جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه با مواد موجود در خانه ماسک خانگی بسازیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
چگونه با مواد موجود در خانه ماسک خانگی بسازیم؟

سلامت و شادابی پوست

حتما این مورد برای شما هم پیش آمده است که گاهی اوقات با مشکلات پوستی همچون آکنه، پوست چرب، چین و چروک یا لک های ناشی از پیری مواجه شدید و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن ها باشید در این مقاله می خواهیم در مورد پوست و انواع ماسک هایی که برای موارد مختلف به کمک پوست ما می آیند صحبت کنیم.

همانطور که خودتان می دانید بهره بردن از پوستی شفاف و بی عیب و نقص نیازمند داشتن یک روتین مراقبتی متناسب با نوع پوست شما می باشد که این روتین شامل پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن است. استفاده کردن از ماسک های صورت به عنوان یک روتین مراقبتی می تواند تا حد بسیار مطلوبی به حفظ طراوت و شادابی پوست شما کمک شایانی کنند.

اگر به طور منظم از ماسک های صورت استفاده کنید این ماسک ها می توانند :

- پوست شما را تا حد زیادی رطوبت رسانی کنند.

- مواد مغذی و ویتامین ها را به پوست شما برسانند، و همچنین منافذ پوست به طور عمیق تمیز شده و لایه خارجی مرده آن از بین خواهد رفت.

- این ماسک ها می توانند پوست شما را تمیز، سفت، لایه برداری، نرم و روشن کنند.

چگونه با مواد موجود در خانه ماسک خانگی بسازیم؟

چه ماسک هایی برای پوست وجود دارد؟ و چگونه می توانیم با مواد موجود در خانه ماسک خانگی بسازیم؟

ماسکی جهت از بین بردن آکنه

آکنه در نتیجه ی انسداد منافذ چربی به دلیل مجتمع شدن سلول های مرده پوست و رشد باکتری ها در این منافذ، ایجاد می شوند. آکنه شامل انواع مختلف جوش های سر سیاه، سر سفید، ندول ها و کیست ها می باشد.

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان داده است که استفاده ی موضعی از پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به نابودی باکتری های پوست کمک می کند و به کاهش و رفع آکنه منجر می شود.

موادی که برای تهیه این ماسک لازم است: دو سفیده تخم مرغ

ابتدا دو سفیده از زرده جدا کنید و سفیده ها را درون یک کاسه بریزید. پنبه ای را به سفیده آغشته کنید و آن را به روی صورت خود بمالید. زمان لازم برای این ماسک 10 تا 15 دقیقه است، سپس آن را با پارچه ای مرطوب بشویید و بعد، از یک مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روتین‌های مراقبت برای داشتن پوستی سالم

ماسک مناسب برای از بین بردن لک های پوستی تان

لک های روی پوست معمولا به دلیل التهاب ناشی از آکنه، بالا رفتن سن یا تابش نور آفتاب ایجاد می شوند. شما قادرید با کمک ماسک زردچوبه که باعث کاهش التهاب می شود، این لک های پوستی را نابود سازید.

مواد لازم: نیم قاشق چای خوری پودر زردچوبه + دو قاشق غذا خوری عسل

تمامی مواد را داخل یک ظرف بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس خمیر را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه روی صورتتان بماند، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

کوچک کردن منافذ پوست با ماسک بلغور

بلغور جو دوسر و جوش شیرین توانایی لایه برداری پوست شما را دارند که و سلول های مرده پوست را از بین می برند و همچنین منافذ پوست را کوچک می کنند.

مواد لازم: دو قاشق چایخوری بلغور جو دوسر + یک قاشق چایخوری جوش شیرین

ابتدا بلغور جو دوسر و جوش شیرین با یکدیگر مخلوط کنید سپس به آرامی چند قطره آب به آن بیافزایید تا خمیری شکل شود. حالاخمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. بعد از آن با آب گرم بشویید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماسکی جهت کنترل چربی پوست صورتتان

اساسا غده هایی که در زیر پوست اند با ترشح ماده ای چرب به نام سبوم به حفظ رطوبت پوست و مو ما کمک می کنند. ایجاد کردن تغییر در سطح هورمون های آندروژنی موجب تولید مقادیر بیش از حد سبوم شده و چرب شدن پوست اتفاق می افتد. تولید شدن مقادیر بالای سبوم موجب بسته شدن منافذ پوستی شده و مکان خوبی برای رشد باکتری ها ایجاد می شود بدین صورت آکنه بروز می کند. بنابراین کنترل نکردن چربی پوست، آکنه را می تواند ایجاد کند و ما به شما استفاده از لیمو را پیشنهاد می کنیم زیرا به پاکسازی پوستتان کمک  شایانی می کند.

مواد لازم: یک عدد موز + ده قطره آب لیمو تازه + یک قاشق چای خوری روغن زیتون

اول موز را به طور کامل له کنید. بعد آب لیمو و روغن زیتون را به آن بیافزایید تا خمیر مایع مانندی ساخته شود. حال ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند.

باید ها و نباید های ماسک هایی که برای صورت خود استفاده می کنید

- ماسک ها را طی  مدت  زمان 10 تا 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید، با این کار به مواد اجازه می دهید به پوست شما به اندازه ی کافی نفوذ کنند.

- به شما توصیه می کنیم که ماسک ها را پیش از حمام رفتن استفاده کنید اما امکان دارد بعضی از ماسک ها پس از حمام موثر تر باشند.

- قبل مالیدن از ماسک به صورتتان، تمام صورت خود را با آب و یا پاک کننده ای ملایم به خوبی بشویید. این موضوع به نفوذ بالای ماسک کمک زیادی می کند.

- هنگام شستشوی پوست صورت خود بعد از استفاده از ماسک، صورتتان را با آب سرد شستشو دهید. این کار موجب بسته شدن منافذ پوست می شود.

- حتما از مرطوب کننده بعد از پاک سازی ماسک صورتتان استفاده کنید.

- در صورتی که پوستتان تحریک شد یا واکنش آلرژیک به ماسکی نشان داد از ماسک استفاده نکنید.

- نیازی نیست که هر شب به طور مداوم ماسک بزنید. هفته ای یک الی دو بار کافی است.

راه های خانگی درمان پوست بهتر است یا راه های شیمیایی؟

حالا می خواهیم بررسی کنیم که ماسک های خانگی یا به عبارتی درمان های خانگی برای انواع پوست های صورت کافی است یا ما نیاز داریم که به روش های شیمیایی رجوع کنیم. با ما همراه باشید.

اخیرا، در کنار ماسک های خانگی، خدمات زیبایی که در کلینیک های پوست ارائه می شود بسیار رایج شده و همچنین، می تواند نتایج مطلوب و شگفت انگیزی در مدت زمانی کم به شما هدیه بدهد و به شما در رشد سلامت و شادابی پوست تان کمک بزرگی کند.

متد های کلینیکی جوان سازی، یک نوع روش غیر تهاجمی جهت جوان ‌سازی پوست و پاکسازی پوست اند که برای رفع چین و چروک‌ ها، درمان لک‌ های به وجود آمده در اثر بالا رفتن سن و جمع کردن منافذ باز پوستی به کار می‌روند.

متنوع بودن نوع و همچنین رنگ پوست، محدودیت جهت بهره گیری از این روش ها برای افراد ایجاد نمی کند. این روش ها مثل ماسک های خانگی، عمل می کنند و اصلا درد ندارند. به علاوه انجام این روش ها هیچ نیازی به بیهوشی نداشته و فقط با چند جلسه درمان، نتایج بسیار عالی ای را از این روش ها می گیرید. پس می توان نتیجه گرفت که استفاده از روش های شیمیایی و مراجعه کردن به کلینیک هایی که دارای تجربه و مهارت کافی هستند نه تنها رد می شود بلکه به عنوان یک ایده به شما پیشنهاد می گردد زیرا که در برخی موارد که شرایط پوستی ما حاد تر می شود نمی توانیم به تنهایی و با روش های خانگی به درمان آن بپردازیم. پس در این خصوص اگر مشکلات پوستی شما را آزار می دهد، تحقیقات لازم را انجام دهید و به پزشکی حاذق مراجعه کرده تا نتیجه ی مورد نظرتان را بگیرید.

مراقبت از پوست و داشتن پوستی صاف و شفاف

راه های بسیاری برای مراقبت عمومی جهت داشتن پوستی شفاف و زیبا وجود دارد. شاید بهتر باشد که بگوییم مهم ترین آن ها استفاده از ضد آفتاب، و مراقبت در مقابل نور خورشید و استفاده از کلاه لبه دار در مناطقی با آفتاب سوزان است. همانند کوه، دشت و صحرا. اما با بالا رفتن سن فقط رعایت کردن این موارد شاید کافی نباشد. شما می بایست از سنین نوجوانی و یا اوایل دوران جوانی از درمان های پیشگیرانه برای پوست خود استفاده کنید. شما مستلزم این هستید که پوست خود را آبرسانی کنید و باید بدانید که آب رسانی پوست های چرب و خشک متفاوت است. مورد دیگر این است که باید پوست خود را لایه بداری کنید زیرا با لایه برداری کردن سلول های مرده پوست خود را جدا کرده اید بنابراین پوستی تازه و شفاف خواهید داشت. استفاده کردن از محلول های ویتامین C به شما در جلوگیری از پیری بسیار زیاد کمک می کند پس آن را جدی بگیرید و در روتین روزانه ی خود قرار دهید.

تغذیه ای داشته باشید که مواد آن حاوی آنتی اکسیدان ها باشد این مورد برای افرادی که می خواهند پوست سالمی داشته باشند، بسیار حیاتی است و در واقع مهم ترین نکته در مورد مراقبت کردن از پوست، مراقبت طولانی مدت است. حتی شاید برند محصول در برابر مدت زمان مصرفتان اهمیتی نداشته باشد. به عنوان مثال اگر یک سرم ویتامین C  با  قیمت کم را در طولانی مدت مصرف کنید، بهتر از این است که سرم ویتامین C گران قیمتی را در مدت زمان کوتاهی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید