جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی هوشمند Y9s، یکی از جدیدترین های اقتصادی هواوی

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
گوشی هوشمند Y9s، یکی از جدیدترین های اقتصادی هواوی

امروزه گوشی های اقتصادی در کشور ما بیشترین قشر گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند و گوی رقابت را از گوشی های پرچمدار گران قیمت ربوده اند. اما از آنجایی که خرید گوشی های هوشمند به بررسی ها و مقایسه های زیادی احتیاج دارد، لذا تمامی وقت خود را باید صرف نظرات دوستان راجع به این گوشی ها کنیم. برخی از گوشی های شیائومی در جدول میان رده دچار اشکالاتی جزئی شده اند و نظر برخی از کاربران به سمت گوشی های میان رده ی هواوی رفته که سر رأس آن ها را گوشی هوشمند Y9s تشکیل می دهد. هواوی Y9s جدیدترین میان رده ی اقتصادی با کیفیتی است که در کنار Y9 پرایم برند هواوی را به دوش می کشد. این گوشی با وجود میان رده بودن آن و قیمت 5 میلیونی به بالای خود هیچگونه افتی در آن مشاهده نشده است؛ افتی که در برخی از گوشی های میان رده ی شیائومی و سامسونگ به وفور یافت می شود. اکنون به بررسی تخصصی هواوی Y9s می پردازیم تا به شما نشان دهیم که یکی از گزینه های کنونی و حتی آینده ی شما می تواند همین گوشی اقتصادی باشد.

گوشی هوشمند Y9s، یکی از جدیدترین های اقتصادی هواوی

مشخصات گوشی هوشمند Y9s در یک نگاه کلی

عرضه شده در سال 2019
- دارای شبکه 4G
- وزن 206 گرم
- صفحه نمایش 6.59 اینچ (وضوح 2340×1080 پیکسل)
- حافظه داخلی 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم
- مجهز به درگاه میکرو اس دی تا 512 گیگابایت
- مجهز به جک 3.5 میلی متری
- دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی (سلفی 16 مگاپیکسلی)
- دارای باتری غیرقابل تعویض 4000 میلی آمپری
- پشتیبانی از اندروید 9
- چیپست Hisilicon Kirin 710F (پردازنده مرکزی 8 هسته ای و گرافیکی Mali-G51)
- دارای حسگر اثر انگشت (در بدنه ی سمت راست گوشی)
- عرضه در رنگ های مشکی، آبی تیره و روشن

اگر خصوصیات کلی هواوی Y9s ، شما را برای خرید این گوشی مجاب نکرد مقاله زیر را با ما دنبال کنید.

طراحی گوشی Y9s، خوش‌ساخت‌تر از هواوی Y9 پرایم است

در بخش طراحی و ساخت، گوشی هواوی Y9s بسیار خوش قد و قواره تر از Y9 پرایم است. بعد از اینکه گوشی را در دست گرفتید از همان ابتدا به طراحی زیبای شیشه ای پشت و جلوی گوشی پی می برید. ساختار شیشه ای کمتر در گوشی های میان رده دیده می شود که اینبار در هواوی Y9s شاهد آن هستیم. فریم آلومینیومی بدنه و بالا و پایین گوشی زیبایی گوشی را بیشتر کرده است. همچنین هواوی برای آنتن دهی بهتر گوشی، از یک روکش پلاستیکی بر روی فریم آلومینیومی استفاده کرده و به مانند Y9 پرایم به طور کامل از جنس آلومینیوم بهره نبرده است.

با وجود وزن 206 گرمی گوشی، هواوی پشت گوشی Y9s را با لبه های منحنی طراحی کرده تا بهتر در دست قرار بگیرد. اگرچه این انحنای پشتی هم نتوانسته برای افرادی که دستان کوچکی دارند خوش دست باشد، لذا از ارگونومیک خوب خود فاصله گرفته است. پس بیشتر کاربران هنگام در دست گرفتن گوشی، نمی توانند با انگشت همان دست لبه ی بالایی را لمس کنند و به دست دیگر خود نیاز دارند.

گوشی هوشمند هواوی Y9s همانطور که در بخش بررسی کلی محصول مرور کردیم در سه رنگ طراحی شده که دو رنگ معروف مشکی و روشن معروف تر از آبی تیره به نظر می رسند. رنگ مشکی با عنوان Midnight Black به شدت در قاب پشتی لک پذیر و براق است ولی رنگ روشن Breathing Crystal که شباهت زیادی به هواوی p30 پرو دارد چربی کمتری را نسبت به رنگ مشکی در بر می گیرد.

در قاب پشتی دوربین سه گانه ی با چینش عمودی و فلش LED قرار گرفته است. زیر گوشی هنوز هم جک 3.5 میلی متری هدفون دیده می شود و جایگاه سیم کارت نیز در بالای گوشی قرار دارد. دو خصوصیت جالبی که در هواوی Y9s می توان به آن اشاره کرد وجود سنسور اثر انگشت در سمت راست گوشی است که با انگشت شصت به راحتی قابل استفاده است و دوم اینکه دوربین سلفی آن بر روی یک مکانیزم جهنده قرار گرفته شده که فرامین آن از داخل خود گوشی داده می شود.لذا پنل جلویی گوشی یک نمایشگر تمام و کمال است و هیچ خبری از ناچ و کلید اضافه دیده نمی شود. جایز است این نکته نیز اضافه کنیم که سنسور اثر انگشت بر روی کلید پاور قرار گرفته است.

هواوی در گوشی Y9s از پنل OLED استفاده کرده است

هواوی برای اولین بار در گوشی های میان رده ی خود یعنی هواوی Y9s از پنل OLED استفاده کرد. زیرا هرگونه تاخیر در اضافه کردن پنل های اولد ممکن بود شکست زودهنگامی را برای میان رده هایش رقم بزند. اینک Y9s تهدید بزرگی برای هم رده های خود به شمار می رود. وضوح 2340×1080 پیکسلی گوشی کافی است تا پلتفرم هوشمند را به یک تصویر شارپ لازم و کافی تمام صفحه تبدیل کند. در بخش روشنایی آخرین مقدار درخشان Y9s که به چشم می خورد که عدد 310 است که نشان می دهد روشنایی گوشی تا 310 نیت عملکرد خواهد داشت و به مانند گوشی های شیائومی خبری از روشنایی های نجومی 600 نیتی در روز روشن نیست. این عدد نشان دهنده ی روشنایی با عملکرد متوسط در روز روشن و زیر نور است. البته هواوی Y9s با وجود عملکرد متوسط آن زیر نور آفتاب فعالیت فوق العاده ای در فضای تاریک دارد. به گونه ای که محیط های تاریک و کم نور سطح روشنایی به 1.2 نیت می رسد و در کنار قابلیت Eye Comfort نور گوشی را برای استفاده در فضای تاریک مهیا می کند. همین مورد، برگ برنده ی صفحه نمایش Y9s در مقابل رقباست.

گوشی Y9s از چه سخت افزار و نرم افزارهایی بهره می برد؟

سخت افزار: گوشی هواوی Y9s چه سخت افزارهایی را یدک می کشد؟ یک پروژه تکراری یا تنوعی از جانب هواوی؟ ظاهراً داستان استفاده هواوی از چیپست مخصوص کمپانی خود بر روی گوشی هایش ادامه دارد. تراشه ی پرکاربرد Hisilicon Kirin اینبار متنوع تر با عنوان 710F  دوازده نانومتری پردازنده ی 8 هسته ای مرکزی و گرافیکی Mali-G51 MP4 را با خود حمل می کند. در پردازنده ی مرکزی 8 هسته ای هواوی Y9s از 4 هسته ی 2.2 گیگاهرتزی استفاده شده که کارکرد بازی های روز، برنامه های سنگین و نگهداشت باتری 4000 میلی آمپری را ب صورت یکجا و با توان پردازش بالا و سریع به جریان می اندازد. پس با خرید این گوشی نباید نگرانی خاصی در خصوص مواردی که ذکر کردم داشته باشید. اسپیکر گوشی نیز تک کاناله است و حجم صدای پخش کننده خود در حد متوسطی نسبت به گروه پرچمدار p ایفای نقش می کند.

باتری: هواوی برای گوشی میان رده ی خود اینبار یک باتری 4000 میلی آمپری را تعبیه کرده که شارژدهی بسیار خوبی را پس از تست هایی که از آن گرفته ایم از خود نشان داده است. دوام شارژدهی باتری Y9s پس از 80 ساعت پخش موسیقی که معادل با 9 ساعت پخش فیلم در نور 100 درصد است آزمایش شده است.

نرم افزار: رابط کاربری پیش فرض Y9s سیستم عامل اندروید 9 پای است. این سیستم عامل تا آپدیت اندروید 10 در دسترس به روزرسانی قرار گرفته و رابط کاربری معروف EMUI 9.1 را پوشش می دهد. اگرچه این گوشی در اواخر سال 2019 طراحی شده ولی زیر نفس خفقان تحریم گوگل پلی عبور کرده و خوشبختانه سرویس های گوگل را پشتیبانی می کند.

گوشی هوشمند Y9s، یکی از جدیدترین های اقتصادی هواوی

گوشی Y9s و دوربینی با وضوح وسوسه کننده

دوربین گوشی هواوی Y9s نیاز به کار کردن با آن دارد تا بتوانید به خوبی آن پی ببرید. سه دوربین متفاوت بر روی ماژول پشتی قرار گرفته و دوربین اصلی آن را یک سنسور 48 مگاپیکسلی مشاهده می کنیم که کیفیت فوق العاده ای را از خود به نمایش می گذارد. شاید هواوی Y9s در هر چیزی مورد انتقاد قرار بگیرد ولی در بخش دوربین یک غول تمام عیار است. لنزهای 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی عمق سنج در کنار لنز اصلی به تاکتیک دوربین های پشتی Y9s انرژی می بخشند. اگرچه وضوح فیلمبرداری گوشی به 4k نمی رسد ولی وضوح حداکثری 1080 با نرخ 60 فریم می تواند احساس بهتری را برای کاربرانی که سعی در استفاده از یک گوشی هوشمند با دوربین مناسب هستند فراهم کند. نوردهی دوربین های هواوی به حدی خوب است که نیاز به گفتمان اضافی و بحث بیشتری در مورد آن نیست. همین بس که دوربین های پشتی Y9s در هر مکانی، حرفی برای گفتن دارند و تنها برگ برنده ی گوشی های پرچمدار هواوی لرزش گیر اپیتیکال آن هاست.

آیا گوشی Y9s هواوی مناسب خرید شما خواهد بود؟

شاید در این روزهای سخت بازار و درآمدهای کم و بیش شما، اقتصادی ترین گوشی مناسبی را که می توانید بخرید، گوشی های میان رده است. گوشی های میان رده ی شیائومی خیلی زود راه خود را به بازار پیدا کردند و کار برای گوشی های میان رده ی دیگر برندها کمی سخت به نظر می رسید. اینبار نیز خرید گوشی Y9s هواوی اندکی نیاز به تأمل شما دارد و نمی توانید ریسک خرید آن را بپذیرید. اما بگذارید خیالتان را راحت کنم. گوشی های میان رده ی شیائومی معمولا با افت فریم، اشکال اسپیکر و ضعف باتری همراه می شوند درحالیکه این گوشی مبرا از این مشکلات است. از آنجای که بیشتر از یک سال از عرضه ی این محصول می گذرد تاکنون مشکلی از این گوشی گزارش نشده است و همین یک سال و نیم آب گوارایی است که از گلوی خریدار پایین می رود.

همچنین ما نکات ضعف و قوت گوشی را برای شما بیان می کنیم تا خودتان تصمیم خرید این گوشی را بگیرید:

نقاط قوت گوشی هوشمند Y9s:

- نمایشگر تمام صفحه ی 6.59 اینچی (بدون ناچ و بریدگی)
- بدنه و قاب شیشه ای
- شارژدهی عالی
- دوربین با کیفیت
- نوردهی فوق العاده در شب

نقاط ضعف گوشی هوشمند Y9s:

- وزن زیاد
- استافده از نمایشگرهای نسل گذشته ی TFT
- پردازنده ی تقریبا قدیمی
- نداشتن لرزش گیر برای دوربین

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید