جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هنوز عوارض سندرم بعد از کرونا مشخص نشده است

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
هنوز عوارض سندرم بعد از کرونا مشخص نشده است

علائم و عوارض سندرم بعد از کرونا، به عنوان یکی از مهم ترین نگرانی‌های کنونی متخصصان عفونی در سمپوزیوم یک روزه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی مدیر مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در سمپوزیوم یک روزه سندرم بعد از کرونا (Post COVID) که در تالار ابن سینا دانشکده پزشکی برگزار شد، با اشاره به اهمیت عوارض ابتلاء به کرونا در افراد، پس از فروکش کردن این اپیدمی، عنوان کرد: هنوز تعریف مشخصی از عوارض و زمان بروز سندرم بعد از کرونا ارائه نشده است، اما بر اساس گزارش‌ها با افزایش مشکلات مفصلی و اختلال در حافظه روبه رو هستیم. آمار رسمی در دست نیست تا ابعاد مختلف آن روشن شود، اما متخصصان ارتوپد و نورولوژیست باید در رجیستری این عوارض بیش از پیش همکاری داشته باشند تا رقم‌های درست و شفاف در اختیار متخصصان عفونی قرار گیرد.

وی ادامه داد: از پیش از کرونا نظام مراقبت دیده‌وری عفونت‌های تنفسی اساس کار وزارت بهداشت بود و در فصل سرما بنا بر الزامات بین‌المللی، بر شیوع آنفلوانزا تمرکز داشت. با همه گیری کرونا بالغ بر ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی در کشور، به عنوان مجریان این طرح فعال شدند و در هر دانشگاه یک مرکز بهداشت و درمان، به عنوان مرکز دیده‌وری در نظر گرفته شد. در این مراکز امکان تشخیص ۱۷ نوع ویروس تنفسی وجود دارد و اطلاعات لحظه‌ای به ثبت می‌رسد.

عرشی اظهار کرد: زیرسویه‌های کرونا نیز به دنبال پیاده سازی این نظام به دقت تشخیص و رصد می‌شود و تاکنون از زیرسویه نوظهور شایع در انگلیس گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید