جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

همه چیر درباره ی بازی محبوب Call Of Duty

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
همه چیر درباره ی بازی محبوب Call Of Duty

امروزه بازی Call Of Duty طرفداران زیادی پیدا کرده و توانسته محبوبیت بسیاری میان کاربران خود ایجاد کند. شرکت اکتیویژن و نسخه جدیدی از بازی Call Of Duty اینبار بر روی پلتفرم های موبایلی این بازی را راه اندازی کرده اند. پیش از این، بازی Call Of Duty: Heroes به این پلتفرم ها آمده بود اما به دلیل عملکرد ضعیف و دور از انتظار دیگر مورد استقبال طرفداران این بازی قرار نگرفت. اکتیویژن این بازی را به کلی کنار گذاشت و با شرکت Tencent Games برای ساختن یک مجموعه جدید از بازی کال اف دیوتی شروع به همکاری کرد.

نتیجه همکاری این دو شرکت، بازی جذاب Call Of Duty: Mobile شد که بر روی سیستم های iOS و اندروید قابل اجرا میباشد. این بازی در مدت انتشار خود توانسته رکورد پر دانلود ترین بازی موبایل را بزند و بر روی بیشتر از 100 میلیون دستگاه دانلود شود. بازی در سبک اکشن و شوتر اول شخص است که بازیکنان آن به صورت آنلاین بخش های مختلفی از آن را به صورت گروهی تجربه میکنند. در ادامه بیشتر راجب این بازی پرمخاطب صحبت خواهیم کرد.

روان و لذت بخش بودن این بازی

یکی از مهم ترین نکات در مورد یک گیم پلی این است که بازی از تنوع بالایی برخوردار باشد تا بازیکنان سرگرم باشند و از محیط بازی لذت ببرند. بازی Call Of Duty: mobile برای آیفون دارای بخش های مختلفی است که بازیکنان این بازی را به خود جذب کرده است. این بازی دارای چند بخش چند نفره با نام search & destroy، Domination، Team Deathmatch و Frontline دارد که از استاندارد های یک بازی چند نفره محسوب میشود. 

این بخش ها در نقشه های معروف و متنوع سری بازی های Call Of Duty قابل بازی هستند که بازیکنان این بازی به صورت دو تیم پنج نفره یا به اصطلاح بازی 5v5 با یکدیگر رقابت میکنند. نقشه های اثر از بازی های Modern Warfare و Black Ops با این بازی نیز اضافه شده اند که شامل نقشه های معروف crashو Hijacked می شوند. نقشه این بازی برای 10 نفر طراحی شده است و بازیکنان این بازی رقابتی جذاب و مهیج را تجربه میکنند.

بازیکنان بازی در بخش Loadouts میتوانند سلاح های خود را انتخاب کرده و بسته به سلیقه خود در سلاح ها، آن ها را در یک بسته ذخیره کنند. در طول یک هفته و اتفاقاتی که در حین بازی میوفتد، بازیکن میتواند جوایزی از جعبه دریافت کند. در بخش Multiplayer سرورهایی پر از بازیکن دارد و بازیکنان بدون داشتن مشکلی می توانند وارد بازی شوند. البته در قسمت هایی از بازی، به دلیل نبودن بازیکن، بجای بازیکن ربات هایی در نظر گرفته شده تا ظرفیت تیم را پر کند اما رفته رفته وقتی تعداد بازیکنان واقعی زیاد میشود از تعداد ربات ها کاسته می شود و بازیکنان واقعی بیشتری در بازی وجود دارد.

منوی بازی

گرافیک بازی موبایل Call of Duty: Mobile  سه‌بعدی و واقع‌گرایانه طراحی و اجرا شده است. محیط‌ها، سلاح‌ها و شخصیت‌های بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. انیمیشن‌ اپراتورها از تنوع خوبی برخوردار است، اما گاهی اوقات دیده شده است اپراتور پس از کشته شدن، ناپدید می‌شود. محیط نقشه‌های بازی پرجزئیات هستند و فیزیک اشیا و نورپردازی محیط به خوبی اجرا شده است. با اینکه صداهای انفجار و شلیک گلوله‌ها سعی شده است مطابق نمونه‌های واقعی باشد، اما بعضی مواقع صدای انفجار نارنجک شبیه به صدای ترکیدن ترقه‌ شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد صداها کمی مشکل دارند.

موسیقی بازی حال و هوایی حماسی و پرانرژی دارد که تداعی کننده فضای مجموعه بازی‌های Call of Duty در پلتفرم‌های موبایل است و فضایی پر از هیجان و استرس را رقم میزند. در طول انجام بازی، باگ‌هایی دیده شده است که سازندگان می‌توانند با بروزرسانی‌هایی ایرادات فنی بازی را برطرف کنند.

یکی از مهم‌ترین اشکالات بازی موبایل Call of Duty: Mobile، منوهای شلوغ و گیج‌کننده بازی است؛ زمانی که برای اولین بار وارد بازی می‌شویم، تعداد زیاد بخش‌ها و کوچک بودن دکمه‌های منو موجب می‌شود بازیکن مدتی برای پیدا کردن بخش‌های مورد نظر خود سردرگم شود. این مشکل به‌خصوص زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بازیکن به دنبال مراحل مختلف بخش Multiplayer بازی است تا آنها را برای انجام بازی انتخاب کند و در اکثر مواقع در منوی این بازی گیج میشود.

نقشه های معروف Call Of Duty

بتل رویال بازی موبایل Call of Duty: Mobile از سطح ۷ برای بازیکن باز می‌شود؛ این بخش ترکیبی از بازی موبایل Pubg Mobile و بخش Blackout بازی Call of Duty: Black Ops 4 است؛ به طوری که بازیکن حالت‌های مختصر شده بخش Blackout مثل حضور زامبی‌ها در جزیره را با سیستم گیم‌پلی شبیه بازی Pubg Mobile تجربه می‌کند. زاویه دوربین در این بخش به دو صورت سوم شخص یا اول شخص قرار داد که هر دو حالت به خوبی اجرا می‌شوند. آیتم‌ها و فضای بازی به خوبی طراحی شده است و بازیکنان می‌توانند تجربه خوبی از این بخش داشته باشند. البته با مقایسه این بخش با پابجی، بخش بتل رویال بازی موبایل Call of Duty: Mobile دارای کمبودهایی است که به نظر در آینده این کمبودها برطرف خواهد شد. کم بودن تنوع سلاح‌ها و کنترل سخت ماشین از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. البته در این بخش نیز روبات‌ها حضور دارند و برخی اوقات تعدادشان از بازیکنان بیشتر است.

سیستم کنترلی این بازی بسیار کاربردی و روان اجرا می‌شود. این سیستم دارای دو حالت Simple و Advanced است؛ حالت Simple طراحی ساده‌ای دارد و زمانی که بازیکن نشانه را روی دشمن می‌گیرد، اسلحه به صورت خودکار به دشمن شلیک می‌کند. این حالت برای افراد تازه‌ وارد کاربردی خواهد بود و آنها می‌توانند به سادگی با سیستم تیراندازی بازی آشنا شوند و برایشان نشانه گیری با اسلحه سخت نباشد. اما حالت Advanced برای بازیکنان باتجربه و حرفه‌ای درست شده است که می‌توان دکمه‌های بازی را شخصی‌سازی کرد. این حالت از تنوع بالایی برخوردار است و حتی بازیکنان چپ دست نیز می‌توانند سیستم کنترلی بازی را براساس سلیقه خود شخصی‌سازی کنند. سلاح‌ها و آیتم‌های شخصی‌سازی این اثر نیز متنوع است و سازندگان برخلاف دیگر توسعه‌دهندگان، اسلحه‌ و آیتم‌های مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند؛ به طوریکه بازیکن با ارتقا هر سطح، اسلحه یا پوسته‌ای جدید برای اپراتورهای خود دریافت می‌کند. در مجموع بازی موبایل Call of Duty: Mobile توانسته است در بخش گیم‌پلی و حالت‌های قابل بازی درخشان عمل کند و تجربه‌ای بسیار جذاب را برای کاربران خود به اشتراک بگذارد.

صدای پای دشمن در بازی

صداهای جذاب در بازی به همراه جزئیات آن باعث افزایش لذت انجام بازی می‌شود، ولی صداها فقط برای لذت بردن نیستند. در مواقع بسیار زیادی مرگ و زندگی شما به همین صداها بستگی دارد که اگر لحظه ای دیر بجنبید جانتان را از دست می دهید. پس برای اینکه تمام صداهای اطراف مثل جهت شلیک گلوله یا به‌خصوص صدای پای حریفانتان را بشنوید، حتما از هدفون استفاده کنید تا برایتان کاملا واضح باشد. در صورت استفاده بازیکنان

از UAV ،Missle Strike یا سایر تجهیزات بازی این‌ موارد را اعلام می‌کند؛ در صورت توجه به صدای گزارش‌ها بازی کالاف دیوتی موبایل می‌توانید جان سالم به‌در ببرید و بازی را ببرید.

نکات مهم در بازی کال اف دیوتی

مورد اول: در بازی ثابت نباشید و حرکت کنید. در موقعیت‌هایی که رو در رو هستید به سمت یکدیگر شلیک می‌کنید، تحرک نکته اصلی پیروزی بازی است. سعی کنید تا حد امکان از ایستادن در یک نقطه و شلیک کردن خودداری کنید. بهتر با یک انگشت کاراکتر را حرکت بدهید و با انگشت دیگر نشانه تفنگ را ثابت نگه دارید.

پس این نکته که در بازی تحرک لازم را داشته باشید از نکات مهم میباشد.

مورد دوم: همیشه در بازی آماده باشید به طوری که که اگر در لحظه دشمن از پشت به شما حمله کرد شما رفلکس قوی و سریع برای مقابله با دشمن را داشته باشید. در کالاف دیوتی موبایل بتل رویال هیچگاه نمی‌دانید کی و از کجا به شما شلیک می‌شود. بنابراین همیشه خشاب خود را پر نگه دارید و موقع شلیک کردن هم سعی کنید به سمت سر حریف نشانه‌گیری کنید. قسمت‌های دیگر بدن مقاومت بیشتری دارند و اگر در یک نبرد رو در رو حریف سر شما را نشانه برود، باید با نبرد خداحافظی کنید. همچنین شلیک زیر آب یکی دیگر از توانایی‌های جالب بازی کالاف دیوتی موبایل است. شما می‌توانید زیر آب مخفی شوید و به دشمنان خود شلیک کنید. در این صورت میتوانید در جاهای نیز استتار کرده و با اسلحه هایی مانند اسنایپ حریف خود را از زمین بازی خارج کنید.

مورد سوم: هم تیمی خود را در هنگام مصدوم شدن بازیابی کنید. در بازی های گروهی  کالاف دیوتی موبایل بتل رویال شرکت، فراموش نکنید که هم تیمی‌های خود را نجات دهید و در صورتی که کشته شدند، آن‌ها را دوباره بازیابی کنید تا به مسابقه بازگردند. یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این بازی امکان برگشتن به بازی حتی پس از کشته شدن است. برای این کار کافی است هم تیمی شما به محلی که در آن‌جا کشته شده‌اید بیاید و مدال شما را بردارد بعد از اینکه مدال شما را برداشت، باید روی مدالی که در کنار اسم بازیکن نمایش داده می‌شود بزند تا مدال بازیکن اسکن شود. پس از این کار در هواپیمای نجات بعدی دوباره وارد میدان مبارزه می‌شوید. فقط حواستان باشد وقتی مدال کسی را برای نجات برداشته‌اید کشته نشوید، چون در این صورت هم‌تیمی شما هم کشته می‌شود. هم تیمی پس از فرود بر روی زمین تنها یک کلت به دست دارد که باز باید در مکان های اطراف خود به دنبال اسلحه و مهمات باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید