جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پژوهشگران بریتانیایی: هیدروژن می‌تواند 11 برابر بیشتر از CO2 باعث گرمایش زمین شود

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
پژوهشگران بریتانیایی: هیدروژن می‌تواند 11 برابر بیشتر از CO2 باعث گرمایش زمین شود

هیدروژن یکی از سلاح‌های مهم بشریت در جنگ علیه انتشار دی‌اکسید کربن (CO2) خواهد بود، اما طبق شواهد کشف شده ظاهرا باید با احتیاط از آن استفاده کرد. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که انتشار بدون ملاحظه هیدروژن می‌تواند به صورت غیرمستقیم 11 برابر بیشتر از CO2 باعث گرمایش زمین شود.

هرچند از عنصر هیدروژن به عنوان یک جایگزین پاک در برابر کربن یاد می‌شود، اما زمانی که به صورت مستقیم وارد اتمسفر می‌شود، می‌تواند با گازها و بخارات دیگر ترکیب شود و اثرات گرمایشی قدرتمندی ایجاد کند. محققان پژوهش جدید دولت بریتانیا با بررسی این تغییرات، متوجه شده‌اند که پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) هیدروژن حدود دو برابر بیشتر از میزان اعلام شده قبلی است.

پژوهشگران بریتانیایی: هیدروژن می‌تواند 11 برابر بیشتر از CO2 باعث گرمایش زمین شود

بیشتر بخوانید: هفت عادت روزانه که به تخریب ذهن کمک می‌کنند

هیدروژن

در واقع، محققان توضیح می‌دهند که در یک دوره زمانی 100 ساله، یک تن هیدروژن موجود در جو زمین 11 برابر بیشتر از یک تن دی‌اکسید کربن باعث گرمایش زمین می‌شود.

از متان و دی‌اکسید کربن به عنوان گازهایی یاد می‌شود که بیشترین آسیب را به زمین وارد می‌کنند. در همین رابطه گفته می‌شود متان حدود 80 برابر بیشتر از CO2 باعث گرمایش می‌شود، اما CO2 بیشتر در هوا باقی می‌ماند. با این حال، وجود هیدروژن می‌تواند تا حدی آن‌ها را خنثی کند و حتی باعث افزایش غلظت «ازن تروپوسفر» یا «بخار آب استراتوسفر» می‌شود که با تقویت اثر «اجبار تابشی» باعث افزایش دما می‌شود.

در ادامه گزارش دولت بریتانیا و با اشاره به برنامه «اقتصاد هیدروژن» توضیح داده شده است: «در حالی که مزایای کاهش انتشار CO2 به طور قابل توجهی بیشتر از مزایای ناشی از نشت H2 است، به وضوع اهمیت کنترل نشت H2 به واسطه اقتصاد هیدروژن‌ را نشان می‌دهند.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید