جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کسب درآمد از محصولات آموزشی

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
کسب درآمد از محصولات آموزشی

در ابتدا اصلا می خواهیم بدانیم محصولات آموزشی یعنی چه؟ پاسخ بسیار ساده است محصولات آموزشی یک سری تولیدات از سوی افراد با تجربه در زمینه های مختلف هستند که به شکل سی دی، فایل، آفلاین یا آنلاین در اختیار افراد قرار می گیرد و افراد با توجه به نیازشان به سراغ آنها می روند. در این روزهای کرونایی بازار این محصولات بسیار داغ شده و بهتر است که به اصطلاح تا تنور داغ است عمل کنید زیرا هر مادری نگران موضوعات تحصیلی فرزندشش است و اگر بتوانید به خوبی محصولاتتان را ارائه دهید و تجربه ی خود را نیز نشان دهید صاحب یک کسب و کار پر رونق شده اید.

کسب درآمد از محصولات آموزشی

کسب درآمد از محصولات آموزشی

کسب درآمد از تولید محصولات آموزشی از آن دسته از استارت آپ هایی است که نیاز به سرمایه اولیه ندارد و این یعنی یک نقطه شروع برای کسانی که به دنبال درآمدند و از تدریس لذت می برند. تنها چیزی که شما باید در این حیطه در آن مهارت داشته باشید داشتن یک هنر است حالا این هنر می تواند هر چیزی باشد زبان انگلیسی، ساختن عروسک، فن بیان، کاشت ناخن، فنون مذاکره و هزاران مورد دیگر که شما می توانید به صورت اینترنتی از آن ها کسب درآمد کنید.

کسب درآمد با ساخت محصولات آموزشی دیجیتالی به این معناست که شما اطلاعاتتان را در یک حوزه به صورت محصولات دانلودی به دست افرادی می رسانید که به این اطلاعات نیازمند دارند و در برابر این کار درآمد کسب می کنید. این شغل یکی از جدیدترین و پرسود ترین روش های کسب درآمد به شکل اینترنتی است و همچنین یک شغل لذت بخش محسوب می شود زیرا شما هر روز در حال یادگیری هستید، یاد می دهید و درآمد بدست می آورید. چه کاری شیرین تر از این کار!

بیشتر بخوانید: چگونه از یوتیوب درآمد بدست آوریم؟

محصولات آموزشی و درآمد بالا

حالا میخواهیم با یک حساب سرانگشتی بگوییم که اگر یک محصول دانلودی درست کنید به قیمت 100 هزار تومان و هر ماه این محصول را به 30 فرد بفروشید یعنی روزی فقط 1 نفر، در ماه 3 میلیون تومان درآمد خواهید داشت اما اگر به شصت نفر بفروشید یعنی روزی دو نفر، شما می توانید در ماه شش میلیون تومان درآمد به دست آورید. به X نفر بفروشید یعنی روزی x نفر، پس می توانید در ماه X میلیون تومان درآمد کسب کنید. البته ناگفته نماند که رسیدن به این درآمد زمان نیاز دارد و قرار نیست شما در اولین ماه به این درآمد یا بالاتر از این ها برسید، شما برای هر کاری چه آفلاین باشد چه کسب و کار اینترنتی می بایست تلاش کنید و زحمت بکشید و پشتکار به خرج دهید تا درآمد خوبی داشته باشید. این تنها یک مثال بود اما در واقعیت افراد زیادی توانسته اند به بیشتر از این درآمد ها برسند. البته همیشه یادتان باشد، که هیچ موفقیتی در یک شب اتفاق نمی افتد و در پس این موفقیت ها  تلاش های شبانه روزی فراوانی نهفته است. شما نباید فقط به نتیجه توجه کنید، نکته مهمتری وجود دارد و آن هم این است که برای رسیدن به این درآمد شما می بایست واقعا تلاش کنید و ممارست به خرج دهید. در اینجا ضرب المثل مشهور را باید گفت که ” نابرده رنج، گنج میسر نمی شود .“

سه نکته برای موفقیت در کسب درآمد با تولید محصولات آموزشی

به جهت موفقیت در این حوزه به سه نکته نیاز دارید که اگر هر کدام از این سه نکته را رعایت نکنید به نتیجه دلخواه خود نمی رسید:

دانش اجرایی: دانش اجرایی به این معناست که بررسی و تحقیق کنید که دیگران برای رسیدن به درامد و موفق شدن در این حوزه چه راه و مسیری را طی کرده اند. شما باید این دانش را کسب کنید، تا سعی و خطای شما کم شود و به سرعت به مقصدتان برسید.

پشتکار: هر وقت که به اندازه ی کافی دانش این کار را بدست آوردید مسیر برای شما هموار شده است، اما دانش به تنهایی معجزه نمی کند. موتور رسیدن به مقصد برای شما تنها پشتکار است.

باور: بسیاری از افراد موارد قبلی را رعایت می کنند، نتیجه هم می گیرند اما نه یک نتیجه ی مطلوب و مناسب به نظر شما علت چیست؟ این افراد توانایی ها و استعدادی خود را باور ندارند، و این گونه فکر می کنند که افرادی که در هر حوزه ای موفق می شوند از کهکشان دیگری آمده اند. و نمی شود به چنین موفقیت هایی رسید اگر هم بشود من نمی توانم!… لطفا این باور های غلط را دور بریزید. افرادی که در هر حوزه ای موفق اند استعداد خاصی ندارند، اما خود را باور داشته و برای رسیدن به موفقیت دست از تلاش نکشیده اند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین راه‌های کسب درآمد از بازی

محصولات آموزشی و نیاز جامعه

(من مهارتی ندارم) این یک جمله آشناست که تا به حال از زبان بسیاری از افراد دور و برتان شنیده اید و این جمله پر است از بارهای منفی! شما می توانید در مورد هر چیزی مطلب آموزشی بسازید فقط کافیست هنر خود را با امکانات الکترونیکی مخلوط کنید و محصولات آموزشی تولید کنید. این نکته را یادتان باشد که در این زمینه کمال گرا نباشید شما در هر جایگاهی که هستید، قطعا یک سری تجارب و مهارت ها دارید، مثل رانندگی یا آشپزی حتما که نباید حوزه کاری شما خیلی تخصصی باشد. اما نکته ای که در این جا حائز اهمیت است این است که به نیاز جامعه دقت کنید مثلا ببینید جامعه در این برهه به چه چیزهایی بیشتر از باقی مواقع نیاز دارد، پس به دنبال تولید همان محصول آموزشی بروید. خواهشا، تجربه های خودتان را کوچک نپندارید. به مثالی که در اینجاست بسیار دقت کنید تا قضیه کاملا برایتان شفاف سازی شود:  از پر فروش ترین کتاب هایی که در ایران که بالغ بر سی چاپ دارد کتابیست که مواردی مانند به افرادی که برای اولین بار کامپیوتر خریده اند روشن کردن، خاموش کردن کامپیوتر و کپی فایل ها و از این دست موارد ساده را به طور کامل آموزش میدهد، احتمالا با خود بگویید این اطلاعات بسیار ساده است و حتی کم ارزش ولی نویسنده این کتاب بازرا هدف را به درستی انتخاب کرده است و این کتاب به کتابی بسیار پر فروش درآمده است.

کسب درآمد از محصولات آموزشی

تجهیزات مورد نیاز برای تولید محصولات آموزشی

به طور کلی محصولات اموزشی یا به شکل ویدئویی، صوتی و یا متنی تولید می شوند و بسته به نوع تولید شما نیاز به یک سری ابزار ها حس خواهد شد. مثلا برای تولید محصولات آموزش ویدئویی نیاز به دوربین دارید که یا از مدرس فیلم بگیرید و یا از سوژه، اما شما برای فیلم برداری نیازی به خرید دوربین های گران قیمت ندارید، می توانید برای شروع کار از گوشی هوشمندتان جهت ضبط استفاده کنید و حتی در صورتی که کامپیوتر هم نداشته باشید با همان گوشی هوشمند می توانید ویدئویی را ضبط و تدوین کنید. در مورد محصولات آموزشی صوتی شما غالبا باید فایل صوتی و پادکست تهیه کنید. بنابراین نیاز به میکروفون و یا هدست و هندزفری دارید و در صورتی که با کامپیوتر بخواهید پادکست آموزشی بسازید، می توانید از نرم افزار فوق العاده حرفه ای adobe audition استفاده کنید.

به جهت تولید محصولات آموزشی متنی گام اول نوشتن و ویراستاری است که به طور معمول از نرم افزار Word استفاده می کنیم، مرحله ی صفحه آرایی است و شما با گذراندن این دو گام می توانید محصولات آموزشی خود را به صورت متنی تولید کنید و به اشتراک بذارید.

عنوان جذاب و پرفروش برای تولید محصولات آموزشی

از دیگر آپشن هایی که در تولید محصولات آموزشی بسیار اهمیت دارد و شما باید به عنوان اصلی ترین و مهم ترین نکته در شروع کارتان استفاده کنید انتخاب کردن یک عنوان بسیار جذاب برای محصول آموزشی تان است. اینکه چه عنوانی را برای محصول انتخاب کنید به حساسیت خیلی زیادی نیاز دارد. به جرات می توان گفت بیشتر محصولات آموزشی که فروش های خوبی دارند، دارای عناوین جذابی اند که روی آن ها  کذاشته می شود تا هر چیز دیگری، در واقع یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود یک محصول آموزشی پرفروش شود یا شکست بخورد همین عنوان گذاری اوصولی است.

زمینه های تولید محصولات آموزشی

در مورد تولید محصولات آموزشی دست شما باز است و می توانید در حیطه هایی که فکر می کنید متخصص هستید و یا به تازگی مهارت کافی به دست آورده اید به تولید محصولات بپردازید. گاهی اوقات اصلا نیاز به زمینه ی تخصصی و ماورایی نیست شما حتی می توانید با تولید محصولات آموزشی در مورد ساده ترین چیز ها به درآمد خوبی برسید فقط کافی است که باهوش باشید و راه و مسیر درستی را انتخاب کنید.

محصولات آموزشی کنکور

از بهترین زمینه های تولید محصولات آموزشی می توان به تولید محصولات مرتبط با کنکور یاد کرد زیرا بسیار نیاز آن حس می شود و کمتر کسی در دوران کنکور وجود دارد که فقط و فقط به منابع کتاب درسی اش اکتفا کند. اگر در درس خاصی از دروس دبیرستان مهارت دارید و یا کسی را می شناسید که توانایی تدریس دروس تخصصی یا عمومی کنکور را دارد می توانید به او پیشنهاد دهید که به تولید محصولاتی از این قبیل بپردازد. در حال حاضر موسسات بسیار زیادی در این حیطه ها مشغول به کارند و درآمد های بالایی هم دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید