جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی گوگل پیکسل 6 پرو، گام بلند گوگل برای فراموشی نسخه های پیشین

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
گوشی گوگل پیکسل 6 پرو، گام بلند گوگل برای فراموشی نسخه های پیشین

گوگل در سال جدید، امیدوار است که با جدیدترین و بهترین محصول در نسل پیکسل یعنی گوگل پیکسل 6 پرو همه چیز را تغییر دهد. پس از هیاهوی اولیه ی گوگل و تلنگر آن به گوشی های آیفون (با معرفی پیکسل اصلی در سال 2016 ) نسخه‌های بعدی آن ها اگرچه توانمند بودند، ولی نتوانستند توجه خریداران گوشی‌های هوشمند بالارده را به خود جلب کنند. لذا گوشی های گوگل برای طرفداران اندرویدی به یک فناوری تکراری تبدیل شده بود. از نقاط قوت خاص خط پیکسل و نقاط فروش برجسته آگاه است.

Pixel 6 Pro به گفته ی گوگل، دارای مجموعه ای از ویژگی های مهندسی شده ای است که به طور منحصر به فردی آن را به عنوان یک رقیب مستقیم برای نمونه های Pro Maxes و Ultras معرفی می کند. پیکسل 6 پرو در میان پرچمداران بازار گوشی های هوشمند، رویکرد و عملکرد موفق «گوگل» را نیز حفظ خواهد کرد.

اگرچه پسوند "Pro" در حال حاضر، در میان گوشی های هوشمند به یک واژه ی رایج تبدیل شده است، اما این اولین بار است که گوگل از این پسوند در گوشی های بالارده ی خود استفاده می کند. این نامگذاری درحالی اتفاق می افتاد که گوگل در نسخه های قبلی، گوشی های هوشمند خود را بر اساس اندازه از هم جدا می کرد که یک نمونه آن پسوند"XL" به همراه داشت. این اولین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد که اگرچه پیکسل در خانواده گوگل گام خود را بنا کرده است ولی، با پسوند «پرو»، به ‌عنوان نژادی متفاوت از پیکسل‌های قبلی، از چهره خود رونمایی می کند.

گوگل، Pixel 6 Pro را به‌عنوان اولین گوشی پرچم‌دار خود معرفی می‌کند. برای اولین بار گوگل سخت‌افزار دوربین اصلی را ارتقا داده و فناوری نمایشگر را به درجه پیشرفت رسانده رسانده و تراشه ی 5 نانومتری گوگل تنسور را روی آن پیاده کرده است.

نگاهی اجمالی به خصوصیات سخت افزاری گوگل پیکسل 6 پرو

اکنون نگاهی به خصوصیات گوگل  پیکسل 6 پرو می اندازیم:

- دارای فناوری 5G

- وزن 210 گرم

- صفحه نمایش 6.71 اینچی (وضوح 1440 در 3120 پیکسل)

- حافظه داخلی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت (همه حافظه ها به همراه 12 گیگابایت رم منتشر شده اند)

- دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی لنز واید و 48 مگاپیکسلی تله فوتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید (سلفی 11.1 مگاپیکسلی)

- پشتیبانی از اندروید 12

-  تراشه Google Tensor (5 نانومتری)

- دارای حسگر اثر انگشت

-  بدون جک 3.5 میلی متری

- در رنگ های مشکی، سفید، وانیلی

- دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری: ظرفیت 5003 میلی آمپر (شارژ سریع 30 وات)

طراحی و ساختار گوشی گوگل پیکسل 6 پرو؛ ضخیم ترین پیکسل تاکنون

گوگل پیکسل 6 پرو بزرگ‌ترین، ضخیم‌ترین و سنگین‌ترین پیکسلی است که تاکنون طراحی شده است؛ البته با کمی تفاوت.پیکسل 6 پرو با ظاهری مربعی و طراحی صنعتی که به طور غیرقابل انکاری منحصر به فرد است، خیلی سریع قابل تشخیص خواهد بود. اگرچه گوگل باید در طراحی های بعدی تلاش بیشتری جهت طراحی جذاب تر پیکسل زحمت به خرج دهد تا بتواند رقیب حوبی برای همتایان خود باشد.

پیکسل 6 پرو، ترکیبی از دقت و ظرافت است که برخی از جزئیات ضعیف طراحی را جبران می کند. گرداگرد این گوشی، یک قاب آلیاژ آلومینیوم صیقلی وجود دارد که بین یک شیشه منحنی Gorilla Glass Victus در جلو و منحنی Gorilla Glass 6 در پشت قرار واقع شده است. این آلیاژ آلومینیومی به تلفن کمک می کند باریک تر از آنچه در دست قرار دارد، احساس شود. فقط تا بخشی از لبه بالایی قاب فلزی بوده که میان آن ها با یک نوار پلاستیکی (که رنگ کاملاً متفاوتی با نوار فلزی دارد) قطع می شود، و باعث می شود تا کیفیت طراحی گوشی تا حدودی کاهش یابد.

همانطور که سری S21 سامسونگ در سال جاری برآمدگی دوربین "Contour Cut" را به عنوان ویژگی طراحی برجسته خود انتخاب کرد، گوگل نیز دوربینی کاملاً شبیه آیفون را جایگزین  طراحی دو نسل گذشته پیکسل که "نوار دوربین" نامیده می شد کرده است.

ما سال های پیش چیدمان دوربین افقی را در اکثر گوشی های هوشمند دیده‌ایم. چیدمان افقی اخیراً در TCL و سری گلکسی اس 10 سامسونگ دیده شده است. گوگل پیکسل نیز از این قابلیت در گوشی خود بهره برده اما نوار پیکسل 6 پرو فضای بیشتری را به خود اختصاص داده است.  از طرف دیگر، خمیدگی گوشی موجب شده تا ماژول دوربین واقع بر روی یک سطح فلزی ضخیم مشکی رنگ، از قالب گوشی بیرون زده شود. اگر با دقت به حواشی گوشی نگاه کنید خواهید دید که گوگل به جای استفاده از ماژول کوچک برای دوربین ها، از یک ماژول ضخیم استفاده کرده که عرض گوشی را طی می کند  تا دوربین های سه گانه گوشی به همراه فلش، روی آن قرار بگیرند. این ماژول ضخیم با اینکه ظاهر گوشی را زشت کرده ولی محافظ بسیار خوبی برای دوربین ها به شمار می رود.

گوگل پیکسل 6 پرو در رتگ آمیزی بدنه بسیار با کیفیت کار کرده است. قاب پشت گوشی با دو رنگ شیشه ای براق (Sorta Sunny) و طرح رنگی هلویی و کرم پاستلی، همراه با رنگ طلایی پوشش داده شده است. رنگ شیشه ای براق پیکسل 6 را در کمتر فلزکاری هایی شاهد هستیم. این گوشی همچنین در رنگ‌های سیاه طوفانی یا سفید ابری بلور عرضه می‌شود که هر دو دارای دو آمیختگی خاکستری تیره یا روشن هستند که به ترتیب با یک قاب فلزی مشکی و نقره‌ای همگام سازی می‌شوند.

گوشی گوگل پیکسل 6 پرو، گام بلند گوگل برای فراموشی نسخه های پیشین

فراتر از جلوه‌های بصری متمایز در هر یک از ساختار ها، طراحیPro در استفاده از کلیدهای بدنه هم قابل ستایش است. کنترل‌های سخت‌افزاری لمسی ولوم صدا و کلید پاور در سمت راست قاب وجود دارند. ساختار پیکسل 6 پرو دارای گواهی IP68 و مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است. البته توجه داشته باشید که  اندازه و وزن آن به اندازه ای هست که شما نتوانید با یک دست از آن کار بکشید و در بسیاری از مواقع استفاده از دو دست با پیکسل 6، امنیت و راحتی بیشتری را برای شما فراهم می کند.

گوگل همچنین قاب‌های  با ساختار و طراحی پارچه‌ای قدیمی پیکسل را حذف کرده و آن‌ها را با قاب‌های شفاف پلاستیکی نیمه‌شفاف براق جایگزین کرده است تا به شما اجازه دهد رنگ پیکسلی را که خریداری کرده‌اید بهتر درک کنید.

صفحه نمایش گوگل پیکسل 6 پرو با نرخ نوسازی پویا 120 هرتزی

گوگل پیکسل 6 پرو به طور واقع بینانه ای  از پنل OLED گسترده 6.7 اینچی 19.5:9 QHD+ استفاده کرده است.  این قابلیت برداشت اولیه ی حیرت انگیزی را برای نمایشگر پیکسل 6 ایجاد می کند، و موجب علاقه کاربران پیکسل 6 پرو به صفحه نمایش آن می شود. پیکسل 6 پرو  عمدتاً به دلیل صفحه نمایشی گسترده، و تراکم پیکسلی فوق‌العاده بالا (512ppi)  و سقف افزایش یافته حداکثر نرخ تازه‌سازی آن (نسبت به نسخه های پیشین خود یعنی  پیکسل 4، پیکسل 5 و پیکسل 6  که همگی با فرکانس 90 هرتز بالاتر هستند)، پیشی می‌گیرد.

نمایشگر این گوشی هوشمند از آنجایی که یک OLED با کیفیت بالا است، رنگ‌های بسیار زنده، کنتراست عالی و رنگ‌های مشکی جوهری را نیز از خود ساطع می کند. اگرچه گوگل می توانست نمایش روشن‌تری را برای پیکسل 6 پرو ارائه دهد، اما با استفاده از فرآیند LTPO، سعی کرده توانایی خود را روی پشتیبانی از نرخ نوسازی پویا پانل هموار کند تا پیکسل 6 پرو بتواند تا ۱۲۰ هرتز افزایش نرخ نوسازی پویا داشته باشد. این نرخ نوسازی موجب روان شدن صحنه ها و پاسخگویی بهتر به فریم بازی‌های اندروید خواهد داشت. همچنین نرخ پویاسازی بهتر در یک گوشی، کمک شایانی به طول عمر باتری می کند تا 10 هرتز مصرف کمتری را داشته باشد. طراحی نمایشگر با نرخ پویاسازی در گوگل پیکسل یک طراحی مشابه با فناوری ProMotion اپل که در آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس می باشد.

همانطور که نمایشگرهای لبه خمیده پیکسل 6 پرو از ظاهر جذابی برخوردارند در مقایسه با صفحه نمایش های تخت پیکسل 6، استدلال معتبرتری در ساختار آن ها نیز وجود دارد. لذا  اگر قصد خرید پیکسل را دارید و بین پیکسل 6 پرو و پیکسل 6 تفاوتی را احساس نمی کنید، فریب صفحه نمایش «تخت و استاندارد » در پیکسل 6 را نخورید.

پیکسل 6 یک مدل کوچکتر و همچنین دارای شیشه روکش بالشی و صفحه ی تخت است که نمایشگر با لبه فاصله زیادی دارد. درحالی که نمایشگر پیکسل 6 پرو فضای بیشتر را محصور کرده تا علی رغم داشتن یه نمایشگر بزرگ تر، یک صفحه نمایش ظاهری کاملاً حرفه ای را به شما ارائه دهد. همچنین قاب ضخیم تر پیکسل 6 نسبت به پیکسل 6 پرو، یک نقطه ضعف به شمار می رود.

برای اولین بار در گوشی پیکسل، حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش نیز به کار رفته است.  جدا از Pixel 4، در باقی پیکسل ها حسگر اثر انگشت به صورت مجاور به کار می رفت اما اکنون در پیکسل 6 پرو، یک سنسور خازنی در پشت نمایشگر قرار گرفته تا شما با تاچ روی صفحه نمایش قفل گوشی را باز کنید. کیفیت سنسور خازنی پیکسل 6 پرو با کیفیت سنسور گوشی های نوت 10 پرو و P30 پرو قابل قیاس است ولی فعلا به اندازه ی P40 پرو و سری جدید S21 نرسیده است.

سخت افزار و کارآیی گوگل پیکسل 6 پرو

گوشی گوگل پیکسل 6 پرو در کنار زیبایی ظاهری و نمایشگر فوق العاده خود، سخت افزار خوبی را نیز به خود اختصاص داده است. گوگل، سیلیکون مخصوص خود را با عنوان تراشه ی گوگل تنسور (Google Tensor) که پیش از این در نمونه هایی مانند Pixel Visual Core و بعدها Pixel Neural Core به کار برده بود استفاده می کند. این تراشه‌ها در کنار یک هسته ی قدرتمندتری به نام Snapdragon SoC محصول کوالکام فعالیت می کند. در واقع تراشه ی گوگل تنسور تا حدودی بر پایه ی اسنپدراگون کوالکام طراحی شده است اما برای اولین بار، گوگل تصمیم گرفت تراشه خود را بانام  Tensor در گوشی های خود استفاده کند.

معماری تنسور که یک معماری هسته ی درون تراشه هست، حول مفهوم «محاسبات ناهمگون پیچیده» مدل‌سازی شده است. در حقیقت تنسور، ترکیبی از پردازنده‌ها و چیپ های کمکی است که برای فعالیت های خاصی ساخته شده‌اند، در کنار هم قرار گرفته اند تا در مقایسه با چیپست های جایگرین غیرکارآمد، چیپ‌ستی با قدرت کارآمدتری ایجاد کند.   طراحی تراشه تنسور در عمق دستگاه ساخته شده و  به Google این امکان را می دهد تا پس از تست، مطمئن شود که Tensor برای انجام کارهایی که Pixel 6 و 6 Pro می‌خواهند انجام دهند، بهتر از تراشه هایی است که خارج از بدنه ی دستگاه بهینه شده اند.

طراحی عمقی چیپست Tensor  این گمان را ایجاد کرد که نمایندگان مشتاق بودند تا میزان ارتقای عملکرد (80٪) و گرافیک (30٪) آن را نسبت به هسته های Snapdragon 765G  مشاهده کنند، اما شاهد اتفاق معکوس بودند. طبق محاسبات گیگ بنج، گوگل نتوانست با این نمونه طراحی، کیفیت کارآیی چیپست 8 خسته ای خود را بیشتر کند. وجود حافظه ی داخلی حداقل 128 گیگابایت کمتر قابلیتی است که گوشی های پرچمدار امروزی در خود دارند؛ اما نکته جالب اینجاست که کمتر گوشی پرچمداری را با 12 گیگابایت رم می شناسیم. وجود رم 12 گیگابایتی به همراه چیپست 8 هسته ای قدرتمند تنسور گوگل، بازی های سنگینی همچون Call of Duty Mobile و یا Real Racing 3 را با نرخ 120 فریم به راحتی به حالت اجرا درآورد.

گوشی گوگل پیکسل 6 پرو، گام بلند گوگل برای فراموشی نسخه های پیشین

بیشتر بخوانید: اولین رندرهای رسمی گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 افشا شد

بزرگترین باتری موجود در گوگل پیکسل 6 پرو

Tensor، در گوشی گوگل پیکسل 6 پرو باید در کنار بهینه‌سازی‌های اساسی اندروید 12 و نمایشگر پویا LTPO بهره‌وری انرژی بهتری را از خود نشان دهد. به همین دلیل  پیکسل 6 پرو دارای بزرگترین باتری در بین پیکسل‌های تا به امروز قرار دارد که با 5003 میلی‌آمپر ساعت کارآیی بی نظیری را از خود به نمایش می گذارد.

Pixel 6 Pro با کارکرد مداوم ، صفحه نمایش با نور 100 و هنگام مشاهده فیلم و روشن بودن وایفای، با هر بار شارژ تقریباً 9.5 ساعت دوام می آورد. در حالی که در iPhone 8 و Pixel 5 تنها 5 ساعت مدیریت بهینه مصرف را شاهد بودیم. رقمی کاملاً قابل ستایش! به این معنی که این گوشی می تواند بعد از از هر بار شارژ حداقل تا دو روز شارژ خود را نگه دارد.

نگاهی مختصر به قابلیت های مهم دیگر پیکسل 6 پرو

اسپیکر:

گوگل پیکسل 6 پرو در گوشی خود از اسپیکر استریو بهره برده است. اسپیکر استریو کمک می کند تا در هنگام شنیدن موسیقی و صدای یک شخص، پیام واضح تری را به سیستم صوتی مغز شما هدایت کند. اگرچه جک 3.5 میلی متری از این گوشی حذف شده ولی به لطف آنتن های دوگانه با کیفیت و اتصال بهتر، در پیکسل، مشکل جک 3.5 میلی متری را برطرف نموده است. با اینکه شاهد کابل شارژر در جعبه ی پیکسل 6 پرو هستیم، اما پس از بازگشایی و کنکاش بیشتر، هیچ هدفونی (هدستی) را در جعبه نمی یابیم.

نرم افزار و امکانات:

پیکسل 6 پرو اولین گوشی گوگل است که اندروید 12 را از همان ابتدا در خود قرار داده است. در حالی که نسخه های قبلی پیکسل شاهد اندروید 11 و سپس ارتقای آن به 12 بودیم.  رابط کاربری نرم‌تر و امنیت شخصی‌ بیشتر از دیگر موارد امکانات نرم افزاری گوشی پیکسل 6 پرو می باشد. نکته ی قابل توجه ای که در پیکسل 6 پرو وجود دارد، توانایی به روز رسانی سیستم عامل تا سه سال بعد از انتشار خواهد بود. همچنین به روز رسانی امنیتی گوشی تا 5 سال بعد نیز از دیگر امکانات نرم افزاری پیکسل 6 پرو می باشد.

دوربین:

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در Pixel 6 Pro یک نقطه عطف بسیار مهم برای خط تولید گوگل به شمار می رود. همچنین در کنار دوربین اصلی، یک دوربین اولتراواید (فوق عریض) 12 مگاپیکسل و تله فوتو 48 مگاپیکسل گنجانده شده است. با کمک حسگرهای مجاور دوربین و دوربین اصلی با کیفیت، تصویربرداری سوژه ها زنده و با طراوت هستند. نویز تصاویر در مود پرتره به خوبی گرفته شده و فاصله زیادی با میان رده های بازار دارد. در واقع مود پرتره با زیباترین بوکه های مصنوعی تولید شده در گوشی پیکسل 6 پرو واقع شده است.

به ندرت می توان گفت که پیکسل 6 پرو نسبت به پرچمدار مشابه سال گذشته ارتقا دوچندان پیدا کرده است. جهش از پیکسل 5 به پیکسل 6 پرو بدون شک یک گام معنادار و رو به جلو است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید