جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویژگی های منحصر به فرد آیفون 14

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
ویژگی های منحصر به فرد آیفون 14

طرفداران آیفون 14 (به روز ترین گوشی تلفن همراه)

به طور کلی همیشه دسته ای از افراد وجود دارند که طرفداری انواع و اقسام مدل های گوشی های اپل را می کنند و همچنین عده ای هم در طرف مخالف خود دارند که می گویند کار کردن با گوشی های اپل کاری سخت و دشوار است و ترجیحشان استفاده کردن از گوشی های اندروید می باشد. انتخاب با خودتان است و می توانید با توجه به نیازتان از بین از مدل های متنوعی که وجود دارد مناسب ترین گزینه را خریداری کنید اما این را بدانید که کیفیت گوشی های اپل همیشه بالا بوده و کمتر کسی دیده شده که بخواهد از این سری ایراد بگیرد. در اینجا می خواهیم در مورد آیفون 14 که حتی هنوز وارد بازار نشده صحبت کنیم و با همین مقاله می فهمیم که چقدر طرفدار برای این محصول وجود دارد.

آیفون 14

ویژگی های منحصر به فرد و خاص آیفون 14

طرفداران گوشی های آیفون همیشه و در همه حال زیاده بوده و آنها معمولا به دنبال ورژن های جدید این گوشی ها هستند. تا به امروز آخرین نسخه از آیفون یعنی آیفون 12 را دیده ایم اما خبرهایی وجود دارد مبنی بر ظهور ورژنی بالاتر به نام آیفون 14!

احتمال داده می شود که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس سال 2022 دوربین جدید 48 مگاپیکسلی با امکان فیلم ‌برداری K  ۸ داشته باشد. این دوربین با تکنیک ترکیب پیکسل‌ها، تصاویری 12 مگا پیکسلی با پیکسل ‌های ۲٫۵ میکرومتری می‌تواند ثبت کند که در‌حال‌ حاضر، دوربین اصلی گوشی‌ های سری آیفون 12 تصاویر 12 مگا پیکسلی را با پیکسل‌ های ۱٫۷ میکرومتری می تواند ثبت ‌کند. یکی از تحلیلگران مشهور محصولات اپل، اعلام کرده است که دو آیفون ۶٫۱ اینچی و دو آیفون ۶٫۷ اینچی به‌ عنوان اعضای سری آیفون 14 در سال 2022 وارد بازار خواهند شد و مدل ۵٫۴ اینچی وجود ندارد. مشابه سری آیفون 12، دو مدل از آیفون 14 دررده‌ بالا خواهند بود و دو مدل هم با ویژگی‌های ضعیف ‌تر و قیمت پایین‌ تر به دست مخاطبان خواهد رسید. علاوه بر این ها این تحلیلگر اعلام کرده است که سری های آیفون 14 از دوربین اصلی 48 مگا پیکسلی بهره خواهند برد. گفته می‌شود آیفون 14 قادر به ثبت هم ‌زمان عکس‌های 48 و 12 مگا پیکسلی خواهد بود و این یک ویژگی فوق العاده است. از آنجایی که بهترین رزولوشن برای واقعیت افزوده ۸K  تا ۱۶K  است، گفته میشود که آیفون 14 از لحاظ  تأمین و تهیه ی محتوا برای گجت‌ های واقعیت افزوده حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. در ارتباط با آیفون ‌های سال 2023 هم می‌توانیم انتظار بهره‌ گیری از دوربین پریسکوپی و سیستم فیس آی‌ دی (Face ID) زیر نمایشگر را داشته باشیم. همچنین مدتی قبل پیش‌بینی شده بود که سری آیفون‌ های ۱۴ از حفره‌ ی نمایشگر بهره می ‌برند و حداقل یکی از مدل‌ های آیفون 2023 هم با تاچ آی‌ دی زیر نمایشگر و صفحه ‌نمایش یک ‌دست بدون بریدگی و حفره به دست کاربران خواهد رسید!!!.

حقیقت هایی درباره آیفون 14 که شاید کمتر کسی درباره ی آن می داند!

هنوز تا شروع سال جدید میلادی چند ماهی باقی مانده و سال 2021 در اوایل راه خودش است اما اطلاعاتی از شرکت اپل به بیرون راه پیدا کرده است که این اطلاعات ویژگی‌ هایی از آیفون 14 را پیش از ارائه آیفون ۱۳، بازگو می کند! گویا گوشی تلفن آیفون ۱۴، محصولی برای آینده ی شرکت اپل است و از همین الان و نیامده تب و تاب بازار تلفن همراه را به وضوح بالا برده است. طرفداران این گوشی در کشورمان ایران زیاد اند و کاربران وطنی، بازار هدف خوبی برای اپل به صورت رسمی و غیر رسمی به حساب می آید. درست است که ما نمی دانیم از طرفداران پر و پا قرص اپل هستید یا کار‌ کرد نهایی گوشی تلفن همراهتان فارغ از برند آن برایتان اهمیت دارد، اما این امر ثابت شده است که خیلی از دوست داران تکنولوژی های موبایلی از همین حالا، انتظار آیفون 14 را فارغ از برند گوشی موبایل موبایل فعلی خود، می کشند و هر لحظه منتظرند تا این محصول به بازار عرضه شود. گوشی تلفن همراهی که بر اساس شایعات و نامستندات، حتی شاید تا سال 2022 هم به بازار جهانی عرضه نشود و مهم تر از آن ، این مدل سرنوشت یک مدل قبل از خود یعنی آیفون 13 را در هاله ای از ابهام فرو می برد.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا خبر ها درباره ی آیفون 14 صحبت می کنند و اسمی از آیفون 13 در میان نیست، پس با ما همراه باشید تا به سوال تان پاسخ داده شود.

بر اساس شایعات یا گفته ها، پیشرفت های کمپانی در زمینه ی ساخت آیفون 14 آرام و آهسته و کم است و البته این موضوع در حال حاضر درباره ی سری موبایل های آیفون دیگر هم صدق می‌ کند. به همین‌ دلیل هم تحلیلگران و شایعه پردازان  پیش بینی می کنند که آیفون 13 و 14 در دل هم و در کنار هم باشند. استراتژی شان هم این است که تغییرات بزرگ از در کنار هم قرار دادن تغییرات کوچک حاصل می شود.

ظاهر آیفون جدید چه شکلی خواهد بود؟ و یا اینکه خصوصیات فنی مهم تر است یا ظاهری؟

حدسیات جالبی درباره ی شکل ظاهری آیفون جدید از طرف کاربران و صاحب نظران مطرح شده است. بعضی ها می گویند طراحی این گوشی از لحاظ  زیبایی شناختی قرار است که ریشخندی به مدل های قبلی و تعداد دوربین های سری 11 به بعد گوشی های آیفون بزند!. اما ناگفته نماند که برخی دیگر می گویند که شاید خصوصیات فنی آن مهم‌ تر از شکل ظاهری آن شمرده شود و اپل به شایستگی هایی که  از روزگاران قدیم تر ایجاد کرده است، هم باز گردد. به عنوان مثال، قابلیت face id (تشخیص چهره) را مجددا به محصول جدید خود اضافه کند و آن را به زیر صفحه‌ نمایش منتقل می‌کند. یا در قسمت طراحی بدنه ی خود، بیشتر به راحتی تجربه ی کاربر توجه و عدم‌ خستگی آن توجه کند تا تِرِندهای روز که در حقیقت اکثر آن ها را هم خودش تا به امروز ایجاد کرده است.

اسم گوشی آیفون جدید، دقیقا چیست؟

بر اساس شنیده های موجود، بالاتر از یک سال با عرضه ی احتمالی گوشی آیفون 14 فاصله داریم و قبل از این تاریخ بسیاری از این مسائل قابل تغییر اند. مورد هایی مثل نام گوشی و یا یک پیش درآمد ساده مثل آیفون 13 البته نه با همان اسمی که انتظارش را می کشیم! با این که این شایعه فقط بر پایه ی حدس و گمان است اما این امکان وجود دارد که اپل برای درگیر کردن ۲ محصول آینده ی خود در ذهن خریداران، دست به ابتکار عملی عجیبی بزند. شاید اپل نام محصول خود را به خاطر سری سیزدهم و گرامی داشت آن، آیفون 12 s بگذارد. به نظر می رسد که این بازگشت اپل به سنت S خود تنها سر باز زدن شرکت در استفاده از عدد 13 و داغ نگه داشتن بازار شایعات پیرامون گوشی های جنجالی اش است. ما تاکید می کنیم، باید فقط منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. در جریان باشید که صحت و یا عدم صحت این مطالب در لحظه ی حاضر ممکن نیست و همه چیز درباره ی این محصول، به نوعی حدس و گمان است. با این وجود، برخی افراد معتقد اند که این شایعات در راستای برنامه های مارکتینگ خلاقانه و خارج از عادت تیم اپل در دنیا است. به هر حال باید منتظر ماند و نتیجه ی کار را در همان زمان نظاره کرد.

ویژگی های منحصر به فرد آیفون 14

برخی از امکانات پیش بینی شده آیفون 14

یکی از تحلیلگران می گوید اپل در سال 2022 با آیفون‌های مینی در سری های قبلی اش خداحافظی می‌کند. این تحلیلگر شناخته ‌شده‌ ی محصولات اپل تا به حال بارها پیش ‌بینی ‌های درستی درباره ‌ی آینده‌ ی این شرکت کرده است. طبق ادعاهای این تحلیلگر، اپل در سال جار‌ی میلادی آیفون 13 مینی را به بازار عرضه می کند، البته در تعداد بسیار کم و محدود. چند وقت پیش، در بعضی از گزارش ‌‌ها اعلام شد اپل به ‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار برای آیفون 12 مینی مجبور شده است که تولید این گوشی را کاهش دهد.  

بنا بر برخی حدسیات و شواهد، هر دو گوشی ۶٫۷ اینچی آیفون 14 سال 2022 مدل پرو هستند؛ اما تحلیلگر مشهور آیفون به نام کوئو با این ادعا موافق نیست.

 آیفون‌های ۲۰۲۲ از دوربین پریسکوبی برای بزرگ ‌نمایی اپتیکال 10 برابری استفاده می‌کنند و همچنین این آیفون‌ها از مودم 5G  اختصاصی خود استفاده خواهند کرد.

 کوئو پیش‌بینی می‌کند آیفون 13 حسگر 12 مگاپیکسلی را حفظ کند؛ اما ابعاد پیکسل‌ها را به دو میکرومتر برساند و ابعاد حسگر اندکی افزایش پیدا ‌کند. همچنین انتظار می‌رود اپل در گوشی ‌های سری آیفون 13 ابعاد بریدگی بالای صفحه‌ نمایش را حدودا 10 درصد کاهش دهد که این بریدگی دربردارنده ‌ی حسگرهای فیس ID است.

در انتهای این بحث، به ادعاهای کوئو به محوریت هدست واقعیت مجازی اپل می ‌رسیم. این تحلیلگر می‌گوید هدست اپل امکان دارد شامل حداکثر 15 دوربین (در هر دو بخش داخلی و خارجی) باشد. هدست واقعیت مجازی اپل با این تعداد دوربین این توانایی را دارد که علاوه‌ بر حرکات چشم،‌ موقعیت کاربر را در دنیای واقعی مشخص و حرکات‌ فیزیکی‌ اش را پایش کند. دوربین ‌های زیاد و با کیفیت اپل موجب می‌شود هدست اپل تکنیکی را پیاده‌ سازی کند که در صنعت آن را با نام Foveated Rendering می شناسند. به‌ کمک این تکنیک، هدست اپل این قابلیت را دارد که به‌ جای کل میدان دید، صرفا ناحیه‌ ای را که کاربر در حال نگاه ‌کردن به آن است، رندر کند. این نکته ناگفته نماند که هدست واقعیت مجازی اپل هم احتمالا سال 2022 عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید