جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

همه چیز در رابطه با هواوی نوا 8

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
همه چیز در رابطه با هواوی نوا 8

در همین ابتدا از شما می‌خواهیم تا آخر همراه ما باشید چرا که قرار است یکی از مدل‌های جذاب و جدید هواوی را معرفی کنیم! برای مقدمه لازم است بدانید که دفتر اصلی این شرکت در شنژن چین قرار دارد. هوآوِی در زمینه شبکه‌های رایانه‌ای و ارتباطات فعالیت دارد و بزرگ‌ترین ارائه‌کننده خدمات ارتباطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان به‌شمار می‌رود. هوآوِی بیش از ۱۸۰٬۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد که ٪۴۶ در بخش پژوهش و توسعه کار می‌کنند. این شرکت نزدیک ۲۰ مؤسسه پژوهش و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳٫۷۴ میلیارد دلار در پژوهش و توسعه سرمایه‌گذاری کرد.

گوشی موبایل هواوی نوا 8

می‌خواهیم شما را با یکی از محصولات برند نوا از زیرمجموعه‌‌های شرکت هوآوِی آشنا کنیم. گوشی‌های سری نوا شرکت هواوی یکی از جذاب‎‌ترین و بهترین گوشی های هواوی در بازار هستند که با ایجاد تعادل در کیفیت، قدرت و مشخصات، قیمتی مناسبی نیز برای آنها در نظر گرفته می‎شود. هواوی نوا 8 یکی از مدل‌های جذاب و خوش ساخت است که در آگوست 2021 معرفی و روانه بازار شد. این گوشی از آن دسته مدل‌هایی است که با یک برچسب اقتصادی، اما در ظاهری لوکس و شبیه پرچمدار ارائه می‌شود. در ادامه با رایامگ همراه باشید تا به بررسی تخصصی مشخصات و قیمت هواوی نوا 8 بپردازیم.

همه چیز در رابطه با هواوی نوا 8

این گوشی یکی از جدید‌ترین گوشی‌های هوشمند هواوی به حساب می‌آید که تحت عنوان یک گوشی میان‌رده به مشخصات فنی قدرتمند و قابل قبولی در حد و اندازه‌های یک گوشی هوشمند پرچمدار مجهز شده است. این گوشی به نمایشگر 6.57 اینچ با رزولوشن 1080×2340 پیکسل از نوع اولد مجهز شده است. صفحه‌ نمایش بسیار با کیفیتی که توانایی ارائه 392 پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارد. در قسمت پشتی هم چهار سنسور دوربین برای هواوی نوا 8 در نظر گرفته شده است که یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسل، سنسور دوربین 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide)، سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

محصول جدید هواوی علاوه بر کارکرد خوب در قسمت ثبت تصاویر، قدرت ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K‌ را نیز دارد. برای دوربین سلفی هم در بریدگی ناچ دایره‌ای شکل اینفینیتی O در قسمت مرکزی نمایشگر، سنسور قدرتمند 32 مگاپیکسلی تعبیه شده است که توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K را دارد. در بخش مشخصات سخت‌افزاری، هواوی nova 8 به پردازنده میان‌رده با عملکرد Kirin 820E مجهز شده که به لطف بهره بردن از چنین پردازنده‌ای با معماری 7 نانومتری و پردازنده گرافیکی شش هسته‌ای Mali-G57، این گوشی هوشمند میان‌رده توانایی اجرای بازی‌های نه چندان سنگین را ‌به‌خوبی دارد و برای بازی‌های سنگین هم اگر تنظیمات بازی را روی حالت high performanc تنظیم نکنید، شاهد عملکرد خوب و رضایت بخشی خواهید بود.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند میانرده که بسیار مورد توجه و استقبال کاربران قرار گرفته است، بایستی به باتری آن با ظرفیت 3800 میلی‌آمپر‌ساعت اشاره کرد. اما بدون تردید یکی از قدرتمند‌ترین مشخصات در نظر گرفته شده برای هواوی nova 8، شارژر سریع و قدرتمند 66 واتی آن است که توانایی شارژ 0 تا 60 درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان 15 دقیقه‌ای دارد و برای شارژ 0 تا 100 درصد تنها به مدت زمان 35 دقیقه نیاز دارد. با توجه به مدت زمان شارژ 0 تا 100 درصدی، باید گفت که هواوی nova 8 نه تنها در میان گوشی‌های هوشمند میان‌رده، بلکه در میان گوشی‌های پرچمدار هم به یکی از قدرتمند‌ترین شارژ‌ها مجهز شده است.

همه چیز در رابطه با هواوی نوا 8

قیمت هواوی نوا 8

قیمت این گوشی در بازار جهانی حدود 420 یورو برآورد شده است که شاید با توجه به میانرده‌ بودن گوشی اندکی گران محسوب شود. با این حال اگر ویژگی‌هایی که این مدل ارائه می‌دهد را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که قیمت گوشی نوا 8 در مقایسه با همتایانش از سایر برندها، مناسب‌تر است. مثلاً این مدل از نظر ظاهری و متریال ساخت فوق‌العاده است و حس لوکس بودن را القاء می‌کند و طراحی منحصر به فرد و جذابی هم دارد، همچنین از نظر قدرت اجرای برنامه‌ها و سرعت پردازش اطلاعات نیز از عملکرد خیلی خوبی برخوردار می‌باشد. حال با توجه به اطلاعات و مشخصات این گوشی نظر شما در رابطه با قیمت نوا 8 چیست؟

مشخصات هواوی نوا 8 از نظر نرم افزار

این گوشی هم مانند اکثر گوشی‌های جدید هواوی، رابط کاربری EMUI 12 که مبتنی بر اندروید 11 است را استفاده و اجرا می‌کند. از طرفی جای تأسف دارد که همانند سایر مدل‌های جدید هواوی، نوا 8 نیز از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند ولی به جای آن HMS اختصاصی هواوی بسیار خوب کار می‌کند و شما می‌توانید از خدمات منحصر‌به‌فردی مانند Huawei Share و Smart Cooperation استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد کاری را در یک دستگاه راه‌اندازی کرده و آن را در دستگاه دیگری ادامه دهید؛ درست مانند کاری که اپل در اکوسیستم خودش انجام می‌دهد. همچنین، به جای Google Play باید به AppGallery تکیه کنید، برنامه‌ای که در حال رشد است و در حال حاضر تمام اپلیکیشن‌های ضروری را ارائه می‌دهد.

مشخصات هواوی نوا 8 از نظر نرم افزار

همانطور که در بالا به طور گذرا اشاره کردیم، این گوشی از چیپست Kirin 820E که از پردازنده گرافیکی Mali-G57 برخوردار است، بهره می‌برد. گفته می‌شود این پردازنده برای گوشی‌های میان‌رده به بازار عرضه می‌شود، اما می‌توان عملکرد آن را در حد پرچمداران دانست. پردازنده Kirin 820E واقعاً قدرتمند است، زیرا بیشتر گوشی‌ها را در Antutu شکست می‌دهد. در مقایسه با گوشی‌های هوشمند 4G، این مدل با امتیاز 397022 در Antutu پیشتاز است. به طور کلی، چه برای استفاده روزمره چه کار یا اوقات فراغت واقعاً خوب کار می‌کند و می‌تواند از پس عملکردهای مختلف بدون مشکل برآید. همچنین 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای nova 8 در نظر گرفته شده است (قابلیت ارتقاء حافظه ندارد).

از طرف دیگر، نکته قابل توجه کاربرانی که علاقه‌مند به بازی هستند این است که nova 8 برای بازی هم به اندازه کافی قدرتمند است؛ مثلاً در تست بازی Genshin Impact و در حالی که گرافیک به طور پیش‌فرض روی کمترین سطح ممکن تنظیم شده بود، این بازی با 60FPS  اجرا شد. ممکن است هنگام بازی احساس کنید پنل پشت گرم شده، اما جایی برای نگرانی نیست زیرا این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد و احتمالاً بدان معناست که فناوری اتلاف حرارت گرافن سه بعدی در داخل گوشی به خوبی کار می‌کند. در مورد صدا هم باید اشاره کرد که مانند اکثر گوشی‌‌های هوشمند فقط یک بلندگوی جداگانه وجود دارد که برای تماس‌های صوتی یا گوش دادن به موسیقی عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد.

طراحی و مشخصات ظاهری هواوی نوا 8

اگر هنگام خرید یک گوشی هوشمند از نظر طراحی و ساخت استانداردهای بالایی را مدنظر دارید، حتی با وجود اینکه قیمت گوشی نوا 8 آنچنان هم زیاد نیست، طراحی و ظاهر این مدل شما را ناامید نخواهد کرد. نوا8 یک قاب فلزی داشته و در پنل جلو و عقب هم از شیشه استفاده شده است. شیشه‌ها نیز در دو طرف خمیده هستند که باعث می‌شود نازک‌تر از حد واقعی آن که 7.6 میلی‌متر است، به نظر برسد. ارتفاع آن هم 160.1 میلی‌متر و عرضش 74.1 میلی‌متر می‌باشد، بنابراین می‌توان آن را به راحتی در دست گرفت. با توجه به وزن 169 گرمی با در دست گرفتن آن سبک وزن بودنش را احساس کرده و از کار کردن مداوم با آن خسته نمی‌شوید.

به طور کلی این گوشی هوشمند میانرده، جزء باریک‌ترین و جذاب‌ترین گوشی‌های سری نوا است که تا به حال در دست گرفته‌اید. لبه‌های منحنی صفحه نمایش واقعاً جذاب و قابل توجه هستند و تقریباً نیمی از حاشیه‌های کناری گوشی را اشغال می‌کنند. هواوی با وجود فریم نازک خود توانست دکمه تنظیم صدا و پاور را در سمت راست قرار دهد. در صفحه نمایش 6.57 اینچی این مدل اسکنر اثر انگشت و هول-پانچ دوربین داریم. قسمت بالا هم میزبان اسلات سیم کارت نانو و میکروفون ثانویه است. در لبه پایین گوشی هم شاهد میکروفون اصلی، پورت USB-C و بلندگو هستیم.

طراحی پشت گوشی نیز در عین سادگی بسیار جذاب است به طوری که اگر گوشی را به پشت بچرخانید، ماژول دوربین‌های چهارگانه را مشاهده خواهید کرد. همچنین با رنگ شیشه مات و مارک حکاکی شده “nova” رو‌به‌رو می‌شوید، از آنجایی که مستعد جذب اثر انگشت و لکه شدن هست بهتر است از کاور یا قاب گوشی استفاده کنید. طراحی و کیفیت ساخت این گوشی حتماً شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. جک هدفون 3.5 میلی‌متری در این مدل وجود ندارد، بنابراین به آداپتور USB-C برای هدفون‌های سیمی مورد علاقه خود نیاز دارید یا می‌توانید از یک جفت هدفون بی‌سیم هم استفاده کنید. در مجموع گوشی نوا 8 زیباست، احساس خوبی به شما می‌دهد و با توجه به ابعادش کار با آن آسان است.

همه چیز در رابطه با هواوی نوا 8

بیشتر بخوانید: گلکسی S22 اولترا در تست مقاومت زیر لاستیک خودرو سالم ماند [تماشا کنید]

صفحه نمایش هواوی نوا 8

نمایشگر گوشی تلفن همراه یکی از مهمترین قسمت‌های گوشی است که کیفیت آن برای تعداد زیادی از کاربران از درجه اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. با توجه به قیمت هواوی نوا 8 مشخصات نمایشگر خیلی خوب به نظر می‌رسد. پنل اولد 6.57 اینچی دارای رزولوشن Full HD+ (1080 × 2340) و تراکم پیکسلی 392 پیکسل در اینچ است. شما می‌توانید وضوح صفحه نمایش را تغییر دهید تا در مصرف باتری صرفه جویی شود. نمایشگر گوشی nova 8 رنگ‌ها را سچوره و جذاب نشان می‌دهد و دارای زاویه دید بسیار عالی است.

همچنین از دیگر مشخصات این صفحه نمایش می‌توان به عملکرد خیلی خوب و قابل توجه آن در نمایش رنگ مشکی عمیق و رنگ‌های تند اشاره کرد. صفحه نمایش خمیده و حاشیه‌های باریک تجربه‌ای جذاب را برای تماشای مولتی مدیا ارائه می‌دهند. هول-پانچ دوربین سلفی می‌تواند کمی حواس شما را پرت کند، اما در تنظیمات صفحه نمایش پنهان می‌شود. ارتقاء دیگر، نرخ تازه سازی 90 هرتزی است. همچنین، مانند وضوح تصویر می‌توانید نرخ تازه سازی پویا را نیز انتخاب کنید تا بتواند به طور خودکار نرخ تجدید را به 60 هرتز کاهش دهد و در نتیجه در مصرف باتری صرفه جویی شود.

باتری هواوی نوا 8

در قسمت باتری گوشی ظرفیت 3800 میلی‌آمپر ساعتی را می‌بینیم که البته این مقدار تنها کمی از 4000 میلی‌آمپر کمتر است که از نسل قبلی دریافت شده اما شارژ آن با نسخه 66 وات SuperCharge همراه شده و از این نظر ارتقاء یافته است. طول عمر باتری هم مناسب است و می‌تواند برای یک روز کامل دوام بیاورد، اما واقعاً به استفاده شما بستگی دارد. در یک آزمایش ویدئویی که شامل پخش یک فیلم FHD در حالت پرواز با روشنایی و صدای 50٪ با هدست بود، این گوشی توانست 16 ساعت و 30 دقیقه پخش را برای ما به ارمغان آورد. از طرف دیگر، شارژ کردن گوشی کمتر از 40 دقیقه طول می‌کشد که مزیت خوب و قابل ‌توجهی است.

دوربین هواوی نوا 8

یکی دیگر از معیارهای مهم و اصلی کاربران برای انتخاب گوشی همراه خود، دوربین عکاسی و فیلم ‌‌برداری آن از لحاظ زیبایی و البته کیفیت می‌باشد.از این رو ابتدا نگاهی کلی به مشخصات چهار لنز گوشی نوا 8 هواوی می‌اندازیم، سپس کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین را ارزیابی خواهیم کرد:

1- 64 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.9)

2- 8 مگاپیکسل (لنز 17 میلی‌متری اولترا واید با پوشش 120 درجه، f/2.4)

3- 2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)

4- 2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق، f/2.4)

لنزهای چهارگانه دوربین‌ این گوشی هوشمند متنوع هستند ولی خبری از لنز تله فوتو نیست. با این حال، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی می‌تواند جزئیات زیادی را ثبت کرده و ارائه دهد. حتی لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی نیز می‌تواند تصاویر واضحی را با محدوده دینامیکی خوب ارائه دهد. عملکرد حالت پرتره هم واقعاً جذاب است و می‌تواند زمینه بلور را خیلی طبیعی ارائه دهد که نشان می‌دهد سنسورهای عمق 2 مگاپیکسلی خوب کار می‌کنند و پس از پردازش هوش مصنوعی واقعاً کیفیت تصاویر بهبود می‌یابد. لنز ماکرو نیز عکس‌های فوق‌العاده‌ای از نمای نزدیک می‌گیرد.

حالت شب گوشی هم عملکرد خوب و قابل قبولی دارد اما به یاد داشته باشید که اگر در تاریکی مطلق عکس بگیرید، نویز تصاویر ثبت شده زیاد خواهد بود. همچنین، هواوی نوا 8 هنگام عکاسی در محیط داخلی عالی عمل می‌کند، زیرا می‌تواند تصاویر روشن با رنگ‌های دقیقی را تولید کند. برای دوربین جلو، سنسور 32 مگاپیکسلی واقعاً می‌تواند سلفی‌های جذابی را با جزئیات زیاد به ویژه در شرایط نوری روشن ارائه دهد. با گوشی نوا ۸ می‌توانید با حداکثر کیفیت 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه فیلم ‌برداری کنید، اما جلوه‌های زیبا‌سازی و ویدئویی زیادی در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید