جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

لینکدین و تاریخچه آن و ساخت حساب کاربری

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
لینکدین و تاریخچه آن و ساخت حساب کاربری

شبکه اجتماعی لینکدین امروزه یکی از پرکاربرد ترین پلتفرم های اینترنتی در سراسر جهان است که می تواند به بهبود شرایط کسب و کار، شرایط آکادمیک و همچنین یافتن موقعیت های شغلی مناسب و دلخواه به بسیاری از افراد کمک کند. در این مقاله قصد داریم همراه شما با شبکه لینکدین و تاریخچه آن و همچنین نحوه کار با آن آشنا شویم.

آشنایی با لینکدین

لینکدین (linkedin) یک شبکه اجتماعی محبوب سرویس در حوزه تجارت و شغلی است که از طریق وب سایت بر روی رایانه ها و برنامه قابل نصب روی سیستم تلفن های همراه فعالیت می کند. این پلتفرم پرطرفدار آمریکایی، امکان ارسال روزمه کاری از سوی جویندگان کار به کارفرمایان را فراهم می کند.

در واقع این شبکه برای اعضا خود اعم از کارفرمایان و کارجویان امکان ایجاد پروفایل هایی که در بردارنده شرایط حرفه ای و تحصیلی کاربر است را فراهم می کند تا مطابق الگویی مشابه روابط حرفه ای در دنیای واقعی به هم متصل شوند و اتصالات یک شبکه حرفه ای و تجاری  را فراهم آورند.

کاربران عضو لینکدین می توانند جهت  بهبود کسب و کار خود ضمن معرفی حرفه خود و آشنا کردن دیگر افراد مرتبط با این حرفه با آن ها ارتباط برقرار کنند. افراد متخصص بی شمار و برجسته ای در رشته های مختلف از سر تا سر دنیا و همچنین شرکت های بزرگ یا کوچک و نوپای فراوانی در این شبکه عضو هستند که یا به دنبال استخدام شدن و یا استخدام کردن در زمینه های مرتبط با کسب و کار خود هستند.

خوشبختانه محدودیتی برای عضویت در شبکه لینکدین برای افراد وضع نشده است و شما می توانید با ایجاد چند حساب کاربری مختلف به طور همزمان، از این پلتفرم تجاری استفاده های متعدد کنید.

تاریخچه لینکدین

تاریخ تاسیس شرکت لینکدین به دسامبر سال 2002 باز می گردد که رید هافمن همراه با تیم موسس پی یل و سوشیال نت آن را ثبت کرد . در کمتر از دو سال یعنی تا آگوست سال 2004 تعداد کاربران لینکدین به یک میلیون نفر رسید و با اولین سود دهی آن در مارس 2006، توجه بیشتری به این پلتفرم جلب شد. طی چندین سال این پلتفرم گسترش زیادی یافت و تعداد کاربران و همچنین ارزش سهام آن به میزان چشم گیری افزایش یافت و همچنین این شرکت شروع به گسترش دفاتر خود در آسیا و اقیانوسیه و اروپا نمود. طی سال های اخیر لینکدین همواره جزو برترین استارتاپ های دنیا بوده و ارزش این شرکت در بازارهای خصوصی تا مبلغ 575/1 میلیارد دلار رسیده است.

دفتر مرکزی لینکدین

نحوه کار با لینکدین

مانند تمام اپلیکیشن های دیگر موجود در دنیای دیجیتال، لینکدین نیز محیطی گسترده با امکانات زیاد برای کاربرانش فراهم آورده که با دانستن نحوه کار کردن با آن و یاد گرفتن میانبرها و ترفندهای کاربری این پلتفرم، می توان از لینکدین جهت گسترش روابط کاری و بهبود کسب و کار نهایت استفاده را برد.

با ساخت یک اکانت حرفه ای در محیط لینکدین، می توانید خلاصه ای از مهارت های حرفه ای، سطح دانش زبان و تحصیلات آکادمیک خود و همچنین دستاورد های شغلی خود را به اطلاع سایر کاربران متصل به شبکه ارتباطی تان برسانید و همچنین آخرین اخبار حوزه شغلی خود و موقعیت های بهتر شغلی را دنبال کنید.

چگونه اکانت لینکدین بسازیم؟

ساخت اکانت لینکدین بسیار آسان است و تنها چند دقیقه زمان می برد، تنها به یک آدرس ایمیل معتبر و دسترسی به اینترنت نیاز دارید . در ابتدای کار با جستجوی آدرس وب سایت لینکدین (linkedin .com) در گوگل شروع کرده و پس از ورود به وبسایت، بر روی آیکون Join now کلیک نموده و در صفحه ای که باز می شود، نام و نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد کنید و بر روی آیکون Join now درج شده در پایین همان صفحه کلیلک کنید تا مشخصات شما در وبسایت وارد شود.

ساخت اکانت لینکدین

همگام سازی ایمیل در لینکدین

لینکدین ایمیلی حاوی کد و لینک تایید به آدرس ایمیل شما ارسال می کند که شما با باز کردن آن ایمیل بنا به انتخاب خود یا کد تایید را در وبسایت لینکدین وارد کرده یا با کلیک روی لینک تاییدی که با عبارت Confirm مشخص شده به صفحه لینکدین هدایت می شوید. پس از این مرحله لینکدین تا پیایان کامل شدن پروفایل کاربری شما را همراهی خواهد کرد.

همگام سازی ایمیل در لینکدین

مرحله پس از تایید ایمیل، مرحله افزودن مخاطبین به اکانت است که بنا به انتخاب شما با انتخاب گزینه Continue  انجام می شود در غیر این صورت با انتخاب گزینه Skip می توانید به مرحله بعد رفته و در فرصت دیگری نسبت به افزودن مخاطبین در لینکدین اقدام کنید.

اضافه کردن مخاطبان یا رد مرحله

انتخاب نوع اکانت لینکدین

مرحله بعد انتخاب اکانت Free یا Premium لینکدین است. اکانت free که به صورت رایگان در دسترس تمام کاربران است، برای شروع به کار با لینکدین اکانت رایگان گزینه بهتری است. اکانت premium یا پیشرفته که به شما امکان ارسال پیام به افراد مختلف حتی خارج از شبکه اتصالات شما را فراهم می کند و همچنین به شما امکان دسترسی به جزییات موقعیت های شغلی موجود را می دهد البته برای داشتن اکانت پیشرفته باید مبلغی جهت خرید آن به لینکدین بپردازید.

انتخاب نوع اکانت

پس از انتخاب نوع اکانت خود بایستی جزییاتی که برای تکمیل اکانت خواسته شده را با دقت لازم در قسمت های مشخص و مربوط وارد کنید، چرا که اکانت لینکدین شما حکم رزومه آنلاین شما را داشته که می تواند بنا به انتخاب خودتان در معرض بازدید همه اعضا لینکدین قرار بگیرد.

انتخاب نوع اکانت

ویرایش پروفایل لینکدین

با کلیلک بر روی آیکون آواتار بالای صفحه در وبسایت یا اپلیکیشن این پلتفرم، به پروفایل لینکدین خود دسترسی پیدا می کنید و می توانید با کلیک روی آیکون مداد شکل در آن صفحه پروفایل لینکدین خود را ویرایش و تکمیل کنید.

ویرایش پروفایل

می‌توانید در این قسمت داده های عمومی مانند نام، حوزه حرفه ای و حتی یک بیو کوتاه حاوی شغل و انگیزه خود را در قسمت Headline تعریف و تکمیل کنید.

 همچنین می‌توانید با کلیک روی add profile section بخش های مختلف و جالبی  را به اکانت لینکدین خود اضافه کنید.

مثلا با کلیک روی آیکون about به بخش summary دسترسی پیدا کنید و به طور خلاصه  از علاقمندی ها ، انگیزه‌ها و تجارب حرفه ای خود بنویسید. با کلیک روی accomplishments قادر خواهید بود دتاوردهای تحصیلی و حرفه ای خود همچون لیست عناوین مقالات، سطح دانش زبان های خارجی و پرزه های انجام شده خود را به پروفایل  لینکدین خود اضافه کنید.

اضافه کردن تجارب حرفه ای به لینکدین

در آیکونی که با نام experience مشخص شده با کلیک علامت + یا همان ادد تجربه های شغلی خود را که همان سوابق شغلی شما هستند را وارد کنید که البته تکمیل این قسمت از سایر بخش ها مهم تر به نظر می رسد چرا که اولین چیزی  که هنگام بازدید پروفایل  کاربرین به نظر کارقرمایان می رسد قسمت سوابق و تجارب شغلی افراد است . پس از تکمیل فر آیند ویرایش پروفایل لینکدین گزینه  Save را انتخاب کنید.

لینکدین

افزودن یا تعویض عکس به پروفایل لینکدین

مرحله بعد که کاملا به انتخاب شما وابسته است اما با انجام آن به بهبود پروفایل  حرفه ای خود بسیار کمک خواهید کرد اضافه کردن عکس پروفایل است که می تواند در جلب نظر کارفرمایان برای انتخاب شما بسیار مهم باشد.

برای انتخاب عکس پروفایل، در بالای صفحه بر روی آیکون دوربین شکل کلیک کنید و یکی از عکس های موجود در گالری خود را انتخاب کرده یا در همان لحظه با استفاده از دوربین موبایل یا کامپیوتر عکس جدیدی تهیه و به پروفایل اضافه کنید. برای تعویض عکس پروفایل نیز همین مراحل را می توانید طی کنید.

افزودن عکس پروفایل لینکدین

در نظر داشته باشید که عکس انتخابی پروفایل لینکدین شما بایستی یک عکس با کیفیت بالا و دارای پس زمینه باشد، عکس مربوط به زمان حال شما باشد و ژست و پوشش شما در آن عکس بایستی منعکش کننده سطح حرفه ای بودن شما باشد.

افزودن عکس پروفایل لینکدین

اضافه کردن با تعویض عکس کاور لینکدین

برای اضافه کردن تصویر کاور نیز آیکون دوربین بالای صفحه لینکدین را انتخاب کنید و از بین عکس های گالری خود تصویری را برگزینید که منعکس کننده زمینه حرفه ای شما یا محل کار شما و یا موقعیت جغرافیایی شما باشد.

تصویر کاور لینکدین

ویرایش اطلاعات تماس لینکدین

جهت تکمیل اطلاعات تماس خود در قسمت پروفایل لینکدین روی قسمت Contact Info کلیک کنید و با انتخاب آیکون مداد شکل اطلاعات تماس خود را وارد یا به روز رسانی کنید. در این بخش، می توانید آدرس وبسایت خود را نیز وارد کرده و همچنین آدرس URL صفحه خود را ویرایش کرده و آن را از آدرسی که لینکدین با اعداد و حروف تعریف کرده به نام خود تغیر دهید.

اطلاعات تماس

 

افزودن Skills یا مهارت ها در لینکدین

یکی دیگر از بخش های مهم لینکدین که تکمیل آن بسیار مهم است، بخش Skills یا مهارت هاست که با کلیک بر روی گزینه Add profile section قابل تکمیل و یا به روز رسانی است.

 برای هر چه حرفه ای تر بودن پروفایل لینکدین خود، تلاش کنید که حداقل ده مهارت برتر خود را به این بخش اضافه کنید و همچنین در نظر داشته باشید مهارت های اصلی خود را در قسمت بالای لیست مهارت ها درج کنید و مهارت های افراد دیگر موجود در شبکه اتصالات لینکدین خود را Endorse (تایید) کنید تا دیگران نیز مهارت های شما را  Endorse کنند.

مفهوم Endorse در لینکدین

بیایید با هم مفهوم Endorse را مرور و بررسی کنیم. لینکدین به کاربران خود امکان ثبت نهایت 50 مهارت در اکانت را داده است اما برای اینکه برخی کاربران به اشتباه و اغراق در خصوص میزان و سطح مهارت های خود ادعا نکنند، قابلیتی به نام Endorse در لینکدین تعریف کرده است که معنای فارسی آن تایید است و در لینکدین نیز تداعی کننده این مفهوم است . به همین جهت کاربران پس از تکمیل قسمت مهارت های خود می توانند از دوستان و همکاران خود بخواهند که با Endorse مهارت های ثبت شده در پروفایل لینکدین آنها، رزومه آن ها را قوی تر و به بیانی معتبرتر کنند.

البته لینکدین با طراحی حرفه ای تنظیماتی به کاربران امکان مخفی کردن Endorse افراد خاصی که کاربر متمایل به ظاهر شدن تایید آنها در پروفایل خود را ندارد، داده است. در قسمت پروفایل روی گزینه Skills & Endorsemnt کلیک کنید و روی مهارت مورد نظرتان کلیک کرده و ازمیان افرادی که آن را تایید کرده اند، افراد خاصی را hide یا unhide کنید.

Recommendations یا توصیه نامه در لینکدین

Recommendations یا توصیه نامه نیز جهت ارتقا پروفایل حرفه ای لینکدین بسیار مهم است، در این راستا می توانید از مدیران و همکاران سابق یا فعلی خود بخواهید برای شما توصیه نامه حرفه ای که شامل نظرات حرفه ای آنها درباره شما است، بنویسند. بر روی قسمت add profile section کلیک کرده و در صورت امکان سه توصیه نامه معتبر به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید.

در لینکدین Connecting

Connecting در لینکدین شبیه دوست یافتن در فیسبوک است و می توانید به هر عضو این شبکه در خواست ارتباط حرفه ای داده و پس از برقراری ارتباط می توانید پست های هم را ببینید یا درخواست توصیه نامه بدهید .

برای افزودن مخاطبین لینکدین، بر قسمت My Network  کلیک کرده و در لیست ظاهر شده مخاطبین، افرادی را که متمایل به اتصال و ارتباط با آنها هستید را انتخاب کرده و بر روی گزینه Connect کلیک کنید، که در این صورت صفحه ای باز می شود که می توانید در آن برای فردی که می خواهید در لینکدین با او Connect شوید پیامی بنویسید و علت درخواست ارتباط خود با او را در آن شرح دهید تا در خواست ارتباط شما حرفه ای به نظر برسد. توصیه ما به شما این است که تنها با افراد مرتبط در حوزه کاری خود مرتبط شوید و از ارتباط با افراد غیر حوزه  حرفه ای خود خودداری کنید.

Homepage یا صفحه اصلی لینکدین

با تکمیل پروفایل حرفه ای میتوانید به شکل حرفه ای نیز از صفحه اصلی لینکدین بهره ببرید. در Homepage لینکدین آیکونی با علامت ذره بین وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید نام فرد، برند تجاری، نام شرکت و یا گروه خاصی را جستجو کنید و چنانچه فرد یا شرکت مورد نظر شما دارای اکانت لینکدین باشد ان را برای شما نمایش خواهد داد، البته به یاد داشته باشید که ممکن است فرد یا شرکن مد نظر شما قابلیت سرچ و نمایش اکانت خود را محدود یا غیر فعال نموده باشد که در این صورت در نتایج جستجو آشکار نخواهد شد.

در صفحه اصلی لینکدین بخشی به نام Jobs وجود دارد که در آن موقعیت های شغلی مربوط به محدوده جغرافیایی کشور شما را نشان می دهد.

در قسمت message پیام های مبادله شما با دیگران در لینکدین درج و ثبت می شود.

در قسمت Notifications نیز اطلاعاتی چون دریافت لایک یا تایید مهارت توسط دیگران و یا حتی بازدید افراد از پروفایل لینکدین شما نمایش داده می شود.

Setting  یا بخش تنظیمات لینکدین

بخش تنظیمات لینکدین بسیار ارتقا یافته و حرفه ای طراحی شده است، شما می توانید در صفحه نوار بالا با کلیک بر روی گزینه Me، به بخش تنظیمات لینکدین دسترسی پیدا کنید.

در بخش تنطیمات لینکدین قادر به اعمال تغییرات زیادی از جمله تغییر نام کاربری، رمز، آدرس ایمیل، زبان دلخواه، فعال کردن تایید دو مرحله ای، کنترل محدوده افراد قادر به بازدید استوری یا پروفایل و یا حتی کانکشن خود، کنترل افرادی که قادر به ارسال دعوتنامه به شما، مشاهده تبلیغات، فرصت های شغلی مرتبط و ... خواهید بود.

سخن آخر

کار کردن با لینکدین مانند سایر شبکه های اجتماعی می تواند بسیار سرگرم کننده و در عین حال بسیار مفید و فرصت آفرین باشد، پس از اقدام به ساخت اکانت لینکدین خود و با کمک آموزش تصویری کار کردن با آن می توانید طی مدت بسیار کوتاهی در کار کردن با آن به تسلط کافی دست پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما اقدام به ساخت اکانت لینکدین در اولین فرصت و تلاش برای حرفه ای تر کردن آن است، با داشتن اکانت لینکدین و فعالیت در آن، عضویت در گروه های شغلی، ابراز نظرهای حرفه ای و بیان جامع مهارت ها و اهداف و تجارب خود، درهای بسیاری به روی موقعیت های شغلی بهتر به روی خود خواهید گشود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید