جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چند قدم تا داشتن موهای سالم

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
چند قدم تا داشتن موهای سالم

موهای ما، بخش مهمی از زیبایی چهره ی ما را تشکیل می دهند؛ این را وقتی حس می کنید که پس از مدتی مدل موهایتان را عوض می کنید! موهای ما تاثیر زیادی در زیبایی ما دارند.

شاید تصور کنید فقط بانوان به دنبال موهای پرپشت و سالم هستند اما امروزه دغدغه داشتن موهایی زیبا، نرم و خوش حالت، براق و پر پشت ذهن هر کسی که به خود اهمیت می دهد را درگیر کرده است!

حتی گاهی برای قرار گرفتن در یک موقعیت شغلی، ظاهر و آراستگی شما خیلی مهم است و موهای شما جزء تاثیر گذاری بر این قضیه هستند.

چرا رسیدگی به موها مهم است؟

مو همیشه جنبه مهمی از استانداردهای زیبایی بوده است. مو های براق از قدیم به عنوان ایده آل زیبایی در نظر گرفته شده اند. آیا همیشه آرزوی این را داشته اید که آن موهای پرپشت و پر حجم که در تبلیغات می بینید را داشته باشید؟ باید بگوییم که این رویا می تواند با رعایت یک روتین مناسب مراقبت از مو به واقعیت تبدیل شود.

شما می توانید علاوه بر مصرف رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، از برخی محصولات طبیعی مراقبت از مو برای رسیدن به موهای سالم و براق استفاده کنید.

موهای شما عناصر مهمی در زیبایی چهره و استایل شما هستند. این قضیه به قدری مهم است که بسیاری از سلبریتی ها برای حضور در مراسمات مختلف علاوه بر طراح لباس، طراح و استایلیست مو هم دارند.

داشتن موهای سالم، می تواند بر اعتماد به نفس شما نیز تاثیر داشته باشد؛ موها عضوی از بدن شما هستند و هر عضوی از بدن که حال خوبی نداشته باشد، کل اعضا را درگیر این حال بد می کند! شاید تصورش سخت باشد ولی از لحاظ روانشناسی این قضیه کاملا توجیه می شود.

همه ی این موارد به کنار، شما مهم هستید! تمام جزئیات بدن شما مهم است، پس چرا نباید به خودتان برسید؟ چرا نباید حال موهایتان برای شما مهم نباشد؟ چه چیزی ارزش و قیمت بالاتری از حال خوب شما دارد؟ قطعا هیچ چیزی!

برای داشتن موهای سالم، تلاش کنید وقت بگذارید. توصیه های مراقبتی مو وقت آن چنانی از شما نمی گیرند ولی باعث می شوند شما حال بهتری داشته باشید!

چند قدم تا داشتن موهای سالم

بیشتر بخوانید: فواید استفاده از یخ برای پوست

 چگونه به موهای خود رسیدگی کنیم؟

رسیدگی به موها و روتین مراقبت از آن ها کار اصلا سخت و زمان بری نیست؛ شما با رعایت فقط چند نکته می توانید رویای داشتن موهایی زیبا برای خود را تحقق ببخشید!

در ادامه چند نکته که می تواند به شما کمک کند را با هم مرور می کنیم:

شستن صحیح و به اندازه موها

1- اگر موهای چربی دارید، آن ها را بیشتر بشویید. تعداد دفعات شستن موها باید بر اساس میزان چربی پوست سر شما باشد. اگر پوست سر شما چرب است ، ممکن است لازم باشد آن را حتی یک بار در روز بشویید!

2- اگر موهای خشکی دارید، شستشوی زیادمی تواند باعث این شود که موهای شما خشک تر شود، بنابراین باید کمتر آنها را بشویید.

3- با افزایش سن، تولید چربی توسط پوست سر کاهش می یابد، بنابراین ممکن است نیازی به شامپو نداشته باشید. اما اگر در موهای خود نشانه ای از پوسته پوسته شدن مشاهده کردید، این به معنی است که به اندازه کافی شامپو نمی زنید. این می تواند منجر به شوره سر و سایر بیماری های پوست سر شود. پس بهتر است تعادل را رعایت کنید.

4- شامپو را روی پوست سر متمرکز کنید. هنگام شستن موها به جای شستن کل طول موها، تمرکز خود را بر روی تمیز کردن پوست سر بگذارید. فقط شستن ساقه ی موها، می تواند باعث کدر شدن موهای شما در طول زمان بشود.

5- بعد از هر شامپو باید از نرم کننده استفاده کنید؛ مگر این که شامپویی استفاده می کنید که دو کاره است یعنی هم نرم کننده و هم شوینده است و موها را تمیز و نرم می کند.

6- استفاده از نرم کننده می تواند با افزایش درخشندگی، کاهش الکتریسیته ساکن، بهبود استحکام و محافظت در برابر اشعه های مضر UV ، ظاهر موهای آسیب دیده یا فرسوده ی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

7- یادتان باشد نرم کننده را روی نوک مو متمرکز کنید. نرم کننده ها می توانند موهای ظریف را لخت و معلق جلوه دهند، در نتیجه فقط باید در نوک مو مورد استفاده قرار گیرند و نه بر روی پوست سر یا در طول ساقه ی مو.

8- از شامپو و نرم کننده ی مخصوص موهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر موهای خود را رنگ می کنید، از شامپویی که برای موهای رنگ شده طراحی شده است استفاده کنید. اگر موهای شما آسیب دیده است، از شامپوی مناسب برای رفع این آسیب دیدگی استفاده کنید. صرف نظر از هزینه، بسیاری از مارک های شامپو و نرم کننده مزایای یکسانی را ارائه می دهند.

9- کلر برای موها مضر است و باید هنگام شنا در استخر از موها محافظت کنید. با نرم کردن موها قبل از شنا، موهای خود را از اثرات مخرب کلر محافظت کنید. از کلاه شنا محکم استفاده کنید و بعد از شنا از شامپو مخصوص شناگران و نرم کننده ی قوی استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته را جایگزین کنید.

چند قدم تا داشتن موهای سالم

رژیم غذایی

شما همان چیزی هستید که می خورید! اگر رژیم غذایی شما ضعیف است ماسک ها و روغن های گران قیمت مراقبتی بی ارزش هستند.

- از مصرف قند های فرآوری شده، کربوهیدرات های تصفیه شده و چای یا قهوه اضافی که متابولیسم شما را مختل می کند خودداری کنید.

- سعی کنید که یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین نظیر تخم مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی، آهن نظیر آهن سبزیجات برگ دار، ویتامین (میوه ها) و مواد معدنی (آجیل) داشته باشید.

- از کشیدن سیگار و الکل خودداری کنید.

رژیم غذایی غنی از مواد مغذی به طور خودکار منجر به ایجاد موهای سالم و براق برای شما می شود. علاوه بر این، رژیم غذائی درست برای سلامتی کل بدن شما مفید است.

چند قدم تا داشتن موهای سالم

مواد طبیعی مفید برای مراقبت از مو

1- آووکادو

 برای داشتن موهای صاف و براق، از ماسک و نرم کننده آووکادو استفاده کنید. آووکادو سرشار از ویتامین A ، B1 ، B2 ، D و E و همچنین بتاکاروتن است که برای پوست و موهای خشک مفید است. ماساژ با روغن آووکادو همچنین ممکن است به درخشندگی موها کمک کند.

برای تهیه ی این ماسک به یک عدد آووکادو و مقداری روغن نارگیل نیاز دارید. این ماسک برای موهای آسیب دیده و یا فر و حالت دار بسیار مناسب است.

- ابتدا روغن نارگیل و آووکادو را با هم به خوبی مخلوط کنید،

- موهای خود را کمی نم دار کنید،

- بعد به دقت ماسک را به موهای خود بزنید؛ می توانید موها را دسته دسته کنید تا مطمئن شوید همه ی موها به ماسک آغشته شده اند.

- بین 30 دقیقه تا یک ساعت اجازه دهید روی موهای شما قرار بگیرد، در این مدت موهای خود را با کلاه بپوشانید. پس از یان مدت زمان، موهای خود را بشویید و طبق عادت معمول از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

2- روغن زیتون

 روغن زیتون را وقتی به طور مستقیم روی موها بمالید یا با سایر مواد مخلوط کنید، فواید زیادی دارد.

- دو تا سه قطره روغن زیتون فوق بکر را با نرم کننده معمولی خود مخلوط کرده و آن را روی قسمت پایینی موهای خود بمالید.

- موهای خود را طوری جمع کنید که در بالای سر شما قرار بگیرد و با یک حوله مرطوب و گرم آن ها را بپوشانید.

- بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن ها را کاملاً بشویید.

3- سرکه سیب

سرکه ی سیب به دلیل فوایدی که دارد مورد علاقه اکثر افراد قرار گرفته است.

- نصف فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید تا سرکه رقیق شود.

- این مخلوط را روی موها بریزید و دوباره با آب سرد بشویید.

4- عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی است. علاوه بر این، عسل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که باعث رشد مو می شود. عسل را می توان به شستشو، نرم کننده و ماسک ها اضافه کرد. البته رعایت این نکته مهم است که اگر ماسک طبیعی حاوی عسل به موهای خود می خواهید بزنید، باید موهای شما حداقل 70% نم دار باشند، عسل رطوبت موها را می گیرد و آن ها را خشک می کند.

5- آلوئه ورا

 آلوئه ورا رایج ترین مرطوب کننده ای است که برای پوست و مو استفاده می شود. استفاده از آن خطر پوسته پوسته شدن پوست سر را در هوای سرد و خشک از بین می برد. ژل تازه آلوئه ورا را روی موها بمالید یا از محصولات حاوی آلوئه ورا به عنوان یک ماسک استفاده کنید.

برخی از روتین های مراقبت از مو که باعث افزایش استحکام و درخشندگی مو می شوند عبارتند از:

شامپو زدن دو تا سه بار در هفته:

از شستن روزانه مو با شامپو خودداری کنید زیرا این کار روغن طبیعی مو را از بین می برد.

- برای شستن موهای خود به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.

- از شامپوی ملایم که حاوی گیاهان و روغن های طبیعی است استفاده کنید.

- از شامپوهای دارای فسفات استفاده نکنید.

- از شامپو بچه برای شستن موهای خود استفاده نکنید.

- هیچ گاه سس مایونز به موهایتان نزنید! مایونزی که قابل استفاده برای موهاست، یک ماسک پروتئین رسان از برندی به همین نام است نه مایونز خوراکی.

ماساژ موها با روغن (روغن تراپی ):

روغن را روی موهای خود بمالید و با نوک انگشتان آن را ماساژ دهید تا جذب موها شود. یا می توانید روغن را کمی گرم کنید و به موها بزنید.

نوک گیری موها:

لازم است موهای خود را مرتب کوتاه یا نوک گیری کنید. انتهای شکاف شده موها در اثر موخوره مانع از رشد موها می شود، بنابراین کوتاه کردن موها ضروری است.

چند قدم تا داشتن موهای سالم

اجتناب از استفاده زیاد محصولات حالت دهنده:

از استفاده از چند محصول حالت دهنده یا ابزار حالت دهنده مثل سشوار، اتو و ... که ممکن است موها را خشک کند یا به آن ها آسیب برساند، خودداری کنید.

به آرامی شانه کنید:

موهای خود را به آرامی شانه کنید و با ملایمت با آن ها رفتار کنید تا از شکستگی بیش از حد جلوگیری شود.

موهای خود را محکم نبندید:

از کش های پلاستیکی استفاده نکنید و به جای آن از کش موهای ساتن یا پراچه ای برای بستن موها استفاده کنید.

آرام باشید:

استرس و اضطراب بیش از حد می تواند منجر به خشکی، شکنندگی موها و ریزش مو شود. بنابراین ، لازم است که استرس را از بین ببرید و آرامش داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید