جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی های نوکیا دریافت کننده اندروید 12

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
گوشی های نوکیا دریافت کننده اندروید 12

اگر به دنبال گوشی هایی هستید که از اندروید 12 بهره می‌برند، خواندن این مطالب را به شما توصیه می‌کنیم. در ابتدا لازم به ذکر است که گوگل پس از معرفی جدیدترین سیستم‌عامل خود یعنی اندروید 12 در جریان رویداد I/O، اعلام کرد که این سیستم‌عامل به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو وجود دارند و برای گوشی‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز تا پیکسل 3، قابل دریافت است. بزرگ‌ترین تغییری که در اندروید 12 نسبت به نسل قبل اندروید ایجاد شده، رابط کاربری به نام Material You است که به گفته این شرکت امکان شخصی‌سازی هرچه بیشتر را برای کاربر فراهم می‌کند. اکنون بزرگ‌ترین سوال این است که کاربران اندروید 12 را چه زمانی می‌توانند برای گوشی خود دریافت کنند؟

گوشی های هواوی دریافت کننده اندروید 12

در بین برندهای مختلف گوشی های تلفن همراه، در ابتدا به سراغ برند هواوی می‌رویم. شاید خبر خوبی برای طرفداران هواوی نباشد اما با توجه به اینکه این ابرشرکت چینی به دلیل تحریم‌های آمریکا دیگر نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل استفاده کند، گوشی‌های این برند آپدیت اندروید 12 را دریافت نمی‌کنند. آنر نیز قبلا زیر شاخه‌ای از برند هواوی بوده و تا تولید دستگا‌ه‌های جدید خود، مانند هواوی از دریافت این نسخه محروم هستند. مدل‌های جدید این برند، مانند Honor View 40 از اندروید و سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کنند، اما هنوز معلوم نیست که این مدل، اندروید 12 نیز دریافت خواهد کرد یا خیر.

گوشی های شیائومی دریافت کننده اندروید 12

در مورد گوشی های شیائومی باید گفت که از شهریور ماه 1400 که رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی نسخه بتای اندروید 12 را برای مدل ‌های چینی Mi 11 منتشر کرد، تاکنون این نسخه را برای مدلی دیگر از محصولات خود عرضه نکرده است. با اینکه تعداد زیادی از گوشی‌ های شیائومی با رابط‌ کاربری MIUI 12.5 به‌روزرسانی اندروید 11 را از همان ابتدای انتشار آن دریافت کردند و اکثر گوشی‌ های شیائومی، ردمی و POCO در زمان تولید با تعهد دریافت دو به‌روزرسانی سیستم ‌عامل به بازار عرضه می‌شوند، اما شیائومی هنوز تاریخ دقیقی برای دریافت اندروید 12 ارائه نکرده است.

گوشی های ال جی دریافت کننده اندروید 12

یکی دیگر از خبرهای تأمل برانگیز، در مورد ال‌ جی می‌باشد. این شرکت با این حال که تصمیم دارد تا از بازار گوشی‌ های هوشمند خارج شود اما عهد بسته است که برای تعدادی از مدل‌ های خود، به‌روز‌رسانی عرضه کند. البته متأسفانه ال‌ جی تا به حال در ارائه بروزرسانی ‌های به موقع سابقه خوبی نداشته و از زمان معرفی اندروید 12 نیز خبری مبنی بر کار برای عرضه این آپدیت منتشر نکرده است. باید دید که در نهایت این برند، اندروید 12 را دریافت خواهد کرد یا نه.

گوشی های نوکیا دریافت کننده اندروید 12

بیشتر بخوانید: رندرهای آیفون SE 3 با طراحی مشابه آیفون XR منتشر شد

گوشی های نوکیا دریافت کننده اندروید 12

نوکیا یکی از دیگر برندهای معروف، اندروید 11 را پنج ماه پس از انتشار آن برای طرفداران گوشی‌های خود عرضه کرد اما هنوز برای انتشار اندروید 12، زمان‌ بندی دقیقی ارائه نکرده است. حالا که نوکیا بالاخره اندروید 11 را برای اکثر گوشی‌های خود عرضه کرده، می‌تواند توجه خود را به ‌طور کامل بر ارائه اندروید 12 معطوف کند. این برند نسخه بتای اندروید 12 را اوایل سپتامبر 2021 (شهریور ۱۴۰۰) برای مدل XR20 منتشر کرد و به همین دلیل نیز به احتمال زیاد همین گوشی اولین مدلی است که نسخه پایدار اندروید 12 را دریافت می‌کند. گوشی‌های واجد شرایط نوکیا برای دریافت نسخه پایدار اندروید 12، به احتمال زیاد این به‌روز‌رسانی را در همین زمستان دریافت خواهند کرد.

نسخه پایدار اندروید 12 برای گلکسی S20 و نوت 20

در اینجا قصد داریم به نکته مهمی از شرکت سامسونگ اشاره کنیم؛ پس با ما همراه باشید! اخیراً این کمپانی بزرگ (در سال 1400 شمسی و 2021 میلادی)، رابط کاربری One UI 4 مبتنی بر اندروید 12 را برای گوشی‌های پرچم‌دار خود و همچنین مدل‌های عرضه‌شده در سال گذشته، منتشر کرد. سامسونگ معمولاً در ارائه‌ی آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید برای دستگاه‌های پریمیوم خود خیلی سریع‌تر از دیگر برندها عمل می‌کند. با اینکه هنوز بسیاری از برندهای دیگر برای ارائه‌ی نسخه‌ی پایدار اندروید 12 به کاربران تلاش می‌کنند، این غول کره جنوبی روز ۷ دی ۱۴۰۰، آخرین رابط کاربری One UI 4.0 را براساس جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های سری گلکسی S20 و نوت 20 خود عرضه کرد.

بد نیست بدانید که به‌روز‌رسانی نسخه‌ی پایدار اندروید 12 از کدام یک از گوشی ‌های تلفن همراه آغاز شد. طبق بیانیه Gizmochina و بر اساس آخرین خبرها، دریافت به‌روز‌رسانی نسخه‌ی پایدار اندروید 12 برای گوشی ‌های گلکسی نوت 20، نوت 20 اولترا، S20 و S20 پلاس، S20 اولترا و S20 FE از کشور سوئیس آغاز و همزمان رابط کاربری One UI 4.0 برای گوشی‌ G5 گلکسی زد فولد 2 نیز منتشر شده است. حال انتظار می‌رود که این به‌روز‌رسانی در روز‌های آینده در سراسر اروپا در دسترس کاربران قرار گیرد.

شرکت سامسونگ، ارائه‌ی نسخه‌ی پایدار اندروید 12 را اندکی قبل تر برای گوشی های تلفن همراه زد فولد 3، زد فلیپ 3، S21، S21 پلاس و S21 اولترا آغاز کرده بود، ولی شرایط برای این غول کره جنوبی طبق برنامه‌ی از قبل تعیین شده پیش نرفت و این شرکت را مجبور کرد تا به‌روزرسانی جدیدترین گوشی ‌های تاشو و سری S21 را به‌ دلیل برخی اشکالات متوقف کند. با این حال و در نهایت سامسونگ بعد از رفع تمام این اشکالات، نسخه‌ی پایدار اندروید 12 را برای این گوشی‌ ها منتشر کرد.

با همه این جریان های رخ داده، فقط می‌توان امید داشت که ایرادهای به‌روزرسانی جدید برای موبایل‌های سری گلکسی S20 و نوت 20 ایجاد نشود؛ حال باید دید چه اتفاقی در انتظار است. سامسونگ همزمان با انتشار این به‌روزرسانی، روی نسخه‌ی جدید One UI 4.1 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 12 برای عرضه در گوشی ‌های پرچم‌دار سری گلکسی S22 کار می‌کند. جالب است بدانید که در حال حاضر به‌روزرسانی One UI 4 برای گوشی‌های گلکسی سری S10 سامسونگ، یعنی S10، S10 پلاس و S10e در آلمان عرضه شده است و به‌ زودی در سایر مناطق نیز منتشر خواهد شد. شما خود تا به ‌حال تجربه‌ی کار با اندروید 12 را داشته‌اید؟ عملکرد سامسونگ در عرضه‌ی به‌روز‌رسانی‌ برای گوشی ‌هایش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید