جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویژگی های موبایل آنر 50

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
ویژگی های موبایل آنر 50

ویژگی ها و مشخصات موبایل آنر 50

این گوشی موبایل (موبایل آنر 50)، از آن دسته محصولاتی بود که شایعات بیشماری را در پیرامون خود می ‌دید. برند آنر در سال گذشته مطابق قراردادی ۱۵ میلیارد دلاری از کمپانی هواوی جدا شد و در حال حاضر به صورت جداگانه مشغول به تولید و عرضه گوشی ‌های هوشمند است. برند آنر بین مردم دارای محبوبیت بسیار بالایی است و همچنین سری آنر ۵۰ به عنوان اولین تلاش این شرکت در زمینه‌ ی ساخت گوشی بدون کمک شرکت هواوی است. به همین دلیل بسیار جالب است که ببینیم چه میزان استقبال از محصولات آن در بازار خواهد شد. در حال حاضر هنوز به طور دقیق مشخص نیست که گوشی ‌های سری آنر ۵۰ دقیقا در چند مدل راهی بازار خواهند شد اما یک سری خبرها و شایعه ‌ها به این موضوع اشاره داشتند که سه گوشی شامل آنر 50 SE، آنر 50 و آنر 50 پرو از محصولات این سری هستند که در ادامه به آن ها پرداخته ایم و ناگفته نماند که بعضی از خبرگذاری ‌ها در مورد وجود مدل پرو پلاس هم صحبت هایی کرده بودند.

ویژگی ها و مشخصات موبایل آنر 50

عرضه گوشی آنر 50

با همه ی این موارد تا به این لحظه خبر های بسیاری در مورد تاریخ عرضه و انواع مدل های گوشی ‌های سری آنر 50 منتشر شده اما در خبری که روز گذشته و از سوی افشاگر معروف یعنی Ishan Agarwal به دست رسیده است، موفق شدیم از مشخصات فنی سه مدل از گوشی‌های این سری یعنی آنر 50، آنر 50 پرو و آنر 50 SE با خبر شویم و در ادامه می‌پردازیم به مشخصات فنی گوشی ‌های سری آنر 50 تا بفهمیم این شرکت چینی چه هدفی را برای آینده ‌ی گوشی ‌های هوشمند خود در سر دارد.

مشخصات فنی آنر 50

آنر دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با پنل OLED و وضوح +Full HD می باشد. پنل اولد، قابلیت نمایش محتوای +HDR10 و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی را دارا می باشد. نمایشگر آنر 50، دو لبه خمیده است و همچنین مشخصات نرم افزاری این دستگاه با نسخه SE بسیار مشابه است. از طرفی دیگر، در این گوشی از تراشه ۶ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ٧٧٨ جی استفاده شده است و در واقع این اولین دفعه ایست که تراشه کوالکام اسنپدراگون ٧٧٨ جی در یک دستگاه هوشمند استفاده می ‌شود.

حافظه گوشی آنر 50

این گوشی تلفن همراه، در دو نسخه با ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگا بایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 به فروش می رسد. شما همچنین می توانید ٨ یا ١٢ گیگا بایت حافظه رم در کنار این حافظه داخلی استفاده کنید.

دوربین آنر 50

 آنر ۵٠ از لحاظ دوربین بسیار شبیه به دوربین نسخه SE است. با این فرق که در کنار سنسورهای ١٠٨، ٢ و ٢ مگا پیکسلی اش، یک سنسور ٨ مگاپیکسلی نیز به جهت ثبت عکس ‌های بسیار عریض وجود دارد. این گوشی دارای دوربین سلفی تکی با وضوح ٣٢ مگا پیکسلی است و این دوربین در حفره نمایشگر مرکزی قرار دارد.

وزن آنر 50

وزن و ضخامت این گوشی موبایل، به ترتیب معادل ١٧۵ گرم و ۷.٧٨ میلی متر می ‌باشد. از دیگر ویژگی های آنر ۵٠ می توان به دارا بودن حسگر تشخیص اثر انگشت درون نمایشگر یاد کرد که این حسگر از نوع اپتیکال است. به علاوه این موبایل شارژری دارد با توان ۶۶ واتی و با این تفاوت که ظرفیت باتری آنر ۵٠، به ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعت رسیده است.

رنگ گوشی آنر 50

رنگ هایی که برای این گوشی موبایل وجود دارد به ترتیب شامل: سبز شیشه ای، قرمز کهربایی، سبز زمردی، مشکی نیمه شب می باشد.

قیمت سری گوشی‌‌ های آنر 50

آنر ۵٠ با توجه به حتفظه اش رنج قیمتی متفاوتی دارد که به ترتیب به شکل زیر است:

- نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٢,۶٩٩ یوان چین (برابر ۴٢٢ دلار آمریکا)

- نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,٩٩٩ یوان چین (برابر ۴۶٨ دلار آمریکا)

- نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ۳,٣٩٩ یوان چین (برابر ۵٣١ دلار آمریکا)

اما همانگونه که در بالاتر گفته شد سری آنر 50 فقط به یک سری ختم نمی شود و دارای مدل های دیگری نیز می باشد که بسیار شبیه به آنر 50 هستند اما دارای تفاوت های جزیی نیز می باشند که بهتر است در باره آن ها اطلاعاتی داشته باشید.

سری آنر 50 پرو

این مدل از سری آنر دارای قیمت بالایی می باشد. این مدل محصولیست که اعلام شده از پردازنده ‌ی جدید اسنپدراگون ۷۷۸G 5G  به ‌عنوان قلب تپنده‌ی خود استفاده می کند (پردازنده‌ ای با ۴ هسته‌ ی بسیار قدرتمند Cortex-A78  با فرکانس ۲٫۴ گیگا هرتز و ۴ هسته‌ ی کم‌ مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز) اما از لحاظ قدرت پردازشی تفاوتی با مدل آنر 50 ندارد. از سوی دیگر نمایشگری ۶٫۷۲ اینچی از نوع AMOLED دارد و همینجا نقطه تفاوتش با آنر 50 نمایان می شود زیرا آنر ۵۰ دارای نمایشگر ۶٫۵۷ اینچی از نوع OLED است. در حقیقت تنها تفاوت این دو گوشی موبایل در مورد اندازه نمایشگر است و نه کیفیت و رفرش ‌ریت.

بر روی نمایشگر نظاره گر حفره ‌ای تقریبا کوچک در قسمت چپ - بالای صفحه هستیم که میزبان دوربین سلفی با سنسوری به عظمت ۳۲ مگاپیکسل است. یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی دیگر هم در کنار این دوربین ۳۲ مگا پیکسلی قرار دارد که دقیقا نمی ‌دانیم دارای چه نقشی است. روی قسمت پنل پشتی هم چهار دوربین تعبیه شده تا به این طریق وظیفه‌ ی عکاسی و فیلم ‌برداری در آنر ۵۰ پرو بر دوش ۶ دوربین باشد.

دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسل است و علاوه بر آن دارای دوربین ۸ مگا پیکسلی بسیار عریض می باشد همچنین این گوشی موبایل ۲ دوربین ۲ مگپیکسلی ماکرو و سنجش عمق دارد که به نظر می‌ آید فقط می ‌توان روی کیفیت بالای دوربین اصلی آن حساب بخصوصی باز کرد. البته در این مورد اصلا اطلاعلات خاصی موجود نیست زیرا باید منتظر بمانیم تا نمونه هایی از تصاویر گرفته شده به وسیله ی  دوربین این موبایل منتشر شود. کیفیت این دوربین دقیقا شبیه به نمونه ‌ی به کار رفته در آنر ۵۰ است ولی آنر 50 دوربین ثانویه روی صفحه ندارد و برای عکاسی سلفی،‌ فقط به یک دوربین متکی است.

این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی دارد که گفته شده با یک شارژر ۱۰۰ واتی باید آن را شارژ کرد. شارژر این موبایل درون جعبه حضور دارد اما جالب اینجاست که می‌ بینیم ظرفیت باتری ابدا آن اندازه ‌ای نیست که چنین شارژری برای آن مناسب باشد. آن هم در موقعیتی که نمایشگر گوشی ۶٫۷۲ اینچی بوده و انتظار ما این است که باتری ای با حداقل ۴۵۰۰ میلی ‌آمپر در ساعت برای آن در نظر گرفته شود.

در حال حاضر در مورد این موضوع که آنر 50 پرو و یا همه ی  گوشی‌ های این سری از سرویس و امکانات گوگل پشتیبانی می‌کنند یا نه اطلاعاتی در دسترس نیست زیرا خود کمپانی آنر در این مورد صحبتی نکرده ولی با در نظر گرفتن آنچه که ماه پیش آنر شعبه ‌ی آلمان اظهار داشت، گویا این اتفاق رخ خواهد داد چرا که آنر و گوگل ابتدای امسال در این رابطه با هم رایزنی ‌هایی داشته اند و دلیل اصلی جدایی آنر از هواوی هم به همین دلیل بوده است و در نهایت آنر بازگشت سرویس ‌های گوگل به گوشی ‌های این شرکت را به طور رسمی تأیید کرد.

آنر 50

آنر 50 SE  

آخرین مدل این سری از گوشی های آنر 50، آنر SE است که پسوند SE را به دنبال خود دارد. این مدل یک سر شناس و با قیمت مناسب است که از پردازنده ‌ی Dimensity 900 5G به عنوان قلب تپنده‌ ی خود استفاده می کند. این گوشی دارای پردازنده ‌ای ۸ هسته ای متشکل از ۲ هسته‌ ی Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز می باشد.

باتری این موبایل ۴۰۰۰ میلی‌ آمپر در ساعت بوده و برای این گوشی تلفن همراه یک شارژر سریع ۶۶ واتی در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که نمایشگر این محصول از دو مدل قبلی که توضیح داده شد بزرگ ‌تر بوده و ۶٫۷۸ اینچ است البته به همراه پنلی از نوع LCD که انتظار ما این بود باتری بزرگ‌ تری برای آن مد نظر قرار گیرد.

بر روی قسمت پنل پشتی این گوشی ماژولی را میبینیم که میزبان ۳ دوربین می باشد، یک دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی بسیار عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو.

اگر گفتگو ‌ها و رایزنی ‌های کمپانی آنر با گوگل موثر بوده باشد و حقیقتا گوشی‌ های جدید این شرکت پس از مستقل شدن از شرکت هواوی قرار است که با خدمات و سرویس‌ های گوگل راهی بازار شوند، پس باید هر سه مدل از این سری به ‌خصوص مدل SE را به ‌عنوان یکی از با ارزش ترین سری محصولات اندرویدی موجود در بازار در نظر بگیریم که هم برند نام‌ آشنایی دارد و هم دارای قابلیت ‌ها و امکانات مناسب و احتمالا قیمت خوب می باشد. در نهایت اینکه اگر قرار بر این است که  گوشی‌ های این سری از آنر پرچم‌ دار باشند، پس جای خالی یک مدل قدرتمند به نام آنر ۵۰ پرو پلاس بسیار خالی است. یک محصول جدید که در شایعه‌ های اخیر شاهد اشاره به نام آن بودیم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید