جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3

author منتشر کننده
نظرات (2) 6 0
گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3

بر طبق شنیده ها، سامسونگ قصد دارد گوشی‌ هایی تاشو به نام های گلکسی Z فولد 3 و گلکسی Z فلیپ 3 را در ماه جولای 2021 راهی بازار کند. با در نظر گرفتن ‌به اینکه پرچم‌ دار سامسونگ برای نیمه ‌ی اول سال، یعنی سری گلکسی اس 21 در ماه ژانویه راهی بازار شد، این حدس وجود دارد که استراتژی این شرکت برای تایم عرضه‌ ی محصولات در حال تغییر است؛ در نهایت زمان ‌بندی به روز برای عرضه‌ ی گوشی‌ های هوشمند تاشو منطقی به‌ نظر می‌رسد. تأیید کردن صحت این شایعه در حال‌ حاضر کاری عجولانه است. ممکن است این شرکت در ماه جولای در مسیر تولید گوشی ‌های تاشدنی بعدی باشد. با این تفاسیر، به‌ هیچ وجه مشخص نیست در روند تولید این محصولات تأخیر پیش خواهد آمد یا نه  اما سامسونگ پیش ‌تر فراخوانی بزرگ برای گلکسی فولد اصلی منتشر کرده و تجارب لازم را کسب کرده است.

این انتظار وجود دارد که ترکیب شیشه‌ ی فوق باریک گلکسی زد فولد 3 در مقایسه ‌با نسل دوم گوشی ‌های تا شدنی سامسونگ تغییر کند و حتی ممکن است دوباره از روکش پلاستیکی استفاده شود. مطابق گزارشات پیشین، اندازه‌ی نمایشگر داخلی گلکسی فولد 3 درحدود ۷٫۵۵ اینچ و قطر نمایشگر خارجی آن ۶٫۲۱ اینچ خواهد بود و در نقطه ای دیگر اشاره شده است که قیمت گلکسی زد فولد 3 احتمالا برابر گلکسی زد فولد 2، یعنی 2000 دلار خواهد بود. همچنین تصویر گرافیکی ای که فرض می شود این گونه است که در آن، بخش ‌هایی از گلکسی اس 21 اولترا با فرم‌ فاکتور گوشی تاشدنی و S Pen ترکیب شده است. گوشی‌های تاشدنی سامسونگ تا به امروز با S Pen همراه نبوده ‌اند. لازم به ذکر است که نمایشگر مدل ‌های پیشین بسیار حساس بود و در مقابل خط ‌وخش مقاومتی نداشت و  این احتمال وجود دارد که قطر نمایشگر گلکسی زد فلیپ 3، درحدود ۶٫۷ اینچ باشد و براساس گفته ها، نرخ نوسازی صفحه ‌ی نمایش این محصول حدود 120 هرتز خواهد بود.

گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3

و حالا میخواهیم به بخشی از ویژگی‌های این دو گوشی تلفن همراه بپردازیم:

گلکسی زد فلیپ 3

به نظر می رسد گلکسی زد فلیپ 3 نسبت به نسل قبلی بدنه‌ ی ضخیم ‌تری داشته باشد و همچنین سامسونگ توانسته شکاف بین دو نمایشگر را هنگام بسته بودن گوشی کاهش دهد اما باز هم فاصله‌ ی بسیار کوچکی بین دو بخش نمایشگر دیده می‌شود. 4 رنگ از گلکسی زد فلیپ ۳ به نمایش درآمده است و در پنل پشتی هم نمایشگر بیرونی ابعاد بزرگتری دارد. یکی از امکانات این موبایل این است که با استفاده از نمایشگر بیرونی امکان خواندن کامل یک پیام برای کاربر وجود دارد. همچنین در بخش پشتی گوشی هم شاهد دو دوربین اصلی هستیم که گمان می رود با دوربین اصلی و اولترا واید ۱۲ مگا پیکسلی سروکار داریم. از ویژگی‌ های دیگر این موبایل می‌توان به تعبیه ‌ی حسگر اثر انگشت در دکمه ‌ی پاور اشاره کرد که نسل قبلی این گوشی هم دارای همین مشخصه است. همچنین به خاطر بهبود قابلیت Flex Mode، کاربران می‌توانند به طور هم ‌زمان  از دو اپلیکیشن استفاده کنند و این قابلیت در این گوشی از اپلیکیشن ‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

گلکسی‌ زد‌ فولد 3

در رابطه با این گوشی موبایل اطلاعات کمتری فاش شده ولی می‌توانیم با دقت به جزئیات طراحی این گوشی به برخی از امکانات آن پی ببریم. گلکسی زد فولد 3 از قلم S Pen پشتیبانی می ‌کند و همچنین این گوشی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر است که این یعنی اولین گوشی تاشوی مجهز به این قابلیت! دوربین سه ‌گانه در پنل پشتی و گویا شارژ سریع 25 واتی از دیگر ویژگی های این موبایل می باشد.  و همچنین کمی پیش اعلام شد که گلکسی زد فولد 3 از گواهی IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می‌برد.

سامسونگ این گوشی ‌ها را به‌ عنوان یک عامل کلیدی برای رشد کسب ‌و کار موبایل خود می داند. این شرکت در شرایط فعلی بازار موقعیت منحصر به ‌فردی دارد و می‌خواهد این تسلط را برای همیشه حفظ کند.  در همین زمینه می‌توانیم به استقبال پر شور از گوشی ‌های گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد ۲ هم اشاره کنیم. این کمپانی پیش ‌بینی کرده که نسل جدید گوشی ‌های تاشوی سامسونگ فروش بالاتری نسبت به دیگر مدل های سامسونگ خواهد داشت. بر طبق گزارشی از شرکت سامسونگ در حال برنامه‌ ریزی برای فروش ۷ میلیون واحد از گوشی ‌های تاشوی خود در طی سال جاری است.

سامسونگ امید دارد که گلکسی زد فولد 3 حدود 3 میلیون از این آمار فروش را می تواند تشکیل دهد. با نظر به اینکه امسال خبری از گلکسی نوت 21 نیست و گلکسی زد فولد 3 هم از قلم S Pen  پشتیبانی می‌کند، احتمال بسیار زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. برای گلکسی زد فلیپ 3 هم این شرکت قصد دارد ۴ میلیون واحد از آن را به فروش برساند. چنین هدفی کاملا امکان ‌پذیر است زیرا این گوشی با قیمت بسیار کمتر نسبت به برادر بزرگتر(زد فولد 3) خود راهی بازار می شود.

همان‌طور که صحبت شد، این هدف ها بلند پروازانه اند و باید منتظر بمانیم تا بفهمیم کاربران تا چه حد از این گوشی ‌ها استقبال خواهند کرد و از طرفی نباید تاثیرات همه‌ گیری ویروس کرونا را فراموش کنیم که همچنان قدرت خرید میلیون ‌ها نفر را کاهش داده  و می دهد. در هر صورت باید ببینیم این گوشی‌ های تازه ‌نفس سامسونگ تا چه حد توانایی جلب نظر مشتریان را دارند.

گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3

کارهایی که سامسونگ برای همه گیر شدن گوشی ‌های تاشو باید انجام دهد

به غیر از گوشی‌ های گیمینگ، بزرگ ‌ترین و قوی ترین نوآوری در حیطه ی موبایل در حوزه‌ ی گوشی‌ های تاشو بوده است. سامسونگ به لطف عرضه‌ ی گوشی ‌های تاشو توانسته در زمینه‌ ی گوشی‌ های تاشو طرفداران زیادی پیدا کند نا گفته نماند که دیگر شرکت ‌ها هم با تمام قدرت وارد این بازار شده‌ اند. هواوی میت ایکس ۲ یک گوشی تاشوی همه ‌فن‌ حریف است که دارای نمایشگر بیرونی بزرگ بوده و در نمایشگر داخلی هم هیچ حفره یا بریدگی ندارد و حتی از این نمایشگر می‌توان به عنوان یک تبلت استفاده کرد. شیائومی می میکس فولد هم جدا از اینکه  قیمت پایین ‌تری دارد، به لطف تکنولوژی لنز مایع توانسته سروصدای زیادی ایجاد کند. شرکت‌هایی مثل  TCL، اوپو و LG هم از طرح ‌های مربوط  به گوشی ‌های رول ‌شونده رونمایی کرده‌اند و به استثنا ال‌جی که به طور کامل از بازار موبایل خارج شده، دو شرکت دیگر هم هنوز چنین گوشی نوآورانه ‌ای را روانه بازار نکرده‌اند.

هواوی به دلیل تحریم‌ های آمریکا نمی‌تواند تعداد زیادی از گوشی ‌های خود را تولید کند و به همین دلیل فقط بخش محدودی از کاربران می توانند به گوشی تاشوی هواوی دسترسی پیدا کنند. شیائومی هم فعلا گوشی تاشوی خود را فقط وارد بازار چین کرده است. در این بین، به غیر از سامسونگ شرکت موتورولا هم گوشی تاشوی خود را به طور گسترده راهی برخی بازارها کرده ولی گوشی انعطاف ‌پذیر این شرکت دارای مشکلات زیادی است. در ارتباط با همه ‌گیر نشدن گوشی ‌های تاشو دلایل متعددی را می توان مطرح کرد ولی با توجه به این موضوع، سامسونگ به این خاطر که محبوبیت این گوشی‌ها را در سال 2021 و سال‌ های بعد تر بیشتر کند باید چه کارهایی انجام دهد؟

۱. کم کردن قیمت‌ها

یکی از موانع جهت خرید گلکسی زد فولد ۲ و گلکسی زد فلیپ ۵G  قیمت بالای آن‌ها است. سامسونگ قیمت این دو گوشی را نسبت به روزهای اول کمی کاهش داده است ولی اگر سامسونگ واقعا می‌ خواهد گوشی‌های تاشو را در دستان کاربران بیشتری ببیند، مجبور است که قیمت ‌ها را پایین بیاورد.

۲. بهبود بخشیدن به دوام گوشی

چند وقت پیش ویدیویی از طرف یکی از کانال‌های معروف یوتیوب منتشر شد که نشان می‌داد در طول کمتر از یک سال استفاده از هواوی میت ایکس ۲، نمایشگر این گوشی از بخش میانی ترک خورده است! سامسونگ برای گوشی ‌های تاشو جدید خود توانسته دوام آن‌ها را تا حد زیادی بهبود ببخشد. اما در این زمینه همچنان باید قدم های بزرگی برداشته شود. اگر یک مشتری عادی بخواهد از این گوشی‌ ها به عنوان گجت ‌های روزمره خود استفاده کند، باید بتوانند مشکلات و چالش‌های روزمره را هم تحمل کنند. در هر صورت اگر سامسونگ می‌خواهد دوام این نوع گوشی‌ها را بالا ببرد، مرحله بعد دستیابی به گواهی IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

۳. بهترین دوربین‌ها

گلکسی زد فولد ۲ از بیشتر جنبه‌ ها یک غول همه‌ فن ‌حریف به حساب می آید. دوربین سه ‌گانه‌ ی این موبایل برای بسیاری از افراد به اندازه ‌ی کافی قوی و با کیفیت است. زمانی که که گلکسی زد فولد ۲ مقابل هواوی میت ایکس ۲ و شیائومی می میکس فولد قرار می‌گیرد، در برابر آن‌ها قدرت کمتری دارد که در مورد این موضوع باید به بهتر بودن دوربین ‌های دو گوشی تاشوی رقیب اشاره کرد.  به طور کلی هنوز هیچ شرکتی نتوانسته گوشی تاشوی کاملا بی‌نقصی را تولید کند. با این وجود، با توجه به اینکه سامسونگ امسال از نسل جدید سری نوت رونمایی نکرده است و در عوض توجه خود را به گوشی‌ های جدید تاشو معطوف کرده، احتمالا گلکسی زد فولد ۳ بتواند همه چیز را عوض کند.

۴. ادامه دادن نوآوری نرم‌ افزار

در طی چند سال اخیر، گوگل ابزارهای بهتری را تولید و پیاده ‌سازی کرده تا به توسعه‌ دهندگان این اجازه بدهد با دسترسی راحت تری بتوانند برنامه‌ های سازگار با گوشی ‌های تاشو را طراحی و عملی کنند. سامسونگ هم ثابت کرده که این موضوع برای آن اهمیت زیادی دارد. در واقع سامسونگ از اهمیت این موضوع و یکپارچه‌سازی نرم ‌افزار و سخت‌افزار به خوبی مطلع است تا حتی اگر توسعه ‌دهندگان اپلیکیشن ‌های خود را برای گوشی‌ های تاشو سازگار نکنند، کاربران با تجربه کاربری مناسبی روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. مطلب مفید و مورد نیازی بود هم دقیق و هم خلاصه وار خیلی ممنونم

  1. خیلی خوب و دقیق توضیحات رو ارائه داده بودند و مفید خلاصه بود

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید