جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

واکنش وزیر پیشین ارتباطات به ممنوعیت واردات آیفون؛ پای رانت در میان است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
واکنش وزیر پیشین ارتباطات به ممنوعیت واردات آیفون؛ پای رانت در میان است؟

آذری جهرمی در واکنش به ممنوعیت واردات آیفون اظهار داشت آخرین باری که مسئولان به دنبال ممنوعیت واردات آیفون بودند، آمارهای رسمی خبر از واردات حجم بسیاری گوشی آیفون به کشور می‌داد. وزیر ارتباطات سابق اعتقاد دارد چنین تصمیمی، دور زدن رجیستری را برای قاچاقچیان به صرفه می‌کند.

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر سابق ارتباطات پس از پایان دوران مسئولیت خود، گاهی نسبت به تصمیمات روز کشور بالاخص در حوزه فعالیت او، واکنش نشان می‌دهد. در ماجرای ممنوعیت آیفون نیز او در کانال تلگرامی و صفحه توییتر خود، مطالبی را عنوان کرده است.

آذری جهرمی در جدیدترین پست کانال تلگرامی‌اش، از احتمال وجود بحث رانت در تصمیم پیشین مسئولان جهت ممنوعیت واردات آیفون سخن گفت:

«آخرین باری که تصمیم داشتند واردات آیفون را ممنوع کنند، از رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستم که گزارش سه‌ماهه واردات گوشی‌های تلفن همراه را برایم تهیه کند. گزارش گویا بود، شرکتی خارج از روال همیشگی خود و سایر شرکتها، حجم زیادی گوشی آیفون وارد کشور کرده بود.»

به گفته وی آنچه باعث شد تا روال ممنوعیت واردات در سری قبل متوقف شود؛ ارسال این مستندات به صاحبان تصمیم بود.

 واکنش وزیر پیشین ارتباطات به ممنوعیت واردات آیفون؛ پای رانت در میان است؟

تصویر توییت مربوط به زمان مسئولیت جهرمی در وزارت ارتباطات است

آذری جهرمی همچنین ممنوعیت واردات آیفون به علت منابع محدود ارزی را در تناقض با سایر خبرها دانسته و گفت: «در حالیکه خبرهای خوبی از فروش نفت و بازگشت منابع آن از سوی دولت مطرح می‌شود و این گشایش‌ها به حدی بوده که خبر از عزم برای صدور مجوز واردات خودرو می‌دهند؛ ممنوعیت ثبت سفارش گوشی تلفن همراه به دلیل محدودیت منابع ارزی با اخبار قبلی در تناقض است.»

او در ادامه با تاکید بر اینکه سیاست ممنوعیت واردات برخی گوشی‌های پرطرفدار، اقدامی اشتباه است، تصریح کرد:

«چرا اصرار داشته و دارم که سیاست اعلام ممنوعیت واردات برخی گوشی‌های پرطرفدار اشتباه است؟ دلیل واضح است؛ این تصمیم دور زدن سیستم رجیستری را برای قاچاقچیان مقرون به صرفه و توجیه پذیر خواهد کرد و به نوعی یکی از سیستم‌های کارا در مقابله با قاچاق کالا به کشور را ناکارآمد خواهد ساخت.»

وزیر پیشین ارتباطات همچنین روز گذشته در پاسخ به توییت کاربری که با لحن توهین آمیز، او را با اجرای طرح رجیستری متهم می‌کرد، گفت: «با این تصمیم نادرست، عملا دور زدن سیستم رجیستری برای قاچاقچیان مقرون به صرفه شد. خداحافظ رجیستری!»
توییت جهرمی

 واکنش وزیر پیشین ارتباطات به ممنوعیت واردات آیفون؛ پای رانت در میان است؟

بیشتر بخوانید: واردات تمامی مدل‌های آیفون به کشور ممنوع شد

گفتنی است روز گذشته با تغییر گروه کالایی آیفون جهت اختصاص ارز واردات، عملا واردات این گوشی به کشور ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید