جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پلی استیشن 5 در راه است!!

author منتشر کننده
نظرات (4) 10 0
پلی استیشن 5 در راه است!!

همه ما منتظر کنسول بازی جدید سونی بودیم و حالا این انتظار به واقعیت تبدیل شد. ساخت پلی استیشن 5 توسط شرکت سونی تایید شده است و این خبر رسمی می‌باشد. در این مقاله ما علاوه بر خبر های رسمی سونی به تمامی خبر‌های اخیری که در مورد پلی استیشن 5 منتشر شده است و معتبر می‌باشند می‌پردازیم.

پلی استیشن 5

تاریخ عرضه پلی استیشن 5

هنوز تاریخ رسمی برای عرضه این کنسول معرفی نشده است، مقاله ای در سال 2019 منتشر شد که تایید کرده بود 2019 سال انتشار پلی استیشن 5 نیست، علاوه بر این در حال حاضر از صحبت‌های شرکت سونی این اطمینان حاصل می‌شود که سال 2020 سال عرضه این کنسول خواهد بود.

پلی استیشن 5

از نظر ما تاریخ عرضه پلی استیشن 5 در فصل پایانی سال 2020 خواهد بود. چون سونی تمامی کنسول های خود را در فصل پایانی سال معرفی کرده است، به عنوان مثال پلی استیشن 1 در سپتامبر 1995 در آمیرکا شمالی و اروپا و در دسامبر 1994 در ژاپن عرضه شد. بنابراین نوامبر 2020 تاریخ مناسب و احتمالی عرضه پلی استیشن 5 می‌باشد.

مشخصات پلی استیشن 5

سونی مشخصات زیر را برای پلی استیشن 5 تایید کرده است که ما به خلاصه ای از آن ها اشاره کرده ایم:

پردازنده: این کنسول دارای سی پی یو 8 هسته ای AMD Zen 2 می‌باشد.
گرافیک: گرافیک آن از سری کارت گرافیک هایAMD Navi می‌باشد که با فناوری Ray Tracing پشتیبانی همراه می‌باشد. (هنوز مشخص نیست که شتاب دهنده سخت افزار نیز داشته باشد یا نه) .
هارد: هارد آن از سری هارد های SSD با سرعت انتقال بسیار بالا می‌باشد که مناسب بازی‌های ماجراجویی آنلاین و استریم می‌باشد که امروزه طرفداران بسیاری دارند.
موارد دیگر:
پشتیبانی از هدست VR حال حاضر پلی استیشن و یک سِت جدید (البته هنوز تایید نشده است)
 فروشگاه های پشتیبانی مدیا (علاوه بر فروشگاه های دیجیتالی بازی)
پشتیبانی از بازی‌ها و سیستم پلی استیشن 4 (به سری های قبل از PS4 اشاره نشده است)
پشتیبانی از کیفیت 8K (مشخص نیست که از اول روی کنسول قرار گرفته یا قابل ارتقا می‌باشد)

پلی استیشن 5

در نمایشگاه E3 تام هاوارد اعلام کرد بازی استارفیلد همراه با نسل جدید کنسول ها به بازار عرضه خواهد شد. بازی استارفیلد از سری بازی های نقش آفرینی سینگل پلیر می‌باشد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که استارفیلد اولین پلی استیشن 5 خواهد بود.

دیگر بازی هایی که برای پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده اند، Death Stranding  و Last Of Us Part 2 می‌باشند.

درست است که این 2 بازی نام برده در حال حاضر برای پلی استیشن 4 ساخته می‌شوند اما هنوز شانس اینکه برای سری جدید کنسول نیز عرضه شوند وجود دارد. بازی Last of Us وقتی برای پلی استیشن 3 عرضه شد که فقط چند ماه به رونمایی از پلی استیشن 4 مانده بود، که چند ماه بعد با تغییراتی در بازی برای پلی استیشن 4 نیز عرضه شد. همین اتفاق نیز ممکن است برای قسمت دوم این بازی، باری پلی استیشن 5 بیفتد مخصوصا اگر شرکت Naughty Dogs توسط شرکت سونی مجبور به عجله نشود.

در مورد بازی Death Stranding نیز این مشخص است که شرکت کوجیما اجازه دارد تا به هر اندازه که به وقت نیاز دارد روی این بازی کار کند، چون تا حالا هیچ گیم پلی ای از این بازی ندیده ایم. علاوه بر این شرکت کوجیما به طور مرتب از پیشرفت خود در ساخت بازی توییت می گذارد و بیانگر این است که هنوز در حال نوشتن داستان بازی می‌باشند. بنابراین هیچ دلیلی برای این که این بازی نتواند برای پلی استیشن 5 عرضه نشود وجود ندارد.

علاوه بر دو بازی نام برده بالا شرکت های دیگر و بازی های دیگری نیز وجود دارند که شانس این را دارند که برای ولی استیشن 5 عرضه شوند. بازی Horizon Zero Dawn از این دسته می باشد، با توجه به این که قسمت اول بازی در سال 2017 عرضه شد.

بازی هایی دیگر نیز مانند: FIFA 21، سری جدید Call of Duty (که احتمالا ادامه سری WW2 خواهد بود)، بازی جدید شرکت DICE Shooter (که احتمالا از سری بازی های Battlefront خواهد بود)، بازی جدید از شرکت LEGO Game و سری های جدید بازی هایی که در سال 2017 منتشر شدند:Destiny، Middle-Earth، Shadow of War و Assassins Creed جدید از کاندید های بازی های پلی استیشن 5 می باشند.

قیمت پلی استیشن 5

ما هنوز قیمت پلی استیشن 5 رو نمی دانیم ولی با اطلاعاتی که داریم می توانیم قیمتی احتمالی آن را حدس بزنیم. برای این حدس باید به کنسول فعلی مراجعه کرد، PS4 در سال 2014 با قیمت 399 دلار عرضه شد، بعد از آن سری اسلیم آن در سال 2016 با قیمت 299 دلار و بعد از آن سری قدرتمند تر (PRO) عرضه شد که قیمتش با سری اصلی یکی و 399 دلار بود. با توجه به درس هایی که سونی از قیمت بالای PS3 (که چیزی بین 499 و 599 دلار بود) هنگام عرضه گرفته است، احتمال دارد پلی استیشن 5 بدون افزایش قیمت نسبت به سری قبلی خود با قیمتی حدود 399 دلار به فروش برسد.

پلی استیشن 5

دسته پلی استیشن 5

همه این واقعیت را پذیرفته اند که سونی برای دسته بازی کنسول جدید خود تغییراتی جالب و جدید ایجاد خواهد کرد، در حالی که ما هیچ ایده ای از این که این تغییر چه خواهد بود نداریم. سونی سابقه تکرار کردن این تغییرات را نیز دارد، مانند اسپیکر دسته بازی پلی استیشن 4 و کنترل های حرکتی 6 محوره دسته بازی ولی استیشن 3.

آنچه که از پلی استیشن 5 انتظار داریم

یکی از انتظارات مهم ما، پشتیبانی و اجرای بازی های پلی استیشن 4 در کنسول جدید می باشد. شرکت مایکروسافت برای کنسول های خود این قابلیت را قرار داده است(Xbox 360 و Xbox One X).

در مورد قدرت خالص، پلی استیشن 5 باید Xbox One X را زیر پا بگذارد، این به این معناست که بازی های بیشتری با کیفیت 4K با فرکانس 60FPS اجرا شوند. اگر پلی استیشن 5 بتواند این بازی ها را با فرکانس 70FPS اجرا کند انتظار ما برآورده شده است.

یکی دیگر از انتظاراتی که داریم این است که دو بازی بالا که در موردشان بحث شد یعنی Last Of Us Part 2 و Deathstranding را همراه با عرضه پلی استیشن 5 ببینیم. علاوه بر این انتظار  این را داریم که بازی هایی جدید برای اولین بار برای پلی استیشن 5 ساخته شوند، این که بازی های PS4  روی پلی استیشن 5 اجرا شوند هیچگاه نمی‌توانند قابلیت های این کنسول جدید را به نمایش بگذارند. بازی جدیدی در مورد ماشین های مسابقه ای مانند Gran Turismo می‌تواند مناسب باشد.

همچنین پلی استیشن 5 باید هدست VR جدید و مخصوص به خود داشته باشد. VR جدید سونی باید در حدی باشد که با عنوان‌های برتر VR PC مانند Epic amazing Robo Recall قابل مقایسه باشد.

انتظار این را هم داریم که پلی استیشن 5 توانایی پشتیبانی از کیفیت Ultra HD را نیز داشته باشد. چون در سال 2020 این کیفیت معمول می‌شود و این امتیاز بدی برای سونی و پلی استیشن 5 می‌باشد که نتواند از این کیفیت پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (4)

  1. واقعا یادش بخیر بچگی خودمون که با اتاری بازی و سگاو میکرو گذشت واقعا بچه های امروزی امکانات تفریحی شون چقدر بالاست مطمئنم از این دستگاه هم لذت میبرن

  1. زمانی که پلی استیشن 4 به بازار اومد واقعا دنیای بازی و کیفیت رو عوض کرد...حالا پلی استیشن پنج...فوق العاده وبی نظیره

  1. به هر حال پلی استیشن همیشه وسیله ای پر طرفدار برای عاشقان دنیای بازی بوده و هست. بی شک در هر نسخه ی جدیدتر و محصولات به روز تر اون شاهد پیشرفتش بودیم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید