جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه بیزینس عکاسی راه بیندازیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
چگونه بیزینس عکاسی راه بیندازیم؟

از نظر معنایی عکاسی با عکس ‌برداری هم معناست. این عبارت از اتصال دو کلمه فتو و گرافی ساخته شده است. فتو یعنی نور و به ثبت رساندن آن را گرافی می گویند. به تعبیری عکاسی، ثبت نور و تولید تصویر می باشد. علم عکاسی در صنعت پیشرفت کرده و توسعه ای فراگیر یافته. در ابتدای امر دوربین عکاسی از یک جعبه تاریک شروع شد که مربوط به دورانی بسیار قدیمی تر از اختراع اولین دوربین عکاسی می باشد.

چگونه بیزینس عکاسی راه بیندازیم؟

به طور کلی انسان‌ ها دو دسته اند، یک دسته آنهایی که که دوست دارند درگیر مشاغل خسته کننده باشند، و دسته دوم آن دسته از افرادند که دوست دارند از تخصص یا هنری که به آن علاقه مندند درآمدزایی بسازند و از زندگی خود لذت کافی را ببرند.

بیشتر بخوانید: تعریف عکاسی به روایت دوربین

حالا سوال اینجاست که چگونه می ‌توان علاقه مان را به پول و سرمایه تبدیل کنیم؟!

عکاسی از مشاغل پر کار است و هر فرد در آن به تناسب ژانر یا حسطه ای که به آن علاقه دارد کار می ‌کند، و بر اساس سبک خودش قیمت ‌های مختلفی می ‌دهد. شما با تحقیق و سرچ کردن در گوگل یا دنبال کردن کار عکاسان و اساتید حرفه ‌ای، می توانید سبک کاری معینی برای خودتان بیابید و آن را رشد دهید. ایجاد یک سبک هنری منحصر به فرد به شما کمک می‌کند تا مخاطبان فراوانی را به خود جلب کنید. این روزها آسان‌ ترین مسیر به جهت شناخته شدن و جلب مشتری، فضای مجازی و اینترنت است. شما می‌ توانید نمونه کارهایتان را در فضای مجازی انتشار دهید تا افراد زیادی آن‌ها را ببینند و به نمونه هایتان جذب بشوند. اما به این راحتی پیش نمی رود!

عکاسی

شما برای اینکه از عکاسی به عنوان یک بیزینس درآمد به دست آورید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

- عکاسی از شغل های کوچک انجام دهید

- به تدریس عکاسی بپردازید

- نسخه ‌های دیجیتالی یا آن هایی که چاپ شده اند را بفروشید

- در وب سایت‌ هایی که جهت فروش تصاویر موجود اند عکس های خود را به فروش بگذارید

- به تاسیس یک وبلاگ عکاسی بیاندیشید

- تا حد و حدودی برای شروع کارتان و در واقع هنرتان سرمایه گذاری کنید

- به برگزاری تورهای عکاسی و کارگاه‌ های آموزشی فکر کنید

- در شبکه ‌های اجتماعی به فعالیت بپردازید

- عکاسی پرتره برای افراد بسیار جذاب است

- عکاسی حوادث انجام دهید

- در مسابقاتی برای عکاسی اند شرکت کنید

- به عنوان دستیار برای عکاسی دیگر کار کنید

- کار هایی از قبیل ویرایش و روتوش انجام دهید

عکاسی با موبایل

اگر شما دوربین عکاسى حرفه اى ندارید ولی به عکاسی علاقه ‌مندید، می توانید با موبایل خود عکاسی کنید! تحقیقات نشان داده است که طی ده سال اخیر بیش ‌ترین تصاویری که ثبت شده با موبایل بوده. شما در هر رده سنی ای که هستید حتما تجربه کار با دوربین موبایلتان را داشته اید. اگر تنها وسیله ‌ی شما برای عکاسی دوربین موبایلتان است، پس به دنبال علاقه تان بروید و از لحظه های گوناگون لحظه ثبت کنید و این را بدانید که شما می توانید حتی با گوشی موبایلتان عکس هایی شگفت انگیز بگیرید.

عکاسی تبلیغاتی

در تبلیغات نیاز به عکس به طرز شدیدی احساس می شود و همچنین این موضوع در بیلبورد ها، مجلات، پوسترها و تیزرها،  نقشی مهم دارد. برای اینکه بخواهید عکاس تبلیغاتی شوید باید آنقدر حرفه ای عکس بگیرید که  عکس هایتان مخاطب را به سوی خود جذب کند. قدرتِ تصویر موجب می ‌شود که مخاطب، ورق زدن مجله ای را لحظه‌ ای متوقف کند و به عکس ها خیره شود؛ در واقع، آخرین چیزی که مخاطب بعد از ورق زدن مجله به خاطر می ‌سپارد، عکس هایی است که دیده. هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی، خلق تصویری جذاب و ترغیب افراد به خرید محصول یا استفاده کردن از خدمات است.

زمینه های عکاسی

عکاسی می تواند در خیابان باشد یا عکاسی خبری (فتوژورنالیسم)، عکاسی از منظره، عکاسی از حیات وحش، پرتره، نجوم، طبیعت بی جان، تبلیغاتی و صنعتی، عکاسی مدلینگ،  عکاسی کوبیسم و غیره.

عکاسی از محصول

شما می توانید از محصولات عکاسی کنید زیرا بخش مهمی از تبلیغات آنلاین و آفلاین برای فهرست‌ ها، بروشور ها، تبلیغات مجله‌ ها، تبلیغات آنلاین و انواع وب‌سایت هاست. خصوصا زمان فروش محصولات به طور مستقیم به مصرف‌ کننده عکاسی محصول بسیار مهم است. تصاویر محصول زمانی برای این هستند که محصول را در بهترین نور و از تمامی زوایا به مخاطب بنمایانند.

عکاسی حرفه ای

برای اینکه بتوانید مخاطبان زیادی برای عکس هایتان داشته باشید باید حرفه ای عکاسی کنید، برای حرفه ای عکس گرفتن می بایست نکات زیر را رعایت کنید:

۱- حفظ لرزش دوربین

هنگام عکاسی از لرزش دوربین جلوگیری کنید زیرا باعث تار شدن عکس هایتان می گردد، و همین موضوع می تواند هر عکاسی را آزار دهد. شما باید روش صحیح  در دست گرفتن دوربین عکاسی را بلد باشید و وقتی که می خواهید دوربین را در دست بگیرید از هر دو دست خود استفاده کنید؛ همچنین شما می توانید از سه پایه دوربین یا مونوپاد کمک بگیرید.

۲- مثلث نوردهی

اگر بخواهید عکس هایتان از نظر نور و ظاهر عالی باشند، در عکاسی باید به سه اصل توجه کنید: دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو. وقتی که می خواهید  از دیافراگم، سرعت  شاتر و ایزو استفاده کنید، لااقل باید یکی از آنها را تنظیم کنید تا به آن چیزی که می خواهید برسید. اگر در عکاسی از مود خودکار  استفاده می کنید، سه موردی که گفته شد به صورت خودکار تنظیم می گردند. تنها ایراد استفاده از حالت خودکار این است که غالب اوقات امکان دارد عکس های شما به آن شکلی که می خواهید از آب درنیایند؛ و موجب ناامیدی شما شود. پیشنهاد ما به شما این است که یاد بگیرید چگونه از حالت تقدم دیافراگم یا حالت تقدم شاتر بهره بگیرید و در نهایت در حالت دستی عکس برداری کنید.

۳- فیلتر پلاریزه

در صورتی که شما تنها می توانید یک فیلتر برای لنز دوربینتان بخرید، فیلتر پلاریزه بخرید. ما فیلترهای پلاریزه دایره ای شکل را به شما پیشنهاد می دهیم چرا که این فیلترها به دوربین اجازه می دهند تا از نورسنجی TTL از طریق لنز مثل نوردهی خودکار استفاده کند. فیلترهای پلاریزه سبب کاستن بازتاب ها از سطح آب، فلز و شیشه می شوند. این فیلترها رنگ آسمان و شاخ و برگ های درختان را بهتر می کنند؛ و موجب می شوند که عکس های شما اعجاب انگیز شوند. جدا از همه این مواردی که ذکر شد، فیلترهای پولاریزه از لنز دوربین شما حافظت می کنند.

۴- ایجاد حس عمق

هنگامی که از مناظر عکس می گیرید، اگر در تصاویر حس عمق ایجاد کنید سبب می شود که عکس هایتان فوق العاده جذاب شوند، به گونه ای که بیننده حس می کند که در آن مکان حضور دارد. لازم به ذکر است که بگوییم شما می توانید عکس های پانوراما بگیرید تا این حس را تولید کنید و برای گرفتن عکس های پانوراما از لنز واید استفاده کنید.

۵- پس زمینه های ساده

به طور معمول اتخاذ راه و روش های ساده معمولا بهترین روش است. شما می بایست تصمیمتان را بگیرید که چه چیزهای در عکس شما بیاید و چه چیزی نیاید. تا جایی که می توانید در عکس ها، از یک پس زمینه ساده استفاده کنید؛ رنگ هایی خنثی مثلا خاکستری و کرمی و یا الگوهای ساده گزینه های خوبی هستند. با انجام دادن این حرکت توجه بیننده به نقطه کانونی تصویر معطوف می شود تا یک ساختمان عجیب و غریب و یا رنگ های نامناسب در پس زمینه عکس. انتخاب کردن پس زمینه ساده برای عکس به ویژه در یک عکس که در آن مدل خارج از مرکز عکس قرار گرفته است بسیار حیاتی است.

۶- فلاش داخلی دوربین ممنوع!

بهره گرفتن از فلاش داخلی دوربین اصولا عکس های شما را غیر طبیعی و زننده می کند؛ علی الخصوص عکس های پرتره ای که در محیط های بسته گرفته می شوند. برای اینکه بدون استفاده از فلاش در فضای بسته عکاسی کنید، راه های متفاوتی وجود دارد. یکی از این راه ها به این شکل است که اول از همه دکمه ایزو را فشار دهید. به طور معمول اگر مقدار ایزو را میان ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ تنظیم کنید، سرعت شاتر انتخابی شما می بایست بالا باشد. سپس از بازترین دیافراگمی که وجود دارد استفاده کنید. به این ترتیب نور زیاد تری به سنسور دوربین شما می رسد و حالا شما یک پس زمینه تار خوب در عکس دارید. همانگونه که گفته شد استفاده از سه پایه عکاسی یا یک لنزی که لرزشگیر داشته باشد یک راه عالی برای جلوگیری کردن از تاری عکس است.

۸- تکنیک پنینگ

اگر قصد دارید از یک سوژه ای که در حال حرکت است عکس بگیرید، از تکنیکی به نام پنینگ استفاده کنید. به جهت بهره گیری از این تکنیک، سرعت شاتر خود را تقریبا دو stop پایین تر از سرعت شاتر در شرایط نرمال، در نظر بگیرید. سپس دوربین خود را به طرف سوژه بگیرید و دوربین را به دنبال سوژه در حال حرکت با همان سرعت و به همان سویی که سوژه می رود به حرکت درآورید؛ و در این حین دکمه شاتر را بفشارید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید