جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کسب درآمد از مدیریت شبکه های اجتماعی

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
کسب درآمد از مدیریت شبکه های اجتماعی

در این مقاله قصد داریم با مبحثی دیگر در رابطه با کسب و کار صحبت کنیم. رایا مگ در این مقاله سعی دارد تا شما را با کسب و کار مدیریت شبکه های اجتماعی آشنا کند.

مدیریت شبکه های اجتماعی یعنی شما باید مدریت شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرید. در رابطه با این کسب و کار شما باید از دانش و مهارت تبلیغ کردن و در گیر کردن مشتریان با برند مورد نظر را دارا باشید.

شغل مدیریت شبکه های اجتماعی  چه مسئولیت هایی دارد ؟

- ابتدا باید بازار هدف مشخص و بستری تعیین شود؛ که مطابق آن محتوای شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود.

- برای تعامل با مشتریان و مصرف‌کنندگان، باید از طریق این شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها ارتباط برقرار کرد؛ و روی این مخاطبان نظارت داشت.

- روند پیشرفت شبکه‌های اجتماعی باید گزارش داده شود.

- باید برای تعامل بیشتر با کاربران، روی موضوعات فعلی تمرکز کند.

- روی تبلیغات شبکه‌های اجتماعی نظارت داشته باشد؛ و در صورت نیاز خلاقیتی به کار گرفته شود.

برای این که در کسب و کار مدیریت شبکه های اجتماعی موفق شوید باید از مهارت های ارتباطی و فناوری کافی برخوردار باشید. حتی در این زمینه می توانید از آموزش های مورد نظر این حرفه نیز کمک بگیرید.

این در حالی است که شما حتی با ابتدایی ترین مدرک تحصیلی مانند سیکل هم می توانید مدیریت شبکه های اجتماعی را در دست بگیرید. اما بلعکس مدیران استخدام نیرو مدرک حداقل مورد نیاز این حرفه را لیسانس می دانند. پس خودتان می توانید با برگرفتن آموزش های مورد نظر این زمینه کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مدیریت شبکه هتی اجتماعی نیز مانند مابقی کسب و کار ها، کسب و کار اینترنتی است که که با استفاده از کمی مهارت و دانش در این زمینه می توانید در این شغل نیز موفقیت کسب کنید و بازده کسب در آمد چندانی به ارمغان بگذارید.

تمامی مدیران شبکه‌های اجتماعی در همه پلتفرم‌ها، تجربه و مهارت خاصی در این زمینه دارند. حتی در این زمینه دوره های آموزش آنلاین و حضوری نیز برای آموزش وجود دارد تا ویژگی‌های مختلف هر پلتفرم را به شما آموزش دهد.

همچنین برای یادگیری و مهارت آموزی در این زمینه نیز می‌توانید داوطلب مدیریت غیرانتفاعی و خیریه‌های محلی شوید. در این حرفه بسیاری از مدیران شبکه های اجتماعی مستقیما با مدیران بازاریاب همکاری مستقیم دارند تا در قلب کار واکنش های دریافتی را بهتر درک کنند.

مدیر شبکه های اجتماعی باید چه مهارت‌های داشته باشد؟

کسب درآمد از مدیریت شبکه های اجتماعی

تکنولوژی:

درک قوی از برنامه‌های مختلف فناوری، به‌ویژه پلتفرم‌های شبکه اجتماعی یک الزام است. مدیران شبکه‌های اجتماعی بیشتر روز کاری خود را صرف کار با رایانه یا تلفن هوشمند می‌کنند.

ارتباطات:

مهارت ارتباطی، کلامی و کتبی مهم هستند. مدیران شبکه‌های اجتماعی برای درک نیازهای شبکه اجتماعی نیاز دارند با اعضای تیم ارتباط برقرار کنند. آن‌ها همچنین باید از طریق بسترهای مختلف شبکه اجتماعی به‌صورت کتبی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

مدیریت پروژه:

مدیران شبکه‌های اجتماعی پروژه‌هایی متفاوتی به‌عهده دارند. آن‌ها ممکن است مسئول افزایش تعداد فالوور در یک پلتفرم شبکه اجتماعی و افزایش میزان تعامل در پلتفرم دیگر باشند. مهارت‌های قوی سازمانی و مدیریت پروژه در انجام این کارها کمک خواهد کرد.

تصمیم گیری:

مدیران شبکه‌های اجتماعی باید اختیار عمل و توانایی تصمیم‌گیری سریع داشته باشند. باید تصمیم بگیرند چه محتوایی ارسال کنند یا چگونه به شکایت مشتری پاسخ دهند. توانایی تصمیم‌گیری به‌عنوان مدیر شبکه اجتماعی اهمیت بالایی دارد.

حل مسئله:

مدیران شبکه‌های اجتماعی ممکن است مسئول حل مسائل مشتریان در فضای آنلاین باشند. ممکن است آن‌ها پیام‌هایی را دریافت کنند؛ که نوعی درخواست کمک یا شامل نظراتی درباره مشکل شرکت است. این چالش نقش مدیر شبکه‌های اجتماعی است که متوجه نوع پیام شود.

برنامه‌ریزی:

فعالیت در هر بستر شبکه اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی دارد. هر پست باید یک هدف را دنبال کند. مهارت‌های موجود در هنگام برنامه‌ریزی کاملا به مدیر شبکه های اجتماعی کمک می‌کند تا به‌طور موثر محتوای آینده را برنامه‌ریزی کند. پلتفرم‌های شبکه اجتماعی نیز مداوم در حال تغییر هستند، بنابراین مهم است که با برنامه‌ریزی در صورت نیاز تغییرات به‌سرعت انجام شود.

محیط کار مدیر شبکه های اجتماعی

مدیران شبکه های اجتماعی بیشترین تایم کاری خود را در محیط های اداری سپری می کنند. پس باید قبل ورود به این کار با شرایط کاری این حرفه نیز آگاه باشید.

- نشستن تایم طولانی مدت پشت میز کار

- استفاده مداوم از کامپیوتر و موبایل

- برنامه ریزی دقیق برای انتشار محتوا روزانه و هفتگی

- ارتباط روزمره و مداوم با مشتریان و بلعکس مدیران تیم های کسب و کار

شرکتی که مدیر شبکه های اجتماعی برای آن استخدام می‌شود، فضای کار مورد انتظار را تعیین می‌کند. برخی از مدیران شبکه اجتماعی ممکن است کل روز کاری خود را در دفتر بگذرانند در حالی که دیگران وظیفه دارند برای ثبت تصاویر و محتوا به بیرون از شرکت بروند.

مدیران شبکه های می توانند در تمامی مشاغل و کسب و کار های ذکر شده فعالیت داشته باشند.

- رستوران ها

- خرده فروش ها و جزئی فروش ها

- مشاوران املاک

- و...

کسب درآمد از مدیریت شبکه های اجتماعی

بیشتر بخوانید: ایده بی نظیر تولید محتوا در کسب و کار

حال شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه مدیر شبکه های اجتماعی شویم؟

 با دوره‌های آموزشی و توسعه مهارت‌ها می‌توانید مدیر شبکه‌های اجتماعی شوید. با رایا مگ همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که  چگونه می توانید در این کسب و کار نیز مدیری مجرب و کار کشته شوید.

تحصیلات خود را تکمیل کنید:

داشتن حداقل مدرک لیسانس برای مدیر شبکه اجتماعی یکی از الزامات است. ابتدا تحصیلات خود را به پایان برسانید. سپس سعی کنید، صنعت مرتبطی را از جمله تبلیغات یا ارتباطات انتخاب کنید. اگر کارآموزی امکان‌پذیر باشد، این فرصت خوبی برای کسب تجربه است.

داوطلبانه موقعیتی در سطح مبتدی پیدا کنید:

تجربه قبلی به‌عنوان مدیر شبکه اجتماعی توصیه می‌شود. شما می‌توانید با داوطلب‌شدن یا کار به‌عنوان یک سمت، در سطح شبکه اجتماعی شروع به کسب تجربه کنید. بسیاری از مشاغل محلی یا سازمان‌های غیرانتفاعی، به‌عنوان یک داوطلب کمک شما را می‌پذیرند.

گواهینامه‌های مورد نظر را بگیرید:

کسب گواهینامه در شبکه‌های اجتماعی راهی عالی برای تبدیل‌شدن به یک رقیب جدی برای سایر داوطلبان کار است. این گواهینامه‌ها نشان عملکرد قابل توجه شما در زمینه کسب گواهی‌های مربوط است.

برای مدیریت شبکه اجتماعی درخواست دهید:

پس از اتمام دوره خود و شروع به کسب تجربه لازم، می‌توانید درخواست کسب مدیریت شبکه اجتماعی را شروع کنید. برای نشان دادن تجربیات خود در شبکه های اجتماعی از نامه مخصوص و رزومه خود استفاده کنید. همچنین ایجاد نمونه کارهایی از محتواهای قبلی در جریان مصاحبه می‌تواند مفید باشد.

در این مقاله سعی داشتیم تا به طور کلی کسب درآمد از طریق مدیریت شبکه های اجتماعی را به شما همراهان رایامگ آموزش دهیم. با برگرفتن از مطالب فوق امیدواریم تا بهترین کسب و کار در این زمینه را راه اندازی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید