جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کشف صدها گودال مرموز در نزدیکی استون‌هنج با قدمت هزاران سال

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
کشف صدها گودال مرموز در نزدیکی استون‌هنج با قدمت هزاران سال

استون هنج (Stonehenge) از قرن‌ها قبل مورد مطالعه دانشمندان و باستان‌شناسان قرار دارد و اکنون 415 گودال بسیار بزرگ در اطراف آن کشف شده که ساختار سنگی دارند.

باستان شناسان در تحقیق خود برای اولین بار به صورت گسترده از روش القای الکترومغناطیسی در این منطقه استفاده کردند که به وسیله آن صدها گودال بزرگ کشف شد. گفته می‌شود هرکدام از آن‌ها 2.4 متر عرض دارند و توسط انسان‌ها در هزاران سال پیش ساخته شده‌اند. قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گودال کشف شده در این منطقه بیش از 3 متر عرض و 1.85 متر عمق دارد.

 کشف صدها گودال مرموز در نزدیکی استون‌هنج با قدمت هزاران سال

موارد استفاده گودال‌های باستانی استون هنج

هرچند هنوز به طور دقیق مشخص نیست که انسان‌ها در آن زمان از این گودال‌های بزرگ به چه منظوری استفاده می‌کرده‌اند اما محققان با توجه به ساختار سنگی آن‌ها گمان می‌کنند که مانند استون هنج نوعی سازه‌ مربوط به جشن یا تشریفاتی بوده‌اند.

در گذشته نیز گودال‌های باستانی دیگری در نزدیکی پارکینگ مرکز بازدیدکنندگان استون‌هنج کشف شده بود که گفته می‌شود حدود 8000 سال پیش از میلاد ساخته شده‌اند. همچنین در این گودال‌ها مواردی مربوط به حکاکی‌های باستانی توتم پُل، لوازم شکار نیاگاو (نوعی گاو منقرض شده) و رصد ماه کشف شده بود. گفته می‌شود که شکارچیان در این منطقه به نوعی دور یکدیگر جمع می‌شده‌اند.

خود استون هنج به گفته محققان حدود 5000 سال پیش ساخته شده است.

 کشف صدها گودال مرموز در نزدیکی استون‌هنج با قدمت هزاران سال

بیشتر بخوانید: ارتش آمریکا با فناوری جدیدی حمله هوایی به کشتی‌ها را آسان‌تر می‌کند [تماشا کنید]

استون هنج

«نیک سنشال»، باستان شناسی که برای میراث جهانی «استون‌هنج، ایوبری، و محوطه‌های مرتبط» یونسکو کار می‌کند، توضیح می‌دهد:

«این تیم با ترکیب تکنیک‌های جدید بررسی ژئوفیزیک با نمونه‌برداری و حفاری نقطه‌ای، برخی از قدیمی‌ترین شواهد مربوط به فعالیت‌های انسانی را که تاکنون در استون هنج کشف شده بود، مشخص کردند.»

قابلیت‌های فناوری حسگر برای اسکن منظره و نمایش مکان‌های باستان شناسی بالقوه، داده‌های بی‌سابقه‌ای از دوران ماقبل از تاریخ ارائه می‌کند. دانشمندان برای اولین بار در منطقه استون‌هنج از چنین روشی استفاده کرده و قصد دارند، این کار را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید