید نتواند شما را راضی نگه ندارد اما با اعمال یک سری تنظیمات، قطعا گوشی کیفیت خوب خود را به شما نشان خواهد داد. طبیعی است نباید انتظار داشته باشید بلندگوهای بکار رفته در این گوشی عملکرد آنچنانی داشته باشند اما در حد و اندازه‌ های یک گوشی میان ‌رده، شما را بسیار راضی می کند. از لحاظ کیفیت و شفافیت صدا، شاید بتوان این محصول را مشابه آیفون 11 پرو دانست و این نکته بسیار عالی است.

سیم کارت در سامسونگ a52

این گوشی در اصلی یک سیم‌ کارت را ساپورت می ‌کند ولی در صورتی که قصد افزایش ظرفیت حافظه ‌ی داخلی آن را از طریق کارت حافظه‌ ی جانبی نداشته باشید، می ‌توانید سیم‌ کارت دیگری را هم درون فضای مربوطه قرار بدهید و از آن استفاده کنید.

دوربین سامسونگ a52

گلکسی A52 چهار دوربین دارد که قوی ترین آن، سنسور 64 مگا پیکسلی دارد و در حقیقت دوربین اصلی شناخته می شود. از امکانات جذاب این گوشی موبایل که قبلا فقط در گوشی‌ های رده بالا دیده می شد، لرزشگیر اپتیکال تصاویر است که باعث می ‌شود لرزش‌ ها و تکان‌ هایی که ناخواسته هستند تا حد زیادی خنثی شوند. خوشبختانه این قابلیت را در این گوشی موبایل وجود دارد و کاربران می توانند تصاویر و فیلم ‌های خوبی را ثبت و ضبط کنند. در ثبت تصاویر در نور شب هم عملکرد رضایت ‌بخش و خوبی را از این گوشی تلفن همراه شاهدیم؛ البته اگر از نویز موجود در پس‌ زمینه وجود نداشته باشد که خب این مورد کاملا طبیعی است و انتظار نداریم یک گوشی میان ‌رده در نور شب تصاویر کم‌ نقصی را به ثبت برساند.

مشخصات فنی سامسونگ a52

گلکسی A52 از لحاظ سخت افزاری عملکرد بسیار خوبی دارد و اندروید 11 را ساپورت می کند. از لحاظ قابلیت و امکانات هم که رابط کاربری سامسونگ نیازی به تعریف و تحسین ندارد به این دلیل که حجم قابلیت ‌ها و امکانات آنقدری بالاست که شاید در طول چند سال استفاده هم نتوانید از بابت وجود یک سری از امکانات رابط کاربری سامسونگ آگاه شوید. این گوشی موبایل هم مثل نسل قبل خود به مدت زمان سه سال به روزرسانی اندروید دریافت می ‌کند و این یعنی این گوشی با دریافت اندروید 14 به کار خود پایان خواهد داد.

همه ویژگی های سامسونگ a52

حافظه ی سامسونگ a52

این گوشی موبایل دارای حافظه ی رم 4 و 8 گیگا بایت و به ‌ترتیب 128 و 256 گیگا بایت حافظه‌ ی داخلی می باشد.

پردازنده‌ ی سامسونگ a52

پردازنده این گوشی موبایل اسنپدراگون جی 720 است که احتمالا سریع ‌ترین پردازنده‌ ی موجود حتی در قسمت میان‌ رده‌ها نباشد و نتواند به‌ خوبی از پس رابط سنگینی چون One UI برآید، اما بهتر از اگزینوس ۹۶۱۱ بکار رفته در گلکسی A51 است و نکته اینجاست که با توجه به قیمتی که این گوشی موبایل دارد، انتظاری جز این هم از یک محصول با برند سامسونگ نمی‌ رود.

باتری سامسونگ a52

باتری 4500 میلی‌ آمپر ساعتی که 500 میلی ‌آمپر ساعت بیشتر از نمونه‌ ی بکار رفته در گلکسی A51 است را در این گوشی موبایل می توانیم ببینیم. با این باتری پرظرفیت، در صورتی که رفرش ‌ریت روی 60 هرتز قرار داشته باشد می ‌توانید تا یک روز کامل روی نگه داشتن شارژ آن حساب باز کنید؛ البته در صورتی که به فعالیت‌ های نسبتا سنگین بپردازید نه تماما سنگین. از آن جایی که نمایشگر این گوشی بزرگ و با رفرش ‌ریت بالاست اما از پردازنده‌ ی بکار رفته در این گوشی آنقدرها قدرتمند نیست که شارژ زیادی را مصرف کند. پس نتیجه می گیریم تعادل خوبی بین مصرف انرژی و ظرفیت باتری برقرار شده است. شارژری که درون جعبه‌ ی این گوشی قرار دارد 15 وات است. اما خبر خوب این جاست که این گوشی شارژر سریع 25 واتی سامسونگ را هم ساپورت می ‌کند منتها باید به شکل جداگانه آن را خریداری کنید.

مزایای گوشی سامسونگ a52

بدون تردید این گوشی از بهترین میان ‌رده‌ هایی است که کمپانی سامسونگ راهی بازار کرده است. این گوشی امکانات خوبی دارد که از مزایای آن محسوب می شود مثل نرخ بروز رسانی تصاویر و روشنایی صفحه بالا، داشتن بدنه ی مات، پردازنده خوب، حافظه ی سریع، دارا بودن چند دوربین برای نیاز های مختلف، وضوح فیلمبرداری بالا، دارای بودن لرزش گیر، مقاومت در برابر آب و خاک و ضربه، صدای استریو و پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری. پس در نهایت می توان نتیجه گرفت این گوشی موبایل به نسبت قیمتی که دارد ارزش خرید دارد.

معایب گوشی سامسونگ a52

با توضیحاتی که داده شد شاید رقبت زیادی به خرید این موبایل پیدا کرده باشید اما باید گفت که هر چیزی یک سری معایب و مزایا دارد در مورد سامسونگ a52 هم این مورد صادق است. معایب این گوشی موبایل به طور خلاصه به شرح زیر است:

داشتن بدنه ی پلاستیکی: شاید در وهله اول این موضوع اصلا مهم به نظر نرسد اما به مرور زمان خواهید فهمید که بدنه پلاستیکی یک ویژگی منفی است تا مثبت.

چیپست ضعیف: که به دلیل پایین بودن چیپست عملکرد برنامه ها و سرعت آن ها نیز پایین است.

باتری و شارژر آنچنان قوی ندارد: این گوشی موبایل به نسبت رقیبانش باتری ضعیفی دارد.

اسکنر اثر انگشت و عملکرد کند آن: شاید با خود بگویید چه عیبی دارد که اسکنر سریع عمل نکند اما باید بدانید با این ضعف مخاطبان زیادی را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید