جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پنل etfe راه حل مدرن برای نیازهای سنتی

author منتشر کننده
بدون نظر 10 0
پنل etfe راه حل مدرن برای نیازهای سنتی

پنل etfe یکی از پوشش‌های نوین در صنعت معماری و ساخت و ساز می‌باشد که به دلیل مقاومت و سبک وزن بودن مورد توجه بسیاری از مهندسین می‌باشد. در بسیاری از پروژه‌های بزرگ جهان برای پوشش بخش هایی از پروژه از این پنل etfe استفاده می‌کنند که از بسیاری جهات مقرون به صرفه می‌باشد. حتی در بسیاری از بناهای تاریخی که به دلایل متعدد سقف آن دچار نقص و خرابی می‌باشد برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت از پنل etfe استفاده می‌شود. این پنل ها در واقع یک پوشش غشایی چند لایه می‌باشد که از جنس پلیمر هستند و از طریق فرآیند اکستروژن به شکل ورقه‌های نازکی درمی‌آیند. پنل etfe را در واقع می‌توان یک مصالح برای سبک معماری سبز و معماری پایدار دانست.

پنل etfe

پنل etfe و مصرف انرژی

پنل etfe یکی از مقرون به صرفه ترین متریال در صنعت ساختمان سازی می‌باشد. در واقع پنل etfe یک پلاسیک پلیمری فشرده شده می‌باشد که جایگزین بسیار مناسبی برای شیشه می‌باشد. شاید این پنل‌ها به تازگی در میان جوامع معماری راه خود را باز کرده باشد اما تاریخ تولد دقیق آن به حدود دهه 70 میلادی باز می‌گردد که بیشتر در صنعت هوا فضا مورد استفاده قرار می‌گرفت. هزینه های نصب و تولید پنل etfe بسیار کم هزینه‌تر و مقرون به صرفه تر از شیشه می‌اشد. همچنین پنل etfe نور بیشتری را نسبت به شیشه از خود عبور داده و هدر رفت انرژی در آن به شدت کاهش می‌یابد.

پنل etfe بزرگترین حامی محیط زیست

پنل etfe بزرگترین حامی محیط زیست می‌باشد چراکه هزینه‌های اولیه تولید این پنل خارق العاده بسیار پایین می‌باشد. مواد اولیه‌ی ساخت آن به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند و نه تنها این پنل قابلیت بازیافت شدن را دارد بلکه از مواد بازیافتی نیز می‌توان برای تولید بالشتک های آن بهره برد. بر خلاف بسیاری از سازه ها دیگر پنل etfe هزینه های تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارد. پنل etfe حدود 70 تا 90 درصد نسبت به سایر مصالح ساختمانی وزن کمتری دارند همچنین خاصیت خود تمیز شوندگی آن سبب کاهش هزینه‌های جانبی و مصرف انرژی می‌شود.

طبیعت پنل etfe سازگار با نیازهای شما

یکی از مشکلاتی که بسیاری از مهندسین و طراحان ساختمانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند انتخاب متریال متناسب با طراحی و عملکر سازه ای می‌باشد. در بسیاری از طرح های عمرانی به دلیل کمبود و یا عدم وجود متریال متناسب با فرم طراحی شده ادامه ی روند ساخت با مشکل مواجه شده و مجبور به اعمال تغییرات در آن می‌شوند. پنل etfe شاید انقلابی در صنعت طراحی ساختمان باشد و دیگر مرزی برای تبدیل رویا به واقعیت وجود نخواهد داشت. پنل etfe به دلیل مقاومت سازه ای بالا فرم دهی راحت و قابل انعطافی که دارد سبب رشد طرح خلاقانه و ساخته شدن این ایده ها می‌باشد.

پنل etfe و هر آنچه که شما انتظار دارید

مزایای پنل etfe که در ساخت و طراحی آن در نظر گرفته شده تمامی انتظارات شما را چه به عنوان یک مهندس و چه به عنوان یک مخاطب که در این فضاها رفت و آمد دارید، برآورده خواهد کرد. یکی از موارد مهم در هر مصالح ساختمانی نگهداری و شستوشوی آن می باشد همچنین بحث تعمیرات نیز یک موضوع اجتناب ناپذیر می‌باشد. پنل etfe به دلیل خاصیت خود تمیز شوندگی که دارد سبب کاهش بسیاری از هزینه‌ها شده است. به دلیل سطح لغزنده ای که دارد هیچ گونه لکه و چربی روی آن نمانده و به صورت خودکار پاک می شود.

پنل etfe بهترین جایگزین متریال ساختمانی

پنل etfe به دلایل بسیاری یک جایگزین مناسب برای متریال سنتی می‌باشد که از جمله آن‌ها عبارتند از: بار مرده کم، عایق حرارتی فوقالعاده، مقاومت شیمیایی بالا در مقابل اسید و باز، قابلیت پوشش دهانه های بزرگ در فرم های مختلف، تهویه‌ی اتوماتیک در هنگام وقوع آتش سوزی، طول عمر بسیار بالا در حدود 30 سال، سایه اندازی فعال و دوام بسیار بالا و خیلی موارد دیگر...

موارد گفته شده در بالا شاید در سایر متریال ساختمانی به طور صد در صد نبوده و در ایده آل ترین متریال ساخت و ساز بتوان تعداد انگشت شماری را مشاهده کرد. البته این پنل احتیاج به سازه‌های پشتیبان برای اعمال پیشتنیدگی بادی دارد.

بازسازی بناهای قدیمی با پنل etfe

تقریبا با ورود پنل etfe نحوه ی بازسازی بناهای قدمی نیز شکل مدرنی به خود گرفته است. حتی در ایران که مهد معماری سنتی می‌باشد نیز از پنل های etfe  برای بازسازی سقف این بناها استفاده می‌کنند. باغ ایرانی ایران مال نیز برای پوشش سقف خود نیز از این پنل ها استفاده کرده است.

نحوه ی ساخت پنل etfe

پنل etfe به دلیل فرآیند ساخت منحصربفردی که دارد احتیاج به ابزار و ادوات بسیار خاصی دارد و به همین دلیل در محل اصلی پروژه ساخته نمی‌شود. معمولا پس از شبیه سازی و طراحی کامپیوتری این پنل‌ها در کارگاهای مختص به خود ساخته شده و برای نصب و قرار گیری به محل پروژه ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید