جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویندوز 11، مایکروسافت کاربرانش را شگفت زده کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
ویندوز 11، مایکروسافت کاربرانش را شگفت زده کرد

در زمانی که رایانه شخصی نقش اساسی تری در زندگی مان دارد، ویندوز 11 طوری طراحی شده است که شما را به آنچه دوست دارید نزدیک کند و در اصل یک گامی دیگر به محیط زنده قدم می گذارد. سیستم عامل ویندوز همیشه به عنوان مرحله ای برای یک ایده در جهان وجود دارد. این ستون فقرات مشاغل جهانی بوده است و در آن استارتاپ های ناخوشایند به نام های خانگی تبدیل شدند. وب در ویندوز متولد شد و بزرگ شد. این جایی است که بسیاری از ما اولین ایمیل خود را نوشتیم، اولین بازی رایانه ای خود را انجام دادیم و اولین کد نویسی مان را انجام دادیم. ویندوز جایی است که مردم برای ایجاد، ارتباط، یادگیری و دستیابی به آن می روند، بستری که بیش از یک میلیارد نفر و یا بیش تر اکنون به آن تکیه می کنند.

ویندوز 11، مایکروسافت کاربرانش را شگفت زده کرد

این نسخه از ویندوز شباهت‌های بسیار زیادی به سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل یعنی MacOS دارد. از مدت‌ها قبل و تا زمان برگزاری این رویداد اخبار و شایعاتی پیرامون معرفی این سیستم عامل در اینترنت منتشر شده بود و خود شرکت مایکروسافت نیز کلیپ‌های تبلیغاتی از این ویندوز را در حساب‌های رسمی این شرکت منتشر کرده بود. ویندوز 11 از نظر طراحی ظاهری، مدرن‌تر از نسخه قبلی است و این شرکت در این طراحی از ویندوز X10 الهام گرفته است.

18 ماه گذشته، تغییری باورنکردنی در جهت استفاده از کامپیوترمان ایجاد کرد. دستگاه های ما فقط جایی نبود که برای جلسات ، کلاسها و انجام کارها می رفتیم، بلکه جایی بود که ما با آشنایان خود بازی می کردیم، برنامه های مورد علاقه خود را تماشا می کردیم و ، شاید مهم تر از همه، با یکدیگر ارتباط برقرار می کردیم.

بالاخره پس از مدتها، مایکروسافت از سیستم عامل جدید خود، ویندوز 11 رونمایی کرد، و گفت تا قبل از پایان سال 2021، کاربران مایکروسافت می توانند به آن دسترسی داشته باشند. در واقع نسخه بتای این ویندوز در فضای مجازی منتشر شده است. پیش از این اعلام رسمی، مشخص نبود که آینده سیستم عامل ویندوز چگونه خواهد بود. انتظار اغلب افراد این بود که تغییرات در رابط کاربری (Ui) ویندوز با نام رمز Sun Valley، به روز رسانی دیگری در ویندوز 10 اعمال شود. و از بسیاری جهات ، این همان ویندوز 11 است، یک به روز رسانی دیگر در ویندوز 10 ، هرچند که بخش بازاریابی مایکروسافت می تواند از آن عقب بماند.

امروز قرار است شما را به ویندوز 11 آشنا کنم، این خیلی برای من هیجان انگیز است. سیستم عاملی که خیلی ما را به دنیای واقعی مان نزدیک تر کرده است.

ویژگی های سیستم عامل ویندوز 11

گرافیک بسیار دلنشین برای ویندوز 11

ما طراحی و تجربه کاربر را برای تقویت بهره وری و الهام بخشیدن به خلاقیت شما ساده کرده ایم. مدرن ، تازه ، تمیز و زیبا است. از دکمه شروع جدید و نوار وظیفه گرفته تا هر صدا، فونت و نماد، همه چیز عمداً برای کنترل شما و ایجاد آرامش و راحتی انجام شده است. ما Start را در مرکز قرار دادیم تا یافتن سریع آنچه را که نیاز دارید آسان تر کرد. Start از قدرت Cloud و Microsoft 365 استفاده می کند تا فایل های اخیر خود را بدون توجه به پلتفرم یا دستگاهی که قبلاً در آنها مشاهده می کردید، نشان دهد ، حتی در دستگاه Android یا iOS.

بدیهی ترین تغییرات در ویندوز 11 در قسمت گرافیک آن است. مایکروسافت همیشه تمایل به از نو ساختن گرافیک خود داشته، و در ویندوز 11، خود را کنار نگذاشته است. ظاهر جدیدی برای پنجره های موجود وجود دارد و جلوه شیشه مات شده آن را برای برخی از پنل های همپوشانی دوباره بررسی کرده است. دکمه شروع حرکت کرده است، ویجت ها در حال بازگشت است. ویندوز دیگر گوشه هایی با زاویه مناسب ندارد که ما به آن عادت کرده ایم اما به جای آن گرد شده است. این یک تغییر ظریف است، اما احساس متفاوتی دارد.

تغییرات دیگر آن، کوچ کردن نوار وظیفه به وسط صفحه است، در مقابل اینکه در گوشه سمت چپ پایین فشرده شده است. نگران نباشید، می توانید با حرکت یک کلید در صفحه تنظیمات نوار وظیفه، آن را به نحوه عملکرد در ویندوز 10 بازگردانید.

ویندوز 11، مایکروسافت کاربرانش را شگفت زده کرد

نحوه چیدمان پنجره ها بر روی صفحه نیز از تغییرات مایکروسافت بوده است. قرار دادن ماوس بر روی نماد حداکثر کردن منجر به ایجاد یک پالت کشویی می شود که به شما این امکان را می دهد نحوه تنظیم چیدمان پنجره های مختلف را انتخاب کنید. شما می توانید بر روی چنین مواردی در ویندوز 10 کنترل داشته باشید، اما با پشتیبانی آسان از پنجره هایی که یک سوم صفحه یا چهارم صفحه را اشغال می کنند، این می تواند چیدمان بسیار مرتبی را ایجاد کند. این امر به ویژه در صورتی که از یک صفحه بزرگ 4K استفاده می کنید و می خواهید چندین برنامه را به طور همزمان مشاهده کنید کاربردی است. یکی از تغییرات زیبایی که ظاهراً در ویندوز 11 وارد می شود، پایان صفحه آبی مرگ یا BSOD است. نگران نباشید، این مخفف BSOD همچنان حفظ خواهد شد، زیرا در حال تغییر به صفحه سیاه مرگ است - که بسیار نرمال به نظر می رسد.

استفاده از Microsof Teams

در سیستم عامل ویندوز 11، یکی از ویژگی های آن چت استفاده از Microsoft Teams را که در نوار وظیفه ادغام شده، است. اکنون می توانید فوراً از طریق متن، چت، صدا یا ویدئو با همه مخاطبین شخصی خود، در هر کجا، صرف نظر از پلتفرم یا دستگاهی که در آن قرار دارید، در Windows ، Android یا iOS متصل شوید.همچنان می توانید از طریق پیام کوتاه دو طرفه با او ارتباط برقرار کنید. ویندوز 11، همچنین راه مناسب تری برای ارتباط با دوستان و خانواده از طریق Teams در اختیار شما قرار می دهد و به شما این امکان را می دهد که فوراً سایلنت و بیصدا شوید یا مستقیماً از نوار وظیفه شروع به ارائه داده کنید.

Widgets

از دیگر ویژگی های ویندوز 11 که نسبت به ویندوز 10 است، می توان به استقاده از ابزارک هایی که خیلی سریع داده ها و اطلاعات مورد نیاز شما را سریع در قالب یک نرم افزار به شما تحویل می‌دهد. مرورگر Microsoft Edge از هوش مصنوعی استفاده می کند و عملکرد و Performance آن نسبت به ویندوز 10 رو به افزایش است.

برنامه هایتان از استور جدید مایکروسافت دانلود کنید

مایکروسافت حتی به فروشگاه خود را با این همه تغییرات رها نکرده است. فروشگاه جدید مکانی برای اعتماد شما به برنامه ها و محتوا برای تماشا، ایجاد، بازی، کار و یادگیری است. این دستگاه به دلیل سرعت و طراحی کاملاً جدید و زیبا و ساده برای استفاده بازسازی شده است. نه تنها برنامه های بیشتری را برای شما برای شما به ارمغان می آورد، بلکه محتوا، برنامه ها، بازی ها، نمایش ها، فیلم ها را برای جستجو و کشف با داستان ها و مجموعه های انتخاب شده آسان تر می کند.

برنامه هایتان از استور جدید مایکروسافت دانلود کنید

امنیت و سرعت بیشتر نسبت به ویندوز 10

یکی از بی نظیر ترین مزایای ویندوز 11، امنیت و سرعت آن است. مایکروسافت قرار بود در سیستم عامل جدیدش تا 40 درصد حجم آپدیت ها را کاهش دهد و این امر در سیستم عامل ویندوز 11 کاملا مشهود است. همچنین آپدیت در پس‌زمینه نیز روان‌تر و بهینه‌تر انجام می‌شود. از این پس ویندوز دیگر در کار شما مزاحمت و دخالتی نخواهد کرد.

این سیستم‌عامل در حال گسترش راهبردهای امنیتی، جهت مقابله با تهدیدات مهاجمان و بدافزارهاست، که با بهره‌گیری از پردازنده‌های پیشرفته‌تر و لایه‌های محافظتی مانند امنیت بر پایه مجازی‌سازی، یکپارچگی کد محافظت‌شده هایپروایزر و Boot امن داخلی باعث افزایش امنیت می‌شود و به صورت پیش‌فرض از سیستم‌ها در برابر بدافزار و ویروس ها و حملات پیچیده محافظت می‌کند. ویندوز به  نوآوری‌های امنیتی جدید مانند محافظت از پشته‌های سخت‌افزاری برای قطعات پشتیبانی‌شده intel و amd مجهز خواهد‌بود، این قابلیت از کاربران در مقابل آسیب‌پذیری "روز صفر" محافظت می‌کند.

پشتیبانی از پلتفرم اندروید

یکی دیگر از مهم ترین قابلیت های ویندوز 11، پشتیبانی از پلتفرم اندروید است که مایکروسافت این کار را در ویندوز جدیدش در نظر گرفته بود. این برنامه را که از اپ استور آمازون قدرت گرفته شده است، می توانید در استور ویندوز دانلود کرده و از برنامه لذت ببرید.

ویندوز 11، مایکروسافت کاربرانش را شگفت زده کرد

در مقالات بعدی سعی می شود نرم افزار ها و ویجت هایی بیشتر برای آشنایی شما کاربران عزیز با این سیستم عامل طراحی شود تا ابزارک های سیستم عامل جدید را با سیستم عامل های قبلی اعم از ویندوز 10 و .... مقایسه کنید تا عملکرد و ویژگی آن ها را زیر ذره بین قرار دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید