جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه برای شروع کاری استارت بزنیم

author منتشر کننده
نظرات (1) 2 0
چگونه برای شروع کاری استارت بزنیم

همانطور که از اسم این واژه مشخص است، کارآفرینی یعنی خلق و آفریدن یک کار از طریق تلاش و کوشش! این واژه ریشه ی فرانسوی دارد که به معنای متعهد شدن است. شما در طی کارآفرینی اهدافی دارید مانند: (ارائه کالای جدید ارائه روش جدید در فرایند تولید گشایش بازاری جدید یافتن منابع جدید ایجاد هر گونه تشکیلات جدید در صنعت).

نوآوری

این واژه به معنای ایجاد چیزهای جدید و نو مثل یک ایده ی نو یک دستگاه یا روش نو است! در حقیقت معنای آن بسیار نزدیک به کارآفرینی است و جزو مهم ترین عوامل رشد اقتصادی محسوب می شود.

ایده

ایده یک تصور است که از ذهن خارج می شود و می توانند به عنوان راه حل در زندگی ما انسان ها به کار گرفته شوند. بسیاری از مسائل و مشکلات با ایده دادن حل خواهد شد و به کمک ایده ها می توان به موفقیت و ثروت رسید چه بسا که برای خلق ایده نیاز به هزینه نیست و فقط نیازمند تفکر و بینش انسان است پس بهتر است از آن در زندگی به بهترین نحو استفاده کرد.

چگونه برای شروع کاری استارت بزنیم

بیشتر بخوانید: 20 پیشنهاد برای شروع یک کسب و کار خانگی در سال جدید

چگونه برای شروع کاری استارت بزنیم

بر اساس آمارهای موجود در زمینه کسب و کارهای کوچکی که راه اندازی شده است، در کشور ایران چیزی بالغ بر ۵۰۰ هزار کسب و کار کوچک وجود دارد. برای راه اندازی یک استارت آپ شما نیازمند یک ایده کسب و کار منحصر به فرد، طراحی حرفه ای به همراه انعطاف پذیری بالا برای رشد، حرکت به سمت استقلال مالی و سرمایه گذاری و مواردی از این قبیل هستید. با داشتن این موارد شما می توانید به درآمد برسید. اما این را بدانید هر کسب و کار کوچکی، نمی تواند به موفقیت دست پیدا کند چرا که هر مجموعه ای هر چند کوچک نیازمند مراقبت است. تنها حدود نیمی از کسب و کارها، حداقل دو سال باقی مانده است و کمتر از یک سوم آن ها می تواند وارد پنجمین سال فعالیت خود شوند. زمانی که شما تصمیم می گیرید تا تبدیل به صاحب کسب و کار شوید، در حقیقت در حال ورود به یک چالش حقیقی و به دور از شوخی هستید. پرداختن به مواردی که در ادامه گفته می شود و دنبال کردن این مراحل، هنگامی که می خواهید کاری را شروع کنید، می تواند به عنوان پایه ای برای موفقیت کسب و کار شما باشد.

مرحله 1- انجام تحقیق و بررسی های خود پیرامون موضوع مرتبط

احتمالا شما قبلا به بررسی ایده های کسب و کار پرداخته اید. بنابراین اکنون وقت آن رسیده است که در واقعیت آن را بررسی کنید. آیا ایده شما توانایی موفق شدن را دارد؟ قبل از اینکه بیشتر از این پیش بروید، باید از طریق فرآیند اعتبارسنجی، ایده کسب و کار خود را اجرا کنید. به جهت اینکه یک استارت آپ موفق شود، باید  بتواند مشکلی را حل کند، نیازی را پوشش دهد یا چیزی را که بازار بخواهد ارائه دهد. شما باید در هنگام تحقیق به سوالاتی از قبیل رقابت چطور است آیا در بازار به راحتی جا می افتد و یا ...پاسخ دهید.

مرحله ۲: طرح توجیهی کسب و کار بسازید

شما نیاز به یک پلن یا برنامه دارید تا بتوانید بر طبق آن پیش رفته و موفقیت را در نزدیکی خودتان لمس کنید. اگر قصد دارید از یک سرمایه گذار یا موسسه مالی حمایت مالی بگیرید، نیازمند این هستید که یک طرح کسب و کار سنتی ضروری ایجاد کنید. این نوع طرح کسب و کار به طور کلی بسیار طولانی و کامل است و مجموعه ای از بخش هایی دارد که سرمایه گذاران و بانک ها در هنگام تایید ایده شما به دنبال آن ها هستند. اما اگر که به دنبال حمایت مالی نباشید و تنها بخواهید بررسی کنید که برای رسید به اهداف خود، چه کارهایی باید انجام داد، یک طرح کسب و کار ساده یک صفحه ای می تواند به شما در مورد آنچه که می خواهید به آن دست پیدا کنید و نحوه رسیدن به آن، کمک کند. مهم نیست که این طرح را کجا و چگونه ترسیم می کنید در حقیقت، شما حتی می توانید یک طرح کسب و کار کاری را در پشت یک دستمال کاغذی ایجاد کنید و در مدت زمانی که برای خود تعیین کرده اید آن را بهبود بخشید. نوشتن طرح برای استارت آپ شما، به هر شکل و شمایل و در هر قالبی که باشد، بسیار بهتر و هوشمندانه تر از این است که هیچ چیزی وجود نداشته باشد و شما بدون هیچ طرحی به جلو گام بردارید.

مرحله ۳: برنامه ریزی کردن برای مسائل مالی که موضوعی بسیار مهم است

هر چیزی هزینه ای دارد و شما برای شروع به کار شما نیاز به سرمایه ی اولیه دارید در واقع نه آنچنان پول هنگفتی که نتوان پرداخت کرد اما به یک حداقل هایی نیاز دارید که بدون آن نمی توانید استارت بزنید. هزینه های اولیه شامل راه اندازی یک کسب و کار، (مجوز ها، گواهی نامه ها، تجهیزات، هزینه های حقوقی، بیمه، نام تجاری، تحقیقات بازار، موجودی، علامت تجاری، مراسم افتتاح بزرگ، اجاره ملک و…) شما اگر این هزینه ها را در نظر نگیرید در وسط راه کم آورده و احتمال اینکه کسب و کار کوچکتان را رها کنید بسیار زیاد است از طرفی هزینه هایی که پیش بینی می کنید، حداقل برای ۱۲ ماه برای پیشبرد کارتان به ان نیاز دارید مانند (اجاره، خدمات آب و برق، بازاریابی و تبلیغات، تولید، لوازم، هزینه های سفر، حقوق کارمندان، حقوق و دستمزد خود، و غیره). همه ی این هزینه ها را براورد و جمع کنید، این موارد مقدار سرمایه اولیه ایست که شما به آن نیاز دارید.

مرحله ۴: انتخاب ساختار کسب و کار

کسب و کار شما می تواند به هر شکلی باشد از یک شرکت خصوصی کوچک گرفته تا یک شرکت بسیار بزرگ شبیه به یک کارخانه!  شما می توانید یک ساختار اولیه برای کسب و کار خود انتخاب کنید، و سپس هنگامی که کسب و کار شما رشد کرد و بزرگ تر شد می توانید ساختار خود را به طور کامل تغییر دهید و به شکلی که از قبل مد نظر داشته اید تبدیل کنید.

مرحله ۵: انتخاب و ثبت کردن نام تجاری

شما موظف هستید که از یک نام خوب و مناسب برای کسب و کار خودتان استفاده کنید به طوریکه همیشه در ذهن ها بماند و این موضوع بسیار تاثیر گذار است. همچنین شما باید از تکراری نبودن نام شرکت یا کسب و کار خود مطمئن شوید زیرا علاوه بر اینکه نوعی تخلف محسوب میشود از اعتبار شما می کاهد و خلاقیت شما را زیر سوال می برد.

مرحله ۶: مجوزهای لازم را دریافت کنید

شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای پیش بردن کار خود یک سری مجوز دریافت کنید و در مدت زمانی که درگیر راه انداری کسب و کارتان هستید با کاغذ بازی به طور مداوم در ارتباط باشید در غیر این صورت نمی توانید وارد مرحله ی بعد شوید و این موضوع شما را کلافه و سردرگم میکند و حتی ممکن است شما را برای مدتی از ادامه ی کار دور کرده و متوقف سازد.

مرحله7: انتخاب سیستم حسابداری

همه ی ما این را میدانیم که در هر کاری امور مالی دخیل اند و اگر در این مورد شفافیت وجود نداشته باشد موجب مشکلات فراوانی می شود. شما برای انجام کارهای مالی و پیگیری صورت حساب ها نیازمند دانش حسابداری هستید حال میتوانید فردی را به عنوان حسابدار استخدام کرده و یا خود کارهای مالی را انجام دهید.

مرحله ۸: انتخاب مکان استارت آپ

شما باید برای محل کارتان تصمیم گیری کنید اینکه می خواهید در یک خانه، فضای اداری ویا هر مکان دیگری شروع به کار کنید. در مورد تجهیزات و وسایل لازم برای محیط کارتان به شدت وقت بگذارید و به اصطلاح سبک و سنگین کنید.

مرحله ۹: آماده سازی یک تیم

اگر قصد دارید نیرو استخدام کنید باید در مورد همه ی جوانب آن تفکر کرده و تصمیم نهایی خود را بگیرید. اما ممکن است بخواهید به تنهایی کار خود را پیش ببرید و نیازی به جذب نیرو نداشته باشید.

مرحله ۱۰: ارتقای استارت آپ

ما باید برای پیشرفت در کار خود به تبلیغات یا راه هایی که به شناخته شدنتان کمک می کند بپردازید زیرا تا دیده نشوید نمی توانید رشد چشم گیری را تجربه کنید.

برای شروع به کار به چه چیزهایی نیازمندیم

علاوه بر موارد بالا که ذکر شد شما باید بدون ترس و وقفه و بدون تعلل به تحقیق و پژوهش بپردازید و در مسیر از نا امیدی پرهیز کنید چرا که بسیاری از افراد بعد از مدتی نا امید می شوند و با وجود علاقه ای داشتند از کار مورد علاقه شان دست می کشند چرا که نا امیدی می تواند هر چیزی را از شما بگیرد.

در چه زمینه هایی میتوانیم کارآفرینی کنیم

اینکه در چه زمینه ای یک کسب و کار هر چند کوچک راه اندازی کنید به خودتان بستگی دارد یعنی باید شرایط خود را بسنجید و علاقه ی شخصی تان را به عنوان یک اولویت قرار دهید همچنین آموزش های تخصصی ببینید زیرا یک آموزش نا صحیح حتی میتواند شما را در مسیر اشتباهی سوق دهد. زمینه های زیادی وجود دارد مثل ساخت وسایل هنری و یا سازه های دستی، کارهای مربوط به خودرو، فروش محصولات زیبایی، تولید محتوا برای سایت ها و خبرگذاری ها، کارهای گرافیکی و غیره.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید