جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کارخانه گیگافکتوری تسلا در تگزاس رسما افتتاح شد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
کارخانه گیگافکتوری تسلا در تگزاس رسما افتتاح شد

تسلا بالاخره کارخانه بزرگ خود در آستین تگزاس، سومین کارخانه گیگافکتوری در آمریکا و پنجمین در جهان را افتتاح کرد تا گام مهمی در جهت تولید وانت برقی سایبرتراک بردارد. این شرکت به همین مناسبت رویدادی به نام Cyber Rodeo برگزار و از 15 هزار نفر دعوت کرد تا افتتاح این کارخانه را در کنار ایلان ماسک و همکارانش جشن بگیرند.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا که یک کلاه سیاه گاوچرانی و یک عینک آفتابی خلبانی پوشیده بود، روی صحنه به مخاطبان گفت: «ما واقعا داریم وارد فاز جدیدی از آینده تسلا می‌شویم.» او متذکر شد که برای آغاز تولید سایبرتراک هیجان‌زده است و بی‌صبرانه می‌خواهد آغاز ساخت این وانت را ببیند.

مدیرعامل تسلا علاوه بر نمایش نسخه جدید سایبرتراک، مدل جدیدی از خودروی رودستر را به نمایش گذاشت که تولید آن از سال آینده آغاز خواهد شد. او همچنین به یک نوع روبوتاکسی اشاره کرد و گفت این محصول بسیار آینده‌نگرانه خواهد بود، اما جزئیات یا توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

کارخانه گیگافکتوری تسلا در تگزاس رسما افتتاح شد

بیشتر بخوانید: برنامه دولت روسیه برای افزایش استفاده از خودروهای برقی در مسکو

هزینه 1.1 میلیارد دلار تسلا بابت ساخت کارخانه تگزاس

گیگافکتوری تگزاس چهارمین کارخانه تسلا در آمریکا و سومین گیگافکتوری در این کشور است. این شرکت همچنین در شانگهای چین گیگافکتوری دارد و اخیرا یک گیگافکتوری را در برلین آلمان افتتاح کرده که ویدیوی جذابی از آن منتشر شده است. تخمین زده می‌شود که ساخت کارخانه تگزاس حدود 1.1 میلیارد دلار هزینه برداشته و قیمت زمین آن 5 میلیون دلار بوده است.

ایلان ماسک کمتر از دو سال پیش وعده داده بود که تسلا گیگافکتوری بعدی خود را در آستین تگزاس می‌سازد. این شرکت همچنین کمتر از یک سال پیش مقر سازمانی خود را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کرد. ماسک همچنین اسپیس ایکس را از «براونزویل» تگزاس مدیریت می‌کند.

کارخانه تگزاس قرار است طبق برنامه‌ریزی از سال 2023 تولید سایبرتراک را آغاز کند. این شرکت همچنین می‌خواهد اتومبیل‌های مدل Y، مدل 3 و تسلا Semi را در این کارخانه بسازد و به تامین نیاز بازارهای ساحل شرقی آمریکا بپردازد. کارخانه تگزاس در زمینی به مساحت 2100 هکتار در شرق فرودگاه بین‌المللی «آستین-برگستروم» ساخته شده است. این کارخانه می‌خواهد حداکثر 5000 کارگر را با میانگین حقوق سالانه 47,147 دلاری در این مرکز مشغول به کار کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید