جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کارآفرینی با تولید ژل رویال

author منتشر کننده
نظرات (1) 5 0
کارآفرینی با تولید ژل رویال

استخراج این ژل (ژل رویال) از قسمت های خاصی از بدن زنبورعسل کارگر صورت می گیرد و در طول عمر ملکه فقط همین ماده غذایی به او داده می شود و همچنین در سه روز اول پس از اینکه همه لاروهای کوچک از تخم خارج شدند با ژل رویال تغذیه می شوند. ویژگی های مختلف بیولوژیکی مفیدی که ژل رویال برای سلامت انسان دارد فعالیت های آنتی اکسیدانی، اثرات ضد باکتری، افزایش ایمنی و اثرات ضد تومور می باشد. ژل رویال از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شد و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر رایج است. این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش بوده و در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است. شیر زنبور عسل، شهد شاهانه، شاه انگبین و غذای ملکه عناوین دیگریست که این ماده پروتئینی به خود اختصاص داده است.

چگونگی به دست آمدن ژل رویال

چگونگی فرآوری ژل رویال به این صورت است که این ماده مغذی به وسیله ی زنبورهایی که کارگرند تولید می شود و حجم پروتئین بسیار بالایی دارد که برای رشد و تکثیر سلول ها مهم است. درست مثل عسل، منبع آن کندوی زنبورها می باشد، اما زنبورها این ماده را برای دلایلی کاملا متفاوت تولید می کنند. در حالی که عسل منبع انرژی زنبورهای کارگر است، ژل رویال بعنوان غذای اصلی مختص ملکه استفاده می شود. از اینجاست که ژل رویال یعنی ژل سلطنتی نام گرفته است.

کارآفرینی با تولید ژل رویال

کارآفرینی با تولید ژل رویال

از آن جایی که ایران شرایط آب و هوایی مناسبی دارد برای راه اندازی صنعت زنبورداری گزینه ی خوبی است، در طی سال های گذشته در کشورمان فقط به تولید عسل پرداخته می شد و به دیگر محصولات گوناگون زنبور عسل مثل تولید ژل رویال و موم توجه زیادی نمی شد در حالی که این ماده مغذی ارزش بسیار بالایی دارد. طبق گزارشات به دست آمده ایران به لحاظ داشتن میزان کندوی زنبور عسل رتبه چهارم و از لحاظ تولید عسل رتبه هفتم دنیا دارد. عسل مهمترین محصولی است که زنبور عسل تولید می کند و این محصول توسط زنبورهای کارگر تولید می شود، اما فعالیت زنبورهای کارگر تنها به تولید عسل محدود نمی شود و این زنبور ها محصولاتی مثل ژل رویال و موم را نیز تولید می کنند.

به دلیل خواص فوق العاده ای که ژل رویال دارا می باشد به زنبورداران پیشنهاد می شود که این صنعت به توسعه احتیاج دارد و نباید فقط به تولید عسل بسنده کرد بلکه انتظار می رود تولیدات متنوعی مثل ژل و موم رویال، گرده و غیره  نیز مورد توجه فعالان قرار گیرد. تولید ژل رویال در کشور سطح تولید پایینی دارد و اگر شما به کارآفرینی در این حیطه بپردازید قطعا موفق خواهید شد.  اگر به جنبه های دارویی و تجاری ژل رویال بخواهیم اشاره کنیم باید بگوییم که در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم ژل رویال بین 300 تا 500 دلار در بازارهای جهانی است که می تواند ارزآوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد. پس اگر به دنبال کسب و کاری پر سود هستید می توانید با آموزش تخصصی در این حیطه به این عرصه ورود پیدا کنید و از فروش بالای محصولات خود نهایت لذت را ببرید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن آرگان

خواص ژل رویال، معجزه ای باور نکردنی

افراد زیادی این ژل را می شناسند و حتی به عنوان یک داروی گیاهی و موثر از آن استفاده می کنند اما نکته ی اصلی این است که آن را با گرده گل و زهر زنبورعسل اشتباه نگیرید، چون این مواد کاملا با یکدیگر فرق دارند. در این بخش قصد داریم به خواص فوق العاده ژل رویال بپردازیم پس با ما همراه باشید.

ژل رویال و تقویت سیستم ایمنی بدن

طبق مطالعات صورت گرفته، سیستم ایمنی بدن با ژل رویال تقویت خواهد شد. در هنگام مصرف این ژل، واکنش هیستامین به آلرژن ها فورا منهدم شده و ژل رویال می تواند به کاهش علائم آلرژی فصلی کمک کند.

بیماران آلزایمری و خواص ژل رویال

تحقیقات نشان داده است که این ژل می تواند حافظه کوتاه مدت را قوت ببخشد زیرا ثابت شده به طور کلی نقش تقویتی روی عملکرد اعصاب دارد. همانطور که می دانید بیماری آلزایمر به طور کلی یعنی اختلالات حافظه و یادگیری، به همین دلیل آزمایشی به جهت بررسی تاثیر ژل رویال روی یادگیری و حافظه صورت گرفته است. به دلیل اینکه بافت مغز اسید های چرب سیر نشده زیادی در خود دارد که به ویژه در برابر حمله رادیکال های آزاد ضعیف اند، مواد آنتی اکسیدان موجود در ژل رویال می توانند نقش مهمی در درمان و پیشگیری بیماری های مختل کننده اعصاب داشته باشد.

پروبیوتیک های مفید در ژل رویال

بعضی از باکتری های مفید در حفظ سلامت مسیر گوارشی تاثیر گذارند. مطالعات بالینی نشان داده این باکتری ها ضد سرطان اند و ایمنی افزایش می دهند. ترکیب ویژه ای که ژل رویال دارد می تواند به رشد، فعالیت و پایداری این باکتری های درون محصولات لبنی تخمیر شده کمک کند.

خواص ژل رویال برای پوکی استخوان

دانشمندان تراکم مواد معدنی استخوان را اندازه گرفتند و از بافت ها نمونه برداری و نمونه های خون را برای آزمایش جمع آوری کردند پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدند که ژل رویال می تواند به کاهش از بین رفتن استخوان ها کمک شایانی کند. در حقیقت میزان کلسیم و فسفات بافت استخوانی در نمونه های افرادی که ژل رویال و گرده گل مصرف کرده بودند باعث کاهش از بین رفتن استخوان ها بود.

درمان زخم ها به واسطه ژل رویال

بر اساس مطالعات صورت گرفته برای درمان زخم ژل رویال تاثیر بسزایی دارد. درمان ژل رویال به طور قابل ملاحظه ای سرعت بهبود زخم را بالا می برد.

درمان ناباروری مردان با ژل رویال

با بررسی و تحقیقات فراوان دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ژل رویال بر روی پارامترهای اسپرم مثل تعداد و میزان تحرک و یا زنده بودن، درجه تستوسترون و مالون دی آلدئید، تکامل و بی نقصی DNA موثر است و می تواند ناباروری جنس نر را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های گیاه آلوئه ورا

کاهش ناراحتی های ناشی از موکوزیت (التهاب غشاء مخاطی) به وسیله ژل رویال

مطالعات نشان می دهد که در زمان بهبودی بیماران تحت پرتو درمانی و شیمی درمانی این ژل می تواند افراد را کمک کند. به علاوه همراه با درمان استاندارد با دهان شویه، مشخص شد که عوارض موکوزیت دهان را بهبود می بخشد. داده ها حاكی از آن است كه استفاده از ژل رویال تاثير شايعی در موكوزيت شديد دهان داشته و این تاثیر ناشی از فعاليت های ضد التهابی يا آنتی اكسيدانی آن است.

کارآفرینی با تولید ژل رویال

عوارض جانبی ناشی از مصرف ژل رویال

اگر تا به این جای متن برایتان سؤال پیش آمده که آیا این ژل با این همه خاصیت می‌تواند عوارض نامطلوب هم داشته باشد، ادامه این مطلب برای شما نوشته شده است. در این بخش به تعدادی از مهم ‌ترین عوارض ثبت شده در مورد استفاده از ژل رویال پرداخته ‌ایم.

اسپاسم برونشی و یا ایجاد سرفه‌ های دردناک در اثر مصرف ژل رویال

عموما بعد از مصرف مکرر ژل رویال این امکان وجود دارد که سرفه‌ های دردناک و تاثیرات نامطلوبی مشاهده کنید اما برای کنترل آن استفاده از چای زنجبیل می ‌تواند به کم کردن سرفه‌ ها و تسکین آسیب ‌های ایجاد شده به علت سرفه‌ های مداوم منجر شود. در موارد حاد مصرف بیش ‌از اندازه این ژل می‌ تواند منجر به ایجاد آسم شود و یا در افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، تشدید علائم و عوارض آن را بیشتر کند. از این رو به افرادی که از آسم رنج می‌برند توصیه می‌شود که مصرف آن را فراموش کرده یا با احتیاط آن را مصرف کنند.

مصرف ژل رویال و اختلال در سیستم گوارشی بدن

این مسئله علی الخصوص در افرادی که به صورت مداوم از این ماده استفاده می‌کنند، شایع است. جهت رهایی از این مشکلات و به صورت خاص خلاص شدن از معده درد ایجاد شده بعد از مصرف ژل رویال بهتر است که مصرف موز و یا برنج قهوه‌ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف نان سبوس‌دار نیز برای رهایی یافتن از معده درد به عنوان یکی از عوارض جانبی ژل رویال، توصیه شده است. از دیگر مشکلات گوارشی تحت عنوان عوارض جانبی ژل رویال می‌توان به دل درد و اسهال (در تعداد اندکی از موارد) اشاره کرد.

موارد دیگری مثل اگزما، ایجاد مشکلات تنفسی، ایجاد احساسات ناخوشایندی مثل حالت تهوع و یا استرس بیش از حد، ایجاد تحریک در نواحی خاص مانند چشم ‌ها، گسترش و پیشرفت سرطان از دیگر مواردی هستند به عنوان عوارض جانبی ژل رویال شناخته شده اند. در انتها می خواهیم شما را با یکی از جدی ‌ترین عوارض استفاده از ژل رویال که در موارد بسیار نادر شاهد وقوع آن هستیم، آشنا کنیم و آن ‌هم خطر مرگ است. این خطر به ویژه در افرادی که از مشکلاتی همچون ضعف شدید سیستم گوارشی رنج میبرند، بسیار باید مورد توجه قرار گیرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که در هضم مواد غذایی با مشکلات زیادی روبرو هستید و یا سبک‌ترین مواد غذایی را نمی‌توانید هضم کنید از مصرف ژل رویال پرهیز کنید چرا که استفاده از آن می‌تواند منجر به مرگ یا سایر عوارض جدی در بدن شما شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. ژل رویال به نظر من بهترین گزینه برای پوست و هست. از آشنایان یکی از ژل رویال برای پوستش استفاده می کرد بعد از مدتی پوستش کاملا شفاف و یک دست شده بود.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید