جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی هوشمند نوکیا C30

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گوشی هوشمند نوکیا C30

نوکیا برندی است قدرتمند که از دیرباز آن را می شناسیم و محصولات مقاوم آن را بدون شک تجربه کرده ایم. شاید معروف ترین مدل نوکیا، مدل 1100 آن باشد که بسیار مشهور است و کمتر کسی وجود دارد که آن را ندیده باشد. در این مقاله قصد داریم از گوشی جدید کمپانی نوکیا که به تازگی از آن رونمایی کرده است توضیحاتی ارائه دهیم. اگر قصد انتخاب از بین محصولات این برند نام آشنا را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

پس از گذشت مدت زمان تقریباٌ یک ماه از برگزاری رویداد اصلی نوکیا در سال 2021 و معرفی شش مدل به روز، اطلاعات کم و جزئی از مدل‌ مجهول و پایین‌ رده ‌ی نوکیا از منابع مختلف به‌ دست ما رسیده است. حتی در اواخر ماه آوریل، یک پوستر تبلیغاتی تماما آماده شده از یک موبایل ناشناخته‌ ی نوکیا منتشر شد که پنل پشتی این گوشی موبایل را نشان می‌ داد حالا قصد داریم بنا بر اطلاعاتی که در مورد این گوشی هوشمند به دستمان رسیده است یک سری مشخصات ارائه کنیم.

گوشی هوشمند نوکیا C30

مشخصات فنی و ظاهری نوکیا C30

ویژگی های نمایشگر نوکیا C30

در قسمت بالایی صفحه ی نمایشگر یک برش قطره ‌ای برای قرار گرفتن دوربین سلفی پنج مگا پیکسلی دیده می‌ شود. رزولوشن نمایشگر این گوشی تلفن همراه HD+ است و در پایین نمایشگر هم حاشیه زیادی وجود دارد که لوگوی همیشگی نوکیا روی آن قرار گرفته است.

دوربین نوکیا C30

دو دوربین اصلی با سنسورهای سیزده و دو مگا پیکسل کمپانی نوکیا برای این گوشی هوشمند به کار رفته است. دوربین سفلی همان طور که گفته شد 5 مگا پیکسلی بوده و کیفیت فیلمبرداری دوربین سلفی با رزولوشن)  HD (1280× 720 می باشد و این دوربین فلش LED نیز دارد. لازم به ذکر است که بگوییم متاسفانه عکاسی پانوراما با این گوشی امکان پذیر نیست. ناگفته نماند که یکی از این دوربین هایی که در پنل پشتی قرار دارد وظیفه اصلی اش تشخیص دادن عمق است و این کار را به خوبی انجام می دهد.

اطلاعات مربوط به پردازنده نوکیا C30

نوع پردازنده در این گوشی موبایل 64 است و دارای چیپ ۸ هسته‌ ای Unisoc SC9863A می باشد که از هسته‌ های Cortex-A55 با فرکانس ۱.۶ گیگا هرتز استفاده می کند. در واقع این پردازنده به عنوان یک چیپست قدرتمند دسته بندی نمیشود و به همین دلیل هم شاهد سیستم عامل Android Go در این گوشی هستیم که برای گوشی ‌های ضعیف کاربرد دارد. فرکانس پردازنده مرکزی نوکیا C30 هم 4 هسته با سرعت 1.6 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.2 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی اش Mali-G52 MC2 می باشد.

امکانات نرم افزاری نوکیا C30

این گوشی هوشمند دارای اندروید 11 گو ادیشن است و از زبان فارسی پشتیبانی می کند، همچنین منوی فارسی نیز دارد. از دیگر قابلیت های نرم افزاری این گوشی موبایل می توان بهMMS ،SMS ،Push Mail ،IM، ایمیل، مرورگر HTML5، قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس، قابلیت نمایش فایل های متنی PDF، پشتیبانی از انواع شبکه های اجتماعی، برنامه ویرایش عکس و فیلم، سرویس های گوگل شامل Google Search ،Google Maps ،Gmail و YouTube اشاره کرد.

حافظه نوکیا C30

این گوشی موبایل در بردارنده ی حافظه داخلی 32 گیگا بایت و حافظه رم 2 گیگا بایت می باشد و از کارت حافظه جانبی microSDXC پشتیبانی می کند.

اطلاعات در مورد ارتباطات نوکیا C30

این گوشی تلفن همراه (نوکیا C30) از شبکه 2جی، 3جی و 4 جی حمایت می کند و سرعت شبکه به صورت HSPA با سرعت دانلود 42.2 مگابیت بر ثانیه و آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه - LTE نوع Cat4 با سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه است. امکانات بسیار ابتدایی و اولیه مثل بلوثوت، وای فای، رادیو، هات اسپات، جی پی اس، پورت برای یو اس بی و دریافت آپدیت امنیتی تا ۲ سال از امکانات مربوط به فناوری در این گوشی موبایل است.

گوشی هوشمند نوکیا C30

مشخصات حسگرهای نوکیا C30

اثر انگشت روی قاب پشت (FingerPrint|Rear-Mounted)، مجاورتی (Proximity)، شتاب سنج (Accelerometer) و البته از فیس آنلاک هم در گوشی نباید غافل شد.

قابلیت صدا در نوکیا C30

این دستگاه بلند گو دارد و همچنین یکی از ویژگی های خوبش دارا بودن جک ۳.۵ میلی ‌متری هدفون می باشد که این مورد یکی از موارد بسیار کاربردی است.

باتری نوکیا C30

ویژگی و خصوصیات باتری این گوشی تلفن همراه (نوکیا C30) به صورت غیر قابل تعویض و از جنس لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت است که این باتری تا سه روز با استفاده ی متوسط کاربر دوام می آورد و سرعت شارژ آن هم 10 وات است.

قیمت نوکیا C30

قیمت نوکیا C30 در حال حاضر تقریبا برابر ۹۹ تا 100یورو می باشد که البته بسته به وضعیت اقتصادی ما درگیر نوسان هم خواهد شد.

سخن پایانی

به طور کلی برای خرید گوشی تلفن همراه باید چند گزینه و یا آپشن را در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید یکی از این موارد در وضعیت اقتصادی نا به سامان این روز ها قیمت گوشی های موبایل است. مورد بعدی انتخاب برند مناسب و همچنین مورد علاقه ی شماست و مورد بعدی ویژگی های ظاهری و فنی یک گوشی موبایل می باشد. در حقیقت شما برای خرید گوشی موبایل باید همه ی فاکتور هایی که ذکر شد را در نظر بگیرید و یک میانگین گیری انجام دهید و پس از بررسی های خود به سراغ خرید کردن بروید.

برند نوکیا برندی تازه نیست که نیاز بهمعرفی داشته باشد و خانواده محصولات سری C نوکیا، دسته جدیدی از گوشی های این برند اند که به گروه محصولات اقتصادی مشهور اند، بنابراین نباید انتظار مشخصات فنی خیره کننده ای را از این گوشی داشته باشید. البته C30 مدرن ترین و با قابلیت ترین محصول از این خانواده محسوب می شود و وجود امکانات متوسط و معمولی ای که دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. اگر به دنبال خرید یک برند نام آشنا و قیمت مناسب می گردید پیشنهاد ما به شما این گوشی تلفن همراه هوشمند است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید