جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چشم‌های پر خون، نشانه‌ها و راه‌های درمان

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
چشم‌های پر خون، نشانه‌ها و راه‌های درمان

هنگامی که رگ‌های خونی که در سطح چشم وجود دارند گشاد شده و  پر از خون می‌شوند، چشم‌ها حالت قرمزی پیدا می‌کنند. این حالت یعنی گشاد شدن رگ‌های سطح چشم زمانی اتفاق می‌افتد که اکسیژن کافی به بافت‌ها و قرنیه چشم نمی‌رسد و لذا رگ‌ها گشاد شده خون بیشتری از آن‌ها جریان می‌یابد و چشم‌ها قرمز می‌شود. چشم های پر خون معمولاً خطرناک نیستند و در نتیجه برای کسانی که چشم های پر خونی دارند جای نگرانی وجود ندارد. اما اگر پر خون شدن چشم‌ها همراه با درد و اختلال در دید افراد باشد، می­‌تواند نشان دهنده یک بیماری جدی در آن‌ها باشد.

چشم های پر خون

دلایل ایجاد چشم های پر خون

از جمله عواملی که باعث ایجاد چشم های پر خون می‌شوند می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم خوابی، بد خوابی، مصرف الکل، استفاده از محصولات آرایشی چشم، حساسیت و تب بالا، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تشعشعات ناشی از آن، تورم پلک چشم، خراشیدگی قرنیه، وجود شی خارجی در قرنیه، دیابت، سرما خوردگی، استرس و نگرانی های مداوم، بیماری کبد، نارسایی کلیه، فشار خون بالا، بارداری، هوای خشک، یائسگی، رژیم غذایی نامناسب، عفونت، داروهای رقیق کننده خون، کمبود ویتامین‌های B2 و B6 و ...

راه‌های درمان چشم های پر خون

همانطور که پیشتر نیز بیان شد چشم‌­ها در بیشتر مواقع به علت خستگی بیش از حد پر خون می‌شوند. لذا برای درمان آن‌ها نیاز به انجام کاری خاص نیست و با استراحت کافی رفع می‌شود. با این وجود در برخی مواقع ممکن است چشم های پر خون با استراحت نیز برطرف نشود در این مواقع باید به پزشک مراجعه کرد. استفاده از قطره چشم برای رفع قرمزی چشم­‌ها و استفاده از محلول نمک برای خارج کردن شی خارجی که در چشم فرو رفته است شیوه­ ای مرسوم برای درمان چشم‌ های پر خون است.
شست و شوی چشم‌­ها با چای دم کرده آن هم روزی دو یا سه بار، استفاده از جوشانده گل بابونه، استفاده از روغن زیتون و استفاده از کمپرس گرم نیز تا میزان زیادی می‌تواند به درمان چشم ­های پر خون کمک نماید.

نکاتی برای رفع و پیشگیری از ایجاد چشم‌های پر خون

بستن چشم­‌ها و ریختن آب سرد بر روی آن‌ها که می‌تواند به عنوان کمپرس سرد محسوب شود باعث آرامش چشم‌­ها و پیشگیری از ایجاد چشم‌­ های پر خون می‌­شود. استفاده از عینک­‌های محافظ چشم، افزایش دریافت ویتامین‌­های A و B، پرهیز از مصرف لنزهای چشمی (در صورت استفاده زیر نظر پزشک و توصیه‌های وی انجام بگیرد)، پرهیز از آرایش کردن چشم‌­ها (در صورت آرایش از محصولات آرایشی بهداشتی و استاندارد استفاده شود)، پرهیز از گرد و غبار، استفاده از لوازم آرایشی شخصی، کاهش مصرف نمک، کاهش مصرف غذاهای کبابی، دودی و سرخ کردنی، کاهش مصرف روغن­‌های تصفیه شده، کاهش مصرف ذرت، شکر، قند، شکلات، کاهش مصرف چربی‌­های اشباع شده، کاهش محصولات لبنی، پرهیز از دود سیگار و تشعشعات زیان بار نور خورشید، خوردن آب فراوان، میوه­‌هایی که سرشار از فولونوئید هستند، مصرف سبزیجات و میوه‌های خام، مصرف آجیل و ... از دیگر مواردی هستند که با رعایت آن‌ها می ­توان قرمزی چشم را رفع و یا به میزان زیادی از ایجاد آن جلوگیری نمود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید