جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پیشینه ال جی

author منتشر کننده
نظرات (3) 15 0
پیشینه ال جی

تاسیس شرکت ال جی به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. ال جی ابتدا با نام گلد استار تاسیس شد. ال جی در همان سال‌ها شروع به تولید برخی از محصولات دیجیتال زد. از اولین محصولات این شرکت، رادیو، تلفن همراه، یخچال و تلویزیون سیاه سفید بود. شرکت ال جی یک شرکت کره‌­ای و چند ملیتی است که شعبه اصلی‌­اش در سئول شکل گرفت و اولین شعبه خارج از کشورش در سال ۱۹۷۸ در نیویورک تاسیس شد. در سال ۱۹۹۵ گلد استار با تلفیق برخی از شرکت­‌های مربوطه به ال جی الکترونیکس تبدیل شد. در سال ۱۹۹۱ ال جی توانست رتبه‌­ی نخست را در میان برترین شرکت‌­های لوازم خانگی بدست بیاورد.

ال جی

مقایسه گوشی های ال جی با بقیه برندها

یکی از جدیدترین گوشی­‌هایی که ال جی وارد بازار کرده است گوشی وی سی پلاس است که در رقابت تنگاتنگی با سامسونگ  سری اس هشت و نه قرار دارد. از نظر حجم و ابعاد هر دو نسبتا بزرگ و سنگین هستند و تمام صفحه بودنشان از شباهت­‌های دیگرشان به یکدیگر است. گوشی­‌هایی ال جی از آن دسته گوشی­‌هایی هستند که به شدت مقاوم اند. در اطراف ما افرادی هستند که سال‌هاست مشتری ثابت گوشی ال جی هستند. این گوشی‌­ها به اندازه کافی در برابر ضربه قوی و محکم‌اند. گویا ال جی بجای مسئله زیبایی شناسی، بیشتر به مسئله مقاومت توجه دارد اما در چند سال اخیر تمرکز بیشتری روی طراحی گوشی‌­ها گذاشته است و تا حد زیادی موفق بوده است.

آیا ال جی طرفدار دارد؟

ال جی از آن دسته برندهایی ست که در بخش‌­هایی از تولیداتش موفق ترین شرکت به حساب می‌­آید. برای مثال تلویزیون­‌های ال جی همواره بهترین و با کیفیت ترین تلویزیون‌­های در حال حاضر به حساب می‌­آیند. این تلویزیون­‌ها امکانات ویژه­ای دارند که بسیاری از برندهای دیگر هرگز این امکانات را نداشته اند. ال جی در تولید لوازم خانگی همیشه بهترین و موفق ترین بوده است. در تولید تلفن همراه هیچ وقت با شکست موجه نشده، اما هیچ گاه صدر جدول فروش گوشی هم نبوده است. دلیل این موضوع شاید تمرکز بیش از حد ال جی بر کیفیت و نه زیبایی باشد.

رده بندی گوشی های ال جی

ال جی وی 40، وی سی جزو جدیدترین‌­ها و بهترین گوشی­‌های ال جی محسوب می­‌شوند که امتحان‌شان را پس داده­‌اند. این گوشی‌ها از با کیفیت‌ترین و پر فروش‌ترین گوشی‌­های ال جی محسوب می­‌شوند. از جدیدترین گوشی­‌هایی که ال جی در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد: کی ۴۰، کی ۵۰، وی پنجاه جی ۸ اس است. در این میان ال جی موبایل‌­های دیگری را وارد بازار کرد که هم نام با سری­‌های دیگر نبودند و جزو گوشی­‌های تک به حساب می‌آمدند. مثلا کندی، ذون جزو این گوشی­‌ها به حساب می‌آمدند.

بهترین گوشی ال جی چیست؟

محصولات ال جی همواره سعی در بهبود کارکرد و کیفیت دارند. امروزه یکی از بهترین گوشی­‌ها، گوشی جی۶ محسوب می‌­شود. این گوشی با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ و نمایشگر ۷/۵ اینچی در زمره بهترین گوشی­‌های دنیا به حساب می‌­آید. دوربین این گوشی ۲ سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد که عکس‌­های بی نظیری را ثبت می‌­کند. دوربین این گوشی هم چنین در گرفتن عکس­‌های واید و عریض تبحر خاصی دارد. حافظه داخلی این گوشی با توجه به قیمتش پایین است، اما در کل طراحی زیبایی دارد، دوربین باکیفیتی دارد و در برابر گرد و غبار مقاوم است.

طراحی گوشی های ال جی

گوشی‌­های ال جی معمولا بدنه­‌ی مقاومی دارند و برعکس بسیاری از گوشی‌­ها اولویت طراحی ال جی بر استحکام بالای بدنه است. اما با این حال طراحی گوشی ال جی در چند سال گذشته بسیار زیبا و بروز شده است. طراحی در گوشی­‌های جدید سری جی و وی ظاهری زیبا و  جذاب دارد. بصورت کلی طراحی در گوشی­‌های ال جی به دو شکل لبه خمیده و لبه تیز هستند که معمولا گوشی­‌های لبه خمیده طرفداران بیشتری دارد. رنگ‌­هایی که ال جی ارائه می­‌دهد، معمولا غیرشفاف و غیر گرادینت است و در انواع رنگ­‌ها عرضه می­‌شود.

مشکلات ال جی

یکی از مشکلاتی که گوشی­‌های ال جی از گذشته تا به امروز داشته است، شارژ دهی و باتری‌­های ضعیفی ست که به سرعت شارژ را خالی می‌­کنند. از دیگر مشکلات این گوشی‌­ها حافظه جانبی کم حجم و قابلیت کمی که برای حافظه خارجی تعبیه شده است، می‌­باشد. گوشی­‌های سامسونگ اس ۸ که همزمان با سری جدید ال جی وارد بازار شد، علاوه بر حافظه­ داخلی بالا، این است که این گوشی تا نیم ترابایت حافظه خارجی را حمایت می­‌کند، اما در گوشی‌­های ال جی نهایتا این حجم به ۲۵۰ گیگا بایت می‌­رسد.

قیمت ال جی

در دوره‌­ای گوشی­‌هایی وارد ایران شد که بعنوان ال جی تقلبی معروف شد. هیچگاه ال جی از عرضه این گوشی‌­ها صحبتی به میان نیاورد و این گوشی‌­ها با عناوین دیگر دست به دست چرخید. ال جی وی سی که در زمان عرضه بعنوان یکی از گران­‌ترین گوشی­‌های ال جی به حساب می‌­آمد و سری­‌های جدید کیو و جی که از باکیفیت‌ترین و بروز ترین گوشی‌­ها محسوب می­‌شوند، قیمت­‌های به مراتب ارزان­تر از سامسونگ و آیفون را دارند. یکی از دلایل این اتفاق مسئله برندینگ است. ال جی که در لوازم خانگی برندی گران و بسیار شناخته شده به حساب می‌­آید، نتوانسته این اتفاق را در عرصه‌­ی گوشی­‌های هوشمند رقم بزند.

علت موفقیت برند ال جی در میان محصولات دیجیتال

ال جی بعنوان یکی از محبوب‌­ترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی محسوب می­‌شود. این کمپانی هنوز هم یکی از معتبرترین سازنده­‌های گوشی­‌های اندرویدی محسوب می‌­شود و جزو سه شرکت برتر تولیدکننده­‌ی گوشی‌­های هوشمند به حساب می‌­آید. اگر به تاریخچه ال جی نگاهی بیندازیم، متوجه می‌­شویم که ال جی به منظور برگرداندن اقتصاد کره پس از جنگ این کشور، سهم بسیار زیادی داشته است. این کمپانی چندی پس از جنگ تاسیس شد و درآمد زایی فوق­‌العاده‌­ای برای کره داشت. کمپانی ال جی با شعار "زندگی خوب است" سهم بزرگی در آسان زیستن مردم داشته است.

محصولات ال جی

محصولات ال جی شامل لوازم آشپزخانه مثل یخچال، فریزر، ماکروویو، اجاق گاز، وسایل شست و شو شامل ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و  وسایل خانگی دیگری مثل جاروبرقی و استایلر، گوشی­‌های هوشمند و مهم‌­ترین بخش آن که تلویزیون و پخش کننده‌­های دیجیتال هست، می‌­باشد. در این میان استایلر یکی از جدیدترین محصولات این برند است که در عصرنوین بعنوان یک محصول جدید و تازه به حساب می‌­آید. نگه دارنده و تمیزکننده لباس­‌های ایستاده ال جی یکی از جذاب ترین وسایل به حساب  می‌­آید که طراحی این دستگاه از خلاقیت ال جی نشات می­‌گیرد.

ال جی یا سامسونگ؟

ال جی در میان گوشی­‌های هوشمند، قیمت به مراتب پایین­تری از سامسونگ دارد. اما افرادی که مشتریان ثابت سامسونگ یا آیفون هستند را به سختی می­‌توان راضی کرد که خرید بعدی­شان را از یک برند دیگر انجام دهند. یکی از دلایل آن عادت کردن به یک نوع گوشی خاص است که کار با بقیه برندها را سخت می­کند. سامسونگ علاوه بر کیفیت بالا، اهمیت بیشتری به طراحی و زیبایی گوشی­ها می­دهد که در ال جی این اتفاق کمتر به چشم می‌­خورد. سامسونگ با اصلی­‌ترین برند موبایل یعنی آیفون در رقابت است و همواره سعی می­‌کند تا کیفیت گوشی­‌ها را به اندازه آیفون سطح بالا نگه دارد، اما ال جی دغدغه­‌ی بزرگ‌تری از گوشی‌­های هوشمند دارد و آن محصولات دیجیتال خانگی است که همواره در کیفیت بالایی قرار دارند.

چرا گرایش جوانان به ال جی نیست؟

یکی از مهم‌­ترین عواملی که بر انتخاب جوانان تاثیر مستقیم می­‌گذارد، موج به راه افتاده است. موجی که در جهان به راه می­‌افتد برای پیروی از برندی خاص باعث می­‌شود تا عده­‌ی زیادی همراه با آن موج به راه بیفتند. در حال حاضر بیشترین گرایش‌­ها به آیفون و سپس سامسونگ است. حتی با وجود گران­‌تر بودن، امروزه بیشترین طرفدار را میان جوانان دارد. ال جی باید با بالا بردن سطح کیفی و زیبایی شناسی و طراحی­های خاص و ناب طرفداران خاص خودش را در بازار پیدا کند.

گران ترین و بهترین گوشی های ال جی

یکی از گران­‌ترین گوشی­‌هایی که در سال ۲۰۱۷  ارائه شد ال جی وی سی است. این گوشی نسبت به سامسونگ‌­هایی که در آن سال ارائه شد به خصوص سری اس قیمت پایین‌تری داشت، اما در میان گوشی‌­های ال جی قیمت بالایی دارد و نسبت به این قیمت ، کیفیت دوربین بالا، ظاهر زیبا و طراحی خاصی دارد. اما ال جی باید رنگ­‌هایی متنوع تر را برای فروش بیشتر ارائه کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. ایتفاده از راه های رفته برند های معروف راه رو برای ورود به عرصه های چدید هموار میکنه

  1. فکر نمی کردم ال جی همان گلداستار باشه

  1. شرکت ال جی میتونه یه نماد کامل از موفقیت ویک الگوی کامل برای کسانی که این مسیر رو دوست دارند باشه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید