جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پیشینه سامسونگ

author منتشر کننده
نظرات (1) 12 0
پیشینه سامسونگ

سامسونگ شرکتی است که ابزار و وسایل الکترونیکی تولید می­‌کند. شرکت اصلی سامسونگ در کره جنوبی است و در زبان کره­‌ای سامسونگ به معنای سه ستاره می­‌باشد. شرکت سامسونگ سال‌هاست که ارائه دهنده قوی‌ترین و با کیفیت‌ترین وسایل الکترونیکی است. سامسونگ توسط لی بیونگ چول در سال ۱۹۳۸ تاسیس شد. این شرکت در ابتدا تنها به صادرات غذا به کشورهای اطراف می­‌پرداخت اما به مرور وارد عرصه‌­های دیگری از تولید شد. سامسونگ اولین تلویزیون سیاه سفیدش را در سال ۱۹۷۰ تولید کرد و به فروش رساند. سامسونگ اولین تلفن­‌های همراهش را در سال ۱۹۹۵ وارد بازار کرد.

سامسونگ

مقایسه گوشی‌های سامسونگ با برندهای دیگر

سامسونگ ارائه دهنده وسایل الکترونیکی علاوه بر موبایل در عرصه­‌ی تولید تلویزیون، ماشین ظرفشویی، یخچال، ماکروویو، ضبط صوت، دوربین فیلمبرداری و ... است. اما این روزها بیشترین سود را در بازار موبایل از آن خود کرده است. سامسونگ یک برند همگانی است که در رقابت تنگاتنگ با آیفون بیشترین فروش را میان گوشی‌­ها داشته است. رمز موفقیت سامسونگ، احترام به سلیقه مشتریان، مشتری مداری، آپدیت کردن طراحی برای در میدان رقابت ماندن، بدنه‌­ی محکم گوشی­‌های موبایل، طراحی­‌های ویژه برای سلیقه‌­های مختلف، سرعت بالای گوشی‌­ها و قیمت مناسب است.

چرا سامسونگ طرفدار دارد؟

برترین گوشی­‌های جهان در حال حاضر سامسونگ و آیفون است. آیفون بدلیل قیمت بالایی که دارد دست مشتریان را برای خرید می­‌بندد. سامسونگ با ارائه نسخه‌­های متفاوت و سری­‌های مختلف نیاز تمامی قشرهای جامعه را برطرف می‌­کند. سامسونگ هرساله نسخه­‌های بروز شده‌­ای ارائه می‌­دهد و قیمت سری اس و نوت سامسونگ کم از جدیدترین مدل آیفون ندارد. اما در این میان سامسونگ طرفداران خاص خودش را دارد که به هیچ وجه حاضر به تعویض گوشی­‌هایشان با آیفون نیستند. سامسونگ با کارآیی آسان، طراحی­‌های متفاوت و زیبا دربردارنده سلایق مختلفی است.

رده بندی گوشی های سامسونگ

گوشی‌­های سامسونگ دارای رده بندی مختلفی است. محبوب­‌ترین گوشی­‌های سامسونگ امروزه سری اس و نوت هستند که قیمت به مراتب بیشتری نسبت به بقیه گوشی­‌های سامسونگ دارند. پس از آن سری ای و جی قرار دارد که قیمت مناسب‌­تری دارند اما بسیاری از امکانات نوت‌­ها و اس ها را ندارند. همواره سامسونگ در میان گوشی­‌هایش پا به پای آیفون پیش می­‌رود و سعی دارد تا همیشه یک پله بالاتر از آیفون باشد. تنها چند روز پس از ورود آیفون ایکس به دنیا، سامسونگ از جدیدترین گوشی­‌اش یعنی سامسونگ تمام صفحه رونمایی کرد. این مدل گوشی در دنیا تنها مختص سامسونگ است.

بهترین گوشی سامسونگ چیست؟

گوشی گلکسی اس ۱۰ یکی از گران­ترین و بهترین گوشی‌­های سامسونگ به حساب می‌­آید. گلکسی اس ۱۰ با ظرفیت­‌های متفاوتی ارائه شده است که قیمت­‌های مختلفی دارد. این گوشی با کیفیت دوربین ۱۶ مگاپیکسل  و دوربین سلفی ۱۰ مگا پیکسل، وزن سبکی دارد. نسبت نمایشگر به کل گوشی زیاد است و صفحه­‌ای شفاف و با کیفیت نزدیک به ۹۰٪ گوشی را تشکیل داده است. گوشی اس دارای حسگر اثرانگشت و چهره، ضربان قلب سنج، سنسور مجاورت، شتاب سنج است. این گوشی علاوه بر تمامی این امکانات دارای امکانات سرگرمی کننده فراوانی است.

طراحی گوشی های سامسونگ

گوشی­‌های سامسونگ تا سال مشخصی از یک طراحی خاص و یکسان استفاده می­‌کرد اما با افزایش گوشی­‌های هوشمند در جهان، سامسونگ کوشید تا با طراحی‌­های خاص و تک، مخاطب را به سمت خرید سامسونگ بکشاند. گوشی‌­های سامسونگ بنا به سلایق مشتری‌­ها دارای صفحه نمایشگر کوچک و بزرگ است. رنگ­‌هایی که سامسونگ ارائه می‌­دهد خاص و زیبا است. بدنه‌­ی گوشی­‌های سامسونگ قوی است و با ضربه‌­های سبک ایرادی بر گوشی وارد نمی‌­شود. سامسونگ با توجه به یکی از برترین برند­های گوشی یعنی آیفون سعی در یادگیری و پیاده سازی رمز موفقیت این برند دارد و تاحد زیادی موفق بوده است.

مشکلات سامسونگ

در مقابل تمام ویژگی­‌های خوبی که سامسونگ دارد اما آیفون در یک نقطه از آن بالاتر است و آن مشکل امنیت است. در کمتر گوشی آیفونی پیام­‌های عجیب و ناشناسی دریافت می­‌شود. کمتر گوشی آیفونی است که خود به خود وارد سایت­‌های ویروسی می‌­شود و براحتی هنگ می­‌کند. سامسونگ بنا به خاصیت دسترسی آسانی که در تمامی کشورها دارد و نامحدود بودن شبکه‌­اش در بسیاری از مواقع امنیت کافی را ندارد. اما آیفون بنا به محدودیت­‌هایی که دارد و مشکل رجیستر نشدن اش در برخی از کشورها، امنیت بالاتری دارد و کمتر در معرض ویروسی شدن، هک شدن و موارد غیر امنیتی است.

قیمت سامسونگ

قیمت سامسونگ در رده بندی­‌های مختلف، دارای نوسان شدیدی است. دو مدل سامسونگ که بیشتر در دسترس عموم است و قیمت نسبتا بهتری دارد، سری ای و جی است. اما در گذشته قیمت برخی از گوشی‌­های اس سامسونگ مثل اس ۵ و اس ۶ پایین تر از بقیه مدل­‌های هم رده بوده است و کیفیت بسیار بالایی را در مقایسه بین گوشی­‌ها داشته است. قیمت سری جدید اس و نوت به یکباره بسیار بالا رفت اما به همان میزان کیفیت دوربین این گوشی­‌ها بالا رفت، امکانات جانبی آن‌ها پیشرفته تر شد و قابلیت دسترسی با سرعت بالا برای گوشی‌­ها فراهم شد.

علت موفقیت سامسونگ

رئیس هیئت مدیره سامسونگ جزو چند ثروتمند جهان به حساب می‌­آید. از این اتفاق می­‌شود به ثروت سامسونگ پی برد. شرکت سامسونگ علاوه بر فروش موبایل، بخش زیادی از ثروتش را با فروش تلویزیون­‌ها و نمایشگرهای دیجیتال اش به دست آورده است. در میان این سال‌ها که هم­چنان سامسونگ شرکت برتر دیجیتال محسوب می­‌شود، شرکت­‌های زیادی برای ارائه محصولات دیجیتال وارد میدان شدند اما به زودی هر کدام از دور خارج شدند. علت موفقیت سامسونگ در یک جمله خلاصه نمی­‌شود بلکه این موفقیت حاصل مجموعه‌­ای از ویژگی­‌های مثبت است.

محصولات سامسونگ

سامسونگ سردمدار محصولات خانگی شامل تلویزیون، ال سی دی، یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق، کولر، انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی و بویژه گوشی موبایل است. سامسونگ تنها شرکت موفق است که توانسته کیفیت خودش را در تمامی محصولاتش بالا نگه دارد. اپل با وجود موفقیت در زمینه دیجیتالیسم نتوانسته در زمینه‌­ی محصولاتی دیگر به­ غیر از گوشی هوشمند و انواع کامپیوترها ورود پیدا کند و در این زمینه سامسونگ می­‌تواند ادعای برتری در زمینه‌­ی تمامی محصولاتش را داشته باشد. بالا نگه داشتن یک برند در تمامی زمینه‌­ها یک موفقیت به حساب می‌­آید که تنها سامسونگ به این درجه رسیده است.

سامسونگ یا آیفون؟

مقایسه دو برند سامسونگ و آیفون همیشه بحث داغی بوده است و طی این سال‌ها به یک نتیجه واحد نرسیده است. آیفون یکی از معروف­ترین برندهای تولید گوشی هوشمند همواره با ارائه یک مدل جدید صف‌­های طولانی از مردم را برای خرید جمع کرده است. با وجود محبوبیت­‌های هر دو برند تفاوت‌­های محسوسی این دو با یکدیگر دارند که توجه به هرکدام هوش مارا برای خرید گوشی مورد نیاز بیشتر می‌­کند. سامسونگ گوشی مورد علاقه طیف گسترده ­ای از مردم است که نیازهایشان را تا حد ممکن برطرف می­‌کند. کارآیی آسان،  حجم و قیمت قابل قبول گوشی­‌ها، امکانات جانبی و امکان انتقال فایل­‌ها به آسانی توسط گزینه بلوتوث از ویژگی­‌هایی است که آیفون و سامسونگ را از هم متمایز کرده است. بروز­ رسانی سامسونگ به آسانی امکان­‌پذیر است و درگیری‌­های آیفون و اپل آی­دی را به همراه ندارد.

گرایش جوانان بیشتر به آیفون است یا سامسونگ؟

با وجود ویژگی­‌های مثبتی که سامسونگ نسبت به آیفون دارد، اما آیفون تنها برندی است که عاشقان فراوانی دارد و تنها شرکتی است که مشتریانش چشم به راه جدیدترین مدل آن هستند. آیفون با وجود گران­‌تر بودن و کمبودهایی که نسبت به سامسونگ دارد اما از کیفیت بالایی برخوردار است که جایگزین مناسبی برای دوربین­‌های با کیفیت شده است. گوشی آیفون ده با کیفیت بالای دوربینش باعث شده تا دیگر نیازی به دوربین‌­های با کیفیت دیجیتال  نداشته باشیم. امکانات جانبی دوربین این گوشی و رزولوشن بالایش امکان عکاسی آسان و با کیفیت را فراهم کرده است.

گران ترین گوشی های سامسونگ

در چند سال اخیر با ورود گوشی­‌های جدید سامسونگ این برند در رقابت تنگاتنگی با آیفون قرار گرفته است. گوشی جدید سامسونگ اس ۱۰ با قیمتی نزدیک به ۱۳میلیون یکی از گران­‌ترین گوشی­‌های غیر آیفون محسوب می­‌شود. در این میان قیمت سامسونگ نوت بسیار بالا است و  گمانه زنی­‌ها برای قیمت نوت ۱۰ چیزی در حدود ۱۲۰۰ دلار است. گوشی‌­های سامسونگ با توجه به کیفیت بالایی که دارند لوازم جانبی ارزانی دارند. حافظه­‌های داخلی که در سامسونگ قابل استفاده است در آیفون جایگاهی ندارد. سامسونگ دارای هدفون­‌های باکیفیت­‌تر و ارزان­‌تری نسبت به آیفون است و در صورت خرابی سامسونگ برای تعمیرکردنش هزینه کمتری نیاز است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. سامسونگ با گلکسی تب پیشگام بوده و هنوزم با مدلای جدید پیشگام خواهد بود

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید