جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پادشاه اندروید معرفی شد؛ سامسونگ گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
پادشاه اندروید معرفی شد؛ سامسونگ گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی

سامسونگ یک بار دیگر از خانواده محبوب گلکسی نوت خود رونمایی کرد. این بار غول۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا.

مطابق هر سال، امسال نیز یکی از مهمترین رویدادهای دنیای تکنولوژی نیز  برگزار شد که اولین رویداد آنپکد امسال معرفی نسل جدید گوشی های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود. در این رویداد سامسونگ از جدیدترین گوشی هوشمند خود یعنی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا رونمایی کرد.

این گوشی که سری آن همواره جزئی از بهترین گوشی های اندروید پرچمدار بازار به شمار می رود این بار نیز با ظاهری مشابه با گوشی گلکسی پیشین  خود به بازار گام نهاده است. شما در ابتدا نمی توانید گوشی گلکسی S23 را با نسخه قبلی خود تشخیص دهید. کاملاً مشخص است که سامسونگ نیز مانند اپل یک راه و روش  مشابهی را در پیش گرفته است و نیازی نمی بیند که هر سال تغییراتی را در طراحی گوشی های خود ایجاد کند. اگرچه مدل نوت به کلی از گوشی های سامسونگ پاک شده است اما وجود قلم S Pen نشان می دهد که سامسونگ هنوز هم بر جزئیات نوت در سری اس تاکید دارد.

محصولی که سامسونگ در گوشی جدید خود به کار گرفته کوله باری از اپلیکیشن ها و قابلیت های دنیای اندروید است که یک تجربه لذت بخش را در دستان و افکار شما قرار خواهد داد. اما مهمترین شاخصه گوشی گلکسی S23، دوربین اصلی و پرقدرت ۲۰۰ مگاپیکسلی، به همراه نسل جدید چیپست اسنپدراگون ۸ نسل 2 با یک طراحی منحصر به فرد است.

- ریز مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

- سیستم ‌عامل: اندریئ 13 (One UI 5.1)

- نمایشگر: ۶.۸ اینچ ( رزولوشن QHD و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی)

- وزن: 234 گرم

- تراشه: نسل جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (طراحی اختصاصی)

- حافظه رم و داخلی: ترکیب 8/256  *** ترکیب 12/512 تا 1 ترا

- دوربین اصلی: ۲۰۰ مگاپیکسلی (10+10 مگاپیکسلی تله فوتو + 12 مگاپیکسلی  اولتراواید)

- دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی 

- باتری: 5000 میلی آمپری (45 وات شارژ سریع)

طراحی و نمای بصری گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

سامسونگ گوشی گلکسی S23 اولترا را نیز مانند سری قبلی خود از دو پنل شیشه ای و فریم فلزی ساخته که از لحاظ کیفیت هیچ رقیبی را در حد خود نمی بیند، اما از لحاظ طراحی همان ابتدا میتوانید ساختار گوشی پیشین سری اس را در دستان خود احساس کنید. لذا اگر می خواهید جهت آزمایش گوشی جدیدتان را در دست بگیرید، همان طراحی گوشی گلکسی اس ۲۲ را متصور شوید.

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا مجهز به نمایشگر6.8 اینچی است. این بار سامسونگ در این نسخه از حاشیه های اطراف گوشی کاسته، ولی به کلی نمی توان از لحاظ ابعاد تفاوتی را با نسل قبل جست و جو کرد. لذا اختلاف طراحی صفحه نمایش این گوشی با سری قبلی خود بسیار کوچک و ناچیز است و تفاوتی را در احساس شما نسبت به کاربری این گوشی ایجاد نمی کند. از آنجایی که سامسونگ موفق شده حاشیه اطراف صفحه را به حد زیادی کاهش دهد، به لطف آن، نسبت نمایشگر به بدنه حدود 0.7 افزایش پیدا کرده است. به این معنی که اکنون نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی S23 به رقم قابل توجه 90.2 رسیده است. هنگامی که شما این گوشی را در دست خود می گیرید، گویا یک صفحه نمایش اندروید را در دستان خود گرفته اید. البته خمیدگی لبه ها و حاشیه های نمایشگر کمتر شده تا شما دید بهتری نسبت به تصاویر و  نمای کاربری آن داشته باشید.

بررسی شاخصه های فنی گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

گوشی گلکسی S23 اولترا با وزن ۲۳۴ گرم، یکی از سنگین ترین گوشی های پرچمدار موجود در بازار هست که حدود ۶ گرم با آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۴۰ گرمی فاصله دارد. البته از لحاظ ابعاد نسبت به نسخه قبلی خود تفاوت زیادی ندارد. سامسونگ برای گوشی جدید خود قابلیت های جدیدی را پیاده کرده است که یکی از آن را می توان شیشه روی نمایشگر و همچنین پنل پشتی آن نامید که سعی کرده از پوشش محافظ جدید گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده کند. همچنین فریم آلومینیومی حواشی گوشی تا حدودی با کیفیت تر شده اند.  استفاده از گواهی IP68 جهت مقابله با گرد و خاک و محافظت از نفوذ آب توسط سامسونگ خالی از لطف نیست.

سامسونگ در پنل پشتی گوشی حفره های دوربین را  مقداری بزرگ تر کرده است تا فاصله دوربین ها از همدیگر علی رغم  نزدیک بودنشان به راحتی قابل تشخیص باشند. این تغییر کوچک و نامحسوسی که سامسونگ در طراحی گوشی جدیدش از آن بهره برده، باعث شده تا کاربران لوازم جانبی قبلی خود را (مانند قاب) نتوانند در این گوشی نیز استفاده کنند.  قلم S Pen جایگاه خود را در این سری نیز اثبات کرده و هیچ تغییری را در مکان قرارگیری آن شاهد نیستیم. وجود قلم S Pen نشان دهنده این است که سامسونگ کماکان نسبت به سری قبلی نوت وفادار است. از همان ابتدا که شما گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا را در دستان خود قرار می دهید این احساس را خواهید کرد که این سری از گوشی به اندازه ای نیست که نسبت به نسل قبلی یک تغییر کاملا محسوس و بزرگ را شاهد باشیم.  سامسونگ سری جدید گوشی خود را در رنگ های مشکی، سبز، صورتی و کرمی عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید:‌ تولید تراشه‌های تایوانی آیفون و مک در داخل آمریکا

سری  پرچمداران گلکسی همیشه از بهترین نمایشگر های گوشی های جهان استفاده می کنند که گوشی گلکسی S23 اولترا نیز از این قاعده خارج نشده است. نمایشگر 6.8 اینچی به همراه یک پنل داینامیک 2X AMOLED با نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز در این گوشی تجهیز شده است. این نمایشگر با پشتیبانی از رزولوشن QHD به همراه روشنایی نهایتاً 1750 نیت تفاوت محسوسی را با نسل قبلی خود ایجاد کرده است. علاوه بر این، قابلیت دیگری که با نسل قبلی خود بدون تغییر باقی مانده است، ولی رقبا در برابر آن در درجه و سطح پایین تری قرار  دارند، نرخ نمونه گیری لمسی ۲۴۰ هرتزی گوشی است.

سامسونگ مطابق با سال قبل ویژگی ویژن بوستر را در نمایشگر این گوشی به کار برده است تا شما بتوانید در محیط های پر نور به خوبی از صفحه نمایش گوشی استفاده کنید.  البته این ویژگی پیشرفت کرده و توسط سامسونگ در چهار سطح مختلف طراحی شده است که مطابق با نور های موجود محیط، قابلیت پردازش نمایشگر را در چشمان شما نمایان می کند. ویژگی جدیدی که در این گوشی توسط سازندگان سامسونگ طراحی شده است استفاده از ویژگی Enhanced Comfort برای اولین بار از یک نسخه پیشرفته تر از فناوری محافظ چشم Eye comfort shield به شمار می رود.

از لحاظ سخت افزاری می توان نمره ۱ را برای گلکسی اس ۲۳ اولترا در نظر گرفت زیرا برای اولین بار است که از چیپست جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کرده است. این چیپست با نمونه های قبلی تفاوت دارد.  چیپست جدید سری S شامل یک هسته قدرتمند X3 با فرکانس 3.36 گیگاهرتز به همراه دو هسته قدرتمند Cortex A718 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و دو هسته قدرتمند Cortex A710 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و در آخر سه هسته کم مصرف Cortex A510 با فرکانس 2 گیگاهرتز بهره می برد. به گفته سامسونگ در بخش چیپست این گوشی، شاهد پیشرفت ۳۰ درصدی پردازنده اصلی و ۴۱ درصدی پردازنده گرافیک نسبت به نسل قبل هستیم.

در نسل جدید سامسونگ دیگر خبری از مدل ۱۲۸ گیگابایتی سامسونگ نیست. گلکسی اس ۲۳ اولترا با ترکیب جدیدی از رم و حافظه داخلی در دستان شما قرار خواهد گرفت. مدل پایه سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا   شامل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است. در مدل های دیگر خود شاهد ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0  می باشد. 

دیگر قابلیت مهم گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا وجود دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است. البته طبیعی است که این ۲۰۰ مگاپیکسل مخصوص دوربین اصلی است. اگرچه سنسور این دوربین با نسل قبلی خود تفاوت زیادی ندارد ولی ضریب فریم 1.7 تجربه عکاسی جدید و متنوعی را در دنیای موبایل به شما ارائه خواهد کرد. البته که عکاسی در شب با تغییرات مفیدتری روبرو شده است. در کنار دوربین های اصلی دوربین های تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد که نسبت به نسل گذشته خود تفاوت محسوسی را ایجاد نکرده اند. لذا درسری جدید گوشی گلکسی اس، در بخش دوربین، سامسونگ بر روی دوربین اصلی پافشاری دارد. سامسونگ سنسور جدیدی را در دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خود ایجاد کرده که قابلیت فوکوس خودکار و پشتیبانی از Super HDR را بهبود بخشیده است.

آخرین ویژگی این گوشی که نمی توان از آن گذشت وجود باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی سامسونگ است که با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی و وای فای 6E سه بانده و بلوتوث 5.3، تجربه لذت بخشی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

یقین تا قبل از عرضه گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا به بازار ایران، ما نمی توانیم قیمت آن را دقیقا تخمین بزنیم یا در نظر بگیریم. تاریخ عرضه گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس ۲۳ اولترا، ۲۸ بهمن در ایران می باشد که حداقل با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید