جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

همه ویژگی های سامسونگ galaxy S20FE

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
همه ویژگی های سامسونگ galaxy S20FE

در طی سال های گذشته تا به امروز، جدای از موضوع بالا رفتن قیمت گوشی ها در بازار ایران، قیمت گوشی ‌های پرچم ‌دار بسیار افزایش یافته است و به شکلی شده است که حتی کاربران حرفه ‌ای هم به جستجوی مدل‌ هایی با مشخصاتی نزدیک به گوشی‌ های پرچم ‌دار و قیمتی معقول هستند. در صورتی که روند سال ‌های گذشته را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که موبایل ‌هایی که امکانات زیاد و عملکرد سریعی را با قیمتی مناسب ارائه می کنند، بالاترین نرخ محبوبیت را داشته ‌اند. تلفن های همراهی که که به «قاتلین پرچم ‌دار ها» مشهور اند.

یکی از این گوشی هایی که خوش قیمت است و در حقیقت یک تلفن همراه پرچم دار به حساب می آید گوشی‌ های گلکسی S20FE است، نام‌ دیگر این مدل Galaxy S20 Fan Edition - Galaxy S20 Lite  می باشد. این مدل از مدل های جدیدی است که برای کسانی طراحی شده است که دوست دارند با هزینه ‌ی کمتر، لذت استفاده از گوشی ‌های پرچم ‌دار سامسونگ را تجربه کنند. این گوشی موبایل بارزترین ویژگی‌ های مدل گران‌ تر خود یعنی گلکسی S20 را در درون خود دارد که برای مثال می‌توان به نمایشگر 120 هرتز، تراشه ‌ی قدرتمند اکسینوس 990 و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آن اشاره کرد. با وجود این، گلکسی S20 FE حدود 20 درصد ارزان ‌تر از مدل پایه ی خود یعنی گلکسی S20 است؛ پس در بازه قیمتی گوشی‌ های بین ‌رده ‌ای شبیه ال‌ جی ولوت قرار می‌گیرد و شاید باورش سخت باشد اما حتی از میان‌ رده ‌های شیائومی مثل می نوت 10 هم ارزان ‌تر است.

همه ویژگی های سامسونگ galaxy S20FE

مشخصات فنی سامسونگ galaxy S20FE

اولین قسمتی که تولیدکنندگان گوشی ‌های موبایل جهت کاستن قیمت دستگاه به سمت آن می‌روند، مواد اولیه است؛ موردی که در تولید گلکسی S20 FE هم دیده می ‌شود. اگر به چند سال قبل و پیش از پیدایش فناوری شارژ بی ‌سیم برویم، تمامی گوشی ‌های رده‌ بالا فلزی بوده اند و استفاده از پلاستیک در ساخت آن‌ها، از نقاط ضعف آن ها به‌ شمار می رفت؛ اما الان که گوشی ‌های پرچم‌ دار از طریق محدودیت ‌های شارژ بی ‌سیم، به اجبار از بدنه‌ های شیشه ‌ای استفاده می‌کنند، پلاستیک جایگزین اول شیشه جهت کاستن هزینه ‌ها است.

این گوشی موبایل دارای نمایشگر ۶٫۵ اینچی اولد با وضوح 2400 × 1080 پیکسل است، این موبایل از محتوای مبتنی ‌بر +HDR10 حمایت می ‌کند و می‌ توان نرخ نوسازی 120 هرتزی را روی آن تجربه کرد. وضوح Full HD نمایشگر این موبایل در مقابل وضوح +QHD برادرانش یکی از ضعف ‌های این گوشی هوشمند به حساب می ‌آید؛ اما نباید فراموش کرد که در میان پرچم‌ داران دیگر سامسونگ برای دستیابی به نرخ نوسازی 120 هرتز باید وضوح نمایشگر را از +QHD به Full HD‌ کاهش داد.

در این تلفن همراه حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت دستی و خودکار به ‌ترتیب ششصد و هشت و هزار و دویست و هفتاد نیت است که هر دو عدد به روشنایی نیمه ‌ی پایینی نمایشگر در معیار سنجش ۵۰ درصد (۵۰ درصد نمایشگر سفید و ۵۰ درصد مشکی) مرتبط می ‌شوند؛ به همین دلیل قسمت پایینی نمایشگر گلکسی S20 FE تقریبا ده درصد روشن‌تر از بخش بالایی آن است. حداقل روشنایی ۲٫۲ نیتی نمایشگر بیانگر این است که در تاریکی هم می ‌توان بدون فشار مضاعف بر چشم از دستگاه بهره برد. یکی دیگر از موارد مهم در مورد این گوشی این است که گواهی IP68 دارد؛ به این معنا که تا حد زیادی در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. با این وجود، باز هم پیشنهاد نمی‌کنیم که با گوشی خود وارد استخر شوید. باتری گلکسی S20 FE دقیقا مثل گلکسی S20 پلاس از  باتری تقریبا حجیم 4500 میلی‌ آمپر ساعتی استفاده می کند. کمپانی سامسونگ می‌گوید این باتری توانایی این را دارد که انرژی مورد نیاز گلکسی S20 FE را تا یک روز تأمین کند.

خصوصیات ظاهری سامسونگ galaxy S20 FE

نمای گوشی سامسونگ galaxy S20 FE

همانطور که گفته شد این گوشی موبایل دارای روکش پلاستیکی می باشد اما این روکش پلاستیکی مثل باقی دستگاه ‌های میان‌ رده و یا پایین ‌رده براق و زشت نیست؛ بلکه به خاطر پوشش ماتی که دارد، حس خوشایندی انتقال می‌دهد، همچنین به‌ آسانی خط ‌وخش نمی ‌پذیرد و آثار انگشت روی آن نمایان نخواهد شد.

رنگ های گوشی سامسونگ galaxy S20 FE

رنگ ‌بندی این گوشی بسیار متنوع است و شامل رنگ های سفید، قرمز، نارنجی، سرمه‌ای، سبز نعنایی و یاسی است. نا گفته نماند که رنگ گوشی تنها به قاب پشتی آن محدود نمی ‌شود و لبه‌ های فلزی دور تا دور گوشی هم به همان رنگ خواهد بود.

بدنه سامسونگ galaxy S20 FE

زمانی که نگاهی به ابعاد این گوشی موبایل می‌اندازیم می بینیم این گوشی در برابر گوشی های پر طرفدار کمپانی سامسونگ یعنی گلکسی S20، دارای بدنه‌ ی عظیم ‌تر و سنگین‌ تری می باشد؛ به این دلیل که هم از نمایشگر بزرگ‌ تری استفاده می‌ کند و هم از باتری حجیم‌ تری، البته گلکسی S20 FE بدنه ‌ی کشیده‌ ای دارد و با کمی سختی می ‌توانید با یک دست هم با آن کار کنید.

دوربین سامسونگ galaxy S20 FE

در بخش بالایی-وسط نمایشگر، سوراخ مربوط به دوربین سلفی دیده می شود. این گوشی موبایل از نمایشگر دستگاه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌کند که در برابر نمایشگر دیگر گوشی ها، مقاومت پایین تری در برابر خط ‌و خش و ضربه دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید گلکسی S20 FE را دارید، حتما یک محافظ نمایشگر هم برای آن تهیه بفرمایید.

حسگر اثر انگشت یا تاچ آی دی سامسونگ galaxy S20 FE

حسگر اثر انگشتی سامسونگ galaxy S20 FE در قسمت زیر نمایشگر آن جای گرفته است. این حسگر، به ‌جای بهره بردن از فناوری فرا صوت از نور جهت تشخیص اثر انگشت استفاده می کند. با وجود این موضوع که حسگر های فراصوت جدید تر و به‌ روزتر از حسگر های نوری اند، اما هنوز به پختگی کامل نرسیده ‌اند و حسگر های نوری عملکرد بهینه ‌تر و قابل ‌اعتماد تری را در پیش گرفته اند.

کلید های موجود در سامسونگ galaxy S20 FE

کلید های پاور و کم ‌و زیاد صدا بر روی لبه سمت راست و در ارگونومیک ‌ترین مکان ممکن قرار گرفته است. لبه‌ ی سمت چپ به طور کامل خالی بوده و شکاف سیم‌ کارت و کارت حافظه بر روی لبه بالایی قرار گرفته اند. این گوشی موبایل امکان استفاده از دو سیم‌کارت و کارت حافظه را به‌ طور هم‌ زمان ندارد؛ به همین دلیل بین سیم‌ کارت دوم و کارت حافظه می بایست یکی را انتخاب کنید.

کارت حافظه سامسونگ galaxy S20 FE

این گوشی (سامسونگ galaxy S20 FE) کارت‌ های حافظه میکرو اس دی با ظرفیت حداکثر یک ترابایت را ساپورت می‌کند. در نتیجه روی لبه ‌ی پایینی، درگاه USB 3.2 Type-C بین بلندگو و میکروفن اصلی دستگاه تعبیه شده است.

سامسونگ galaxy S20 FE

این گوشی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

در حقیقت بازاری با پرچم ‌داران چند ده میلیون ‌تومانی، حضور این چنین دستگاهی که در غالب و اکثر زمینه ‌ها پا به‌ پا همراه گوشی ‌های گران ‌قیمت بیاید و در عین‌حال با برچسب قیمتی زیر پانزده میلیون تومان به ‌فروش برسد، اتفاقی بسیار کمیاب و درعین‌ حال خجسته به‌ شمار می ‌آید. حتی شاید اصلی‌ ترین ایرادی که ممکن است اکثر کاربران به گلکسی S20 FE درمقایسه ‌با دستگاه‌ های بالارده ‌ی دیگر بگیرند، «پلاستیکی ‌بودن جنس بدنه اش» باشد؛ موضوعی که با توجه به قابلیت ‌های چشم‌ گیر و شگفت انگیز دستگاه و البته عرضه‌ ی اخیر گلکسی S21 با جنس بدنه ‌ی یکسان، کمتر به‌ چشم می ‌آید. بر اساس ایسن گفته ها این گوشی موبایل به افرادی پیشنهاد می شود که به دنبال گوشی های با کیفیت و مشابه رده های بالا اما با قیمتی استثنایی اند، حالا استثنایی که نه اما یک قیمت خوب در مقایسه با قیمت سایر گوشی ها!

عملکرد گلکسی سامسونگ galaxy S20 FE

این تلفن هوشمند در دو نسخه ‌ی 4G و 5G به ‌فروش می ‌رسد که از میان آن ‌ها نسخه ‌ی 4G از تراشه ‌ی ویژه ی اگزینوس 990 سامسونگ و نسخه ‌ی 5G از تراشه‌ ی Snapdragon 865 قدرت می ‌گیرد. جای تاسف است که در بازار ایران تنها نسخه ‌ی 4G گلکسی S20 FE به شکل رسمی عرضه می ‌شود؛ در حالی ‌که نسخه‌ ی 5G در چند فروشگاه انگشت‌ شمار بدون کد رجیستری به‌ فروش می ‌رسند.

طرفداران این گوشی چه‌کسانی هستند؟

این گوشی موبایل نیز مانند دیگر تلفن های کمپانی سامسونگ مخاطبان خاص خودش را دارد و در حقیقت بهتر است که بگوییم برای افرادی که علاقه مند به تعویض گوشی های خود و بالا بردن سطح موبایل خود هستند این گوشی پیشنهاد می شود زیرا هم از لحاظ اقتصادی به صرفه است و هم زیبایی ظاهری و باطنی دارد.

کلام آخر

این گوشی تلفن همراه نیز مثل هر محصول دیگری بی ‌نقص و بی عیب نیست؛ بررسی ‌های بیان گر این است که تراشه ‌ی Exynos 990 درست ‌مانند آنچه با کهکشانی ‌ها دیگر نیز تجربه کردیم، عملکرد آنچنان پایداری ندارد؛ به صورتی که در کاربری ‌های سنگین، باعث داغ‌ شدن دستگاه نیز می گردد. درحالی‌که با توجه به جریان صورت ‌گرفته در دنیای موبایل، از وجود شارژر در جعبه‌ی گلکسی S20 FE خرسند هستیم؛ اما پانزده واتی ‌بودن آن را چندان شایسته نمی‌دانیم. دوربین کهکشانی اقتصادی سامسونگ نیز در زمینه‌ ی ثبت عکس‌ های پرتره در تاریکی، به ‌خوبی پرچم ‌داران دیگر موجود در بازار نیست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید