جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

همه چیز درمورد خودرو میتسوبیشی

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
همه چیز درمورد خودرو میتسوبیشی

میتسوبیشی لنسر در سال 1973 میلادی بوجود آمد. سدانی کامپکت که توسط میتسوبیشی تولید و سپس عرضه شد. هرکدام از این مدل ها چندین و چندین بار دستخوش تغییر و تحول بودند و نسل به نسل تغییر کردند و باعث شد تا مدل های مختلفی از لنسر در بازار عرضه شود. میتسوبیشی از زمان معرفی لنسر تا سال 2008، نزدیک به 6 میلیون دستگاه از این خودروی سدان را به کل جهان عرضه کرد. خودرو لنسر که یک خودروی ژاپنی میباشد از نسل اول خود در کشور ما حضور داشته است. همچنین مدل های ساخت سال 1993 میلادی که نسل سوم از این خودرو میباشند هنوز هم هواداران و طرفداران خود را در بازار دارند.

میتسوبیشی

نگاهی بر نسل اول لنسر

در زمانی که دور هم نیست، خودرو میتسوبیشی لنسر سدانی خیلی خوب و جامع و کامل به حساب می آمد. حتی این خودرو هم در زمان خود خودروی کاملی نبود زیرا هیچ خودرویی در بدو تولید خود کاملا عالی نمی باشد اما با این وجود طرفداران بسیاری داشت. با این وجود نکات مثبتی نیز داشت که این سدان کامپکت فروتن به لطفشان، توانست یکی از بهترین و محبوب ترین خودرو و همچنین جمع و جور ترین خودرو در زمان خود باشد و در بازار بورس ماشین ها مورد توجه قرار بگیرد اما با این تفاسیر مورد علاقه آخرین نسل خودرو لنسر نبوده است. 

آخرین نسل میتسوبیشی لنسر به عنوان یک مدل تازه در سال 2007 میلادی معرفی شده بود اما با گذشت 11 سال از عمر این خودرو، در برابر رقبای تازه نفس و مدرنی که در این بازه زمانی چند قدمی جلوتر بودند، احساس ناشی از سالخوردگی و عقب ماندگی را منتقل میکند که این بسیار جای تاسف دارد. اما با تمام این مسائل باز هم به این معنا نیست که این خودرو اسم و رسمی ندارد.

نگاهی بر نسل سوم لنسر

تسلا شاید در این دوره برای یک شخص در حدود سنی یک کودک یا نوجوان خودرویی جذاب و کاملا رویایی به چشم نیاید و حتی ممکن است اسم معروف لنسر اوولوشن به گوششان هم نخورده باشد اما برای کسانی که دو الی سه نسل عقب تر بودند این نام برایشان مساوی با یک نماد بسیار معروف است و به خوبی آن را میشناسند.

نگاهی بر ظاهر و طراحی بیرون لنسر

این روزها طراحی خودرویی جمع و جور باشد کار آسانی نیست و برای تولید کنندگان خودرو سخت میباشد. طراحی باید جوری باشد که تا جای ممکن فضای داخلی ماشین را گسترش بدهد و در عین حال یک فضای کافی برای ایربگ ها که امروزه در خودرو ها تعدادشان رو به افزایش است در نظر گرفته شود. مورد دوم نوبت به آیرودینامیک ها میرسد که تاثیر بسیار مستقیم و به سزایی در سرعت و شتاب و مصرف سوخت ماشین دارد. درکل برای ساخت یه خودرو منحصر به فرد و کامل و کاربردی بسیار سخت میباشد و مسئله ای پیچیده برای طراحان خودرو میباشد.

در کل در رابطه با این نسل از خودرو یعنی نسل سوم لنسر اینگونه می توان گفت که طراحان میتسوبیشی در این مدل از خودرو را بسیار خوب عمل کرده اند و به تک تک جزئیات این خودرو به خوبی دقت کرده اند. بدنه خودرو لنسر دارای خطوط تیز است. روبه روی خودرو، جلو پنجره ساده با رنگ مشکی و طرح سوراخ های لانه زنبور میزبان نشان این خودرو است. در مدل های فیس لیفت این جلو پنجره توسط قابی کرومی احاطه شده است.

چراغ های جلوی خودرو لنسر در تناسب با چراغ های عقب، از پیکره ای باریک و شیبی مناسب استفاده شده اند که باعث شده است ظاهری کاملا تهاجمی و اسپرت به خودرو بدهد. همچنین در مدل فیس لیفت، چراغ های مه شکن گرد قرار گرفته در قسمت پایین سپرها در کنار نوار های LED دی لایت C شکل جای دارند.

ورودی هوای پایین سپر جلو، وظیفه تامین هوا مورد نیاز پیشرانه اتومبیل را بر عهده دارد و ضمن داشتن طراحی ذوزنقه ای، هم ترکیبی زیبا در جلوی لنسر را سبب می شود و هم به خشونت منتقل شده از چهره این ژاپنی کوچک بیش از پیش می افزاید. همین موارد باعث جذابیت دو چندان خودرو شده است.

در نمای جانبی، خط شانه به دلیل قرارگیری در ارتفاعی بالا، حجم خوبی به بدنه داده و همین امر باعث شده است تا یک نوع حس اطمینان خاطر به سرنشینان منتقل کند. در پایین دستگیره درهای کناری خطی دیگر قرار دارد که از گوشه خارجی چراغ های عقب نشات گرفته است و با ادامه به سمت گلگیر جلو به برجستگی آن افزوده می شود. در نزدیکی رکاب نیز خطی دیگر، هماهنگ با برجستگی روی سپرهای جلو و عقب دیده می شود.

در خصوص رینگ های ماشین میتوان گفت رینگ های 18 اینچی با طراحی عالی و با پهنای 215 این خودرو از دیگر عناصر قابل ذکر این قسمت ماشین هستند. در مدل های بعدی فیس لیفت و تغییراتی که در آن ایجاد شده میتوان به رینگ های جدید و انتقال چراغ راهنمای جانبی به روی آینه های کناری اشاره کرد. در عقب ماشین فرم چراغ ها تا حدودی شبیه به چراغ های آلفا 156 مدل سال 2002 میباشد. با این وجود تاثیر پذیری طراحی این بخش از اتومبیل های ژاپنی دو دهه پیش کاملا انکار ناپذیر میباشد.

صندوق عقب این خودرو نیز طراحی ساده ای دارد و بر روی درب آن لوگوی میتسوبیشی درج شده است. این لوگو نوار LED است که به هنگام ترمز روشن میشود و دو بخش از چراغ های پشت ماشین جلوه دهنده به ماشین هستند. سپر ماشین طراحی ساده و قدیمی دارد و بسیار بزرگ میباشد و بخش زیادی از حجم عقب ماشین لنسر را به خود اختصاص میدهد. این طراحی باعث میشود که خودرو در هنگام تصادف یا آسیب های احتمالی، خسارت های زیادی را به بار بیاورد. در مدل های جدید خودرو آرین موتور باله که در عقب ماشین بود را حذف کرده است و همین امر باعث شده تا به سادگی خودرو افزوده بشود. باله های عقب ماشین تنها در مدل های 1.8 لیتری قبل از 2017 وجود دارند.

با وجود تمامی این خصوصیات و ظواهر ماشین شاهد این هستیم که از نظر عموم افراد این خودرو یک خودروی جذاب و هیجانی به نظر نمی آید و این خودرو در جذب مشتری آنچنان موفق نبوده است. طراحی محافظه کارانه و ساده این خودرو باعث شده است تا در مقایسه با رقبای خود در درجه بالا نباشد و افراد کمی به این خودرو جذب شوند.

نگاهی بر طراحی داخلی خودرو

کابین لنسر از مواد نسبتا مناسبی تشکیل شده که تا حدی میتواند انتظار یک خریدار را از یک خودروی ژاپنی برآورده کند ولی در طراحی داشبورد ماشین و دیگر فضای داخلی، حتی بیشتر از فضای خارجی ماشین به شکل قدیمی تری طراحی شده اند. کنسول میانی ماشین بسیار ساده میباشد. بالای داشبورد یک نمایشگر 6.4 اینچی در مدل های فول و 5 اینچی در مدل های پایه وجود دارد. برخی مدل ها نمایشگر ندارند و فقط به سیستم پخش صوت و رادیو مجهز هستند.

نمایشگر 6.4 اینچی کلید های بسیاری در اطرافش دارد که نه تنها مدرن نیستند بلکه کارکرد جالبی هم ندارند. از نظر کاربردی، این نمایشگر نیاز به بروزرسانی کاملا جدی دارد و در برخی مواقع نیز کند میشود. در دو طرف سیستم پخش لنسر دو ورودی تهویه هوا با فرمی ساده و عمومی قرار دارند. در مدل های جدید و فول این ورودی ها به شکل انحنایی در بالا هستند که به یک نوار کرومی وصل هستند.

فرمان خودرو با روکش چرم بسیار خوش دست است و در ترکیب با نشانگر های فرمان با طراحی سیلندری، کاملا یک خودروی اسپرت ژاپنی را به رخ میکشد. روکش چرم فرمان بسیار از کیفیت خوبی برخوردار است و چسبندگی بالایی نیز دارد. صندلی های میتسوبیشی لنسر 0 در عقب راحت هستند. فضای بسیاری برای سرنشینان عقب فراهم شده که در خودرو های سدان کامپکت دیگر کمتر به چشم می خورد. اما فضای پا در این ردیف چندان زیاد نیست و در صورتی که سرنشینان جلو نسبتا قد بلند باشند، فاصله ناچیزی بین صندلی های جلو و زانوی سرنشینان عقب باقی می ماند.

با تمام این نکات مثبت و منفی که در این خودرو وجود دارد اگر به لذت رانندگی اهمیت می دهید و انچنان سرعت و شتاب ماشین برایتان اهمیتی ندارد، میتسوبیشی لنسر برای شما خودرویی کاملا مناسب میباشد.

از قیمت خودرو تا رقبای آن

از رقبای مستقیم میتسوبیشی لنسر می توان به مزدا 3 جدید، تویوتا کرولا جدید، تویوتا کرولا 2010، هیوندای الانترا 2014، کیا سراتو 2017 و سراتو مونتاژ سایپا اشاره داشت.

در بازار مدل های 2014 با موتور 1.6 و گیربکس اتوماتیک با کارکرد 80000 کیلومتر، حدود 210 میلیون تومان قیمت دارند و با توجه به افزایش یا کاهش کارکرد این رقم نیز به صورت نسبی تغییر می کند. برای مثال مدلی با مشخصات یکسان ولی با کارکرد تقریبی 110000 پیرامون 190 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. مدل های گیربکس اتوماتیک به طبع قیمت کمتری دارند و با 142000 کیلومتر کارکرد 165 تا 170 میلیون قیمت دارند. در این بین نمونه هایی با کارکرد پایین، حدود 30000 کیلومتر، اما بدنه آسیب دیده و خط و خش دار وجود دارند که قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان دارند.

مدل های 1.8 لیتری اگر نیوفیس نباشند با توجه به میزان دوندگی از قیمت 220 تا 240 میلیون تومان به موجود هستند؛ اما اگر تمایل به خرید لنسر نیوفیس دارید باید انتظار هزینه ای مابین 260 تا 290 میلیون تومان را با توجه به کارکرد پایین این مدل ها داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید