جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هواوی P50 و جدیدترین خبرهایی که از آن به گوش می رسد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
هواوی P50 و جدیدترین خبرهایی که از آن به گوش می رسد

هواوی در نسل گذشته پرچمدار خود با عرضه ی P40 پرو نسل جدید خود را به اوج رساند. اما ضعف تحریم عدم حمایت گوگل از اپلیکیشن های وابسته به رابط کاربری، قفل بزرگی بر دروازه ی این کمپانی بود. قیمت هواوی p40 پرو در همان آغاز کار در کشورهایی همچون ایران که بازار ضعیفی در فروش اجناس لوکس دارد نزدیک به هواوی p30 پرو بود. چرا که میزان خرید به شدت پایین آمد و فروشندگان با رساندن آن به قیمت p30 پرو مجبور به فروش آن با قیمت پایین تر شدند. اما این مشکل، برای بسیای از کشور ها که منحصراً از گوگل پلی استفاده نمی‌کنند اهمیتی نداشت. اینبار هواوی در یک پروژه جدید قصد دارد گوشی خود را با درت بیشتری روانه بازار کند که مشکلات قبلی را رفع کند.

هواوی p50

هواوی p50 با سیستم عامل هارمونی عرضه خواهد شد

یکی از مشکلات بزرگ هواوی p50 رابط کاربری آن است. این مشکل موجب شده تا هواوی گوشی جدید خود را دیرتر از زمان مقرر عرضه کند. اما این مشکل، چیست؟ هواوی اولین شرکتی است که برای نخستین بار از سیستم عامل هارمونی استفاده خواهد کرد و از این بعد کاربران در موبایل خود به جای سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل جدیدی را تحت عنوان «هارمونی» تجربه خواهند کرد. سیستم عامل هارمونی سیستم عاملی است که تمامی دستگاه های مبتنی بر آن، یعنی ساعت هوشمند، لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر و ... به راحتی با آن متصل می شوند. همچنین اتصال با لامپ های هوشمند، گجت ها و سرعت برقراری چند برابری اینترنت های نسل جدید و روانی بیش از حد رابط کاربری از جمله مزایای بی حد و حصر این سیستم عامل خواهد بود. هواوی در نسخه های قبلی گوشی های میان رده و حتی میت 30 خود از این رابط کاربری جدید به صورت آزمایش شده در بتای 1 و 2.0 استفاده نموده و این بار نوبت به نسخه ی جدید 3.0 هارمونی است تا با به روزرسانی جدید مشکلات قبلی را راحت تر حل کند. اما گویا مطابقت سیستم عامل با گوشی پرچمدار جدید هواوی به خوبی صورت نگرفته و عرضه ی آن تا زمانی نامعلوم (احتمالی خرداد ماه) به تعویق افتاده است.

شارژر هواوی P50 از جعبه حذف می شود

چند روز پیش نیز خبر جدیدی از هواوی p50 شنیده شد که قرار شد هواوی به کلی شارژر را از جعبه ی محتویات حذف کند. برندهای دیگری همچون اپل و سامسونگ نیز پیش از این شارژر را از جعبه حذف کرده اند که اکنون نوبت به هواوی رسیده است. البته علت حذف شارژر توسط شرکت هواوی با دیگر شرکت ها متفاوت است. اکنون پس از اپل، سامسونگ و شیائومی، در جعبه گوشی هواوی p50 نیز دیگر شاهد شارژر نخواهیم بود. حذف شارژر به خاطر شرایط مالی و یا زیست محیطی نیست. علت آن «کمبود چیپ های شارژر» است. کمبود چیپ ها (شارژر ها و چنین لوارم جانبی) به مشکل بسیار بزرگی در جهان تبدیل شده که این بار هواوی را نیز شکست داده است. اپل در رابطه با عدم عرضه ی شارژر گفته بود که هدف ما حذف زباله های الکترونیکی و صرفه جویی در هزینه هاست در حالیکه شرکت های دیگر با نقض این گفته، اعلام کردند که وضعیت مالی در حذف شارژر دخیل بوده و این بار هواوی با هدف کمبود چیپ، مجبور شده این قطعه ی جانبی را از محتویات جعبه حذف نماید.

بررسی رندرهای متنوع از هواوی P50 پرو

چند روز پیش بود که تصاویری از نسل جدید هواوی p50 و هواوی p50 پرو در صفحه ی توئیتر منتشر شد. تصاویر در همان ابتدا نشان می دهد که در هر دو نسخه هواوی p50 (پرچمدار) از 5 دوربین استفاده خواهد شد. دوربین سلفی نیز بدون ناچ در بالا و وسط نمایشگر قرار خواهد گرفت. البته خود شرکت هواوی رسماً تصاویر گوشی p50 پرو و نسخه عادی خود را منتشر نکرده ولی تا حدودی اطمینان می رود که این گوشی مطابق با رندرها طراحی شده باشد. در کانسپت جدید هواوی p50 پرو اندازه ی ماژول دوربین پشتی بیشتر شده و دوربین اصلی در بالای ماژول و به صورت مجزا قرار گرفته شده است. سنسور اولتراواید کمی نزدیک به دوربین اصلی و زیر آن قرار گرفته و بقیه سنسورها به همراه چراغ LED با فاصله ی بیشتری پایین ماژول جا خشک کرده اند. مطابق با رندرها، هواوی p50 پرو و p50 پرو پلاس از نمایشگرهای آبشاری بهره می برند با این تفاوت که p50 پرو پلاس خمیدگی بیشتری از پرو دارد. OLED به  صورت کاملا تضمینی نوع صبت شده ی نمایشگر هواوی p50 و پرو و پرو پلاس خواهد بود.

در زاویه ی دیگر هواوی p50 میان رده ماژول متفاوت تری از p50 پرو دارد. ماژول تخم مرغی شکلی که یک دایره در بالای ماژول و دایره دیگر در پایین آن قرار گرفته است. در هر دایره نیز 2 دوربین جای داده شده و در حواشی میان دایره ها چراغ LED قرار دارد. بر خلاف p50 پرو، هواوی در میان رده ی خود فقط 4 دوربین را به کار می گیرد. تصاویر رندر شده اطلاع می دهند که هواوی گوشی میان رده ی جدید خود را در 4 رنگ مشکی، سفید، آبی و بژ عرضه خواهد کرد.

اما در جای دیگر رندرها نشان می دهند که خبری از این نوع ماژول ها نیست و تغییر بزرگ هواوی در عریض تر شدن گوشی است. سبک دوربین ها نیز به کلی مانند گوشی میت 30 می باشد. در تصاویر زیر تفاوت این سه رندر را مشاهده می کنیم.

هواوی p50

شبکه نسل ششم برای هواوی P50 پرو زود است

آخرین خبری که از هواوی p50 به گوش ما رسید این بود که کاربران فکر عرضه ی اینترنت نسل ششم یا همان اینترنت 6G را از ذهن خود دور کنند. هواوی به این زودی دست به کار نخواهد شد و طبق گفته ی کمپانی، حدودا در سال 2030 این نسل از اینترنت در گوشی های موبایل به کار گرفته خواهد شد. اینترنت های نسل ششم 50 برابر 5G سرعت خواهند داشت. چرا که با اینترنت 6G می توانید با وجود تاخیر 100 میکرو ثانیه ای چیزی حدود 1000 گیگابایت بر ثانیه سرعت را در اختیار خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید